Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vakantie frustraties

<<

Elle123

Bericht 03 Mrt 2016 17:07

Vakantie frustraties

Vakantie is eigenlijk bijna altijd leuk. Ik wil wel eens weten wat jullie niet leuk vinden aan vakantie!

Voor mij is dat kamperen. Ik haat het echt zo erg. Ik heb het een paar keer geprobeerd en ben elke keer vroegtijdig naar huis gegaan. Ik haat de warmte en de gehorigheid in een tent of caravan, ik haat de kneuterigheid op veel campings, ik haat het gedoe in die toiletgebouwen en hoe traag een dag voorbij gaat.

Verder is een vakantiefrustratie wel dat het altijd zo duur is, omdat ik gebonden ben aan 2 weken per jaar, die het duurst zijn.

En ik vind het ook altijd heel erg fijn als ik weer gewoon thuis mijn kleding kan ophangen en niet uit een koffer hoef te graaien.
<<

Anoniem185

Bericht 03 Mrt 2016 17:14

Re: Vakantie frustraties

Ik heb altijd maar één week vakantie en op het moment dat ik het gevoel heb van vakantie te hebben moet ik dus al weer beginnen. Dat is mijn grootste frustratie.
<<

Elle123

Bericht 03 Mrt 2016 17:20

Re: Vakantie frustraties

Bob schreef:Ik heb altijd maar één week vakantie en op het moment dat ik het gevoel heb van vakantie te hebben moet ik dus al weer beginnen. Dat is mijn grootste frustratie.


Hm dat is wel kort zeg! Heb je 1 week per jaar? Of een paar keer per jaar 1 week? Dan kun je nooit echt even lekker weg!
<<

Anoniem185

Bericht 03 Mrt 2016 17:27

Re: Vakantie frustraties

Ik heb in totaal dit jaar 3 weken, waarvan er eentje op gaat aan vrijwilligerswerk in de zomer en dan heb ik er dus nog twee over. Nu kan ik die wel allebei tegelijk opnemen, maar dan heb ik in het jaar maar één keer vakantie...
Verder heb ik nog twee keer ongeveer één week vrij voor mijn examens.

Volgend jaar heb ik 4 weken (dus 3 voor mezelf), dan ga ik denk ik wel een keertje twee weken achter elkaar pakken!
<<

Anoniem313

Bericht 03 Mrt 2016 17:29

Re: Vakantie frustraties

Haha, ik heb ook een hekel aan kamperen, en mijn vriend ook. Dit jaar gaan we (omdat de oudste helemaal weg is van campings) voor het eerst in zo'n safaritent. Ik heb mijn vriend beloofd dat als hij het vreselijk vindt, we gewoon weer weggaan. In ieder geval staan er in zo'n ding fatsoenlijke boxspring bedden, ik ga dus niet op een luchtbed liggen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 03 Mrt 2016 17:40

Re: Vakantie frustraties

Ik kom nu echt over als een chagrijn,maar vaak erger ik me aan de andere mensen :-D.

Ok, iets minder chagrijnig en zurig: ik vind het altijd wel weer fijn als ik naar mijn eigen douche kan. Mijn eigen kussen ook vooral thuis. En dat je dan weer geniet van het thuis zijn.

Maar op vakantie zelf, daar geniet ik wel enorm van! Het enige mindere vind ik van een hotel, dat ik op een gegeven moment begin te verlangen naar gewoon mijn eigen eten dat ik kan klaarmaken.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 03 Mrt 2016 17:42

Re: Vakantie frustraties

Kamperen, vreselijk, mijn man en ik hebben er ook helemaal niets mee. Maar dat doen we dus gewoon niet, dus ook geen frustratie.
Verder kan ik eigenlijk niet echt iets bedenken, ik heb volgens mij weinig last van frustraties op vakantie. Oh nou, misschien een dingetje, ik vind vliegen supersaai en ik krijg altijd last van mijn oren.
<<

Anoniem185

Bericht 03 Mrt 2016 17:52

Re: Vakantie frustraties

Wat ik mis aan de kampeervakanties van vroeger is drie weken lang op vakantie gaan en op blote voeten rondlopen. De eerste dagen deden de steentjes pijn aan je voeten en de derde week had je zo veel eelt dat je op de schelpen aan het dansen was. En het vele tafeltennissen met groepjes andere kinderen die je niet kende en je beste vrienden werden na twee dagen.

Om een vrolijke noot hier te brengen.

Mijn grootste vakantiefrustratie is misschien wel dat ik geen kind meer ben.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Mrt 2016 18:01

Re: Vakantie frustraties

Ik hou ook niet zo van kamperen. M'n man en zoon wel en vorig jaar hebben we afgesproken dat we om en om gaan proberen te doen: het ene jaar kamperen en het andere jaar in een huisje/stacaravan. Vorig jaar hadden we een vouwwagen geleend waar een dik matras in zat, dat was nog redelijk te doen. Dit haar is het huisje/stacaravan aan de beurt, hoera!
Waar ik de grootste hekel aan heb is de kou. Het wordt savonds al snel te koud voor mij en dan baal ik echt, want het gruwelijkste moment is dan om met zo'n verkleumd lijf een nog kouder 'bed' in te kruipen. Dan huil ik altijd een beetje.
#teammaple🍁
<<

Anoniem313

Bericht 03 Mrt 2016 18:19

Re: Vakantie frustraties

Urban Naked schreef:Waar ik de grootste hekel aan heb is de kou. Het wordt savonds al snel te koud voor mij en dan baal ik echt, want het gruwelijkste moment is dan om met zo'n verkleumd lijf een nog kouder 'bed' in te kruipen. Dan huil ik altijd een beetje.


Oh God, als ik dit lees durf ik echt niet meer. We gaan ook nog eens naar de Vogezen, waar het altijd regent en waarvan elke reisgids zegt dat het 's nachts flink koud is. :no:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Mrt 2016 18:22

Re: Vakantie frustraties

Je moet er echt op anticiperen. Bijvoorbeeld direct na het eten gaan douchen en dan je warme avondpak aantrekken met veel laagjes, het liefst met je slaapkleding er onder. Dan hoef je savonds niet meer om te kleden maar kun je met al je kleren aan in bed en als het dan iets is opgewarmd doe je je buitenste laag uit. Ik moet nu al weer huilen nu ik dit zo tik.
#teammaple🍁
<<

Anoniem281

Bericht 03 Mrt 2016 18:25

Re: Vakantie frustraties

Nou ik wilde net zeggen, fijne vakantie zo, UN... Vriend vindt kamperen leuk, maar ik heb 'm vanaf 't begin af aan al héél duidelijk gemaakt dat-ie dat met mij niet hoeft te verwachten, zelfs niet met kind straks. Helaas komen er nu van die hippe verzinsels als 'Glamping', met tenten met echte bedden en zo, waardoor 't dus niet echt meer kamperen te noemen is en ik dus waarschijnlijk over een jaar of 5 opgescheept zit met één of andere verrekte camping.
<<

Anoniem313

Bericht 03 Mrt 2016 18:27

Re: Vakantie frustraties

Bazinga schreef:Nou ik wilde net zeggen, fijne vakantie zo, UN... Vriend vindt kamperen leuk, maar ik heb 'm vanaf 't begin af aan al héél duidelijk gemaakt dat-ie dat met mij niet hoeft te verwachten, zelfs niet met kind straks. Helaas komen er nu van die hippe verzinsels als 'Glamping', met tenten met echte bedden en zo, waardoor 't dus niet echt meer kamperen te noemen is en ik dus waarschijnlijk over een jaar of 5 opgescheept zit met één of andere verrekte camping.


Ja dat, dat ga ik dus doen! En dat hele beeld van lekker 's avonds de kinderen op bed en wij een fles lokale wijn drinken verandert nu, want dat doe ik kennelijk met in m'n dikke onesie met m'n pyama er onder. Tres romantique :thumbdown:
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 03 Mrt 2016 18:38

Re: Vakantie frustraties

Mijn schoonfamilie woont in het buitenland dus daar 'moeten' wij soms de vakantie doorbrengen. Nou dan erger ik mij dus van aankomst tot vertrek aan zo'n beetje alles, hoe lieve mensen het ook zijn. :palm: Het stoort me dat ze zo passief zijn, over mij moederen en continu vragen of het goed gaat, het eeuwige bezoek en nooit eens een minuut rust, het eten doordrenkt in de olie, kleine kinderen die altijd hun zin krijgen waardoor ze de baas in huis zijn enz...Voor mij dus geen vakantie, terwijl ik er wel vrij voor moet nemen.

Bij andere vakanties erger ik mij niet veel, behalve aan hordes toeristen die zich luidruchtig gedragen. O en aan mensen die snurken of anderszins lawaai maken in het vliegtuig als ik probeer te slapen. Ik erger mij dus vooral aan andere mensen :redface:
<<

Anoniem315

Bericht 03 Mrt 2016 20:21

Re: Vakantie frustraties

Ik vind kamperen ook niet je van het. Zeker niet op zo'n propvolle camping met kleine kinderen en honden om je heen.

Een andere frustratie is, dat ik me niet zo goed kan ontspannen als dat ik zou willen. Ik verveel me heel snel en wil dingen zien en ondernemen.
<<

Anoniem281

Bericht 03 Mrt 2016 20:25

Re: Vakantie frustraties

Exogenesis schreef:Ik vind kamperen ook niet je van het. Zeker niet op zo'n propvolle camping met kleine kinderen en honden om je heen.

Een andere frustratie is, dat ik me niet zo goed kan ontspannen als dat ik zou willen. Ik verveel me heel snel en wil dingen zien en ondernemen.


Dan is een propvolle camping toch ideaal? Je bent continue de hort op, de camping ontwijken :smile:

Ik moet trouwens eerlijk zeggen dat k wel begrijp dat over een paar jaar een camping dé uitkomst is, met een jonge zoon. Wij willen eigenlijk niet meer dan één kind, maar die dient dan wel vermaakt te worden op vakantie, natuurlijk :') En op een camping is 't makkelijker vriendjes maken dan dat we een appartement huren aan de Spaanse kust.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Mrt 2016 20:30

Re: Vakantie frustraties

Ik heb in de afgelopen tien jaar alleen maar op festivals gekampeerd en dat doe ik dus nooit meer nu, daar ben ik te oud voor. Maar sowieso trekt kamperen me voor geen meter, ik hou van iets meer comfort. Mijn grootste vakantiefrustratie van afgelopen jaar op Malta was de verschrikkelijke hitte in het appartement! We huurden het via Wimdu en er was geen airco, alleen een paar ventilators. Zelfs als ik doodstil in bed lag, gutste het zweet 's nachts van m'n hoofd. Hel!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem315

Bericht 03 Mrt 2016 20:48

Re: Vakantie frustraties

Dat doen we dan ook zeker wel Bazinga. Ontwijken en alleen op de camping om te slapen. Maar met kind(eren) is de camping inderdaad wel heel leuk. Gaan wij ook vast doen. Even door die frustratie heen bijten ;)

Bliss, geen airco is een ramp in dat soort gebieden. Wat slecht!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 03 Mrt 2016 20:52

Re: Vakantie frustraties

Ja, daar ga ik vanaf nu dus altijd op letten!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem282

Bericht 03 Mrt 2016 22:13

Re: Vakantie frustraties

Ik zou nog liever thuisblijven dan kamperen, of in een caravan ergens verblijven. In m'n hele leven 2 nachten in een tent doorgebracht en dat waren er twee teveel.
<<

Anoniem321

Bericht 03 Mrt 2016 22:32

Re: Vakantie frustraties

Mijn grootste frustratie op vakantie is dat het gehorig is. Of dat nou in een hotel of op een camping is, ik hou er niet van om andere mensen te horen praten als ik al naar bed gegaan ben.
Ik hou wel van kamperen, en ga het liefst naar kleine rustige natuurcampings. Daar komen meestsl gelijkgestemde mensen.
<<

NECAnGeL

Bericht 07 Mrt 2016 15:08

Re: Vakantie frustraties

Ik baal er altijd van dat je op tijd moet zijn bij het zwembad. Vreselijk is dat elke keer weer.
<<

Anoniem250

Bericht 07 Mrt 2016 15:54

Re: Vakantie frustraties

Ik vind kamperen erg leuk. Ik ga sowieso niet naar oorden waar het koud is. Kamperen in Nederland doe ik dan ook niet. Ik heb geen fijn vakantiegevoel als ik met vrienden op vakantie ga. Terwijl ik die vrienden best wel heel aardig vind. Ik voel me opgesloten in het met z’n allen gezellig in het een huis zitten en samen koken, opruimen, zwemmen en uitstapjes maken. Over alles moet gepraat worden, alles moet worden afgesproken. Of je moet rekening houden met andere gewoontes of voorkeuren. En een hele dag bij een zwembad liggen, afgewisseld met eten, vind ik heel vermoeiend. Ik wil niet de hele tijd mensen om me heen. En heel veel praten. Dan kan ik ook niet wachten om weer naar huis te gaan. Mijn privacy terug.

Maar als ik niet met en groep op vakantie ga (of all inclusive dat vind ik ook verschrikkelijk) dan kan ik meestal wel huilen als ik weer naar huis moet. Ik vind het dan altijd moeilijk weer terug te keren naar het normale leven, waarin alles vaststaat en zoveel moet.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 07 Mrt 2016 16:32

Re: Vakantie frustraties

Kamperen ik heb er een hekel aan, loop je dan met je wc rol naar de wc. En dan slapen op een luchtbed. Mijn man vind het helaas geweldig
Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 07 Mrt 2016 19:22

Re: Vakantie frustraties

sarah1985 schreef:Kamperen ik heb er een hekel aan, loop je dan met je wc rol naar de wc. En dan slapen op een luchtbed. Mijn man vind het helaas geweldig


En hoe los je dat op?
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers