Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verschillen in inkomen

<<

Anoniem301

Bericht 04 Okt 2013 15:47

Re: Verschillen in inkomen

Tabbie schreef:Ik vind het ook wat anders dat je iemand een keer trakteer. Dat hoeft niets te maken te hebben met verschillen in inkomen. Maar ik vind het inderdaad ook weleens leuk mijn ouders te trakteren omdat ik gewoon heel blij met ze ben of omdat ze iets liefs gedaan hebben/geholpen hebben.


Nee, maar ik zou bijvoorbeels als Sjaan mijn vriendin was haar wel een keertje mee uit eten nemen. Omdat ze dat zelf niet kan. Vind ik alleen maar leuk om een keer te doen!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 04 Okt 2013 15:49

Re: Verschillen in inkomen

Wat lief!


(slim trouwens dat je nu gewoon op je eigen gemak en op je eigen rekening drink. Gelukkig leren we van het verleden)
<<

Anoniem301

Bericht 04 Okt 2013 16:12

Re: Verschillen in inkomen

Tabbie schreef:Wat lief!


(slim trouwens dat je nu gewoon op je eigen gemak en op je eigen rekening drink. Gelukkig leren we van het verleden)


Ja toch, haha. We kunnen overal van leren :D
<<

Anoniem44

Bericht 04 Okt 2013 16:13

Re: Verschillen in inkomen

Ik hou ook niet zo van potten en in grote groepen uitgaan. Het liefst ga ik met 1 persoon iets drinken en dan betalen we gewoon om en om.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 04 Okt 2013 16:22

Re: Verschillen in inkomen

Sowieso Carrie!

Reagerend op reactie ED: ook in zo'n situatie, als in 1 persoon en om en om, ga ik als zij aan de cola gaat, niet baco's voor mezelf bestellen. Ik vind dat gewoon fatsoen, een beetje rekening houden met elkaar. En als ik dan echt een mix drankje wil dan zeg ik zelf al bij de eerste, krijg je van mij een extra rondje. Ik verwacht dat in principe ook andersom. Wederom niet om krenterigheid, maar omdat ik gewoon zo ben opgevoed.

Zelfde dat ik vind dat de BOB geen parkeerkosten moet betalen of geen entree ofzo, zij leent al haar auto en benzine. Het is dan meer dan normaal toch. En als 1 vriendin echt niet mee kan met een uitje vanwege vervoer (geen geld voor treinkaartje), ja dan zal ik prima een uur omrijden om haar te halen.

EDIT: het is wel jammer dat van zulke goedheid gebruik kan worden gemaakt. En dat is mij idd ook overkomen. :thumbdown:
<<

Anoniem44

Bericht 04 Okt 2013 16:26

Re: Verschillen in inkomen

Dat zou ik ook niet doen inderdaad, dure drankjes bestellen. Eigenlijk drinken we hier allemaal standaard wijn of bier, erfenisje van de studententijd, denk ik, haha!

Van die parkeerkosten: toen ik zelf nog geen rijbewijs en geen auto had, waren dit wel kosten waar ik niet zo goed over nadacht. Nu zou ik het wel aanbieden, maar eerder zou het zomaar langs me heen kunnen gaan, al die kosten die iemand dan nog extra maakt.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9777

Geregistreerd: 04 Sep 2013 12:33

Bericht 04 Okt 2013 16:32

Re: Verschillen in inkomen

Je ziet die persoon toch geld stoppen in de automaat? Als je de rekening kan splitten of om en om kan doen, kan je dat ook. Ongeacht of je een rijbewijs had of niet. Maar je bent zeker niet de enige hoor die daar niet bij nadacht. Of misschien denkt, jouw auto, jouw kosten. Ik zie het sowieso weinig gebeuren buiten waar ik ben opgegroeid.
<<

Anoniem44

Bericht 04 Okt 2013 16:34

Re: Verschillen in inkomen

Nee, zoiets zou echt langs me heen gegaan zijn. Ik ben de laatste jaren wel meer attent geworden, maar een paar jaar geleden ging veel gewoon aan me voorbij. Niet uit onwil hoor.
<<

Anoniem193

Bericht 04 Okt 2013 16:38

Re: Verschillen in inkomen

Kan mij aansluiten aan Tabbie.
Ik ga regelmatig uit terwijl ik dan alleen maar water drink, iedereen doet dan om beurten rondjes in of we doen een pot, maar ik ga dan wel buiten de pot om als het water gratis is. Bij gelegenheden waar water wel geld kost, doe ik met de pot mee.
Bij het uit eten dan hou ik zelf wel in de gaten wat ik ongeveer eet. Komt aan het einde van de avond de rekening op tafel, dan gooi ik mijn aandeel op tafel en zo doen we dat allemaal in de vriendengroep. Iedereen rond af naar boven en dan ligt er gelijk fooi.
<<

Sjaantje

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:48

Bericht 04 Okt 2013 16:53

Re: Verschillen in inkomen

Carrie schreef:
Tabbie schreef:Ik vind het ook wat anders dat je iemand een keer trakteer. Dat hoeft niets te maken te hebben met verschillen in inkomen. Maar ik vind het inderdaad ook weleens leuk mijn ouders te trakteren omdat ik gewoon heel blij met ze ben of omdat ze iets liefs gedaan hebben/geholpen hebben.


Nee, maar ik zou bijvoorbeels als Sjaan mijn vriendin was haar wel een keertje mee uit eten nemen. Omdat ze dat zelf niet kan. Vind ik alleen maar leuk om een keer te doen!


Heel lief, maar zou ik me dan juist weer schuldig om voelen! In praktijk zal het overigens niet echt gebeuren dat ik helemaal niets eet terwijl anderen drie gangen nemen maar ik zal dan wel echt iets kleins nemen. Ik baal er ook van dat ik op een menukaart eerst de prijzen bekijk en dan pas de gerechten :(
Daarom ben ik stiekem wel eens blij dat ik nauwelijks 'real-life' vriendinnen heb en dus ook niet steeds smoesjes hoef te verzinnen. De vriendinnen die ik heb wonen ver weg en daar heb ik dus vooral contact via whatsapp mee.
<<

Anoniem 49

Bericht 04 Okt 2013 17:11

Re: Verschillen in inkomen

Ik merk het vooral met mijn zusje, in dat opzicht heb ik gewoon veel meer te besteden.
Ik betaal dan ook vaak voor haar op een terras oid.
Of we doen dat ik de lunch betaal en zij aan het eind van de dag een ijsje of vietnamese loempia oid.
Voor mijn zusje vind ik dit niet erg.

Met vriendinnen splitten we meestal, maar ook ik doe niet met een pot mee. Ik drink dan liever op mijn eigen tempo.
<<

Anoniem5

Bericht 04 Okt 2013 17:34

Re: Verschillen in inkomen

Voorheen betaalde ik bijna altijd als ik wat met vriendinnen ging doen omdat zij eigen allemaal structueel geld tekort hadden en maar heel zelden iets te besteden hadden en ik heb het eigenlijk altijd redelijk ruim gehad vergeleken met vriendinnen. Spijt heb ik er niet van, ik ging liever poolen, naar de bios, uit eten en dat soort dingen dan steeds thuis thee leuten etc en dan bij voorkeur met hun als gezelschap.
Nu ik zelf een gezin heb heb ik qua financien andere prioriteiten en doe ik dat niet meer. Niet structueel in ieder geval, ook omdat ik zelf geen inkomen heb en niet steeds wil trakteren op kosten van man, ondanks dat hij dat helemaal prima vind. Op een terrasje of ergens wat drinken, betaal ik met plezier maar echt uitgebreid eten/lunchen, avondje uit niet meer.
<<

Anoniem315

Bericht 04 Okt 2013 17:45

Re: Verschillen in inkomen

Ik weet dat in mijn vriendenkring de inkomens heel verschillend zijn, dus daar houd ik wel enigszins rekening mee door eens wat vaker te trakteren of iemand te verrassen met een leuk cadeautje. Naast dit soort kleine dingen, ben ik meer van het 'ieder voor zich' of 50/50.
<<

Anoniem185

Bericht 04 Okt 2013 19:18

Re: Verschillen in inkomen

Mijn vriendengroep is groot, ongeveer 30 man, en als we wat gaan doen is dat ook in het algemeen besproken en degenen die genoeg geld heeft voor de activiteit, die gaat mee. Degenen die minder geld hebben reageren dan weer als we afspreken bij iemand thuis een avondje gaan doen.
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 04 Okt 2013 21:16

Re: Verschillen in inkomen

Wij delen de rekening altijd, 50-50. Als er wat minder te besteden is, wordt er een goedkoper restaurantje gekozen.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 05 Okt 2013 10:04

Re: Verschillen in inkomen

Ik merk aan anderen vrij weinig of ze krap bij kas zitten of niet. Van 1 vriendin wist ik het en ik heb haar in die tijd wel meer bij mij uitgenodigd om (met wat hapjes erbij) een filmpje te kijken en we zochten wat goedkopere uitjes uit.

Voor de rest worden rekeningen bijna altijd 50-50 gedeeld.
<<

Anoniem58

Bericht 05 Okt 2013 10:06

Re: Verschillen in inkomen

Ik heb ook niet heel veel te besteden, maar als ik wat ga doen, of ga stappen dan ben ik geen krent. Ik heb het geld dan op dat moment dus geef ook rondjes etc. Als ik merk dan dat iemand wel steeds iets wil drinken maar zelf geen rondjes geeft krijgt diegene van mij niks meer. En er altijd wel eentje die dat lekker makkelijk vind.
Overigens is het bij ons zo dat als je zelf eens wat minder rondjes geeft en de andere keer wat meer dat daar niet moeilijk over gedaan word. Uit eten betaal ik altijd gewoon mijn deel en doe ik niet aan de rekening delen.
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:44

Bericht 05 Okt 2013 11:03

Re: Verschillen in inkomen

Wij betalen niet meer of minder. Wij hebben wel eens een vriendin gehad die het wel slechter had dat de groep, en zij wilde graag wel meegaan met alles. Alleen als we dan bijv uiteten gaat dan delen we normaal altijd de rekening, en als zij er was dat betaalde zij gewoon wat ze zelf gegeten of gedronken had.
<<

Anoniem 63

Bericht 05 Okt 2013 15:49

Re: Verschillen in inkomen

Over het algemeen ligt ons inkomen denk ik redelijk gelijk met onze vrienden. Met uitgaves zijn er ook nooit problemen. Ieder betaald voor zich, of we splitten de rekening en soms trakteren we elkaar natuurlijk wel eens.

Ik heb echter één vriendin die heel veel schulden heeft en zich dus veel dingen niet kan veroorloven. Dat vind ik erg lastig, want daardoor kunnen we dus zelden een keer naar de bios of uit eten ofzo. En ik wil haar best af en toe trakteren, maar ik heb geen zin elke keer alles voor haar te betalen. Gevolg is dat we vooral bij elkaar thuis komen, maar niet echt dingen ondernemen. Overigens geeft ze haar geld ook liever uit aan andere dingen (zij gaat liever naar een concert bijvoorbeeld, als ze dan toch een keer geld heeft, terwijl ik daar niet van hou en het liever in een etentje of een dagje shoppen stop). Dat maakt het ook wel eens lastig.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 05 Okt 2013 17:24

Re: Verschillen in inkomen

Ik vind het bij een vriendin soms lastig. Ik heb op dit moment gewoon wat meer te besteden, omdat het bij hun al een tijd financieel tegen zit. Dan vind ik het écht leuk om wat vaker te betalen, omdat ik het haar gewoon gun. Maar ik heb ook altijd wel in mijn achterhoofd dat het voor haar misschien niet zo fijn is als ik vaker betaal. Meestal gaat het daarom toch om en om.
<<

Fayebella

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 774

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:57

Bericht 05 Okt 2013 18:17

Re: Verschillen in inkomen

Met de vriendinnen delen we de rekening als we gaan uit eten. Als we wat gaan drinken op het terras, dan betalen we meestal apart. Op stap, hier in de regio betaal je in de meeste kroegen met muntjes. Dus haalt iedereen haar eigen muntjes en dan leggen we steeds in.

Ik heb op dit moment ook niet heel veel te besteden, dus ik zal nu niet zo snel voor iemand extra betalen. Als ik het geld er voor heb, dan doe ik dat graag voor familie of vriendinnen.
<<

Moira

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 314

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:25

Bericht 06 Okt 2013 12:27

Re: Verschillen in inkomen

In verhouding met mijn vriendinnengroep verdien ik het minst, omdat ik nog student ben + samenwoon en zij al wel werken + thuis wonen. Daar wordt niet echt rekening mee gehouden en ik wil ook niet gematst worden trouwens. Al heb ik dat nooit hoeven uit te spreken, meeste vriendinnen uit die groep zijn een beetje krenterig qua geld.
Zodra ik afgestudeerd ben ga ik meer dan hen verdienen en zijn de rollen omgedraaid. Dan ga ik ze ook niks extra's toe stoppen.
<<

Anoniem123

Bericht 06 Okt 2013 13:13

Re: Verschillen in inkomen

Meestal zijn wij degene die minder te besteden hebben, vooral in de vriendengroep van mijn man. Veel twee verdieners zonder kinderen. Maar ze hoeven echt niets voor ons te betalen. Wij zijn gewoon niet overal bij. Als we wel mee gaan kunnen we dat die keer dus ook gewoon betalen.
<<

Anoniem 47

Bericht 06 Okt 2013 13:29

Re: Verschillen in inkomen

Mijn vrienden/vriendinnen hebben wel wat te besteden. Ik heb geen vrienden/vriendinnen die krap bij kas zitten. We delen vaak de rekening door tweeën of betalen om en om. Als een vriend/vriendin wel een keer krap bij kas zou zitten, wil ik wel betalen. Dat maakt mij niet zoveel uit.
<<

Anoniem321

Bericht 06 Okt 2013 15:20

Re: Verschillen in inkomen

Eigenlijk doen we altijd alles 50/50. Een iemand uit onze vriendengroep heeft een uitkering en als zij meedoet met iets wordt er naar rato betaald. Zij betaalt dan een kleiner deel dan de rest van ons. Dit gebeurt naar ieders tevredenheid.
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers