Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bedragen vrijgezellenfeest

<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 27 Feb 2016 23:11

Bedragen vrijgezellenfeest

Ik ben benieuwd wat jullie vinden van het volgende.. Ik heb binnenkort een vrijgezellendag, nu ging het in onze groepsapp over de kosten en werd er opeens gezegd dat de kosten rond de 100 euro pp zouden uitkomen. Ik schrok hier eerlijk gezegd wel van en heb gezegd deze kosten veel en veel te hoog te vinden. Het is ook stom dat we niet eerder een budget besproken natuurlijk maar goed.
Mijn man zou meegaan met de mannen vrijgezellendag en ook die dag zou rond de 120euro pp uitkomen. Wat voor ons dus betekent dat het '' grapje'' ons ruim 220 euro gaat kosten. Dat gaan we dus niet doen maar nu valt iedereen erover dat we het te duur vinden. Even voor de beeldvorming, wij zijn de enigste met een echt gezin met kinderen, de rest is een heel stuk jonger ( zij zijn rond de 25). We staan er sowieso een beetje buiten omdat het voor de rest allemaal vrienden van het bruidspaar zijn en ik de zus van de bruidegom.

Maar is het echt zo raar dat ik 100- 120 euro echt absurd vind? Het zijn daarnaast beiden 2 groepen van ongeveer 12 man wat dus betekend dat je het over een totaal bedrag gaat hebben van ruim 2500 euro ( eigenlijk zelfs nog meer eigenlijk) Ik vind dat echt nergens over gaan maar het lijkt nu een beetje alsof wij de enigste van die groepen zijn die er zo over denken.

Met mijn eigen vriendinnen hebben we meestal een budget van 50-60 pp en hebben daar geweldig leuke dagen van. Wat vinden jullie hiervan?
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 27 Feb 2016 23:18

Re: Bedragen vrijgezellenfeest

Vind het inderdaad flink prijzig!
AfbeeldingAfbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Feb 2016 23:20

Re: Bedragen vrijgezellenfeest

Ja ik vind dat ook absurd. Ook al kan ik het betalen. Ik had ook tegen m'n zus gezegd dat ik dat absoluut niet wilde vragen van vriendinnen voor m'n vrijgezellenfeestje.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 27 Feb 2016 23:21

Re: Bedragen vrijgezellenfeest

Inderdaad vrij hoog. Ik had daar ook iets van gezegd. Ik heb nog niet vaak een vrijgezellenfeest gehad, maar die enkele keer kwam het niet boven de 50 euro pp uit.

Wij gingen toen karten (zo'n 4 heats van 20 minuten), sumoworstelen en eten en drinken (op locatie, was afkoop) zaten daar ook bij.
Laatst gewijzigd door Fred op 27 Feb 2016 23:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 27 Feb 2016 23:22

Re: Bedragen vrijgezellenfeest

Marin; het gaat me eigenlijk nog niet eens zo zeer om of ik het wel/ niet kan betalen moet ik zeggen. Ik vind,als je alles bij elkaar gaat tellen, het echt idioot om voor een vrijgezellenfeest dik 1200 euro of meer te spenderen.

En dan wordt er gezegd; '' ja maar we gunnen het ze''' ja ik ook mar niet voor ruim 120 euro pp. Ik organiseer nu onze teamdag en je kunt prima met minder geld iets organiseren.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem187

Bericht 27 Feb 2016 23:22

Re: Bedragen vrijgezellenfeest

Ik vind € 100,00 altijd de max. Ben dat bedrag ook voor alle 2 de vrijgezellenfeesten kwijt geweest tot nu toe. Ik heb er dit jaar weer 1, daar is door mij en een aantal anderen ook max. € 100,00 gezegd. Met 1 a 2 activiteiten, uit eten en op stap zit je echt zo aan die € 100,00.

Mocht je het te duur vinden, wat je goed recht is, is het dan een idee om later aan te schuiven?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Feb 2016 23:23

Re: Bedragen vrijgezellenfeest

Ik ben het met jou eens hoor Maeve. We zeggen t zelfde.
Let's discover the world together.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 27 Feb 2016 23:31

Re: Bedragen vrijgezellenfeest

Serendipity, ik vind dus dat dat helemaal niet hoeft. Ik ben nu de teamdag aan het organiseren en we hebben ons goed georiënteerd op prijzen enzo. Maar daardoor weet ik dus ook dat het niet zo duur hoeft te zijn. Ik zei al waarom gaan we niet naar de Efteling dan? Is nu met 10,- korting, je bent de hele dag onder de panne en hoeft alleen voor het eten nog te zorgen.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem187

Bericht 27 Feb 2016 23:37

Re: Bedragen vrijgezellenfeest

Dat is ook superleuk Maeve maar dan komt de kroegentocht er nog bij.. Daar zit bij ons vaak een groot deel van het budget in.
<<

Jennings

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 198

Geregistreerd: 09 Sep 2014 19:54

Bericht 27 Feb 2016 23:40

Re: Bedragen vrijgezellenfeest

Ik ben niet anders gewend eigenlijk, ben tot nu toe bij alle vrijgezellenfeesten wel rond de 100 euro kwijt geweest. Als ik erover nadenk best een absurd bedrag ja. Maar het was altijd wel een goed gevulde dag met leuke activiteiten, lekker uitgebreid eten en daarna nog op stap, met dus de nodige alcoholische drankjes.
Het kan zeker voor minder, ligt eraan wat je wil doen op zo'n dag. Ik heb twee keer een vrijgezellenfeest (mede)georganiseerd en vond het nog knap lastig om er iets bijzonders van te maken met zo min mogelijk kosten.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 27 Feb 2016 23:41

Re: Bedragen vrijgezellenfeest

Even nog ter aanvulling.. we gaan nog niet eens op stap. De mannen overigens wel..maar wij nog niet eens.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 27 Feb 2016 23:46

Re: Bedragen vrijgezellenfeest

Hier zelf voor vrijgezellenfeesten altijd tussen 80 en 100 euro kwijt geweest, zelf ook twee x georganiseerd en je bent het best gauw kwijt voor een dag met eten, drinken en activiteiten. De bruid moet zelf ook vrijgehouden worden en dat kost ook geld natuurlijk.
Vind het ook veel geld elke keer, en zeker als mijn vriend met de mannen ook mee gaat (die is zelfs steeds tussen 120 en 180 euro kwijt geweest). Duur grapje als iemand dichtbij gaat trouwen, zeker als je ook nog cadeau geeft op de bruiloft en nieuwe kleding kopen wil etc. Toch gaan wij wel mee en geven we het er graag aan uit, het is ook een mooie, blijvende herinnering.
Gelukkig trouwen er niet zoveel mensen dichtbij ons.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 27 Feb 2016 23:48

Re: Bedragen vrijgezellenfeest

Pure, maar zijn jullie dan ook met zoveel mensen? Ik had, misschien naïef, gedacht ongeveer 12 mensen is ieder 5-10 euro voor de bruid ( dan heb je nog over de 100 euro voor haar).

Ik heb in ieder geval besloten wanneer het echt zo duur word gewoon maar niet mee te gaan, of eventueel later aansluiten maar dat vind ik ook weer zoiets, want ik vind het ook een principe ding hahaha. Ik kan daar echt niet over uit, misschien heel stom hoor, maar 1200 euro voor 1 dagje weg.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Bloemetjesgordijn

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2241

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:19

Bericht 27 Feb 2016 23:51

Re: Bedragen vrijgezellenfeest

Ben nu toevallig bezig met het regelen van het vrijgezellenfeest voor mijn zusje. We hebben wel gevraagd wat iedereen in gedachten had qua budget zodat we daarop in konden spelen. Iedereen gaf max 100 euro aan. Het valt ook niet mee om een dag veel goedkoper te plannen. Het moet tenslotte ook bij de vrijgezel passen. Ook komen de kosten van de vrijgezel erbij waar je rekening mee moet houden.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Feb 2016 23:52

Re: Bedragen vrijgezellenfeest

Ik vind het ook duur. Wat gaan jullie doen dan?

Wij hadden ook eens een vrijgezellen feest. Waren maar 8 mensen per feest. En was voor de vrouwen ook €100,- en mannen €100,- en dan deden we ook nog niks bijzonders de vrouwen dan. En bij het stappen werden de muntjes verdeelt op wie wat dronk. Ik dronk fris kreeg 2 muntjes en iemand die mix drankjes dronk kreeg er 6. Heel raar
Afbeelding
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 27 Feb 2016 23:54

Re: Bedragen vrijgezellenfeest

Eenmaal met 16 mensen en de andere x met 12.
Je hebt gauw meer dan 100 nodig voor bruid. Je houd diegene de dag vrij, maar wil ook dat ze niks tekort komt qua drinken. Daarnaast kreeg ze bij ons beide keren een outfit (van zon twintig euro).

Je bent met (uit) eten gauw 25 euro kwijt, stappen 25 euro, 25 activiteit, dan nog benzine /parkeerkosten voor de rijders (wij deden wel carpoolen), lekkers tussendoor en drinken+lunch (haalde wij gewoon broodjes). En we hadden voor iedereen een soort groepsversiering waaruit bleek dat we bij elkaar hoorde (maar dat was 2 euro pp).
Laatst gewijzigd door Pure* op 27 Feb 2016 23:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 27 Feb 2016 23:55

Re: Bedragen vrijgezellenfeest

De mannen gaan bumpervoetbal doen, daarna naar Duitsland voor een voetbalwedstrijd en daar een toer door het stadion ( en daarna op stap) Ik vind het onnodig zoveel allemaal. Wij hebben nog geen concreet plan maar ze vinden het '' zielig'' wanneer de bruid minder krijgt dan de bruidegom. Ik vind dat allemaal zo'n onzin, het gaat toch niet om het bedrag maar om de leuke dag? En die kan echt wel goedkoper, ik heb al gezegd laat mij het maar regelen, zeer zeker dat we dan gewoon rond de 50-60 euro uit komen.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 27 Feb 2016 23:58

Re: Bedragen vrijgezellenfeest

Je kunt ook genoeg activiteiten verzinnen die geen geld kosten. Wij deden altijd 1 betaalde activiteit en de rest dingen als quiz (bijv. bruid moet vragen beantwoorden die bruidegom beantwoorden heeft), opdrachten in de stad etc
Juli 2015
Maart 2017
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 28 Feb 2016 00:02

Re: Bedragen vrijgezellenfeest

Ja precies zoiets bijvoorbeeld. En ik had ook als optie gezegd, picknicken op het strand bijvoorbeeld. Ze is dol op het strand en als iedereen dan wat lekkere hapjes maakt.. Er zitten alleen wat dominante mensen in het groepje en aangezien ik verder niemand ken, is het sowieso al moeilijker om gehoord te worden vind ik. En echt niet omdat ze moeten doen wat ik zeg ofzo maar omdat het gewoon zoveel goedkoper kan en alleen onder het mom '' ja maar ze verdient hetzelfde'' moet er perse 100 euro uitgegeven worden en dat vind ik raar.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 28 Feb 2016 00:14

Re: Bedragen vrijgezellenfeest

Dat vind ik idd ook raar. Is natuurlijk onzin dat iemand hetzelfde geld moet krijgen qua vrijgezellenfeest. Het gaat erom dat je iemand een mooie dag geeft toch?
Lastig om er invloed op uit te oefenen inderdaad. Misschien zou je kunnen vragen of het met de 100 euro ook echt gered word. Wij vroegen ook zoveel als voorschot omdat we niet nog extra wilde vragen, maar er bleef bij beide geld over waardoor we nog terug konden geven.
En anders inderdaad een gedeelte niet mee gaan?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem282

Bericht 28 Feb 2016 00:16

Re: Bedragen vrijgezellenfeest

Als jullie het wel kunnen betalen, maar het er niet aan willen spenderen is dat jullie goed recht. Geld lijkt een terugkerend probleem bij vrijgezellenfeesten te zijn: de ene persoon kan het domweg niet betalen en de andere persoon heeft er niet voor over.

Al met al ben je uiteindelijk nog duurder uit natuurlijk dan alleen deze kosten, aangezien je nu nog niet de bruiloft zelf meerekent. Ik neem voor het gemak aan dat jullie een kado/geldbedrag geven.

Tsja, als iemand dichtbij me staat en ik kan het betalen, zou ik het doen. Anders niet. Er is geen goed of fout hierin. Ik zou er trouwens zelf als aanstaande bruid enorm van balen als er voor mij een vrijgezellenfeest georganiseerd zou worden en dat mensen die mij lief zijn niet komen doordat ze het geld niet kunnen/willen missen. Daarin vind ik dat de organisator tekort is geschoten. Daarnaast zou ik me bezwaard voelen als iedereen 100 euro voor me heeft neergelegd, ook als ze het kunnen betalen zonder daar verder iets voor te hoeven laten.
<<

Anoniem148

Bericht 28 Feb 2016 02:22

Re: Bedragen vrijgezellenfeest

Hier bij de vrouwen standaard 70 euro en mannen 100 euro exclusief stappen. Dat wordt die avond gelapt.
Ik vind dat bedrag dus ook veel en dat kan echt wel voor minder.
Iedere keer is dat een gezeur. Vooraf afspreken dus.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:55

Bericht 28 Feb 2016 07:20

Re: Bedragen vrijgezellenfeest

Ik heb zelf eens een vrijgezellenfeest georganiseerd en wilde daarbij ook proberen om het zo goedkoop mogelijk te doen, maar uiteindelijk kwamen we nog uit op ruim 80 euro pp en dan hebben we echt niks bijzonders gedaan. De middag activiteit was al 35 euro pp en het eten ook ongeveer 30. Dan hebben we bij de bruid thuis nog geborreld en ontbeten.
De kosten van dit soort dingen lopen enorm snel op, zeker omdat er ook voor de bruid betaald wordt.
Ik zou het ook echt heel erg jammer vinden als vriendinnen om die reden niet mee zouden gaan. Als je het echt niet hebt dan gaat het niet, maar als je het er niet aan uit wilt geven (zeker voor je schoonzus) dan zou ik dat persoonlijk echt heel jammer vinden.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 28 Feb 2016 09:12

Re: Bedragen vrijgezellenfeest

Ik vind het ook veel geld, zeker omdat je daarnaast nog een cadeau hebt voor de dag zelf, mischien nieuwe kleren dat soort bijkomende kosten.
Maar ik heb zelf ook een keer een dag georganiseerd en de vrijgezel had gezegd dat ze echt niet duur wilde. Maar jemig dat is best lastig hoor als je ook nog wat wilt doen. Ik ben tot de conclusie gekomen dat het wel echt vaak veel geld kost. Vaak is het een hele dag en wat al wel scheelt is na de middag afspreken dus dat iedereen thuis nog luncht en dat je meteen met de middagactiviteit begint en daarna nog wat wil eten.

Bij de vrijgezellenfeesten waar ik ben geweest zat het stappen er niet bij in vaak ging de helft op dat moment naar huis en de gene die bleven die maakte dan weer een nieuwe pot.
:heart: :heart: 2011
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 28 Feb 2016 09:16

Re: Bedragen vrijgezellenfeest

Het is inderdaad veel geld, maar wat hier al meer gezegd wordt, je zit er al snel aan. Wij komen meestal ook tussen de 80 en 100 euro uit en dan doen we 1 activiteit, vervoer, eten en de eerste drankjes tijdens het uitgaan.

Dingen die wij hebben gedaan om de prijs wat te drukken zijn beginnen met een zelfgemaakte high tea, thuis eten en dan een traiteur laten komen of voor iedereen pizza bestellen bijvoorbeeld of in de zomer een bbq van de slager laten komen,, we doen altijd een zelfgemaakte quiz, persoonlijk en gratis maar komen dan dus nog op die bedragen uit.

Persoonlijk vind ik een dagje efteling geen vrijgezellen feest en niet te doen om met 12 mensen bij elkaar te blijven.
25-11-2014 & 09-06-2017
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers