Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat doen jullie met de kinderbijslag?

<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2834

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:24

Bericht 25 Feb 2016 14:33

Re: Wat doen jullie met de kinderbijslag?

Het gaat op de grote hoop.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Feb 2016 14:35

Re: Wat doen jullie met de kinderbijslag?

Bij ons gaat het ook op de grote hoop.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem286

Bericht 25 Feb 2016 14:45

Re: Wat doen jullie met de kinderbijslag?

Wij sparen er per keer 150 euro van, dit gaat naar een zilvervloot spaarrekening. Daar mag je max 600 euro per jaar op storten dus dat komt dan mooi uit. De rest gaat op de hoop.
Die spaarrekening is op haar naam en is voor haar later.
<<

anoniem203

Bericht 25 Feb 2016 14:55

Re: Wat doen jullie met de kinderbijslag?

Daar koop ik meestal voor de kinderen nieuwe schoenen van en de rest gaat op de grote hoop. ig niet op hun spaarrekening want wordt al maandelijks 95 euro voor ze gespaard en dat vinden wij voldoende.
<<

Anoniem236

Bericht 25 Feb 2016 15:27

Re: Wat doen jullie met de kinderbijslag?

Wij sparen dat voor hun studie.
<<

Anoniem174

Bericht 25 Feb 2016 15:28

Re: Wat doen jullie met de kinderbijslag?

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 08 Mrt 2016 17:42, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem154

Bericht 25 Feb 2016 21:34

Re: Wat doen jullie met de kinderbijslag?

Niets bijzonders.
Vaak merk ik het niet eens op het moment zelf, en zie ik 2 weken later pas dat we geld hebben ontvangen. Het komt op onze vaste lasten rekening, waar altijd een klein buffertje op staat voor onvoorziene uitgaven.
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 25 Feb 2016 22:08

Re: Wat doen jullie met de kinderbijslag?

Wat verstaan jullie onder op de grote hoop? Gaat dat dan gewoon op aan vaste lasten ed?

Hier sparen we 100 euro en de rest gaat op aan kleding voor de kinderen.
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 25 Feb 2016 22:20

Re: Wat doen jullie met de kinderbijslag?

Hier komt het op de grote hoop, soms zetten we het apart maar meestal is het alweer op voordat ik er erg in heb
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Gijs.

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3165

Geregistreerd: 13 Apr 2014 10:04

Bericht 25 Feb 2016 22:23

Re: Wat doen jullie met de kinderbijslag?

Het gaat op de grote hoop. Maar meestal wacht ik wel tot de kinderbijslag om jassen, schoenen en veel kleding te bestellen.
I made a wish and you came true
L. 22-01-2012 M. 16-05-2014
<<

Anoniem198

Bericht 25 Feb 2016 22:27

Re: Wat doen jullie met de kinderbijslag?

Dat gaat naar z'n spaarrekening.
<<

Anoniem313

Bericht 25 Feb 2016 22:28

Re: Wat doen jullie met de kinderbijslag?

Geel schreef:
Edit: nog even een vraag erbij: welke spaarrekening gebruiken jullie voor je kind(eren)? En waarom heb je voor die gekozen?


Wij hebben voor de oudste (voor de jongste moeten we het nog regelen :redface: ) destijds een jeugdrekening bij ASN geopend. Gingen we iedere maand automatisch geld naar overmaken. Toen gingen mijn schoonouders ook af en toe een bedrag storten, waardoor het best aantikte. En dat vond ik dan weer niet handig, want dat geld is op z'n achttiende gewoon van hem, en wie zegt dat hij een verstandige vent is die van dat geld een mooie wereldreis gaat maken of z'n rijbewijs gaat halen ofzo? Misschien rookt ie het allemaal wel op.
Dus toen zijn we minder gaan sparen, en in plaats daarvan hebben we nu een eigen spaarrekening waar geld heengaat, wat we wel voor de kinderen willen gebruiken, maar wat wel van ons is en blijft. Leek me toch handiger.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 26 Feb 2016 07:54

Re: Wat doen jullie met de kinderbijslag?

CCC schreef:Wat verstaan jullie onder op de grote hoop? Gaat dat dan gewoon op aan vaste lasten ed?
Het komt binnen op gezamenlijke rekening en wordt niet apart gezet. Van die gezamenlijke rekening wordt alles betaald, van vaste lasten (die ook hoger zijn als je kinderen hebt) tot kinderkleding, en van 'zakgeld' voor ons tot spaargeld voor de kinderen en autostoeltjes. Ik denk niet dat de gemiddelde ouder 'bang' hoeft te zijn minder geld aan hun kind(eren) uit te geven dan dat er aan kinderbijslag binnen komt. Wij in ieder geval niet, dus persoonlijk heb ik wel wat beters te doen dan een apart potje/rekening voor de kinderslag te maken en dan te moeten bijhouden dat dingen voor de kinderen per sé daarvan betaald moeten worden.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 26 Feb 2016 11:45

Re: Wat doen jullie met de kinderbijslag?

Die ene keer dat ik het tot nu toe gehad heb is het naar de spaarrekening gegaan. Als dat kan wil ik dat blijven doen!
⁠♡♡♡
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 26 Feb 2016 13:44

Re: Wat doen jullie met de kinderbijslag?

Hier gaat het op de hoop. In elk geval uitgerekend dat we het toch wel opmaken aan de kids.
M:21072011
J :08012014
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 26 Feb 2016 13:59

Re: Wat doen jullie met de kinderbijslag?

Lonely Goatherd schreef:
CCC schreef:Wat verstaan jullie onder op de grote hoop? Gaat dat dan gewoon op aan vaste lasten ed?
Het komt binnen op gezamenlijke rekening en wordt niet apart gezet. Van die gezamenlijke rekening wordt alles betaald, van vaste lasten (die ook hoger zijn als je kinderen hebt) tot kinderkleding, en van 'zakgeld' voor ons tot spaargeld voor de kinderen en autostoeltjes. Ik denk niet dat de gemiddelde ouder 'bang' hoeft te zijn minder geld aan hun kind(eren) uit te geven dan dat er aan kinderbijslag binnen komt. Wij in ieder geval niet, dus persoonlijk heb ik wel wat beters te doen dan een apart potje/rekening voor de kinderslag te maken en dan te moeten bijhouden dat dingen voor de kinderen per sé daarvan betaald moeten worden.


Precies dit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Geel

Bericht 26 Feb 2016 15:26

Re: Wat doen jullie met de kinderbijslag?

Caulfield schreef:Wij hebben voor de oudste (voor de jongste moeten we het nog regelen :redface: ) destijds een jeugdrekening bij ASN geopend. Gingen we iedere maand automatisch geld naar overmaken. Toen gingen mijn schoonouders ook af en toe een bedrag storten, waardoor het best aantikte. En dat vond ik dan weer niet handig, want dat geld is op z'n achttiende gewoon van hem, en wie zegt dat hij een verstandige vent is die van dat geld een mooie wereldreis gaat maken of z'n rijbewijs gaat halen ofzo? Misschien rookt ie het allemaal wel op.
Dus toen zijn we minder gaan sparen, en in plaats daarvan hebben we nu een eigen spaarrekening waar geld heengaat, wat we wel voor de kinderen willen gebruiken, maar wat wel van ons is en blijft. Leek me toch handiger.
Heb je dat nou nóg niet gedaan! :D

Ja, een eigen spaarrekening is wel handig, maar ik hoorde pas iets over dat je weer belasting moet betalen o.i.d. als je dat wilt overhevelen? Ik weet 't niet precies hoor, beetje klok horen luiden maar ik weet niet waar de klepel hangt.

Wat ik eigenlijk wil: een spaarrekening waarvan we dingen betalen als muziekles, sport, studie en het restant meegeven als ze uit huis gaat. Geen idee wat daar het handigste voor is. Dus als jij of iemand anders nog een tip heeft...
<<

Anoniem313

Bericht 26 Feb 2016 16:41

Re: Wat doen jullie met de kinderbijslag?

Geel schreef:
Caulfield schreef:Wij hebben voor de oudste (voor de jongste moeten we het nog regelen :redface: ) destijds een jeugdrekening bij ASN geopend. Gingen we iedere maand automatisch geld naar overmaken. Toen gingen mijn schoonouders ook af en toe een bedrag storten, waardoor het best aantikte. En dat vond ik dan weer niet handig, want dat geld is op z'n achttiende gewoon van hem, en wie zegt dat hij een verstandige vent is die van dat geld een mooie wereldreis gaat maken of z'n rijbewijs gaat halen ofzo? Misschien rookt ie het allemaal wel op.
Dus toen zijn we minder gaan sparen, en in plaats daarvan hebben we nu een eigen spaarrekening waar geld heengaat, wat we wel voor de kinderen willen gebruiken, maar wat wel van ons is en blijft. Leek me toch handiger.
Heb je dat nou nóg niet gedaan! :D

Ja, een eigen spaarrekening is wel handig, maar ik hoorde pas iets over dat je weer belasting moet betalen o.i.d. als je dat wilt overhevelen? Ik weet 't niet precies hoor, beetje klok horen luiden maar ik weet niet waar de klepel hangt.

Wat ik eigenlijk wil: een spaarrekening waarvan we dingen betalen als muziekles, sport, studie en het restant meegeven als ze uit huis gaat. Geen idee wat daar het handigste voor is. Dus als jij of iemand anders nog een tip heeft...


Ik zou denken: een gewone spaarrekening op je eigen naam. Je betaalt alleen vermogensbelasting boven de 48.874 euro (totaal vermogen). Maar ik weet eigenlijk niets van geld.
<<

Anoniem168

Bericht 26 Feb 2016 16:49

Re: Wat doen jullie met de kinderbijslag?

Kleding van kopen en anders gaat het op haar spaarrekening.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 26 Feb 2016 17:17

Re: Wat doen jullie met de kinderbijslag?

Alles naar de spaarrekening.
Voor zijn studie of als hij op zichzelf gaat wonen.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 26 Feb 2016 17:20

Re: Wat doen jullie met de kinderbijslag?

Hier wisselt het per keer. De ene keer spaar ik het in zijn geheel of voor een deel, een andere keer gebruik ik het bij grotere uitgaven voor de kinderen (zoals schoenen of een nieuwe garderobe na een groeispurt of iets anders wat op dat moment nodig is). En de andere keer gaat het grotendeels op de grote hoop. Het is hier maar net hoe het uitkomt.
<<

Anoniem154

Bericht 26 Feb 2016 21:05

Re: Wat doen jullie met de kinderbijslag?

Welke spaarrekening voor de kinderen werd ergens gevraagd...
Wij hebben 2 regenboogrekeningen, maar die heb ik vrijwel leeg getrokken> Wat een zielige rente. We zetten het nu bij een andere bank, en hopelijk op den duur weer in een deposito.
Ik zie geen meerwaarde in een kinderrekening, en ga ze binnenkort stop laten zetten.
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 26 Feb 2016 21:35

Re: Wat doen jullie met de kinderbijslag?

Hier gaat alles op mijn rekening. Ik betaal verder alle uitgaven voor de kinderen (beiden zwemmen, kleding, schoenen, etc). Verder heb ik aan mijn eigen rekening (ING) een aparte spaarrekening voor de kinderen hangen. Gewoon voor het overzicht, dat niet alles op mijn eigen eigen rekening staat. Een kinderrekening vind ik zo'n gedoe.. Ik vond dit wel een goede oplossing. Hier spaar ik ook per maand iets op. Maar ik gebruik niet speciaal de KBS voor.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 27 Feb 2016 00:25

Re: Wat doen jullie met de kinderbijslag?

Hier gaat het ook op de grote hoop.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 27 Feb 2016 08:39

Re: Wat doen jullie met de kinderbijslag?

Hier gaat het bijna altijd op aan de kinderen. Ik probeer tussendoor niet veel kleding te kopen, maar dat juist van de kbs te doen. Maar das meer bescherming dat ik niet elke week iets voor ze koop als dat het perse om het geld gaat.
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: MissBitchy, Nan