Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waaraan denken bij huwelijkse voorwaarden

<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 04 Okt 2013 14:55

Waaraan denken bij huwelijkse voorwaarden

Veel mensen geven in het andere topic aan onder huwelijkse voorwaarden getrouwd te zijn of te willen trouwen.
Ik vraag mij af wat jullie daaronder hebben staan of willen hebben?

Ik kom niet verder dan;

- begin geld wat ieder heeft
- schulden wat ieder heeft
- wanneer je gezamenlijk besluit dat een van de twee minder gaat werken voor de kinderen, krijgt die een evenredig deel van de pensioenopbouw van de ander bij scheiden

Willen jullie mij verder op weg helpen?
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 06 Okt 2013 08:27

Re: Waaraan denken bij huwelijkse voorwaarden

Heeft er niemand tips of wilt vertellen hoe jullie het hebben gedaan?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 06 Okt 2013 15:23

Re: Waaraan denken bij huwelijkse voorwaarden

er zijn tig verschillende vormen van huwelijkse voorwaarden en hoe je er mee omgaat. Er is een vorm bijv die zegt: alles wat je vooraf hebt opgebouwd is (en blijft) van jou, maar vanaf het moment dat jullie getrouwd zijn.. bouw je samen het vermogen op
Er is ook een vorm dat je bij wijze van ieder jaar met elkaar om de tafel zit en de balans opbouwt wie wat heeft ingebracht en hoe zich dat verhoudt. Dan is er bij het uit elkaar gaan precies duidelijk wie wat heeft ingebracht.

Je kan ervoor kiezen bepaalde spullen vast te leggen, wat van wie is en wie het krijgt bij het uit elkaar gaan.

Maar eerlijk: er zijn zoveel mogelijkheden en vormen dat ik gewoon met je notaris zou gaan praten.

Ohh en vooral doen!!
<<

Anoniem23

Bericht 07 Okt 2013 14:41

Re: Waaraan denken bij huwelijkse voorwaarden

Huwelijkse voorwaarden kunnen inderdaad echt van alles inhouden. Als jij wilt afspreken dat het schilderij van tante Annie buiten de boedel blijft vallen dan kan dat. Ik zou dus voor jezelf op een rijtje zetten hoe je het wilt zien mochten jullie uit elkaar gaan en dat bespreken met de notaris.
<<

Anoniem29

Bericht 07 Okt 2013 14:49

Re: Waaraan denken bij huwelijkse voorwaarden

Harrison schreef:Huwelijkse voorwaarden kunnen inderdaad echt van alles inhouden. Als jij wilt afspreken dat het schilderij van tante Annie buiten de boedel blijft vallen dan kan dat. Ik zou dus voor jezelf op een rijtje zetten hoe je het wilt zien mochten jullie uit elkaar gaan en dat bespreken met de notaris.


:lol:
<<

Dennenappel

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 07 Okt 2013 22:13

Re: Waaraan denken bij huwelijkse voorwaarden

Pff oke. Wat een gedoe, qua spullen heb ik zoiets van dat is tijdelijk. Ik hoop niet dat we binnen vijf jaar uit elkaar gaan, ik dacht dat het daarom meer om de grotere dingen ging.

De reden van dit topic is omdat ik ook een reactie van een notaris had gelezen die vond dat het vanuit de mensen zelf moest komen, die willen immers trouwen op huwelijkse voorwaarden, dan moeten ze ook zelf bedenken wat. Terwijl ik juist ideeën, tips, zaken wil horen waar je het beste aan kan denken.

Bedankt voor de reacties!
<<

Anoniem23

Bericht 07 Okt 2013 23:33

Re: Waaraan denken bij huwelijkse voorwaarden

Ik zou het ook niet over alles gaan vastleggen hoor. Maar mocht je iets hebben waar je veel waarde aan hecht kun je dat zeker doen.
Ik zou als ik jou was even googelen, dan kom je wel wat lijstjes tegen en dan zelf bekijken of dat voor jullie van belang is!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 08 Okt 2013 08:55

Re: Waaraan denken bij huwelijkse voorwaarden

Dennenappel schreef:Pff oke. Wat een gedoe, qua spullen heb ik zoiets van dat is tijdelijk. Ik hoop niet dat we binnen vijf jaar uit elkaar gaan, ik dacht dat het daarom meer om de grotere dingen ging.

De reden van dit topic is omdat ik ook een reactie van een notaris had gelezen die vond dat het vanuit de mensen zelf moest komen, die willen immers trouwen op huwelijkse voorwaarden, dan moeten ze ook zelf bedenken wat. Terwijl ik juist ideeën, tips, zaken wil horen waar je het beste aan kan denken.

Bedankt voor de reacties!


Tja, dat hoopt niemand als hij net trouwt ;-), maar dat houdt niet in dat je niet erover na kan denken wat er eventueel dan wel moet gebeuren. Wat Harri ook al zegt: als jij bepaalde erfstukken graag wil houden, dan kún je dat opnemen in je huwelijkse voorwaarden. Ook eventueel dat bij het eerder overlijden van jou, dat geweldige schilderij van tante Annie teruggaat naar ome Henk. Of naar je ouders.

In ieder geval: er is een hoop mogelijk. Als je die ene reactie van die notaris hebt gelezen, en je kunt je daar niet in vinden: kies een andere. Zoek iemand die je helpt, zoek iemand waarmee je samen tot een goede akte kan komen zodat je je daarbij prettig voelt.

Het kan geen kwaad je wel te verdiepen in de verschillende vormen van huwelijkse voorwaarden, maar uiteindelijk maakt de notaris toch echt de akte op en niet de clienten zelf.

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers