Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weten jouw kinderen wat te doen in geval van nood?

<<

Anoniem154

Bericht 02 Mrt 2016 11:11

Weten jouw kinderen wat te doen in geval van nood?

Laatst was ik alleen met de kinderen, en voelde mij erg duizelig. Was wat zwak en niets gegeten, zag allemaal sterretjes. Toen bedacht ik mij. Wat nu wanneer ik echt flauw val, of een beroerte krijg, of weet ik het....

Wat zouden de jongens dan doen? Heb met man overlegd, en we hebben met de oudste vervolgens gesproken over wat hij in dergelijke gevallen moet doen. Uiteraard weet je niet wat hij daadwerkelijk zou doen, maar het geeft ons een prettiger gevoel.

Bellen kan hij nog niet (5jr), dus we hebben aangegeven dat hij als eerste zijn broertje moet pakken, en samen hand in hand naar de buren moet gaan. Maakt niet uit welke buren, wie er maar open doet.

Hebben jullie er ook over gesproken met jullie kinderen?
<<

Anoniem286

Bericht 02 Mrt 2016 11:25

Re: Weten jouw kinderen wat te doen in geval van nood?

Goed onderwerp. Hier is S nog te klein hiervoor. Mocht er wat gebeuren hoop ik dat ze binnen blijft. Op zich kan ze bij de buren aanbellen echter loopt ze ook nog zo de straat op dus dat vertrouw ik jog niet. Als ze het iets beter begrijpt denk ik inderdaad dat we gaan bespreken dar ze bij 1 van de buren moet aanbellen of naar mijn zus moet lopen (einde van de straat)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Mrt 2016 11:28

Re: Weten jouw kinderen wat te doen in geval van nood?

Ik wil daarvoor eigenlijk zo'n telefoon aanschaffen waarbij ze op een foto kan drukken en dan bijvoorbeeld mijn ouders kan bellen. Ze kan niet naar de buren als E er ook is, want hij kan niet alleen blijven en ze kan hem ook niet meenemen. Als ik alleen ben met E dan zou het sowieso een probleem zijn, hem kan ik zoiets nog niet leren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 02 Mrt 2016 11:29

Re: Weten jouw kinderen wat te doen in geval van nood?

Laatst is hier zoiets voorgevallen in mijn woonplaats. Kindje van 5 was thuis met haar vader en die lag bewusteloos in bed.
Meisje heeft 112 gebeld en gezegt dat papa niet wakker werd. Die vader is met ambu naar zkh gebracht.

Wij hebben thuis geen vaste telefoon maar eigenlijk zou dat dus wel handiger zijn voor dit soort dingen.
M:21072011
J :08012014
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 17:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 02 Mrt 2016 14:02

Re: Weten jouw kinderen wat te doen in geval van nood?

Wij hadden het er hier laatst ook over met de oudste en ik zei dat hij naar de buren moet gaan of 112 bellen.. maarja ik heb altijd de deur op slot en mijn telefoon is beveiligd met een pincode, dus daar komt hij niet in.. dus toch maar eens een keer iets anders bedenken.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 02 Mrt 2016 14:27

Re: Weten jouw kinderen wat te doen in geval van nood?

Wolbol; waarom kan je zoontje niet bellen? Is zo aangeleerd :)

Hier heeft Y. het op school gehad. Ze hebben geleerd dat ze 112 moeten bellen of naar de buren moeten gaan. Thuis moesten ze met de ouders overleggen.

We hebben ook een normale huistelefoon. Daarop moet hij 112 en dan groen drukken. Uiteraard kan hij ook naar de buren lopen.
Afbeelding
<<

anoniem203

Bericht 02 Mrt 2016 14:37

Re: Weten jouw kinderen wat te doen in geval van nood?

Ja dat weet hij. Mocht ik niet goed worden of de oppas dan moet hij naar de buren gaan. En als die niet thuis zijn steeds het volgende huis proberen van de rij. Dan hoeft hij ook niet de weg over te steken (wij wonen op de hoek). En het belangrijkste is dat hij dan ook de voordeur open laat of de sleutelbos pakt die in de gang hangt.
<<

Anoniem154

Bericht 02 Mrt 2016 14:41

Re: Weten jouw kinderen wat te doen in geval van nood?

Klopt Annie, maar hij is best schuw. Hij wil ook niet aan de telefoon met oma en opa, dus het is hier momenteel geen optie. Hebben het hem ook gevraagd, maar hij wil dat niet.
<<

anoniem213

Bericht 02 Mrt 2016 14:43

Re: Weten jouw kinderen wat te doen in geval van nood?

Annemie schreef:Wij hadden het er hier laatst ook over met de oudste en ik zei dat hij naar de buren moet gaan of 112 bellen.. maarja ik heb altijd de deur op slot en mijn telefoon is beveiligd met een pincode, dus daar komt hij niet in.. dus toch maar eens een keer iets anders bedenken.

112 kun je ook bellen met je telefoon op slot.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 02 Mrt 2016 14:49

Re: Weten jouw kinderen wat te doen in geval van nood?

Ik heb mijn zoontje gezegd dat hij dan 112 moet bellen en als hij dat nummer vergeet moet hij papa bellen. Er zit een code op mijn telefoon maar die weet hij dus hij kan gewoon bellen.
2010 2012
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7293

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 02 Mrt 2016 14:51

Re: Weten jouw kinderen wat te doen in geval van nood?

Wij proberen Lo. te leren hoe ze met onze telefoon als die op slot zit 112 kan bellen. Maar het wil nog niet helemaal blijven hangen.

Als we op stap zijn dan vertellen we de kinderen wel altijd dat ze naar iemand toe moeten gaan en om hulp moeten vragen. Lo. weet haar voor en achternaam en ook de straat waar ze woont en in een pretpark heeft ze een armbandje met onze naam en telefoonnummers, ze weet dat ze dat moet laten zien. Lu. weet zijn naam ook maar die zegt waarschijnlijk niets als hij ons kwijt is en ik denk ook niet dat hij zijn armbandje gaat laten zien.

Ik denk dat we haar als we verhuisd zijn nog wel opnieuw wat dingen gaan leren over bijvoorbeeld naar de buren gaan. Maar die kennen we nog niet dus dat vind ik nu een beetje eng.
<<

Anoniem 179

Bericht 02 Mrt 2016 15:06

Re: Weten jouw kinderen wat te doen in geval van nood?

Mijn oudste twee weten hoe ze 112 moeten bellen. Ook weten ze dat ze naar de buren moeten lopen om hulp te halen. Ze hebben allebei ook Veilig Helpen op school gehad, denk dat dat ze wel helpt.
<<

Anoniem258

Bericht 02 Mrt 2016 15:32

Re: Weten jouw kinderen wat te doen in geval van nood?

De oudste 2 weten dat ze 112 moeten bellen en naar iemand in de straat moeten lopen. Ik heb een sleutel in de voordeur die ze zo om kunnen draaien dus dat slot hebben ze er zo af. Ik heb een tijdje de sleutel eruit gehad, ivm inbraken hier dmv hengelen, maar dat vond ik toch geen prettig idee. Stel dat er brand uitbreekt en je de sleutel zo gauw niet ziet, of idd, dat de kinderen er uit moeten kunnen.

Mijn man is ivm zijn werk wel eens 's nachts weg, en sowieso elke morgen al erg vroeg weg, en ik ben toch wel eens bang dat ze mij in bed aantreffen oid. Dus vind het wel fijn dat ze weten wat ze moeten doen.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 02 Mrt 2016 15:36

Re: Weten jouw kinderen wat te doen in geval van nood?

Lucy schreef:Mijn oudste twee weten hoe ze 112 moeten bellen. Ook weten ze dat ze naar de buren moeten lopen om hulp te halen. Ze hebben allebei ook Veilig Helpen op school gehad, denk dat dat ze wel helpt.


Wat goed dat ze dat krijgen!
⁠♡♡♡
<<

anoniem196

Bericht 02 Mrt 2016 17:06

Re: Weten jouw kinderen wat te doen in geval van nood?

E weet dat ze 112 moet bellen of zsm een buurvrouw halen.
Ze kan ook oma bellen dus ze weet hoe de telefoon werkt.
We oefenen regelen matig met 112 intoetsen op de telefoon, ze weet als er iets is ze daarna op de groene knop moet drukken.
En alleen maar haar naam hoeft te zeggen en te vertellen wat er is. Ze zien meteen waar ze vandaan belt.
<<

Anoniem255

Bericht 02 Mrt 2016 17:16

Re: Weten jouw kinderen wat te doen in geval van nood?

Ik heb een stuk of 4 nummers op mijn beeldscherm van mijn telefoon staan met foto's erbij. Daar kunnen ze op drukken en dan Enkel nog op het hoorntje.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 02 Mrt 2016 17:33

Re: Weten jouw kinderen wat te doen in geval van nood?

Mijn dochter hebben we lang geleden al eens uitgelegd hoe ze 112 moet bellen. Door dit topic heb ik net nog een keer gevraagd wat ze zou doen in geval van nood. Ze zei dat ze dan eerst papa zou bellen (als er met mij iets is) en daarna 112. Ze heeft ook laten zien dat ze weet hoe ze moet bellen met mijn telefoon.
Aan mijn zoon heb ik uitgelegd dat hij bij de buren hulp moet gaan halen en dan moet zorgen dat de deur open blijft staan zodat hij weer naar binnen kan.
<<

Anoniem162

Bericht 02 Mrt 2016 18:36

Re: Weten jouw kinderen wat te doen in geval van nood?

Ik lees hier vaak, de buren halen. Kunnen jullie kinderen dan het huis uit? Zijn zij zelf in staat deuren van slot te halen?
<<

Anoniem154

Bericht 02 Mrt 2016 18:38

Re: Weten jouw kinderen wat te doen in geval van nood?

Ja, de voordeur kunnen ze zo uit. Zit overdag wel op de bovenklip, maar die kan de oudste er wel afhalen (vanaf de trap). Dat ze de deur open moeten houden is wel een goede, niet over nagedacht.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 02 Mrt 2016 18:39

Re: Weten jouw kinderen wat te doen in geval van nood?

Hier is de voordeur gewoon met een klink open te maken en we draaien 'm pas op slot voor we naar bed gaan 's avonds. Daar kunnen ze dus allebei makkelijk door naar buiten. Mijn dochter kan met de sleutel ook zelf de achterdeur open maken, ik denk dat mijn zoon dat ook wel zou kunnen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 02 Mrt 2016 19:26

Re: Weten jouw kinderen wat te doen in geval van nood?

Eigenlijk hebben we het daar nog nooit over gehad hier thuis. Toch maar eens doen. De oudste is alleen nogal een paniekvogel, dus hoop dat ze dan niet bang gaat worden dat er een keer wat zal gebeuren. Hopelijk valt het mee, als ik goed uitleg dat het altijd handig is om te weten, maar dat het niet gezegd is dat er nare dingen gaan gebeuren.

Ze kunnen hier overdag trouwens de voordeur gewoon uit, die zit niet op slot als we thuis zijn. Of soms op de knip, maar die kan de oudste er zelf af halen. De deur open maken met de sleutel kan ze ook wel, als ze de juiste sleutel kan vinden. Maar meestal is de deur dus open, of een enkele keer op de knip. Mijn moeder woont een paar huizen verder, dus die weet ze ook wel te vinden. Ook kennen we alle buren uit het rijtje, dus daar durft ze denk ik ook wel aan te bellen.

Zal toch eens met haar bespreken wat ze moet doen (oma, oom of andere buren halen of 112 bellen) en oefenen met de vaste en mobiele telefoon.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 02 Mrt 2016 19:46

Re: Weten jouw kinderen wat te doen in geval van nood?

Dat is inderdaad een goede, heb ik eigenlijk nooit zo over nagedacht! Ze kunnen hier wel altijd door de garage naar buiten. Onze vaste telefoon was dood, ons konijn had het snoer door gebeten... Dit topic heeft ervoor gezorgd dat ik gelijk een nieuwe besteld heb! Daarna zoon en dochter instrueren welke nummers ze kunnen bellen, dat kan ik ze wel aanleren. Goed topic dit!
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 02 Mrt 2016 20:15

Re: Weten jouw kinderen wat te doen in geval van nood?

Nooit zo bij stil gestaan maar nee dat weet ze niet.
Maar de buren gaan word lastig. Wonen in drive in woning dus buren zullen haar niet snel zien staan en ze kan zelf niet bij de bel.

Eens over na gaan denken hoe we dit bespreekbaar kunnen maken met haar.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers