Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar sparen jullie voor?

<<

Anoniem166

Bericht 25 Feb 2016 15:05

Re: Waar sparen jullie voor?

Wij sparen voor:
- extra aflossen woning
- verbeteren woning
- studies kinderen
- pensioen
- en gewoon voor een hoger wordend saldo op de spaarrekening.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 25 Feb 2016 15:05

Re: Waar sparen jullie voor?

Ik heb voor mijn zoon een spaarrekening waar elke maand een vast bedrag naartoe gaat.
Voor mezelf spaar ik voor een rijbewijs en daarna een auto.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 25 Feb 2016 15:21

Re: Waar sparen jullie voor?

Zelda schreef:Ik heb voor mijn zoon een spaarrekening waar elke maand een vast bedrag naartoe gaat.
Voor mezelf spaar ik voor een rijbewijs en daarna een auto.

Wat een mooi doel voor jezelf, Zelda!
2012 & 2016
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 25 Feb 2016 17:52

Re: Waar sparen jullie voor?

Wij sparen samen voor:

Vakantie + uitjes
Incidenteel
Piano
Meubels
Bruiloft

Ik spaar zelf voor persoonlijke uitgaven tijdens vakanties, extra's bruiloft, pensioen..
AfbeeldingAfbeelding
<<

Anoniem167

Bericht 25 Feb 2016 18:05

Re: Waar sparen jullie voor?

Voor achter de hand, spullen in huis, verbouwing, toekomst.. :)
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 25 Feb 2016 18:27

Re: Waar sparen jullie voor?

- een bakfiets. Daar heb ik een spaarvarkentje voor en doe ik contant geld in.
- ik heb een spaarrekening voor de wintermaanden met de paarden ( extra voer)
- spaarrekening voor de studies van de kinderen
- en een onvoorziene uitgave rekening
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 25 Feb 2016 18:43

Re: Waar sparen jullie voor?

Mizz_S schreef:
SoGood schreef:Inderdaad voor de getallen op de spaarrekening en de zekerheid. Oh, en als ik iets wil (vakantie bijvoorbeeld) dan wil ik dat gewoon kunnen zonder eerst te moeten sparen.

Dit dus eigenlijk.


Wij ook. Plus dat we nog een keer een groter huis willen en dan zoveel mogelijk eigen geld bij willen leggen, zodat we geen hogere hypotheek hoeven. En ik wil nog een keer een nieuwe, grotere auto, tenminste als ik geen leaseauto krijg, want dan is dat niet nodig.
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 25 Feb 2016 21:59

Re: Waar sparen jullie voor?

Wij sparen voor een nieuw dak.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 26 Feb 2016 00:28

Re: Waar sparen jullie voor?

Ava schreef:
Lady schreef:We sparen momenteel voor een aanbouw/uitbouw van ons huis. We willen in het najaar of volgend voorjaar 3 meter naar achteren uitbouwen. DIt gaat zo'n 30.000 euro kosten en we willen het overgrote deel zelf inleggen en de rest bijlenen.
Het gaat gelukkig erg goed met sparen momenteel.


Wij willen ook zo'n 3 meter naar achteren uitbouwen. Hebben jullie verschillende offerte's op gevraagd of meteen voor 1 bedrijf gegaan? Ik weet nog niet zo goed hoe ik dat wil aanpakken. Hoe willen jullie het hebben Lady? Wij willen dan een aanbouw met openslaande deuren en een vast raam. Met ws een lichtstraat ipv een koepel. Ook willen we dan de hele benedenwoning opnieuwe laten stuucen en mijn man wil een haard. Dus we blijven voorlopig nog maar even doorsparen :laughcry:


Wat leuk dat jullie dezelfde plannen hebben :). Wij vragen inderdaad verschillende offertes aan. Vorige week de eerste al gekregen van een aannemer die langs is geweest en volgende week komt er een andere aannemer. Wij gaan de schuifpui opnieuw gebruiken, aangezien deze van 2009 is. Wij zijn ook van plan een lichtkoepel te laten plaatsen en ik ben dan ook heel benieuwd wat een lichtstraat is. Verder willen we de vloerverwarming laten doortrekken en er zal dus een nieuwe vloer in moeten. We willen ook graag een palletkachel maar dat wordt een volgend projectje denk ik. Gelukkig heb ik een hele handige man die samen met zijn vader de afwerking kan verzorgen zoals stucen, schilderen, vloer leggen, etc. Scheelt toch weer kosten.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 11:33

Bericht 26 Feb 2016 08:27

Re: Waar sparen jullie voor?

Wij sparen voor vakanties, nieuwe auto, misschien een verhuizing naar groter huis.
<<

Roxi3

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 26 Feb 2016 08:37

Re: Waar sparen jullie voor?

Voor de inrichting van ons nieuwe huis.
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 26 Feb 2016 09:06

Re: Waar sparen jullie voor?

Snoes schreef:
Zelda schreef:Ik heb voor mijn zoon een spaarrekening waar elke maand een vast bedrag naartoe gaat.
Voor mezelf spaar ik voor een rijbewijs en daarna een auto.

Wat een mooi doel voor jezelf, Zelda!

Dankjewel :D
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 26 Feb 2016 18:00

Re: Waar sparen jullie voor?

Wij sparen eigenlijk voor de toekomst. Nu kunnen wij nog makkelijk sparen, dus dan vind ik het wel belangrijk om dat te blijven doen.
Over een jaar (of twee) moeten wij ook een nieuwe auto, daar zullen we een deel aan besteden. Mochten wij gaan verhuizen dan blijven we met een restschuld zitten wellicht, als de huizenprijzen hier niet gaan stijgen. Plus inrichting voor een eventueel nieuw huis. We gaan ook regelmatig op vakantie. Dat wordt in principe niet van de spaarrekening betaald (per jaar zullen we door vakanties niet op een lager saldo uitkomen), maar we kunnen dan een tijdje even wat minder sparen.

Ik vind het gewoon fijn om een bedrag achter de hand te houden voor je weet nooit.
<<

Anoniem237

Bericht 26 Feb 2016 18:00

Re: Waar sparen jullie voor?

Voor later.
<<

Anoniem170

Bericht 26 Feb 2016 18:12

Re: Waar sparen jullie voor?

Voor mijn reis die over een paar maanden gaat beginnen :)
<<

Anoniem168

Bericht 26 Feb 2016 19:30

Re: Waar sparen jullie voor?

Nieuwe meubels voor in de woonkamer en gewoon voor onverwachte uitgaven.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2848

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:15

Bericht 26 Feb 2016 19:33

Re: Waar sparen jullie voor?

Net een deel uitgegeven voor de slaapkamer van zoon(rolgordijnen, bed, kast, decoratie). Volgende is het aanpakken van onze 2e verdieping. Nu is het een grote was en opslagruimte. Deze zomer moeten er 3 dakramen komen en gaan we de verdieping opsplitsen in 3 ruimtes; wasruimte, computerkamer, en nog een extra slaapkamer. En daarboven nog een zolder voor opslag. Zo hebben wij eigenlijk elk jaar een groot 'project'. Vorig jaar was het een nieuwere auto en volgend jaar gaan we waarschijnlijk voor een nieuwe badkamer.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 26 Feb 2016 21:29

Re: Waar sparen jullie voor?

Om onze buffer aan te vullen.
Die is wat geslonken door het zetten van een aanbouw, dus nu weer even aanvullen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 26 Feb 2016 21:32

Re: Waar sparen jullie voor?

Ava en Lady, Wij hebben recent ook 3 meter uit gebouwd. Mijn man heeft dit met hulp van mijn vader zelf gedaan.
Maar ik zou echt aanraden om veel klussen op werkspot te zetten. Werkt heel goed.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

anoniem203

Bericht 26 Feb 2016 22:55

Re: Waar sparen jullie voor?

Lady schreef:
Ava schreef:
Lady schreef:We sparen momenteel voor een aanbouw/uitbouw van ons huis. We willen in het najaar of volgend voorjaar 3 meter naar achteren uitbouwen. DIt gaat zo'n 30.000 euro kosten en we willen het overgrote deel zelf inleggen en de rest bijlenen.
Het gaat gelukkig erg goed met sparen momenteel.


Wij willen ook zo'n 3 meter naar achteren uitbouwen. Hebben jullie verschillende offerte's op gevraagd of meteen voor 1 bedrijf gegaan? Ik weet nog niet zo goed hoe ik dat wil aanpakken. Hoe willen jullie het hebben Lady? Wij willen dan een aanbouw met openslaande deuren en een vast raam. Met ws een lichtstraat ipv een koepel. Ook willen we dan de hele benedenwoning opnieuwe laten stuucen en mijn man wil een haard. Dus we blijven voorlopig nog maar even doorsparen :laughcry:


Wat leuk dat jullie dezelfde plannen hebben :). Wij vragen inderdaad verschillende offertes aan. Vorige week de eerste al gekregen van een aannemer die langs is geweest en volgende week komt er een andere aannemer. Wij gaan de schuifpui opnieuw gebruiken, aangezien deze van 2009 is. Wij zijn ook van plan een lichtkoepel te laten plaatsen en ik ben dan ook heel benieuwd wat een lichtstraat is. Verder willen we de vloerverwarming laten doortrekken en er zal dus een nieuwe vloer in moeten. We willen ook graag een palletkachel maar dat wordt een volgend projectje denk ik. Gelukkig heb ik een hele handige man die samen met zijn vader de afwerking kan verzorgen zoals stucen, schilderen, vloer leggen, etc. Scheelt toch weer kosten.


Mijn man twijfelt ook tussen een palletkachel en nog een (ik ben de naam ff kwijt). Wij gaan waarschijndelijk de vloerverwarming niet doortrekken maar die radiator die we nu hebben hangen (we hebben 1 radiator laten hangen van 2,5 meter lang) willen we 'opschuiven'. En ik heb helaas geen handige man dus wij moeten het helaas uit laten besteden. Gelukkig kent mijn vader veel mensen die dat zwart willen komen doen. Dit is trouwens een lichtstraat :

Afbeelding
<<

Anoniem154

Bericht 28 Feb 2016 15:14

Re: Waar sparen jullie voor?

Mooi zo'n lichtstraat Ava, ziet er meteen heel luxe uit vind ik. Waar staat bij jullie de zon? Kan mij voorstellen dat wanneer je in de zomer de zon pal op die lichtstraat hebt staan, het vrij heet wordt.
<<

anoniem203

Bericht 28 Feb 2016 15:29

Re: Waar sparen jullie voor?

Bij ons staat hij er in de ochtend pal op maar je kan op zo'n lichtstraat ook (electrische) zonwering zetten of gewoon een rolluik.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers