Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Babyshower

<<

Anoniem167

Bericht 29 Feb 2016 21:38

Babyshower

Heb jij er een gehad? Wat werd er gedaan en hoe was dat?

Ik ga er eentje organiseren voor mijn zus en op zoek naar tips!

Ooit 1 meegemaakt maar dat was met een fotoshoot enz en dat is niks voor mijn zus.

Ik dacht wel aan rompers kleuren voor de baby!
<<

Anoniem219

Bericht 29 Feb 2016 21:44

Re: Babyshower

Bij de oudste hadden ze een high tea gemaakt, een quiz met quiz bord. Kleine spelletjes als omvang buik raden met touwtje, geblinddoekt pop verschonen, hapjes proeven en raden. Baby foto's raden.

Bij de jongste wederom een high tea, omdat het de tweede was baby foto raden van broer/zus van vriendinnen die er waren. Een quiz met abc vragen. En geblinddoekt baby spullen raden die ik in mijn handen kreeg.

Beide was leuk en vooral erg gezellig met vriendinnen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 29 Feb 2016 21:45

Re: Babyshower

Ik kreeg een high tea, was erg leuk! Het leukst vond ik dat iedereen een babyfoto van zichzelf had meegenomen en ik moest raden wie het was. Verder vond ik het juist fijn dat ik geen gekke opdrachten kreeg maar gezellig kon kletsen met mijn vriendinnen/zus/moeder.
<<

Anoniem167

Bericht 29 Feb 2016 21:49

Re: Babyshower

M'n zus heeft bij haar vrijgezellenfeestje al een high tea gehad, maar hoor vaak dat dat wel gedaan wordt bij een babyshower haha. Normaal zou je het bij iemand thuis doen als verrassing ook, maar ik ben bang dat dat bij haar geen succes wordt, dus misschien toch op locatie.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 29 Feb 2016 21:53

Re: Babyshower

Mijn babyshower was bij een vriendin thuis.
Ze had allemaal lekkers gemaakt (high-tea achtig), we hebben een quiz gedaan (babyfoto's raden, voorwerpen raden, wat vragen over mij) en de meiden moesten de omtrek van mijn buik raden.
Verder hadden ze allemaal een kaart voor mij geschreven en was er een kaart waarop iedereen de naam en geboortedatum had geraden. Ook kreeg ik een mooie luiertaart en flink wat cadeaubonnen.
Ik vond het een hele geslaagde middag :)
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 29 Feb 2016 21:55

Re: Babyshower

Ik heb zelf geen babyshower gehad, maar er wel 1 georganiseerd voor een goede vriendin. Zij vond het erg leuk maar de gasten ook, het was niet over-de-top met gekke activiteiten maar vooral gezellig.

Hoe wij het geregeld hebben;
- Een heuse uitnodiging
- Lekkere hapjes natuurlijk
- 1 Cadeautje voor moeder/vader, 1 cadeautje voor kind
- Een zelfgemaakte quiz (daar zat nogal wat tijd in...) met allerlei vragen over babyweetjes. De gemiddelde duur van een eerste bevalling, de favoriete namen van dat jaar, hoeveel tijd kost het nieuwe ouders gemiddeld om een luier te verwisselen etc. Google!!
- Babyfoto's raden; iedere gast had een babyfoto meegenomen en zwangere moest raden wie dat was.
- Ik had de vorm van een babyvoetje geprint op papier, iedereen heeft die ingevuld met een gokje naar de naam, de geboortedatum en het gewicht van de baby. Je zou er ook nog een tip / advies / korte wens aan toe kunnen voegen.

Eten, spelletjes en cadeautjes hebben wij een beetje afgewisseld zodat het niet te langdradig werd. Babyhapjes proeven e.d. leek me zelf niet zo leuk, we wilden vooral een leuke gezellige verrassingsmiddag voor vriendin organiseren en dat was op deze manier goed gelukt volgens mij. We hebben het bij een andere vriendin thuis gevierd trouwens.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem315

Bericht 29 Feb 2016 21:58

Re: Babyshower

Sommige ideeën staan er al bij, maar even een opsomming van ervaringen:

- babyfoto's raden.
- naam raden, opschrijven en in een doosje doen.
- bevaldatum raden, weddenschapje.
- babykennisquiz.
- levend memory met babyartikelen.
- t-shirt voor de zwangere bekladden.
- babyvoeding proeven.
- buikomvang raden.
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 09:35

Bericht 01 Mrt 2016 10:14

Re: Babyshower

Hai Pippa, ik heb ook weleens een babyshower georganiseerd. Erg leuk om te doen.
Voor mijn schoonzus destijds gedaan. Het pronkstuk was zo'n buiktaart, onwijs leuk om te laten maken. Iedereen had hapjes mee. Dat is wel leuk, een high tea, dat je iedereen wat laat maken. Daarnaast liet ik iedereen wat versiering meenemen. En een klein cadeautje die ze in een mand konden stoppen met briefje/kaartje erbij. Je zou nog wat spelletjes kunnen doen, maar daar hield mijn schoonzus niet zo van, dus niet gedaan.
Het is vooral belangrijk dat je kijkt naar wat zij leuk zou vinden.
Daarnaast is het max 3 uurtjes denk ik, want na zo'n dag is de mama in spé echt wel kapot.
Ik ben zelf ook zwanger, zou het super vinden als vriendinnen/familie tegen die tijd een babyshower regelen.

Heel ander vraagje, heb jij vroeger ook op het Yes Forum gezeten?
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem193

Bericht 01 Mrt 2016 10:32

Re: Babyshower

Voor mijn schoonzus heb ik 2 jaar geleden een babyshower georganiseerd.
Vaak ging ik op dondermiddag met mijn zoon naar de stad om gezellig samen een gebakje te eten. Dat wist ze en ze wilde ook een keer mee. Ze had zelf voorgesteld om dat op de eerste donderdag van haar verlof te doen. Toen heb ik echt 3 dagen van te voren haar moeder, zus, vriendinnen etc opgebeld en gevraagd of ze om 13.30 daar heen konden gaan. Mijn moeder en andere schoonzusje gingen nog iets eerder en hebben daar slingers opgehangen.
Toen ik om 13.45 met mijn zoon en schoonzus daar aankwam was het echt een grote verrassing voor haar dat we het georganiseerd hadden.
We hebben lekker een hightea gehad en cadeautjes gegeven. Verder geen poespas, daar houdt ze helemaal niet van.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Mrt 2016 12:39

Re: Babyshower

Ik kreeg er eentje afgelopen zaterdag! We hebben een lekkere high tea gedaan in de stad. Geen spelletjes of opdrachten. Het was gezellig en relaxed en ik ben blij dat geen andere activiteiten erbij kreeg.
#teammaple🍁
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 01 Mrt 2016 13:04

Re: Babyshower

Ik heb er (gelukkig) geen gehad. Had ook bij vriendinnen aangegeven dat ik dat echt niet leuk en onnodig vind.

Als er perse iets georganiseerd zou worden zou ik een high tea of lunch leuk vinden, maar dat zijn dingen die ik toch al met regelmaat met vriendinnen doe. Al die spelletjes, dingen proeven, kleuren etc. dat zou voor mij niet hoeven.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Geel

Bericht 01 Mrt 2016 13:13

Re: Babyshower

Mijn babyshower was afgelopen zondag. Ik werd thuis verrast, ze hadden de kamer versierd en de tafel gedekt en een high-tea gemaakt.

Het enige spelelement was dat ze de geboortedatum en naam van de baby moesten raden, en verder hebben we vooral veel gelachen en gekletst. Normaal houd ik wel van spelletjes, maar ik ben blij dat ze dat niet hebben gedaan.

O ja, ik kreeg ook cadeautjes van iedereen. En een doos met spulletjes die de baby mag openmaken als ze 18 is, met spullen en wensen uit 2016.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 01 Mrt 2016 19:02

Re: Babyshower

Ik heb een babyshower bijgewoond. We hadden toen allemaal iets meegenomen voor een high-tea. Verder gingen we zelf twee luiertaarten maken, maar dat was heel vrijblijvend. Als je liever gewoon wilde blijven kletsen was dat ook prima. Ik vond het vooral erg leuk dat we niet zoveel 'moesten'. Gewoon gezelligheid.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Mrt 2016 22:45

Re: Babyshower

Mijn babyshower stond op zaterdag 4 februari gepland... de maandag ervoor op 30 januari lag ik ineens te bevallen :cry:

Ik vind vooral een high altijd wel leuk. Wat cadeautjes enz. En raden wat de naam en de geboortedatum van de baby worden :)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 01 Mrt 2016 23:01

Re: Babyshower

Oh goed topic, ik heb ook over twee maanden mijn eerste babyshower en we moeten nog een programma verzinnen. Ik organiseer het niet, maar kan misschien wel wat aandragen. Ben erg benieuwd!
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Mrt 2016 23:40

Re: Babyshower

1 tip als je een quiz van internet haalt check dan van te voren de antwoorden. Bij mij hebben we een quiz gedaan en had iedereen wat gemaakt en verder was het vooral gezellig. Er waren alleen 1 of 2 antwoorden fout, waarbij iedereen heel hard moest lachen omdat ik zei dat het niet klopte en het goede antwoord ontbrak.
2015 💙
<<

anoniem196

Bericht 02 Mrt 2016 07:03

Re: Babyshower

Ik ben zo blij dat ik er geen één had.
Had al bij mijn beste vriendin aangegeven als ze met een idee bij jou komen. Zeg alsjeblieft dat ik het echt niet wil.
Mijn zusje was ookal bezig met ideeën. Ze vroeg gelukkig wat ik wou, ivm overlijden van onze vader.
Heb toch ook meteen gezegdgeeeen babyshower.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 02 Mrt 2016 08:37

Re: Babyshower

Wij deden buikomtrek raden, naam raden, wat spelletjes en er was veel blauw eten.

Toen vond ik het heel leuk maar nu moet ik er niet aan denken.
R. 2013
D. 2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 02 Mrt 2016 10:07

Re: Babyshower

Bij mijn eigen babyshower hadden ze een high tea gemaakt en iedereen had een cadeautje voor mij of de baby mee genomen en ik moest inderdaad babyfoto's raden en als ik het goed had een cadeautje uitpakken. Maar dat was eigenlijk echt bijzaak, het was vooral kletsen en gezellig. Ik was heel misselijk die dag ( bijna elke dag) dus heb eigenlijk niks gegeten en zat met de emmer binnen handbereik, maar ik heb er echt van genoten, misselijk was ik toch wel elke dag en zo had ik wel even afleiding. Toen ze weg gingen hebben ze allemaal nog opgeschreven wat ze dachten dat de naam zou zijn, geboorte datum, duur bevalling en of de baby haar zou hebben en welke kleur ( ik was zelf heel lang kaal en vertelde daarom iedereen maar dat ik een meisje was).

Bij ander vriendinnen hebben we weleens rompertjes en hydrofielen versierd, allemaal 1 lapje versierd en dat is later aan elkaar genaaid als een overtrekje voor het dekentje, een boekjes gemaakt waarbij iedereen een verhaaltje of liedje had ingeleverd en een foto e.d zodat ze echt een persoonlijk boekje kreeg, een wens op een blokje stelschroeven zodat ze een persoonlijke blokkendoos kreeg e.d. En doen we vaak iets van een spel zoals pimpampetten met baby gerelateerde dingen, memory met baby plaatjes of foto's van de vader en de moeder bij elkaar, de kinderwagen toen zij klein was en die ze nu voor de kleine had bij elkaar e.d.

Uiteindelijk zijn die dingen allemaal bijzaak, het gaat vooral om een gezellige middag en even alle aandacht voor de moeder en baby die op komst is. Dingen zoals babyvoeding proeven, luiers ruiken e.d. vind ik flauw en persoonlijk niks,daar zou ik ook niet op zitten wachten.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem167

Bericht 03 Apr 2016 21:37

Re: Babyshower

Nou, datum is geprikt, gewoon bij hun thuis, haar man is ingeschakeld en op de hoogte, een deel van de mensen is al uitgenodigd en we geven met zijn allen één groot cadeau, iets wat ze nog heel graag wil hebben. Daarbuiten iedereen een persoonlijk klein cadeautje voor erbij.

Ik denk dat ik wel geboortedatum wil laten raden (en de mensen die het niet weten ook de naam); en van iedereen een babyfoto wil laten raden. Verder geen gekkigheid, zoals ik nu denk, misschien een quiz, met wat baby-vragen, dat hadden we over haar man gedaan bij haar vrijgezellenfeest.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers