Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gezinsuitje tips?

<<

Elle123

Bericht 29 Feb 2016 17:14

Gezinsuitje tips?

Mijn ouders waren vorig jaar 40 jaar getrouwd. Wij hebben ze een dagje weg met het gezin kado gedaan. Omdat mijn zusje 4 dagen daarvoor is bevallen hebben we dat nog niet gedaan. We gaan dit half mei doen. We zijn dus met vader en moeder (beiden 66), zus 1 (37), ik (35), zus 2 (30) en 3 kinderen (9, 8 en dan 10 maanden). Wie heeft er tips? We willen dus 1 dag (zonder overnachting) en dan met een activiteit die zowel leuk is voor de volwassenen als voor de kinderen (de oudste 2 dus) en waar we met jonge kinderen daarna nog lekker kunnen eten. Mijn ouders wonen in Noord Limburg (omgeving Weert) en we willen het liefst max 2 uur rijden.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 29 Feb 2016 17:20

Re: Gezinsuitje tips?

Dierentuin is met een dit soort gezelschappen altijd wel leuk.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 29 Feb 2016 17:21

Re: Gezinsuitje tips?

Kunnen jullie niet naar het Gaia park? Dat is voor iedereen wel wat, een activiteit vind ik vaak zo'n moetje zeg maar. Dat klintk negatief maar als je heel erg spastisch op zoek gaat naar iets dat 'iedereen leuk moet vinden en voor iedereen geschikt moet zijn', dan vind je dat vaak niet.

Daarna kan je dan vast naar een pannenkoekenrestaurant oid in de buurt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 29 Feb 2016 17:22

Re: Gezinsuitje tips?

Ik wilde ook iets van een dierentuin als tip geven. Dat werkt vaak ontspannender dan inderdaad een activiteit zoeken die voor jong en oud geschikt is.
Let's discover the world together.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 29 Feb 2016 18:01

Re: Gezinsuitje tips?

Efteling is misschien ook leuk/
2010 2012
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 29 Feb 2016 19:49

Re: Gezinsuitje tips?

In een dierentuin zit vaak wel een speeltuin. Dierenrijk in Nuenen of Zooparc Overloon. Die laatste is ook nog te combineren met het oorlogsmuseum in Overloon.
Uiteraad is Burgers Zoo het mooist vind ik, maar dan moet je wat verder rijden vanaf Weert.
<<

Anoniem148

Bericht 29 Feb 2016 20:09

Re: Gezinsuitje tips?

In ospel zit iets wat activiteiten aanbiedt. Vervolgens wandelen in de grote peel en eten bij het pannenkoekenhuis?

Bij de ijzeren man is een binnenspeeltuin, s middags zwemmen en in de avond ergens eten zoals dat restaurant naast de mc in nederweert. Atlantis volgens mij, buffetrestaurant.

Overloon oorlogsmuseum en dierentuin is een idee. Erg leuk en leerzaam voor kinderen.

Eindhoven zit een openluchtmuseum maar daar ben ik nooit geweest.
Nederweert zit iets met oude ambachten en in someren klein costa rico, was zaterdag bij beestengeluk. Maar bij beide ben ik ook nooit geweest.
Meer iets voor de kinderen maar in roggel zit een gamehal en die is wel leuk. Zit bij het vakantiepark, de leijster dus evt in combi met zwemmen?
<<

Elle123

Bericht 01 Mrt 2016 09:12

Re: Gezinsuitje tips?

Bedankt voor jullie tips. We waren eigenlijk wel echt een stedentrip van plan. De opties in de buurt hebben we allemaal al gehad (mijn ouders wonen toevallig op 200 meter van de Peel en we gingen elk jaar op schoolreisje naar de Leistert). Ik zat meer aan een stadswandeling te denken waarbij je bv een mysterie moet oplossen (moordspel ofzo), dat vinden de kinderen van mijn zus leuk.
Het openluchtmuseum in Eindhoven is erg leuk, maar ook daar zijn we vaak geweest en is dan voor mijn ouders niet zo vernieuwend. Mijn vader was leraar en is er met zijn klas elk jaar geweest.
Oorlogsmuseum gingen we ook regelmatig naartoe, maar vind ik wel een geode optie, omdat ook dat erg leuk is voor de kinderen.
<<

Anoniem148

Bericht 05 Mrt 2016 03:10

Re: Gezinsuitje tips?

Dan zou ik gaan voor den Bosch. Daar kan je ook een moord spel doen, genieten van een Bossche bol en het is een mooie stad.
Binnen 2 uur ben je ook in den Bosch evt met de trein zelfs mogelijk. Vinden kinderen vaak leuk en speciaal.

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers