Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


uitdagen

<<

Anoniem148

Bericht 24 Feb 2016 22:22

uitdagen

Mijn zoon daagt mij overdag steeds uit. Als ik op de bank zit, kruipt hij naar het televisiekastje, kijkt mij lachend aan en trekt dan dat ding uit het meubel.
Natuurlijk een roep om aandacht want hij lacht dan heel hard als ik op sta.

Hij is nog maar 11 maanden, nee snapt hij nog niet en straffen kan dus niet. Afleiden werkt goed voor even tot ik weer even ga zitten.

Iemand tips? En wanneer snappen ze nee ongeveer?
Voor hem is het gewoon een spelletje. Negeren doe ik ook en dat werkt super zolang ik dus niet zit. Want dan doet hij het niet.

Ik heb het kastje ook al eens uitgezet zodat er geen leuke lampjes branden maar dat maakt niets uit.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Feb 2016 22:32

Re: uitdagen

Ik ben het er niet mee eens dat hij 'nee' nog niet zou snappen. Hij voert een actie uit en heeft geen reden om daar mee te stoppen want die wordt hem niet gegeven. Straffen is idd geen optie, maar duidelijk laten merken dat jij dat niet ok vindt is zeker mogelijk (dmv het woordje 'nee', je intonatie en mimiek).
#teammaple🍁
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15978

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 24 Feb 2016 22:44

Re: uitdagen

D is bijna tien maanden ( :wtf: ) en die snapt 'nee' al een tijdje heel goed hoor. Hij probeert sommige dingen soms nog steeds maar laat het ook wanneer wij nee of iets in die trant zeggen. En sommige dingen hebben we hem nu al af kunnen leren :yes: . EEns dus met UN.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem331

Bericht 24 Feb 2016 22:53

Re: uitdagen

Als jij vaak tot nee zegt, en hem weg zet (bij dat kastje dan vandaan) en ergens anders een olekje geeft met eventueel speelgoed waar hij wel me mag spelen, snapt hij het woord nee snel genoeg hoor.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 24 Feb 2016 23:06

Re: uitdagen

Hier doet T. precies hetzelfde.
Wij gebruiken wel al het woordje nee, en dat lijkt hij ook dondersgoed te begrijpen. Hij blijft er dan ook vanaf en gaat ergens anders naartoe of blijft er staan zonder ergens aan te komen.
Alleen die ondeugende blik af en toe als hij tóch op dat plekje gaat staan en iets aan wil gaan raken... Zie dan maar niet in lachen uit te barsten :palm:
<<

Anoniem148

Bericht 25 Feb 2016 06:11

Re: uitdagen

Popcorn schreef:Als jij vaak tot nee zegt, en hem weg zet (bij dat kastje dan vandaan) en ergens anders een olekje geeft met eventueel speelgoed waar hij wel me mag spelen, snapt hij het woord nee snel genoeg hoor.


Dit doe ik ook continu. Zeg steeds nee en pak hem weg. Maar toch lijkt het niet te landen.
Het lijkt meer een spelletje.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 25 Feb 2016 07:37

Re: uitdagen

Maar dat is het in feite ook he, voor een kleintje. Oorzaak en gevolg is een machtig interessant spelletje. Daarom denk ik dat je met je toon en je blik moet werken, dat daarin voor hem de ernst te merken moet zijn.
#teammaple🍁
<<

Anoniem280

Bericht 25 Feb 2016 07:51

Re: uitdagen

Hier snapten ze het woordje nee heel goed met 11 maanden.
Idd toch weer naar daar heen kruipen waar ik Nee op zei, om vervolgens daarbij weg te kruipen.
Soms zette ik hun dan ergens anders neer.
Maar 9 van de 10 keer gaan ze er meteen bij weg.
Het is echt een spel.
<<

Jena

Noob

Berichten: 84

Geregistreerd: 23 Apr 2014 15:41

Bericht 25 Feb 2016 07:56

Re: uitdagen

Kinderen van deze leeftijd kunnen soms het woordje 'nee' al wel begrijpen. Ze kunnen zich er alleen nog niet aan houden. Ze hebben namelijk nog geen enkel moreel besef. Dit leren ze door consequent 'nee' te blijven zeggen. Vervolgens is je kind afleiden naar iets anders het enige dat op deze leeftijd werkt. Later kun je erbij zeggen (nu ook al trouwens) waarom het niet mag. En dan wat je kind WEL mag gaan doen. Bv " Nee, dat is gevaarlijk, kom we gaan je pop pakken".

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron