Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 03 Mrt 2016 17:01

Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Hoi!

Wanneer begon bij jullie het gevoel te leven voor een volgend kindje? En was dat toen tijdelijk of gingen die gevoelens niet meer weg?

P is nu 5.5 maand en ik heb altijd gezegd minimaal 2 jaar leeftijdsverschil als ideaal te zien.
Alleen... Ik zou nu al wel voor een tweede willen gaan. Ik vind het zooo leuk. En wil ook graag een groot gezin.
Ik denk alleen dat dit nu een kwestie is van denken met het hart en niet met mijn verstand. Sowieso wil mijn man graag nog even wachten, haha. Dus het wordt hem nu niet. Maar vroeg me af of meer meiden hier 'last' van hadden.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 03 Mrt 2016 17:11

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Present!
Ik had ook al heel snel het idee dat ik nog een kindje wilde.
Misschien niet al na 5 maanden, maar meer na een maand of 8/9.
Die gevoelens zijn er eigenlijk constant vanaf toen en laaien nu weer onwijs op nu een van mijn beste vriendinnetjes net is bevallen en een andere over 2 weken is uitgerekend.
Wij zullen dan ook dit jaar wel weer voor een 2e kindje gaan, we gaan zien of het ons gegund is.
Voor onszelf zouden we graag willen dat T. wat zelfstandiger is dan dat hij nu is.
(en ergens denk ik dan ook weer, waarom nog wachten... In de 9(+) maanden die volgen, wordt hij echt nog wel zelfstandiger dan dat hij nu is :P ).
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Mrt 2016 17:13

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Bij ons was het andersom. Mijn man wilde na een half jaar al wel weer voor een 2e gaan. Ik nog absoluut niet.
Toen onze dochter 1,5 was (afgelopen september) en onze bruiloft achter de rug was zijn we er weer voor gegaan.
Ik had nog steeds geen echte babykriebels, maar wil wel graag 3 kinderen dus dan "moet" je op een gegeven moment wel :smile:

Van mijn kant is de beslissing dus vooral rationeel. Bij de oudste was ik degene die de kriebels had en perse NU wilde, nu was het dus andersom.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Mrt 2016 17:23

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Wij wilden er na iets van 2 jaar wel weer voor gaan. Werd uiteindelijk een dikke drie jaar voordat het lukte, en dus 4 jaar wat er aan verschil tussen zal zitten.
#teammaple🍁
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 03 Mrt 2016 17:49

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Pas na 18 maanden hadden we het erover, ik wilde er wel 2 maar door een heftige bevalling zag ik het niet zitten.
Aan de andere kant wilde we ook niet teveel leeftijdsverschil al weet ik ook dat je dat niet in de hand hebt. Echte kriebels had ik niet.
M:21072011
J :08012014
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 03 Mrt 2016 17:53

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Ehm, na 6 weken. :eyes:

Maar gelukkig heb ik ook nog verstand naast op hol geslagen hormonen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 03 Mrt 2016 17:59

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Ik kreeg na ruim 1,5 jaar 'pas' weer kriebels. En toen waren de omstandigheden er ook nog niet naar. Pas een jaar later er voor gegaan en gelijk raak. Nu wil ik verder geen kindjes meer, maar stel dat ik dat wel zou willen dan had ik daar denk ik nu pas eens serieus over gaan denken (zoon is vorige week 2 geworden). Ik heb dus niet heel snel weer kriebels, en vind een verschil van een jaar of 3-4 wel fijn. Overigens wist ik na de eerste wel dat ik in de toekomst graag nog een kindje zou willen, maar kriebels en het echt weer willen duurde dus nog wel even. Nu dus verder niet meer aan de orde en gelukkig ook geen kriebels gehad meer tot nu toe.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 03 Mrt 2016 18:01

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Mijn man wilde de kinderen graag kort op elkaar, dat leek hem het leukst voor de kinderen zelf. Dus toen onze zoon dik 10 maanden was zijn we ervoor gegaan. Het heeft een half jaar geduurd voordat ik zwanger bleef (miskraam tussendoor), maar nu vind ik het alleen maar prettig dat het toch even heeft geduurd. Ze schelen zich dadelijk exact 2 jaar.

Ik heb wel een moeilijke zwangerschap en moet alle verzorging van onze zoon al maanden uit handen geven, mede daardoor zijn we hierna echt klaar en willen nooit meer zwanger zijn. Respectvol gezegd :)
<<

Anoniem301

Bericht 03 Mrt 2016 18:22

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Ik vind het allemaal wel heftig. Ze huilt elke avond van ongeveer 19.00 tot 22.00. Soms een avondje niet. Maar we willen graag 2 kinderen dus moeten we er wel weer aan beginnen. Ik had in m'n hoofd als ze 1 is maar jeetje, dat is dan dit jaar al.
<<

Anoniem313

Bericht 03 Mrt 2016 18:25

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Carrie schreef:Ik vind het allemaal wel heftig. Ze huilt elke avond van ongeveer 19.00 tot 22.00. Soms een avondje niet. Maar we willen graag 2 kinderen dus moeten we er wel weer aan beginnen. Ik had in m'n hoofd als ze 1 is maar jeetje, dat is dan dit jaar al.


Voor mij hoefde het ook niet zo snel hoor, die babytijd is heftig! Toen mijn oudste ruim twee was, kreeg ik er wel weer zin in - of liever, kon ik het wel weer aan ;)
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 03 Mrt 2016 18:26

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Carrie schreef:Ik vind het allemaal wel heftig. Ze huilt elke avond van ongeveer 19.00 tot 22.00. Soms een avondje niet. Maar we willen graag 2 kinderen dus moeten we er wel weer aan beginnen. Ik had in m'n hoofd als ze 1 is maar jeetje, dat is dan dit jaar al.


Herkenbaar.......
S huilt in de late middag/avond ook veel en vindt dat toch wel erg moeilijk. Zo moeilijk dat ik me afvraag of ik nog wel een tweede zou willen (of ik het durf zeg maar).
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem155

Bericht 03 Mrt 2016 18:31

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Peinture schreef:Mijn man wilde de kinderen graag kort op elkaar, dat leek hem het leukst voor de kinderen zelf. Dus toen onze zoon dik 10 maanden was zijn we ervoor gegaan. Het heeft een half jaar geduurd voordat ik zwanger bleef (miskraam tussendoor), maar nu vind ik het alleen maar prettig dat het toch even heeft geduurd. Ze schelen zich dadelijk exact 2 jaar.

Ik heb wel een moeilijke zwangerschap en moet alle verzorging van onze zoon al maanden uit handen geven, mede daardoor zijn we hierna echt klaar en willen nooit meer zwanger zijn. Respectvol gezegd :)

En wat wilde jij zelf? Een man kan natuurlijk wel van alles willen, maar vooral jij als vrouw moet er lichamelijk/geestelijk aan toe zijn. Ik las laatst iets dat je eigenlijk minimaal anderhalfjaar moet wachten, omdat anders je lichaam nog niet volledig is hersteld. Al voel je je goed, er zijn allerlei reserves aangesproken door de zwangerschap en dat duurt even voordat alles weer is opgebouwd.

Bron, met ook een verwijzing naar de wetenschappelijke studie: http://www.me-to-we.nl/ideale-tijd-tussen-zwangerschappen/
Laatst gewijzigd door Anoniem155 op 03 Mrt 2016 18:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Cinderella

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 297

Geregistreerd: 05 Sep 2013 21:23

Bericht 03 Mrt 2016 18:45

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Ik heb die gevoelend voor een tweede kindje nu sinds kort pas, mijn man ook gelukkig. Onze dochter
is nu 3 en heb 'wat groter leeftijdsverschil' nooit erg gevonden.
De wens voor een 2e is er nu wel steeds sterker, maar daarentegen pieker ik mezelf ook weer gek en zie ik alweer beren op de weg, heel irritant
J. 07-11-2012
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Mrt 2016 19:02

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Toen R 2 was. We wilden graag dat R niet al op school zou zitten als de baby werd geboren, dat heen en weer met een baby leek ons niet handig.
We zijn er voor gegaan toen R 2,5 was. Er zit straks 9 maanden tussen.

Ik ben heel blij dat hij al zo zelfstandig is want ik kan nu echt niet voor een baby zorgen.

Edit: mijn hoofd doet het niet meer haha. Er zit helemaal geen 9 maanden tussen. De baby is 9 maanden als R naar school gaat. Hij is dus 3 jaar en 3 maanden als de baby wordt geboren.
Laatst gewijzigd door Spencer op 03 Mrt 2016 19:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem315

Bericht 03 Mrt 2016 19:06

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Na een paar maanden. Hallo hormonen. Gelukkig had ik ergens nog wat verstand en dat heeft er voor weten te zorgen dat we rustig aan zijn begonnen toen N. een jaar was geweest. Ik vind zelf een leeftijdsverschil vanaf ongeveer 2 jaar het meest ideaal. In ons geval wordt het nu 2 jaar en 9 maanden: heel prima! Kan ze lekker mee moederen :)
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 03 Mrt 2016 19:26

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Bij mij en mijn man kwamen de babykriebels pas toen J ruim 4,5 jaar was. Daarvoor al wel momenten van 'misschien willen we nog wel een 2e' maar nooit echt die overheersende kinderwens zoals met J.
Na 4,5 jaar begonnen we dat langzaam wel te krijgen en met 5 jaar waren we er pas uit dat we echt 100% zeker een 2e kindje wilde.
Bij ons zit er straks 6 jaar tussen.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 03 Mrt 2016 19:47

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Wij wilden beide gelijk na de bevalling al weer. Door de ks moesten we 1 jaar wachten en toen zoon 1 werd zijn we weer begonnen. Het was gelijk raak dus er zit 1 jaar en 10 maanden tussen. Achteraf gezien was iets meer geduld niet erg geweest, maar de wens was zo sterk.
Nu na de (redelijk zware) zwangerschap en daarna twee kindjes onder de twee, denk ik niet meer aan een derde. Die komt er niet, of pas echt een stuk later.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 03 Mrt 2016 20:19

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Na een paar maanden had ik ook heel sterk het gevoel nog een keer zwanger te willen zijn, nog een keer een baby. Niet aan toe gegeven. En nu moet ik er (voorlopig) niet aan denken. Haha, 2 peuters is voor nu toch wel genoeg!
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 03 Mrt 2016 20:26

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Maud schreef:
Peinture schreef:Mijn man wilde de kinderen graag kort op elkaar, dat leek hem het leukst voor de kinderen zelf. Dus toen onze zoon dik 10 maanden was zijn we ervoor gegaan. Het heeft een half jaar geduurd voordat ik zwanger bleef (miskraam tussendoor), maar nu vind ik het alleen maar prettig dat het toch even heeft geduurd. Ze schelen zich dadelijk exact 2 jaar.

Ik heb wel een moeilijke zwangerschap en moet alle verzorging van onze zoon al maanden uit handen geven, mede daardoor zijn we hierna echt klaar en willen nooit meer zwanger zijn. Respectvol gezegd :)

En wat wilde jij zelf? Een man kan natuurlijk wel van alles willen, maar vooral jij als vrouw moet er lichamelijk/geestelijk aan toe zijn. Ik las laatst iets dat je eigenlijk minimaal anderhalfjaar moet wachten, omdat anders je lichaam nog niet volledig is hersteld. Al voel je je goed, er zijn allerlei reserves aangesproken door de zwangerschap en dat duurt even voordat alles weer is opgebouwd.

Bron, met ook een verwijzing naar de wetenschappelijke studie: http://www.me-to-we.nl/ideale-tijd-tussen-zwangerschappen/


Ik lees straks die link eens. Achteraf was ik ook pas na 1 jaar en 4 en een halve maand zwanger. Ik wilde ook graag dat de kindjes kort op elkaar zouden zijn, maar ik ben enigs kind dus mijn man voelde het sterker.

Hij heeft nu wel een band met zijn broer maar hij heeft het een groot gat gevonden qua leeftijd. Ik denk persoonlijk dat hun interesses ook zeer verschillend waren en daardoor niet veel connectie was. Ik ben van mening dat je dat zelf ook kunt sturen als ouders, tot op zekere hoogte. En ieder kind is anders. Maar ik wilde even graag als mijn man in ieder geval :)
<<

Anoniem166

Bericht 03 Mrt 2016 20:26

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Bij H. kwam de wens rond de 9 maanden weer op. Alleen pas na 2 jaar menstrueerde ik weer en ook pas daarna werd ik zwanger. Nu begon het ook rond de 9 maanden te kriebelen en de kriebels nemen best in rap tempo toe, alleen ik heb mijn gevoel wel onder controle, want ik ga er nu alvast vanuit dat het pas weer lukt als D. 2 is.
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 03 Mrt 2016 20:34

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Toen Luuk 1 werd begon ik er wel weer naar uit te kijken om zwanger te zijn. Mijn man had alleen nog geen behoefte aan weer een baby. Toen Luuk 1.5 was zijn we er weer voor gegaan.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Mrt 2016 20:59

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Ondanks dat T pas na een half jaar snapte wat slapen was enzo, wist ik na een paar weken/maanden al wel zeker dat ik het heel moeilijk zou vinden het alleen bij T te moeten laten. Ik hoop heel erg dat we het aandurven er nogmaals voor te gaan. Het is zo leuk allemaal, zelfs als het niet leuk is :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

anoniem203

Bericht 03 Mrt 2016 21:12

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Bij de tweede na 2 jaar. Eerder was ik er gewoon echt niet klaar voor. En nu ja.. ik tot een maand geleden heel hard geroepen dat er geen derde meer komt en die komt er ook niet meer. Alleen schreeuwt mijn lijf om een zwangerschap en een pasgeboren baby'tje. Een derde komt hier zeker niet want qua verstand ben ik nog wel een beetje bij :wink: dus ik hoop dat mijn gevoel ook heel snel weer om slaat. Ik denk ook wel dat iedere moeder hier ooit een keer last van heeft (gehad) toch? :eyes:
<<

Anoniem236

Bericht 03 Mrt 2016 21:13

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Toen de oudste 2 was.
Ze schelen 2 jaar en 11 maanden.

Oudste was een huilbaby en sowieso het eerste jaar dacht ik dat ik nooit een tweede zou willen. Maar dat huilen stopt en de wanhoop ebt weg. Dan komt het genieten en toen wilden we er beide weer voor gaan.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 03 Mrt 2016 21:55

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Toen dochter 11 maanden was hadden we het er echt voor het eerst serieus over, ondanks een pittig eerste jaar en (nog steeds) gebroken nachten kriebelde het wel en leek niet al te veel leeftijdsverschil ons leuk, maar helemaal zeker was ik nog niet. Een paar weken later bleek ik toch alweer zwanger te zijn ;-)

Er zit hier straks 20 maanden tussen en ik ben heel benieuwd hoe dat zal zijn.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers