Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

<<

Anoniem186

Bericht 03 Mrt 2016 22:22

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Carrie schreef:Ik vind het allemaal wel heftig. Ze huilt elke avond van ongeveer 19.00 tot 22.00. Soms een avondje niet. Maar we willen graag 2 kinderen dus moeten we er wel weer aan beginnen. Ik had in m'n hoofd als ze 1 is maar jeetje, dat is dan dit jaar al.


Carrie, ooit van clusteren gehoord? Ik moest er gelijk aan denken toen ik dit las.
<<

Anoniem186

Bericht 03 Mrt 2016 22:23

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Ik heb de eerste 1,5 jaar geen tweede gewild, ik vond het heftig zat. En toen ineens... Pats boem... Daar waren de rammelende eierstokken. Zo gek! En toen wilde ik dus wel een tweede.
<<

Anoniem301

Bericht 03 Mrt 2016 22:40

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Jans schreef:
Carrie schreef:Ik vind het allemaal wel heftig. Ze huilt elke avond van ongeveer 19.00 tot 22.00. Soms een avondje niet. Maar we willen graag 2 kinderen dus moeten we er wel weer aan beginnen. Ik had in m'n hoofd als ze 1 is maar jeetje, dat is dan dit jaar al.


Carrie, ooit van clusteren gehoord? Ik moest er gelijk aan denken toen ik dit las.

Ja, weleens gehoord, net weer even opgezocht. Ik geef geen borstvoeding en de fles drinkt ze dan ook vaak heel onrustig. Wat denk je dat een oplossing kan zijn dan? Ik hou haar wel bij me, of mijn man en knuffel met haar. Op ons wil ze niet slapen dus als ze moe wordt leg ik haar in bed, en dan gaat ze dus huilen. Overdag gaat het goed. Net eerder op de avond sliep ze, en ze werd wakker na een uurtje, dus dat was wel goed. Tijdens de fles viel ze in slaap terwijl ze ook dronk. Ze is ook echt moe, ze put zichzelf soms uit. Nu slaapt ze alweer een poosje! Yes :smile:
<<

Anoniem301

Bericht 03 Mrt 2016 22:42

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Caulfield schreef:
Carrie schreef:Ik vind het allemaal wel heftig. Ze huilt elke avond van ongeveer 19.00 tot 22.00. Soms een avondje niet. Maar we willen graag 2 kinderen dus moeten we er wel weer aan beginnen. Ik had in m'n hoofd als ze 1 is maar jeetje, dat is dan dit jaar al.


Voor mij hoefde het ook niet zo snel hoor, die babytijd is heftig! Toen mijn oudste ruim twee was, kreeg ik er wel weer zin in - of liever, kon ik het wel weer aan ;)

Haha ja, beetje bekomen van de schrik of misschien vergeet je ook weer een beetje hoe heftig het soms was.
<<

Anoniem301

Bericht 03 Mrt 2016 22:42

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Meneer de Uil schreef:
Carrie schreef:Ik vind het allemaal wel heftig. Ze huilt elke avond van ongeveer 19.00 tot 22.00. Soms een avondje niet. Maar we willen graag 2 kinderen dus moeten we er wel weer aan beginnen. Ik had in m'n hoofd als ze 1 is maar jeetje, dat is dan dit jaar al.


Herkenbaar.......
S huilt in de late middag/avond ook veel en vindt dat toch wel erg moeilijk. Zo moeilijk dat ik me afvraag of ik nog wel een tweede zou willen (of ik het durf zeg maar).

Ja, het is pittig he. En niet alle baby's doen dit! Dat dacht ik echt een beetje. Ik was vroeger helemaal niet zo vertelde m'n moeder gisteren nog.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 03 Mrt 2016 22:47

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Carrie schreef:
Meneer de Uil schreef:
Carrie schreef:Ik vind het allemaal wel heftig. Ze huilt elke avond van ongeveer 19.00 tot 22.00. Soms een avondje niet. Maar we willen graag 2 kinderen dus moeten we er wel weer aan beginnen. Ik had in m'n hoofd als ze 1 is maar jeetje, dat is dan dit jaar al.


Herkenbaar.......
S huilt in de late middag/avond ook veel en vindt dat toch wel erg moeilijk. Zo moeilijk dat ik me afvraag of ik nog wel een tweede zou willen (of ik het durf zeg maar).

Ja, het is pittig he. En niet alle baby's doen dit! Dat dacht ik echt een beetje. Ik was vroeger helemaal niet zo vertelde m'n moeder gisteren nog.



Bij mij deden ze dit allebei, ik gaf borstvoeding bij allebei maar mijn partner kon ze allebei ook wel overnemen zodat ik even iets anders kon doen. De tweede huilde trouwens nauwelijks. De jongste ging pas rond de 9 maanden om 19.00 uur naar bed. Daarvoor lag hij al die avonden bij ons.
M:21072011
J :08012014
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 03 Mrt 2016 22:47

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Wij hadden bedacht om er voor te gaan als L twee was. Maar toen waren we bezig met het kopen van een huis. Uiteindelijk zijn we er voor gegaan na de verhuizing, toen was L bijna 2,5. En het was niet meteen raak. Dus inmiddels is ze 3,5 nu ze grote zus is geworden. Ik vindt het een fijn leeftijd verschil zo tot nu toe. Ze is zindelijk, kan veel zelf, dat was tijdens de zwangerschap ook fijn. En ze vindt het ook leuk om te helpen met de baby nu.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Mrt 2016 22:48

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Misschien samen met haar douchen en daarna in alleen een luier opwarmen in je badjas? (Allebei in jouw badjas bedoel ik dan). Of masseren? Lekke insmeren met olie of crème.

R huilde 's avonds alleen als hij niet mocht dronken dus ik lag vaak vroeg op bed met hem in zijn luier onder het dekbed en dan kon hij drinken en was hij stil. Mijn man werkt vaak 'stil avonds dus dan is in bed liggen natuurlijk minder ongezellig dan wanneer hij beneden is en jij boven.
R. 2013
D. 2016
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 03 Mrt 2016 23:33

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Wij zijn er weer voor gegaan toen mijn oudste 11 maanden was. Er zit nu uiteindelijk 23 maanden leeftijdsverschil tussen de meisjes.
<<

Anoniem301

Bericht 03 Mrt 2016 23:40

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Heb je het tegen mij Spencer, ja he? Helaas mag ze niet te vaak in bad omdat ze een hele droge huid heeft maar ik kan haar wel eens in m'n ochtendjas bij me houden inderdaad. Of ipv het badje samen met haar douchen. Masseren vond ze een keer heerlijk inderdaad, een andere keer vond ze er geen drol aan en ging ze huilen.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 03 Mrt 2016 23:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 03 Mrt 2016 23:41

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Foutje.
<<

Anoniem155

Bericht 03 Mrt 2016 23:48

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

De draagdoek is voor mij altijd de redding geweest. Marsupi heeft hele dunne, die zijn fijn voor binnen en buiten voor in de lente/zomer. Heeft mij echt door zoveel moeilijke momenten heen gesleept. Dan heb je tenminste je handen vrij en kun je bijvoorbeeld eten koken, beetje rondlopen, opruimen, muziek luisteren, filmpje kijken, etc.

Ja en bv natuurlijk, maar daar heb je niet zoveel aan.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Mrt 2016 00:27

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Toen ze een jaar en 4 maanden was. Was ik er wel weer klaar voor. Ze schelen straks 25 maand.

Ik dacht altijd 2.5 a 3 jaar is mooi. Nu dus iets eerder
2014 2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 04 Mrt 2016 08:29

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

We hebben het er al wel eens over gehad, er heeft zelfs al iemand gezegd dat het wel tijd was om na te denken over een tweede. E. was toen net 5 maanden :o
Op dit moment hoeft het van mij nog niet. We willen beide wel een tweede, ik wil op dit moment alleen echt niet weer zwanger zijn..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 04 Mrt 2016 08:55

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Toen T. anderhalf was zijn we voor een tweede kindje gegaan. N. is geboren toen T. 2 jaar en 7 maanden was.
Toen N. een jaar werd besloten we een derde kindje te willen, deze baby komt als N. 23 maanden is.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem272

Bericht 04 Mrt 2016 08:57

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

T. was twee jaar oud toen we ervoor gingen, en uiteindeijk is hij pas vlak voor zijn vijfde verjaardag grote broer geworden.
<<

Anoniem219

Bericht 04 Mrt 2016 09:59

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Toen D ruim 2,5 was wilde voor een tweede... Uiteindelijk heeft dat 2,5 jaar geduurd voordat ik zwanger was en D wordt dinsdag 6 en dan is haar zusje net 1 maand
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 04 Mrt 2016 10:21

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Wij wilden allebei graag twee kinderen en 2,5 tot 3 jaar leeftijdsverschil leek ons fijn. Ik vond bevallen alleen vreselijk de eerste keer, dus het duurde even voor ik dat weer aandurfde. Toen E. 1,5 jaar was gingen we er weer voor, ik ging er niet vanuit dat het weer zo makkelijk zou gaan als de eerste keer, maar ik was gelijk zwanger! Gelukkig ook weer een makkelijke zwangerschap en E. was 2 jaar en 3 maanden toen haar broertje geboren werd. Ik vind het leeftijdsverschil prima al had ik iets meer ook niet erg gevonden. E. is nu druk bezig met zindelijk worden, het was handig geweest als ze dat al was. Maar je hoort mij niet klagen :wink:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 04 Mrt 2016 10:23

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Hier heb ik wel altijd het gevoel gehad dat ik 2 kinderen wilde, voor mijn gevoel 'moest' dat ook echt, wilde het compleet zijn. Alleen het zwanger zijn heeft mij echt tegen gehouden. Uiteindelijk was L. net 2 geweest en zijn we er weer voor gegaan, ze schelen 3 jaar en 1 maand.

Zwanger zijn én een kleine baby (wat een gedoe) houdt ons beiden gelukkig tegen voor een 3e met volle overtuiging. Ik ben gewoon echt niet gemaakt om zwanger te zijn én ook niet om hele dagen met een kleine, hulpeloze baby te hannesen heb ik wel gemerkt.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 04 Mrt 2016 10:37

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Toen mijn dochter een maand of tien was begon het te kriebelen. Toen ze een jaar was gingen we ervoor. De derde komt onverwachts. Had toen nog geen kriebels.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Anoniem155

Bericht 04 Mrt 2016 11:10

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Bij mij begon het al direct weer te kriebelen na de geboorte van mijn dochter, maar dat is puur hormonaal. Ik ben heel blij dat we hebben gewacht. Op die manier geniet je denk ik meer en heb je ook echt genoeg tijd en aandacht voor ieder kind apart en alle fases waar ze doorheen gaan.
<<

Anoniem174

Bericht 04 Mrt 2016 11:12

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 05 Apr 2016 10:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 04 Mrt 2016 11:28

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Carrie, bij een prematuur kindje wordt aangeraden om heel veel bloot huid op huid te buidelen, maar ook voor op tijd geboren kindjes kan dit heel fijn zijn!
Ze horen dan jouw ademhaling en hartslag en dat kan heel rustgevend werken.
<<

Anoniem321

Bericht 04 Mrt 2016 11:37

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Puur op gevoel zeg ik dat ik nu al aan een volgende zou willen beginnen, maar er komt natuurlijk veel meer bij kijken.
Ik moet eerst maar eens volledig ontzwangerd zijn en dan zien we wel weer.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 04 Mrt 2016 12:40

Re: Wanneer wilden jullie een volgend kindje?

Wisten trouwens zeker dat we een tweede kindje wilde. Gedachte aan een derde kindje kwam pas kort voordat we daarvoor gingen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers