Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar sparen jullie voor?

<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 25 Feb 2016 11:47

Waar sparen jullie voor?

N.a.v. het hoeveel spaar je topic.
Waar spaar je voor?
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Anoniem304

Bericht 25 Feb 2016 11:52

Re: Waar sparen jullie voor?

Om de spaarrekening maandelijks te zien groeien, hehe.

En om dingen te kunnen betalen als ze stuk gaan of als we iets willen verbouwen/veranderen aan ons huis of als we een nieuwe auto willen kopen.
<<

Anoniem152

Bericht 25 Feb 2016 11:54

Re: Waar sparen jullie voor?

Voor mijn reizen en om geld achter de hand te hebben voor het geval dat.
<<

Geel

Bericht 25 Feb 2016 11:58

Re: Waar sparen jullie voor?

Voor de zekerheid vooral, maar daarnaast voor vakantie en klussen in huis.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 25 Feb 2016 12:03

Re: Waar sparen jullie voor?

Inderdaad voor de getallen op de spaarrekening en de zekerheid. Oh, en als ik iets wil (vakantie bijvoorbeeld) dan wil ik dat gewoon kunnen zonder eerst te moeten sparen. Mijn man keek vroeger nergens naar maar sinds hij met mij samen woont is hij al net zo erg. :angel: :thumbup:
<<

Josephine

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 575

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:28

Bericht 25 Feb 2016 12:10

Re: Waar sparen jullie voor?

Ik zal zelf ook natuurlijk even antwoorden.

Momenteel zijn wij aan het sparen om onze buffer weer op te bouwen want na een gehele babyuitzet, nieuwe bank, nieuwe droger, 2 kamers, de gang en overloop opknappen is die behoorlijk leeg. En ondertussen komende eerste rekeningen alweer binnen (waterschap, gemeente etc.) die daar vanaf gaan en rond mei 2 auto's die voor de keuring moeten, waarschijnijk gaat 1 er niet doorheen komen dus dan moet daar vervanging voor komen.

Daarnaast hebben we nog onze spaarrekening en daarop sparen we voor de toekomst, een koophuis en de eventuele verbouwing etc.

En natuurlijk voor het idee/gevoel dat als er iets stuk gaat je het gewoon direct kan vervangen. Een stukje (financiële) zekerheid.

Ik merk wel dat ik nu helemaal in de spaarmodus zit, om de buffer weer snel op te bouwen, dat ik er stiekem van baal als ik er iets af moeten halen ook al is die rekening daar juist voor :palm:
Trotse moeder van 2 prachtige meiden, 17-12-2015 & 10-05-2017
<<

Geel

Bericht 25 Feb 2016 12:11

Re: Waar sparen jullie voor?

Josephine schreef:Ik merk wel dat ik nu helemaal in de spaarmodus zit, om de buffer weer snel op te bouwen, dat ik er stiekem van baal als ik er iets af moeten halen ook al is die rekening daar juist voor :palm:
Gut, ja, dat heb ik ook. Het liefst blijf ik er dan zo lang mogelijk van af.
<<

Anoniem281

Bericht 25 Feb 2016 12:14

Re: Waar sparen jullie voor?

Wij sparen voor .. Nou ja weet niet eigenlijk. Gewoon, omdat we geld op de spaarrekening moeten hebben, mocht er iets stuk gaan. Groter doel is natuurlijk 't huis aanpakken, maar omdat we nog niet weten of we hier (heel) lang willen blijven wonen, staat dat op een wat lager pitje.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 25 Feb 2016 12:19

Re: Waar sparen jullie voor?

Wij sparen voor een verbouwing, gaan de bovenverdieping vergroten met een kamer.
Daarnaast sparen ook wij voor het geval er dingen kapot mochten gaan en voor vakanties.
<<

anoniem203

Bericht 25 Feb 2016 12:35

Re: Waar sparen jullie voor?

Wij sparen voor een aanbouw, het opknappen van de voor en achtertuin en sowieso willen we wat geld achter de hand hebben om een auto, wasmachine etc te kopen voor als die stuk gaan en voor andere onverwachte uitgaven.

Wij hebben ieder een aparte spaarrekening. Op die van mij staat geld voor de onverwachte uitgaven en op die van mijn man staat het geld wat we aan het sparen zijn voor oa de aanbouw.
Laatst gewijzigd door anoniem203 op 25 Feb 2016 13:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Feb 2016 12:46

Re: Waar sparen jullie voor?

Zo hebben wij dat ook ongeveer Ava. Zoals wij het zeggen; mijn vriend spaart voor 'het huis' en ik spaar voor 'in huis'.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 25 Feb 2016 12:50

Re: Waar sparen jullie voor?

We sparen momenteel voor een aanbouw/uitbouw van ons huis. We willen in het najaar of volgend voorjaar 3 meter naar achteren uitbouwen. DIt gaat zo'n 30.000 euro kosten en we willen het overgrote deel zelf inleggen en de rest bijlenen.
Het gaat gelukkig erg goed met sparen momenteel.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 25 Feb 2016 12:51

Re: Waar sparen jullie voor?

Voor de zekerheid, voor het geval er iets gebeurt met mijn baan en ik dingen moet opvangen van een (mindere) WW, voor vakanties, dingen die stukgaan etc etc.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 25 Feb 2016 12:54

Re: Waar sparen jullie voor?

Wij sparen voor een nieuw dakkapel en dak (nouja, daar zijn ze nu mee bezig en we hebben het geld al bij elkaar). Daarnaast sparen we ook voor een nieuwe veranda, een overkapping en het heraanleggen van onze achtertuin + nieuwe tuinmeubels.

Dat zijn in elk geval de dingen (behalve het heraanleggen van onze achtertuin/nieuwe tuinmeubels) die we dit jaar willen realiseren. De achtertuin komt volgend jaar. Ik denk dat we hierna gewoon sparen om te sparen en het getal gewoon te zien groeien. En over een paar jaar willen we dan een tweede badkamer maken beneden, een grote koelkast kopen/de inbouwkoelkast weg, voor ingemaakte kasten op de vierde slaapkamer. En ik denk dat we dan zowat alles gehad hebben hier in huis :).

Ik vind het ook wel moeilijk hoor, om dat geld van onze spaarrekening te zien gaan. Met onze realisaties dit jaar (nieuw dakkapel, nieuw dak en nieuwe veranda + overkapping) zullen we zo'n 30 000 euro armer zijn einde van het jaar, dat is toch wel even slikken. Al wordt ook dat weer gewoon bijgevuld door de premies die we krijgen en door gewoon verder te sparen, maar het is toch een flink getalletje zo.
2012 & 2016
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 25 Feb 2016 13:14

Re: Waar sparen jullie voor?

Eigenlijk nergens voor, gewoon om te sparen, we hebben geen speciaal doel. Er staat ook inmiddels zo veel op dat we ook nooit speciaal hoeven te sparen voor dingen als vakantie, duurdere aanschaffen etc, dat kunnen we zo daarvan betalen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 25 Feb 2016 13:14

Re: Waar sparen jullie voor?

SoGood schreef:Inderdaad voor de getallen op de spaarrekening en de zekerheid. Oh, en als ik iets wil (vakantie bijvoorbeeld) dan wil ik dat gewoon kunnen zonder eerst te moeten sparen.

Dit dus eigenlijk.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 15:45

Bericht 25 Feb 2016 13:16

Re: Waar sparen jullie voor?

Op de spaarrekening sparen we voor oonvoorzien en deels voor de aanleg van onze nieuwe tuin incl. tuinhuis. Binnenkort wordt ons huis gestraald, geimpregneerd en deels opnieuw gevoegd, dat zullen we ook van de spaarrekening betalen.

Verder spaar ik nog iedere week (week nummer x 2, voor zolang dat te doen is, de weken lopen namelijk al weer snel op....) in een geldkistje voor de wintersport volgend jaar.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem189

Bericht 25 Feb 2016 13:26

Re: Waar sparen jullie voor?

Wij sparen voor ons nieuwe huis. Over ongeveer 7,5 week krijgen we de sleutel en we willen graag een stuk aanbouwen/uitbouwen. Dit willen we van ons spaargeld betalen.
<<

anoniem203

Bericht 25 Feb 2016 13:42

Re: Waar sparen jullie voor?

Lady schreef:We sparen momenteel voor een aanbouw/uitbouw van ons huis. We willen in het najaar of volgend voorjaar 3 meter naar achteren uitbouwen. DIt gaat zo'n 30.000 euro kosten en we willen het overgrote deel zelf inleggen en de rest bijlenen.
Het gaat gelukkig erg goed met sparen momenteel.


Wij willen ook zo'n 3 meter naar achteren uitbouwen. Hebben jullie verschillende offerte's op gevraagd of meteen voor 1 bedrijf gegaan? Ik weet nog niet zo goed hoe ik dat wil aanpakken. Hoe willen jullie het hebben Lady? Wij willen dan een aanbouw met openslaande deuren en een vast raam. Met ws een lichtstraat ipv een koepel. Ook willen we dan de hele benedenwoning opnieuwe laten stuucen en mijn man wil een haard. Dus we blijven voorlopig nog maar even doorsparen :laughcry:
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 25 Feb 2016 14:30

Re: Waar sparen jullie voor?

Onze reis naar Peru en een design stoel. Ook moeten we onze buffer weer even aanvullen.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 25 Feb 2016 14:30

Re: Waar sparen jullie voor?

Voor een andere auto.
Afbeelding
<<

Anoniem286

Bericht 25 Feb 2016 15:02

Re: Waar sparen jullie voor?

We hebben wat wisselende doelen en spaarrekeningen:
1. voor 'later' extraatje naast pensioen, studie dochter mocht dat nodig zijn, of een bijzonder iets, die rekening komen we niet aan.
2. voor dochter voor als ze 18 wordt (met als doel voor studie maar ook zeker voor een leuke dure aankoop of bv rijbewijs
3. gewone spaarrekening, nu sparen we voor een vakantie welke al geboekt is, een nieuwe gitaar voor mijn man en gebruiken we ook als buffer.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 25 Feb 2016 15:11

Re: Waar sparen jullie voor?

Met name ons nieuwe huis, we willen dan een nieuwe inrichting en zoveel als ons budget toelaat, laten doen. Zelf hebben we een hekel aan klussen, mijn man heeft gesprekken over een functie in België en ik ben druk met mijn baan of (hopelijk) een baby. Mocht dat laatste niet lukken, willen we ook geld hebben voor eventuele vruchtbaarheidsbehandelingen en/of adoptie.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem174

Bericht 25 Feb 2016 15:32

Re: Waar sparen jullie voor?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 08 Mrt 2016 17:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem173

Bericht 25 Feb 2016 15:43

Re: Waar sparen jullie voor?

Voor vakanties, verbouwing aan het huis en een deel buffer als we minder inkomen zouden hebben
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron