Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Verschillen in inkomen

<<

Anoniem 52

Bericht 06 Okt 2013 16:35

Re: Verschillen in inkomen

Wij hebben een vrij grote vriendengroep waarin heel erg veel verschillen zijn qua inkomen maar ook qua drankgebruik e.d. Gelukkig zijn ze wel heel fair en wordt alles netjes geregeld. Wij gaan vrijwel altijd nog naar de kroeg na het eten of na de bios en daar trekken we het dan recht. Ik drink geen alcohol en neem tijdens 't eten vaak maar 2 frisjes, terwijl de jongens in onze groep per gang al 3 bier nemen. Toch splitten we de rekening van 't restaurant gewoon door het aantal 'deelnemers' maar in de kroeg bijv. hoef ik dan niks meer te betalen of ik hoef op 't bioscoopkaartje niks meer te betalen.

Verder heb ik gewoon lieve vriendinnen met wie ik alles om-en-om doe. M'n beste vriendin heeft een auto en haalt regelmatig kattengrit voor me, komt snel op 15,- euro per keer neer en 't is al 5x voorgekomen dat ik haar niet terug betaal. Niet expres, hoor ;) Maar de week daarop haal ik een voordeelkaart voor haar bij de bioscoop (30,-) en daar wordt dan ook weer niks over gezegd.

Oh en bijv. met RYW, zij heeft mij meegevraagd naar Legoland, met haar jongens en ik was in die periode blutter dan blut, dus ik heb één keer boodschappen gedaan voor onderweg en zij heeft de rest betaald. Nu heb ik weer een baan en heb ik al geld weggelegd om haar een avondje mee te nemen en dan mag zij geen portemonnee meenemen! Vind 't echt een superfijn gevoel dat dat kan. Geven en nemen :)
<<

Anoniem29

Bericht 06 Okt 2013 18:45

Re: Verschillen in inkomen

Wij hebben wel grotere inkomensverschillen in onze omgeving. Nu bespaar ik zelf bijna nooit op eten/uit eten gaan. Dus we betalen eigenlijk altijd 50/50. Heel soms gaan we naar een boutique restaurant hier en dan is het wel een flink bedrag per persoon, maar als dat 1x per jaar is dan heb ik dat er graag voor over ondanks dat het voor mij heel veel geld is.

Verder vind ik het net zo leuk om bij mensen thuis te eten of voor ze te koken. Om goedkoop te lunchen (het hoeft voor mij echt niet duur te zijn om lekker te zijn). Of ik maak ook graag lunch voor vriendinnen en dan lekker uitgebreid met zalm, eitjes, broodjes etc.

Mijn ouders en mijn vriend zijn ouders betalen trouwens wel altijd als we met zijn alle uit eten gaan. Ik heb nog nooit andersom een dineetje voor mij ouders betaald en dat zouden ze ook nooit aannemen. Ik nodig ze dan wel graag uit om hier thuis te komen eten en voor ze te koken.

Ik ben trouwens de arme sloeber in het verhaal. Dus voor vrienden kan ik echt niet betalen op het moment als zou ik het met liefde doen als het kon. Ik verwacht trouwens ook niet dat zij dat voor mij doen. Ik voel mezelf daar maar ongemakkelijk bij. Dan inderdaad liever thuis eten en een gezellige supermarkt wijn drinken. Niets mis mee.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 06 Okt 2013 20:44

Re: Verschillen in inkomen

Ik pas gewoon de activiteit aan maar ook bijv de cadeautjes die ik geef. Eerst gaf ik m'n vriendin juist een mooi cadeau omdat ik vond dat ze wat extra s verdiende en het zelf niet kon kopen maardeat gaf haar alleen maar een bezwaard gevoel bleek later.oeps!
<<

Rouxxxe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:06

Bericht 07 Okt 2013 13:35

Re: Verschillen in inkomen

Met mijn meeste vriendinnen zit er weinig verschil. Met twee van mijn vriendinnen zit er wel wat verschil, maar met hen pas ik meestal de activiteit er op aan. Dus gezellig thuis theeleuten of naar de goedkope pizzeria als we uit eten gaan b.v. Ik laat hen dan meestal gewoon kiezen, het maakt mij nooit zoveel uit :)
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 08 Okt 2013 13:11

Re: Verschillen in inkomen

Ik geloof niet dat er veel verschil zit in het inkomen. En anders zouden we ons aanpassen aan degene met het minste inkomen. Mijn vriendinnen kennende, zouden ze het niet fijn vinden als anders voor hen zouden betalen. Ik zou dat zelf ook niet fijn vinden. Dan maar gezellig thuis theeleuten of koken!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 08 Okt 2013 19:30

Re: Verschillen in inkomen

Ik voel me eerlijk gezegd niet echt verantwoordelijk voor de inkomsten van anderen. Ik wil best rekening houden met een bepaald budget ofzo, maar ga niet meer betalen aan een rekening dan mijn eigen deel bijvoorbeeld. Aan het einde van de maand ben ik ook altijd weer gewoon toe aan salaris.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem199

Bericht 09 Okt 2013 15:44

Re: Verschillen in inkomen

Bij onze vriendengroepen delen we het eten eigenlijk altijd wel door het aantal personen. In de kroeg wordt het een ander verhaal. Bij mn vriend zn groep maken we vaak een potje, en dan betalen de mannen vaker of meer (aangezien die ook meer drinken). Eerder deden we altijd rondjes, maar het waren altijd dezelfde die een rondje deden. Een stelletjes gaf bijna nooit een rondje, maar wel altijd duurdere drankjes bestellen. Als ik met mijn vriendinnen wat ga drinken, geven we naar inzicht geld, maar soms delen we het bedrag ook wel. Ligt een beetje aan wat degene heeft gedronken.
<<

Slakje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2867

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:38

Bericht 09 Okt 2013 18:40

Re: Verschillen in inkomen

Ik heb 1 beste vriendin en meestal betalen we om en om.

Vandaag had ik een kennis op bezoek die het thuis echt niet breed heeft (ze heeft eigenlijk maar 20 euro pw te spenderen aan boodschappen voor 3 personen), dus vandaag heb ik haar boodschappen voor deze week betaald en heb ik eten gemaakt en de rest (genoeg voor nog een maaltijd) meegegeven in een potje.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 10 Okt 2013 09:24

Re: Verschillen in inkomen

Lady schreef:Ik voel me eerlijk gezegd niet echt verantwoordelijk voor de inkomsten van anderen.


+1.

De rekening splitten en daardoor iets meer betalen vind ik geen probleem. Zolang het nog binnen de perken blijft. Ik betaal met liefde een keer een taartje of drankje voor een vriendin, maar daar blijft het eigenlijk wel bij.
Ook al heb ik het financieel best ok, ik ben toch elke keer weer blij dat het pay day is en ik nog boven de € 0 sta op mijn betaalrekening.

Ik heb één vriendin die het financieel echt heel moeilijk heeft. Voor haar zou ik wel iets meer willen betalen maar dat wil ze zelf absoluut niet.
<<

Anoniem91

Bericht 10 Okt 2013 10:11

Re: Verschillen in inkomen

Een vriendin van mij heeft op dit moment een bewindvoerder dus heeft het niet breed. Het is niet zo dat ik met haar uiteten ga, maar ze komt hier wel eens eten. Dat vind ik prima en heb ik ook geen problemen mee. Als ik ergens wat met iemand ga drinken of eten ben ik echt niet te beroerd om te betalen, maar met de meeste mensen waar ik dat mee doe gaat het over en weer, dus ik maak me daar echt niet druk om. Ook met collega's gaat het wel zo als we na sluit nog ergens wat gaan drinken.
<<

Anoniem205

Bericht 10 Okt 2013 11:30

Re: Verschillen in inkomen

Ons inkomen is flink veel lager dan dat van onze beste vrienden. Dat lossen we op door regelmatig gewoon bij hen of bij ons thuis te eten. En anders zeggen we het ook gewoon als we ergens geen geld voor hebben. Dat begrijpt iedereen gelukkig. Andersom betaal ik voor. Vriendin die het wat minder breed heeft af en toe een smoothie of iets anders, wanneer ik er geld voor heb. Of ik rij met de auto ergens heen waar zij ook heen moet. We moeten deze maand nog even opletten en daarna wordt het weer wat ruimer.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers