Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


vraag over niet vergoeding van zorgverzekering

<<

Anoniem162

Bericht 04 Okt 2013 13:34

vraag over niet vergoeding van zorgverzekering

ik snap er echt niks meer van.
Ik had eerst een psycholoog die niet bij mijn zorgverzekering was aangesloten dus op aanraden van hun ben ik overgestapt.

Dit staat er bij het overzicht:
Vergoeding is maximaal 5 zittingen; u betaalt zelf € 20,- per zitting / Per internetbehandeltraject betaalt u
zelf € 50,- eigen bijdrage. (Basisverzekering, artikel B.19.1)

Nu zit ik dus bij een psycholoog en heb ik 5 behandeling gehad, ik dacht dus dat ik 100 euro moest betalen
maar nu blijkt dat ik 360 euro moet betalen! dat geld heb ik niet.
ik snap hier echt niks van, heeft dat te maken met het eigen risico en dat ik het nu zelf moet betalen (ik heb het normale eigen risico genomen)
<<

anoniem213

Bericht 04 Okt 2013 13:39

Re: vraag over niet vergoeding van zorgverzekering

Ja, als het uit je basisverzekering komt, moet je eerst je eigen risico betalen.
<<

Anoniem 48

Bericht 04 Okt 2013 13:43

Re: vraag over niet vergoeding van zorgverzekering

Ja dit valt idd onder het eigen risico
<<

Anoniem12

Bericht 04 Okt 2013 13:44

Re: vraag over niet vergoeding van zorgverzekering

June schreef:Ja, als het uit je basisverzekering komt, moet je eerst je eigen risico betalen.

Inderdaad. En dat kan door middel van een betalingsregeling.
<<

Anoniem162

Bericht 04 Okt 2013 17:29

Re: vraag over niet vergoeding van zorgverzekering

aha dat wist ik niet. dus nu betaal ik het allemaal zelf. het had dus niks uitgemaakt als ik bij de andere psycholoog was gebleven.
<<

Anoniem288

Bericht 04 Okt 2013 20:24

Re: vraag over niet vergoeding van zorgverzekering

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 15:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem122

Bericht 04 Okt 2013 20:26

Re: vraag over niet vergoeding van zorgverzekering

Het is ook nog afhankelijk van of je eerstelijns of tweedelijns psychologische hulp krijgt. Tweedelijns wordt wel volledig vergoed (exclusief eigen risico en eenmalig eigen bijdrage van 100 euro).
<<

anoniem213

Bericht 05 Okt 2013 00:59

Re: vraag over niet vergoeding van zorgverzekering

Als je verder nog kosten krijgt qua zorg dit jaar maakt het wel uit. Dan gaat dat niet meer van je eigen risico, maar je krijgt het dan vergoed.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers