Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eten/flessen baby 6 maanden

<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 29 Feb 2016 14:04

Eten/flessen baby 6 maanden

Ik vind het zo lastig op het moment, als ik het groeiboek lees dan moet ze al fruit, groente en stukjes lichtbruin brood. We zijn net een week geleden begonnen met groente en ik moet zeggen dat vind ze heerlijk! Ze heeft nu bloemkool, sperziebonen en courgette op en alles was een even groot succes. Maar nu dan? Wanneer ga ik er fruit bij geven en wanneer brood?

Ow ja in mn enthousiasme heb ik een hele voorraad groente met appelmoes structuur ingevroren. Vanaf wanneer geef je het eigenlijk wat grover? Er staat dus vanaf 6 maanden maar dat is volgens mij als je met 4 maanden begint. En wanneer maak je de overstap naar groente met aardappel/rijst/pasta

Dit krijgt ze nu:

3x fles van 150 ml + 5 scheppen en 1x 180 ml + 6 scheppen en rond 5 uur/half 6 krijgt ze groente.
⁠♡♡♡
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 29 Feb 2016 14:12

Re: Eten/flessen baby 6 maanden

Mijn enige tip: volg je gevoel. Het is nu nog niet zo belangrijk hoeveel ze binnenkrijgen, laat haar vooral wennen aan smaken structuren. Wij hebben gepureerd overgeslagen en zijn gelijk begonnen met kleine stukjes. Dat is een groot succes hier, hij is nu tien maanden en kauwt keurig alles wat je hem geeft en hij vindt alles lekker.

Wij zijn begonnen met 's ochtends wat fruit en 's avonds groenten en zoete aardappel. Dat hebben we langzaamaan uitgebreid naar nog een broodje erbij tussen de middag en inmiddels is zijn schema als volgt:

200 fles + een broodje met roomboter of appelstroop of kaas
Fruit
Broodje met roomboter of appelstroop of kaas
Fles 200 cc
Groenten, zoete aardappel (of rijst of pasta) met af en toe een klein stukje gekookte vis of gekookte kipfilet en Griekse yoghurt
Papfles 200 cc
Tussendoor drinkt hij 1 tot 2 flessen thee of water.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 29 Feb 2016 14:13

Re: Eten/flessen baby 6 maanden

Ik geloof dat ik toen eerst een week of twee alleen groenten gegeven heb, ook om zijn buikje daar aan te laten wennen. Vervolgens ben ik rond een uur of 10 fruit gaan geven, dat vond hij heerlijk en hij at meteen een hele banaan op :palm: dus toen ging er vanzelf ook een fles vanaf op een gegeven moment.
Precieze schema weet ik echt niet meer, jeetje wat vergeet je dat snel!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 29 Feb 2016 14:27

Re: Eten/flessen baby 6 maanden

Bedankt, hier kan ik wel wat mee. Ik ben over het algemeen best wel "zeker" over dingen maar nu wist ik het gewoon even niet meer. Ga het wel langzaam opbouwen met fruit erbij over een week of twee en dan langzaamaan ook wat brood.

Ik zie dat jij een papfles geeft Lady, hier "moet" het volgens het cb met een lepel maar F. is om 19.00/19.30 zo moe dat ik dat ook niet echt zie zitten. Als ze toe is aan pap gaat dat dus ook mooi in de fles:)

Water drinken doet ze tussendoor ook wel eens omdat ze hele harde ontlasting heeft. Wat voor thee geef jij?
⁠♡♡♡
<<

Anoniem199

Bericht 29 Feb 2016 14:59

Re: Eten/flessen baby 6 maanden

Idd zoals Lady zeg, volg je gevoel.

Wij zijn met 5 maanden begonnen met 's avonds groenten en na 2 weken zijn we hier fruit bij gaan geven 's ochtends. Toen hij een half jaar was, zijn we er volgens mij aardappel/pasta bij gaan doen en nog een maand later wat vlees of vis erdoor. Ook met 7 maanden is er tussen de middag brood bij gekomen, wat werd uitgebreid met een broodje in de ochtend. Ongeveer 2 maanden geleden zijn we begonnen met een toetje en is de laatste fles er ook af.

Onze zoon heeft nooit pap gewild, iig niet uit de fles. Dus toen ben ik in de ochtend brood gaan geven ipv pap. In de avondfles pap is ook nooit nodig geweest. Als pap dus niet nodig is, zou ik het niet gaan geven in de avond. Als ze het 's ochtends wel wil, is dat natuurlijk lekker makkelijk.

Kijk ook vooral j
<<

boeddha

Kletskop

Berichten: 609

Geregistreerd: 22 Apr 2015 11:14

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 29 Feb 2016 15:01

Re: Eten/flessen baby 6 maanden

Je moet natuurlijk helemaal niks. Hier ging de pap ook altijd in een fles want met een lepel hoefden ze het niet. En hier gingen we gauw over op pyjamapap en dat is met een lepel niet te doen want dat is dun spul. Volg idd je gevoel en kijk naar je kind. Je ziet snel genoeg wat ze nodig hebben.
<<

Dikkie Dik

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 574

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:58

Bericht 29 Feb 2016 15:45

Re: Eten/flessen baby 6 maanden

Zit een beetje met hetzelfde.

6.00 210+7
10.00 210+7
Eerst deed ik fruit na deze fles maar hij was telkens veel te moe.

Tussen 12.00 en 13.00 een peer. Eerst een halve maar er gaat nu een hele naar binnen (gepureerd, geen rapley voor mij)

14.00 210+7 maar die drinkt hij uiteraard niet leeg. Misschien 100 cc

Tussen 16.30 en 17.00 drie ontdooide ijsblokjes wortel. En dat vindt hij niet lekker. Dus hij eet bijna niks

18.00 210+7 + 2 eetlepels rijstebloem

Ik kreeg het advies om een smaak ongeveer 10 keer aan te bieden voordat je iets nieuws aanbiedt.
22-2-2013
28-8-2015
<<

Anoniem174

Bericht 29 Feb 2016 15:48

Re: Eten/flessen baby 6 maanden

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 05 Apr 2016 09:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 29 Feb 2016 19:50

Re: Eten/flessen baby 6 maanden

Ow ik ga morgen wortel geven DD, ben heel benieuwd, bij alles is het nu mmmmm en vooral de courgette! Ik geef het nu 3 dagen achter elkaar maar ze geniet er dan ook met volle teugen van haha!

Ik merk wel dat het als je eenmaal begonnen bent met groente het wel snel kan gaan met de bijvoeding als ik het zo lees. Elke keer wat erbij!

Ik heb hier wel wat aan, gewoon mn eigen gevoel volgen blijft belangrijk!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem205

Bericht 02 Mrt 2016 19:07

Re: Eten/flessen baby 6 maanden

Onze zoon is een 'bijzonder geval' dus wij hebben eten heel anders opgebouwd. Met 5mnd begonnen, met een lepeltje van 1 soort groenten en dat uitgebreid per dag met een lepeltje. Toen werd het uitgebreid per ijsblokje, totdat we op 3 ijsblokjes zaten. Daarna nieuwe groenten. Dat hebben we heel erg langzaam aan gedaan. We hebben in het begin een combinatie van rapley en grof gepureerd gegeven, inmiddels eet zoon bij voorkeur met zijn handjes en zijn stukken geen probleem.

Brood kwam met een maand of 7-8 erbij. Toen verviel er ook heel rap weer een fles.

Met 15 maanden hebben wij het volgende 'schema'
07.30 papfles 180+6+4 pap
10.00 fruit (1 a 2 stuks)
12.00u boterham 1-3 stuks
16.30 warm eten

Tussendoor vaak wat wortel/tomaat/komkommer of een rijstewafel
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 02 Mrt 2016 20:09

Re: Eten/flessen baby 6 maanden

Ik geef alle soorten groene en (biologische) kruidenthee. En ik ga hem om half acht 's avonds echt geen pap meer oplepelen. Lekker in een flesje en daarna hup zijn bed in. CB kan me de pot op.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 02 Mrt 2016 22:53

Re: Eten/flessen baby 6 maanden

Hier bij allebei met 6 maanden begonnen, de oudste at snel alles wat los en vast zat, na 2 weken fruit erbij en vanaf 7 maanden ook brood en een rijstwafel of babykoekje.

De jongste at niks, met 7 maanden ook niet. broodkorst deed hij niks mee, brood kauwde hij niet met 8 maanden. Pas rond de 1 jaar ging hij eten. En veel eten.

Beide kregen wel bv dus er gingen geen flessen af.
M:21072011
J :08012014
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 06 Mrt 2016 10:58

Re: Eten/flessen baby 6 maanden

Ik heb F. gisteren koude groene thee gegeven, dat vond ze wel lekker geloof ik!

Waarom was jullie zoon een "bijzonder geval" oreo?
⁠♡♡♡

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers