Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slecht drinken

<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 27 Feb 2016 12:41

Slecht drinken

Mijn dochters van een jaar drinken altijd al wat moeilijk, ik denk zelf dat het komt door negatieve ervaringen in het mond-neus gebied. Ze drinken wat ze nodig hebben en meer niet, ze zijn niet zo geinteresseerd in drinken. Ze drinken op een goede dag 400-500 ml aan vocht (+ nog vast voedsel natuurlijk, oa fruit, yoghurt, brood en avondeten). Ze pakken bijvoorbeeld ook nog steeds de fles niet zelf vast, terwijl de meeste baby's dat geloof ik al vanaf een maand of 6 doen. Wij moeten dus nog steeds de fles vasthouden als we ze een fles geven. Wat vooral ook erg lastig is bij ze, is dat als ze zich verslikken, ze heel vaak niet verder willen drinken. Ze duwen dan gewoon de fles weg. Daar zijn ze echt een beetje bijzonder in en ik denk dat dat mogelijk te maken heeft met eerdere sondevoeding?
Ze drinken gelukkig ook uit een beker en dat gaat best goed. De afgelopen dagen heb ik me echter wel zorgen gemaakt. Ze zijn ziek geweest en met name mijn ene dochter drinkt al vier dagen niet veel meer dan 250 ml. Ze weigert nu ook de fles, dus ik moet enorm creatief zijn om haar genoeg binnen te laten krijgen en zeul de hele dag met een beker achter haar aan haha. Haar plasluiers zijn ook echt minder, maar er zit nog wel wat in. Ze is verder wel alert en heeft geen holle ogen oid. Mijn andere dochter is gelukkig wel weer wat beter gaan drinken. Heb voor de zekerheid de huisartsenpost nog even gebeld, die vinden het niet zorgelijk. Eten gaat trouwens wel heel goed gelukkig! Ik voeg dus overal ook maar wat extra water aan toe nu, want eten gaat top, dus zo komt er toch nog wat extra vocht in.
Ik snap dat mijn ene dochter nu niet acuut uitdroogt, maar ik vind het toch wel een beetje zorgelijk, ik hoop niet dat we een patroon ingaan. Heeft iemand tips voor slechte drinkers? Kan het gewoon wat wisselend zijn bij baby's/peuters, het drinken? Ik merk dat ik even wat geruststelling nodig heb :)
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 27 Feb 2016 12:49

Re: Slecht drinken

Wat lastig dat ze zo'n moeite hebben met drinken. Mijn jongste houdt zijn fles ook niet zelf vast hoor. Zittend in de stoel snapt hij niet dat hij de fles om hoog moet houden en als hij op schoot een fles krijgt, is dat meestal 's nachts of vroeg in de ochtend en gaat hij daarna meteen terug naar bed.
Heb je al eens een rietjesbeker geprobeerd? Misschien snappen ze dat al en drinken ze daar beter uit. Mijn jongste snapt dat al prima en drinkt zo ook zelf.
07.12.2011
11.12.2014
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Feb 2016 17:39

Re: Slecht drinken

Het prematuur gebeuren kan er heel goed mee te maken hebben.
Zijn jullie begeleidt door een logopediste? Is altijd de moeite om hier nog een consult bij aan te vragen. Zij hebben vaak goede, bruikbare tips en kunnen met je mee kijken hoe je het (anders) aan kunt pakken.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 27 Feb 2016 17:53

Re: Slecht drinken

Wat je schrijft zou zo over mijn dochtertje kunnen gaan, alleen heeft zij geen moeilijke start gehad. Zij drinkt zelfs die 400-500 cc op een dag nog niet, dus wij zijn wel heel erg gespitst op soep geven bij de lunch, liefst zo vochtig mogelijk fruit geven etc. En als ze ziek is, wordt het inderdaad al gauw wat zorgelijk, maar ze is gelukkig nog nooit echt uitgedroogd.

Ik merk wel dat t nu steeds beter gaat nu ze wat ouder wordt. Ze is nu 19 maanden en drinkt best goed uit een normale beker en nu drinkt ze ook wat meer dan toen ze een jaar was. Maar het blijft minimaal...
<<

Anoniem174

Bericht 28 Feb 2016 14:11

Re: Slecht drinken

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 05 Apr 2016 10:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 28 Feb 2016 14:39

Re: Slecht drinken

Bedankt voor jullie reacties. Een logopedist is nog wel een goed idee ja! Rietjesbeker heb ik een tijdje aangeboden maar snapten ze nog niet. Ga ik maar weer eens proberen. Herkenbaar voor een aantal dus dat het lastig is om er voldoende in te krijgen. Gisteren is het uiteindelijk best goed gegaan, ik heb er met de beker best heel wat ingekregen. Heb ook fruitthee gehaald om maar weer eens wat aan het assortiment toe te voegen :)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 29 Feb 2016 08:14

Re: Slecht drinken

Mijn zoontje drinkt ook echt niet zo veel, maar hij eet en drinkt gewoon niet als hij geen honger/ dorst heeft. Ik vind 400 a 500cc naast vocht uit voeding voor een kindje van 1 helemaal niet zo heel weinig. Maar wij geven dan ook 150cc melk met Brinta van de lepel, fruit, yoghurt e.d. Daarnaast drinkt hij bij zijn brood zo'n 100cc melk uit een rietjes beker en bied ik hem door de dag heen nog ander drinken aan maar hij drinkt echt maar een kwart van een rietjes beker leeg.

Sowieso zijn wij snel na zijn eerste verjaardag eigenlijk helemaal met de flessen gestopt, hij snapte de rietjesbeker toen en daar kan hij veel makkelijker zelf uit drinken ( bij een fles moeten ze hun hoofd natuurlijk achter over doen).
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem280

Bericht 01 Mrt 2016 00:17

Re: Slecht drinken

Hier willen ze zelf de fles ook niet vast houden. 14 maanden bijna.
Drinken dien ze ook niet veel. Wat erin gaat is mooi meegenomen, maar kan wel beter.
Hier drinken ze wel zelfstandig uit de rietjesbeker.
<<

anoniem196

Bericht 01 Mrt 2016 05:24

Re: Slecht drinken

E. Is 5 jaar en altijd een slechte drinker geweest.
Ze drinkt nu nog met moeite 500 ml per dag.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 01 Mrt 2016 08:16

Re: Slecht drinken

Hier ook 2 meiden die rond de500ml drinken per dag (oudste is 4 jongste anderhalf). Ze eten fruit en groente, tussendoor eten ze vaak nog wat komkommer.

Onze kinderarts vind dit altijd voldoende en de meiden hebben gewoon echt geen behoefte aan meer. Op een dag dat ze echt erg weinig drinken maak k een fruitsmoothie dat vinden ze lekker of krijgen ze wel eens een waterijsje.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 01 Mrt 2016 08:56

Re: Slecht drinken

Hier drinkt Elena ook zo weinig, en Naomi gaat haar hard achterna. Naast fruit drinkt Elena smorgens 1 beker (200cc) melk, dan op school meestal maar 1 beker heel soms 2, en dan thuis nog 1 beker waarbij ik er echt bij ga zitten en ze moet zitten tot het op is. Al met al dus meestal maar 600 cc. Dit gaat al heel lang zo maar ze doet het nog ;-) en ik merk verder ook niks aan haar dus het zal wel goed zijn.
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 09:40

Bericht 02 Mrt 2016 13:21

Re: Slecht drinken

Inderdaad, blijkbaar hebben ze dan gewoon niet zoveel nodig? Ik heb trouwens ook wel lichte meisjes hoor, vooral de wat slechtere drinker van de twee zit onder het gemiddelde qua gewicht en dan heb je natuurlijk ook al iets minder nodig qua vocht. Het gaat hier weer goed gelukkig en de verkoudheid is voorbij :)
<<

Anoniem168

Bericht 02 Mrt 2016 13:28

Re: Slecht drinken

Heel herkenbaar. Ik heb er ook zo een hier. Het gaat wel steeds beter omdat we nu logopedie krijgen heel intensief.
Dus denk dat het zeker een goede stap gaat zijn.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers