Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraagje positiekleding

<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 01 Mrt 2016 17:25

Vraagje positiekleding

Hai misschien een rare vraag, maar wanneer koop je positiekleding? En welke maat houd je dan aan? De maat die je al hebt of juist een grotere maat? ik begreep dat je positiekleding tegenwoordig alleen nog online kan kopen. Is dit zo? Of heeft iemand leuke (goedkope) adresjes?

Bedankt vast!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 01 Mrt 2016 17:32

Re: Vraagje positiekleding

Zodra je het nodig hebt :wink:
Positiebroeken droeg ik al met 8 weken, omdat door mijn darmen mijn buik ontzettend opgezet was. Shirts had ik pas nodig vanaf week 30 of zo volgens mij, daarvoor kon ik prima normale shirts met stretch (eventueel in een maatje groter) aan.

Bij de H&M hebben ze meestal wel een hoekje met positiekleding. Het meeste had ik daar vandaan.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 01 Mrt 2016 17:39

Re: Vraagje positiekleding

Is heel erg afhankelijk van hoe hard je buik groeit. Hier bij de eerste met 8 weken positiebroeken en nu al met 5 weken. Maar mijn buik was al heel snel opgezet waardoor mijn normale broeken niet meer lekker zaten.
In principe koop je gewoon je eigen maat.
Ik heb mijn broeken overal en nergens vandaan. Vind het wel het fijnste om ze echt in een winkel te kopen zodat je kunt passen of ze wel fijn zitten, maar dat vind ik met normale broeken ook.
Gelukkig zit hier in de omgeving genoeg winkels waar ze positiekleding verkopen dus tot nu toe altijd wel gelukt om te slagen.
Sowieso hebben de grotere H&M winkels en Prenatal wel een afdeling met positiekleding.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem315

Bericht 01 Mrt 2016 17:40

Re: Vraagje positiekleding

Positiekleding koop ik gewoon in mijn eigen maat. Ik koop alles bij H&M.

Wanneer je het nodig hebt, merk je vanzelf ;) Maar je kunt hoe dan ook al vast wat aanschaffen.

Ik ben nu bijna 15 weken en heb nog niks nodig, maar de vorige keer ben ik rond 20 weken zo nu en dan positiebroeken gaan dragen voor het comfort. Tot het eind heb ik technisch gezien niks nodig gehad, maar het zit gewoon lekkerder.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 01 Mrt 2016 18:40

Re: Vraagje positiekleding

Ik werd misselijk van de broekrand dus de keus was snel gemaakt en met 14 weken ben ik positiebroeken gaan dragen en heb ik ze tot de bevalling alleen nog maar gedragen. Ik had het meeste van de H&M ook, omdat ik er niet heel veel aan uit wilde geven, maar er wel leuk uit wilde zien.
Ik heb ook gewoon positie shirtjes gekocht omdat ik een lang bovenlijf heb en altijd al moeite heb met jurkjes en shirtjes vinden die lang genoeg zijn, shirtjes in een maat groter waren hier dus geen optie. Bovendien vond ik het zonde om eerst shirtjes in een maat groter te kopen en dan voor de laatste 10 weken alsnog positie shirtjes te moeten kopen, zo had ik er zo lang mogelijk plezier van. En inderdaad gewoon in mijn eigen maat.

Ik had alleen shirtjes, broeken en 1jurkje overigens, ik droeg daar gewoon mijn normale colbertjes, vesten en spijkerbloesjes e.d. open bij.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 01 Mrt 2016 19:23

Re: Vraagje positiekleding

Ik had vanaf een week of 17 positiebroeken aan. Ik droeg altijd wat wijdere shirts im mn buikje te verbergen maar toen ik zwanger was en het duidelijk te zien was dat ik een zwangerschapsbuik had ben ik stretch shirts gaan dragen. Volgens mij in maat die ik had.

Ik heb bij h&M en prenatal gekocht.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Mrt 2016 20:08

Re: Vraagje positiekleding

Ik droeg bij de eerste pas rond de 18 weken een positiebroek. Bij de tweede zwangerschap al vanaf week 9 ofzo, had geen zin om last te hebben van die broekrand.

Verder heb ik alleen wat shirtjes gekocht (2 korte mouw en 4 lange mouw) en die draag ik met m'n gewone vesten/jasjes. Vind positieshirtjes wel echt veel mooier zitten dan normale shirtjes.
#teammaple🍁
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 01 Mrt 2016 20:56

Re: Vraagje positiekleding

Bij de eerste begon ik positiebroeken te dragen rond zo'n 12 weken, shirts wat later en gecombineerd met gewone basic hemdjes / vestjes ed.

Deze keer positiebroeken al wel eerder, denk rond 8 weken.

Ik koop de positiekleding bij H&M en Prenatal (eigen merk en Mamalicious), gewoon in mijn eigen maat.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 01 Mrt 2016 21:28

Re: Vraagje positiekleding

Zeker geen maat groter nemen! Bij h&m hebben ze lekkere en redelijk goedkope spijkerbroeken.
Die heb ik trouwens vanaf week 12 ongeveer gedragen, ik had snel een bolle buik.
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 02 Mrt 2016 10:12

Re: Vraagje positiekleding

Dankjewel voor alle reacties. Daar kan ik iets mee :)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 02 Mrt 2016 10:21

Re: Vraagje positiekleding

Hier bij beide keren al vanaf een week of 8 positie broeken gedragen, bij mij ging m'n buik in het begin al heel hard.
De spijkerbroeken van de h&m zitten fijn! Ook met een klein buikje.
Qua shirtjes heb ik gewoon de (lange) basics van h&m met een gewoon vestje of jasje er over.

De echte positie kleding is niet mijn smaak, en wil er ook niet ineens heel anders uitzien dan anders.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 02 Mrt 2016 10:52

Re: Vraagje positiekleding

Ik zou het echt pas kopen als je het nodig hebt, ik heb de hele zwangerschap mijn eigen kleding aan gehad. Wel had ik twee basic positie shirts van de H&M maar zag er in het begin vooral stom uit omdat ik geen dikke buik had!
⁠♡♡♡
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 02 Mrt 2016 10:55

Re: Vraagje positiekleding

Bij D. droeg ik vanaf een week of 18 positie kleding. Nu ben ik 15 weken en draag nog mijn eigen kleding maar sommige broeken gaan nu wel wat aan de strakke kant zitten.

Bij D. heb ik een aantal dingen bij de h &m gehaald in destijds mijn eigen maand maar ik kwam ook veel aan op de heupen/dijen/benen waardoor ik later in de zwangerschap toch ook nog alles een maat groter moest halen.
Nu heb ik een pakket via marktplaats gekocht. Meeste daarvan zit nu goed en een deel wat aan de ruime kant. En er zitten veel jurkjes bij.
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 02 Mrt 2016 11:02

Re: Vraagje positiekleding

Marktplaats is ideaal voor dit soort dingen :)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 02 Mrt 2016 11:04

Re: Vraagje positiekleding

Oh ik draag trouwens ook heel veel rokjes (gewoon die simpele van de Hema of h&m) met een positie panty van de h&m.
Die rokjes zitten dan onder m'n buik met een iets langer shirtje er op. Ideaal.

Wel alles in mn eigen maat trouwens.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 02 Mrt 2016 14:39

Re: Vraagje positiekleding

Vanochtend heb ik mijn eerste swangerschapsbroeken bij de H&M gekocht. Vooral aan hrt einde van de dag/S avonds zitten mijn eigen broeken echt niet fijn. Wat een verademing zijn die zwangerschapsbroeken. Ik vind ze echt heek relaxed zitten, alleen durf ze nog niet op mijn werk aan omdat je die band wel echt ziet zitten.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Mrt 2016 14:42

Re: Vraagje positiekleding

Ik droeg in het begin veel underbelly's, zwangerschapsbroeken waarvan de rand juist onder je buik doorloopt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem250

Bericht 02 Mrt 2016 14:46

Re: Vraagje positiekleding

Net als minoessepoes vind ik broeken tijdens de zwangerschap niet fijn zitten. Of dat nou mijn eigen of positiebroeken zijn. Ik ben bij beide zwangerschappen vanaf 17 weken positiekleding gaan dragen. Al draag ik nu met 21 weken, zwanger van de derde, ook nog mijn eigen kleren. Ik draag eigenlijk vooral truitjes in positiekleding, omdat mijn cupmaat meer dan verdubbeld is en mijn eigen truitjes en jurkjes bij mijn borsten te strak zitten. Dat tekent en ze worden te kort.
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 03 Mrt 2016 17:11

Re: Vraagje positiekleding

Heel erg dank voor alle reacties. Hoop dat ik het voorlopig nog wat kan uitstellen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 03 Mrt 2016 17:44

Re: Vraagje positiekleding

Met een elastiekje door je knoop vast wel :)
#teammaple🍁
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Mrt 2016 19:06

Re: Vraagje positiekleding

Ik heb een werkbroek die heel hoog is en daardoor niet meer past. Ik heb uit een kapotte broek van R het knoopsgatenelastiek geknipt en dat aan het knoopsgat gemaakt en kan zo mijn broek weer goed dicht doen. En hij kan nog losser. Zo hoef ik hopelijk geen positiebroek voor het werk te kopen.
Ik vond het zelf een erg goed idee haha. Een gewoon elastiekje zat niet zo fijn.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem281

Bericht 03 Mrt 2016 19:15

Re: Vraagje positiekleding

Ik blijf jouw werkgever bijzonder vinden, Spencer, als 't aankomt op je zwangerschap!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Mrt 2016 19:17

Re: Vraagje positiekleding

Omdat ik geen positiebroek wil kopen? Ik kan geen broek vinden waarbij mijn schoenen niet heel lelijk staan. Mijn werkgever heeft geen invloed op mijn smaak haha.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem281

Bericht 03 Mrt 2016 19:18

Re: Vraagje positiekleding

Oh ik meende ergens te hebben gelezen dat zij die niet leveren!

*Edit; dat ze er iig niet makkelijk over waren..
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 03 Mrt 2016 20:52

Re: Vraagje positiekleding

Nee ze hebben ze niet maar ik denk niet dat het iemand op zou vallen als ik nu een andere broek aan zou doen. Bij R had ik wel positiebroeken aan maar toen paste mijn werkbroek ook echt niet meer.
R. 2013
D. 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers