Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


ziek zijn en kinderen thuis

<<

Anoniem148

Bericht 03 Mrt 2016 10:24

ziek zijn en kinderen thuis

Hoe doen jullie dat als jullie ziek zijn? Mijn zoon is natuurlijk bij mij en ik ben echt niet lekker.
Maar slapen kan niet want meneertje wil veel aandacht en niet slapen.
Mijn man is werken en er is ook geen mogelijkheid dat hij thuis blijft. Nu kan ik mijn zoon naar opa en oma brengen als het echt moet maar zij hebben natuurlijk ook hun eigen ding. Hierdoor kunnen ze allemaal deze ochtend niet oppassen.

Dus ik vroeg mij opeens af hoe jullie dat doen.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 03 Mrt 2016 10:26

Re: ziek zijn en kinderen thuis

Proberen rustig op de bank te blijven zitten, samen puzzeltje op de bank maken bijvoorbeeld of boekje lezen. Of ga even liggen en zet hem naast je op de tablet, dat je toch heel even rust hebt.
Vervelend is het wel, herken het helaas.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 03 Mrt 2016 10:27

Re: ziek zijn en kinderen thuis

Goed veel PCM en op de bank.
Kinderen ook meer voor de tv en iPad en volhouden tot 18u en dan naar bed.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 03 Mrt 2016 10:32

Re: ziek zijn en kinderen thuis

Herkenbaar.

Hier is de eerste optie een extra dag naar de kinderopvang. Als dat niet gaat, dan inderdaad maar zo rustig mogelijk doen en zo veel mogelijk spelen op de bank of bed.
Opa's en oma's wonen allemaal ver weg, dus dat is een laatste optie.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem313

Bericht 03 Mrt 2016 10:35

Re: ziek zijn en kinderen thuis

Nog niet meegemaakt, maar het lijkt me heel vervelend. Ik zou ook in eerste instantie denken aan een extra dag KDV. Als ze daar vol zitten (vast niet) wordt het gewoon een dagje bankhangen en niks moeten; actieve dingen onderneem je een andere keer wel weer. Beterschap!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Mrt 2016 10:45

Re: ziek zijn en kinderen thuis

Ik zou ook proberen 'm te paaien met een filmpje of boekje bij je in bed of op de bank. Ik ben normaal nooit ziek dus had gedacht dat het wel los zou lopen maar ik ben 2 wk geleden zo ziek geweest dat ik als enige optie zag dat vriend terugkwam van zijn werk (uur rijden :( ). Ik kon alleen maar overgeven, kon T nog niet eens optillen, laat staan verschonen. Dan baal ik wel dat ik geen ouders in de buurt heb die snel even kunnen helpen. Een extra dag opvang had gekund maar ik kon 'm er op dat moment ook niet heenbrengen. Soms best lastig he?!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem155

Bericht 03 Mrt 2016 10:48

Re: ziek zijn en kinderen thuis

Als je een beetje ziek bent, dan kun je het wel rustig aandoen en alles op een laag pitje doen, maar als je echt ziek bent, dan kun je niet voor een kind zorgen. Dan moet je toch naar andere mogelijkheden zoeken, opa/oma vragen, een vriend of vriendin, of een andere oppas, of vragen of ze een dagje extra mag komen op het kdv. En als dat allemaal niet kan, dan vind ik het toch de taak van de vader om dan op zijn werk aan te geven dat hij weg moet om voor zijn kind te zorgen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Mrt 2016 11:01

Re: ziek zijn en kinderen thuis

Ik ben al een paar maanden ziek en R kan natuurlijk niet elke dag naar de opvang of oppas. Ik probeer hem wel vaker naar de opvang te doen en hem dan voor het slaapje haal ik hem op.
Verder doe ik veel dingen met hem wat niet zo veel energie kost; treinbaan maken, kleuren, met de klei etc.

En heel erg maar als ik het echt ff niet trek dan zeg ik dat hij de tablet mag pakken. Hij speelt er nu ontzettend veel op.
R. 2013
D. 2016
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 03 Mrt 2016 11:08

Re: ziek zijn en kinderen thuis

Ik ben van de week ook ziek geweest. Op maandag gaan ze altijd naar mijn schoonouders. Ze zijn toen gewoon gegaan alleen kon halverwege de ochtend mijn dochter van school worden gehaald omdat zij ook ziek geworden was. De oudste en jongste zijn bij mijn schoonouders geweest en ik heb samen met dochter de hele verdere dag in bed gelegen.

Dinsdag gaan ze altijd naar de oppas en toen heb ik dochter sowieso thuis gehouden omdat ze nog ziek was. De oudste zat praktisch de hele dag op school en de jongste is ook thuis gebleven, de oppas zelf was ook niet fit. Ik heb toen veel op de bank gelegen, ook de jongste kan zichzelf aardig vermaken. Oh en Bumba heeft veel aan gestaan op tv :) Dat ging wel redelijk goed, hij kwam ook vaak bij mij op de bank liggen.

Hier werkt paaien met de tv en iPad dus wel goed. Gelukkig ben ik bijna nooit ziek, dit was voor het eerst sinds jaren weer eens een keer.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 03 Mrt 2016 11:18

Re: ziek zijn en kinderen thuis

Maud schreef:Als je een beetje ziek bent, dan kun je het wel rustig aandoen en alles op een laag pitje doen, maar als je echt ziek bent, dan kun je niet voor een kind zorgen. Dan moet je toch naar andere mogelijkheden zoeken, opa/oma vragen, een vriend of vriendin, of een andere oppas, of vragen of ze een dagje extra mag komen op het kdv. En als dat allemaal niet kan, dan vind ik het toch de taak van de vader om dan op zijn werk aan te geven dat hij weg moet om voor zijn kind te zorgen.


Eens!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 03 Mrt 2016 11:24

Re: ziek zijn en kinderen thuis

Hier zijn mijn ouders de eerste optie, die zijn beide met pensioen, ze passen niet structureel op omdat ze veel te ver weg wonen maar in zo'n geval laten ze alles vallen en stappen ze meteen in de auto.
Op woensdag kan mij zoontje eventueel ook een extra dagje naar de gastouder, op vrijdag liever niet maar bij hoge nood vaak ook nog wel. Mijn man kan soms thuis werken of dagen ruilen, dus dan spontaan een dag vrij nemen en daarvoor in het weekend werken, maar dat moet hij geen belangrijke dingen hebben staan, dus dat kan maar heel zelden.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 03 Mrt 2016 11:41

Re: ziek zijn en kinderen thuis

Hier is het meestal ook zelf proberen vol te houden tot het bedtijd is. En dan zo rustig mogelijk doen, op de bank zitten of liggen en ondertussen de tv aan of aan de salontafel kleuren, spelen, etc. Gelukkig vermaken ze zichzelf vaak ook wel goed, of zijn ze daar wel toe te verleiden als ik wat tips geef. De oudste snapt het sowieso wat beter als ik uitleg dat ik ziek ben en wat minder kan doen. De jongste nog niet, en die is vaak ook niet echt te 'paaien' met de tv, of maar heel even. Maar die kan vaak eindeloos spelen.

Als ik echt te ziek ben, dan moet ik hulp inschakelen en meestal is die ook wel te vinden via de ene of andere weg. Mijn moeder en jongste broertje wonen hier op de hoek, dus als ze kunnen dan is er zo iemand bij ons of kunnen de kinderen daarheen. Als zij er niet zijn kan ik mijn andere broertje proberen (die is bijv op maandag altijd vrij en soms een andere doordeweekse dag). Of een van de papa's, al is dat onder kantooruren vaak ook geen optie. Soms is het even rondvragen, maar meestal komt er wel een oplossing. Gelukkig komt dit ook niet vaak voor tot nu toe. Vorig jaar 2x een dagje, en helaas ook een keer 4 dagen door ziekenhuisopname. Ook is zoon in januari een paar dagen extra bij papa geweest (gepland) zodat ik na mijn amandeloperatie wat meer rust had zodat ik sneller weer op de been zou zijn.

Al vind ik het wel altijd wat lastig, mijn netwerk is erg klein en ik voel me al gauw bezwaard om hulp te vragen. Maar als het echt moet, dan moet het, en kan er gelukkig vaak wel iemand even bijspringen.
<<

Anoniem148

Bericht 03 Mrt 2016 12:26

Re: ziek zijn en kinderen thuis

Isabel_ schreef:
Maud schreef:Als je een beetje ziek bent, dan kun je het wel rustig aandoen en alles op een laag pitje doen, maar als je echt ziek bent, dan kun je niet voor een kind zorgen. Dan moet je toch naar andere mogelijkheden zoeken, opa/oma vragen, een vriend of vriendin, of een andere oppas, of vragen of ze een dagje extra mag komen op het kdv. En als dat allemaal niet kan, dan vind ik het toch de taak van de vader om dan op zijn werk aan te geven dat hij weg moet om voor zijn kind te zorgen.


Eens!


Helaas geen optie aangezien mijn man in het buitenland zit met z'n werk.

Zoon is nu bij de buurvrouw en haar kleinkind. En ik heb heerlijk kunnen slapen!
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 03 Mrt 2016 12:30

Re: ziek zijn en kinderen thuis

Fijn dat zoon bij de buurvrouw is. Ik was vorige week ook ziek. Gelukkig niet dusdanig dat ik moest overgeven, maar ik wilde wel alleen maar slapen. Mijn man is uiteindelijk eerder naar huis gekomen (en met de auto ipv de trein richting zijn werk gegaan, zodat het reizen minder tijd kostte). |Hij was er iets na twaalven. D. had die ochtend veel geslapen, dus ik had zo'n 1,5u die we samen beneden waren. Ze heeft toen lekker veel in de box gespeeld terwijl ik op de bank lag en toen ze dat zat was hebben we samen wat op de bank gespeeld, terwijl ik kon blijven liggen.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem166

Bericht 03 Mrt 2016 13:11

Re: ziek zijn en kinderen thuis

Fijn dat de buurvrouw je even kom helpen, Dandelion. Soms wel lastig he?
Als ik ziek ben, heb ik ook pech. Dat ik dan toch voor de kinderen blijf zorgen, betekent niet automatisch dat ik dan niet ziek (genoeg) ben. Soms is er gewoon geen ander optie. Twee weken terug ben ik ziek geweest en heeft mijn dochter erg veel tijd op de iPad doorgebracht. Zoon kan gelukkig redelijk goed zelf spelen en heb ik verder veel bij me in bed genomen. En dan maar uitzitten.

En net als Spencer moest in ik de zwangerschap ook wel. Mijn moeder heeft mijn dochter een keer een middag opgevangen, maar voor de rest heb ik me zo goed en kwaad als dat ging gered. Niet leuk, niet makkelijk, maar soms heb je geen andere keuze.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 03 Mrt 2016 13:18

Re: ziek zijn en kinderen thuis

Ik was tegelijk met de kinderen ziek een paar weken geleden, toen hebben we alledrie hele dagen op de bank gehangen en de jongste sliep veel. Toen ik zelf ziek was en de kids niet, is de jongste extra naar het kdv gegaan. De oudste was op school tot 15.00 en werd toen thuis gebracht. Geloof dat hij toen de tablet kreeg of dat ik een dvd heb opgezet. Mijn "geluk" mbt de kinderen was dat ik ziek was op dagen waarop ik normaal gesproken werk, dus opvang was sowieso al geregeld. Ik werk op woensdag en vrijdag, heb toen alleen voor donderdag extra opvang hoeven regelen dus. Mocht het op de opvang niet te regelen zijn, dan zou mijn vader kunnen oppassen, die heeft momenteel geen baan. Mocht hij ook niet kunnen, dan kan mijn vriend meestal wel naar huis komen en tussendoor wat werken vanuit huis.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 03 Mrt 2016 14:07

Re: ziek zijn en kinderen thuis

Fijn dat je even hebt kunnen bijslapen dandelion!

Paar maanden geleden waren man en ik tegelijk ziek. Echt, liep synchroon op aan elkaar. Normaal gesproken hebben we voldoende oppasmogelijkheden. Maar dit weekend liep alles mis. Schoonouders waren een weekendje weg, mijn moeder had hetzelfde als wij, schoonzusje was ook een weekendje weg en de tante van mijn man die had al twee oppaskindjes. Uiteindelijk is dochter die middag toch een paar uurtjes naar die tante gegaan en zoon heeft toen heel de middag liggen slapen. Heeft ons toen echt gered.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 03 Mrt 2016 14:14

Re: ziek zijn en kinderen thuis

Toen ik net weer 2 weken aan het werk was na mijn verlof, onze zoon was nog geen 4 maanden, waren we beide ziek. We lagen echt ieder met een emmer in bed en bleven maar om en om overgeven, S lag tussen ons in maar was toen zo klein dat hij nog wel bleef liggen gelukkig.
Wat waren wij toen blij dat mijn ouders kwamen en hem van ons over genomen hebben, we stonden beide zo wiebelig op onze benen dat ik het bijvoorbeeld al eng vond om hem te verschonen. Dan ben je echt wel flink onthand met zo'n kleintje erbij!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

anoniem203

Bericht 03 Mrt 2016 14:48

Re: ziek zijn en kinderen thuis

Met een normale griep doe ik wat ik moet doen en voor de rest ligt ik op de bank onder een deken en leef op paracetamol. Maar ik heb afgelopen jaar 2x een heftige keelontsteking gehad inclusief flinke koorts, oorpijn en hoofdpijn dat ik gewoon echt niet kon functioneren. Ik kon alleen maar liggen en slapen. Toen zijn mijn moeder en schoonmoeder een extra dag in huis gebleven (mijn moeder zelf een vrije dag opgenomen van haar werk) en is mijn man ook een dag thuis gebleven.

Beterschap Dandelion!
<<

Anoniem291

Bericht 03 Mrt 2016 21:34

Re: ziek zijn en kinderen thuis

Ik ben ziek geweest tien mijn zoontje 3 weken was, ik slikte paracetamol en lag op de bank vaak samen met hem. Zodra mijn vriend thuis was ging ik naar bed.
As maandag moet ik geopereerd worden aan mijn pols en krijg een brace omdat ik 2 weken niet mag tillen, we gaan het zien hoe dat gaat. Mijn vriend moet gewoon werken.
<<

Appel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1210

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:42

Bericht 03 Mrt 2016 22:39

Re: ziek zijn en kinderen thuis

Wij waren afgelopen weekend allebei ziek. We moesten om en om overgeven en stonden beiden te trillen op onze benen. Wij waren beide niet in staat om voor onze zoon te zorgen. Mijn schoonmoeder heeft hem toen opgehaald en hij heeft daar een nachtje geslapen. Helaas werd mijn schoonmoeder maandag ziek en hebben we hem weer opgehaald, ik was toen al wel weer zover opgeknapt dat ik voor zoon kon zorgen. De tv heeft wel wat meer aangestaan.
1 april 2014
31 juli 2017
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 03 Mrt 2016 22:48

Re: ziek zijn en kinderen thuis

Als mijn ouders vrij zijn vraag ik of zij kunnen komen een dagje en anders heb ik pech dan zal ik gewoon alles zelf moeten doen. Nu ze wat groter zijn gaat dat ook wel aardig, de een gaat op de tablet/xbox en de ander krijgt een doos knutselspullen en ze vermaken zich wel. Ze laten me dan ook gewoon slapen op de bank en maken me wel wakker als er wat is. Het enige wat ik vervelend vind nu ze naar school gaan is dat ik heen en weer moet fietsen om ze te halen. Laatst ging dat echt niet omdat ik niet meer kon lopen (had het in m'n rug) en toen is mijn man heen en weer gereden om ze van school te halen maar als dat niet had gekund hadden we wel een probleem gehad.
2010 2012

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers