Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel spaar je per maand?

<<

Economist

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 08 Jul 2016 12:43

Bericht 08 Jul 2016 15:42

Re: Hoeveel spaar je per maand?

Marin schreef:
Economist schreef:
Uffe schreef:Als ik zoveel zou sparen per maand zou ik me ook aanmelden op een forum om dat te komen vertellen:D

Ach, wat is "veel". Het is relatief. Als ik door Wassenaar rijd, dan zijn er zat mensen die nog meer verdienen danwel bezitten. Wij leven bewust normaal en sparen om straks op ons 50e niet meer te (hoeven) werken.


Daarvoor hoef je niet perse naar Wassenaar hoor.
Maar waarom je de behoefte voelt dat hier te melden begrijp ik niet helemaal. Verder wees welkom.


Het was m.i. een gewoon antwoord op de vraag "Hoeveel spaar je per maand?", de titel van dit topic. Ik snap de enigszins negatieve reacties (althans, zo komt het op mij over) niet. Zo welkom voel het dus niet. Het ga jullie allemaal goed.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jul 2016 15:52

Re: Hoeveel spaar je per maand?

Economist schreef:
Het was m.i. een gewoon antwoord op de vraag "Hoeveel spaar je per maand?", de titel van dit topic. Ik snap de enigszins negatieve reacties (althans, zo komt het op mij over) niet. Zo welkom voel het dus niet. Het ga jullie allemaal goed.


Hoe ben je bij dat topic terecht gekomen dan? Want het is een topic uit februari. Had je er op gegoogled?
Je mag het gerust hier melden hoor, daarom bedoel ik de wees welkom oprecht. Maar ik neem aan dat je wel in kunt schatten dat het misschien wat gek overkomt als je BAM IK HEB VEEL GELD komt melden als allereerste post. Het gaat mij ook totaal niet om het geld, ik zal de laatste zijn die daarover iets zal zeggen. Maar het gaat er meer om wat voor indruk je maakt. Eerste indruk zegt vaak het meeste toch?
Let's discover the world together.
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 08 Jul 2016 15:52

Re: Hoeveel spaar je per maand?

Het is gewoon apart, dat je je aanmeld op een forum, met die naam. En dat je uit alle topics die er zijn, dit topic uitkiest om je eerste reactie te plaatsen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 08 Jul 2016 15:52

Re: Hoeveel spaar je per maand?

Als je een topic met de laatste reactie in maart naar boven gaat halen om dit te melden, dan wil je het wel erg graag kwijt.
Maar toedeledokie.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Economist

Noob

Berichten: 9

Geregistreerd: 08 Jul 2016 12:43

Bericht 08 Jul 2016 16:00

Re: Hoeveel spaar je per maand?

Marin schreef:
Economist schreef:
Het was m.i. een gewoon antwoord op de vraag "Hoeveel spaar je per maand?", de titel van dit topic. Ik snap de enigszins negatieve reacties (althans, zo komt het op mij over) niet. Zo welkom voel het dus niet. Het ga jullie allemaal goed.


Hoe ben je bij dat topic terecht gekomen dan? Want het is een topic uit februari. Had je er op gegoogled?
Je mag het gerust hier melden hoor, daarom bedoel ik de wees welkom oprecht. Maar ik neem aan dat je wel in kunt schatten dat het misschien wat gek overkomt als je BAM IK HEB VEEL GELD komt melden als allereerste post. Het gaat mij ook totaal niet om het geld, ik zal de laatste zijn die daarover iets zal zeggen. Maar het gaat er meer om wat voor indruk je maakt. Eerste indruk zegt vaak het meeste toch?


Ik heb hier inderdaad naar gegoogled. De trigger was dat veel in het nieuws staat over te hoge huren, eerste woning niet betaalbaar etc. Ik was benieuwd wat er gemiddeld zoal gespaard wordt. Vandaar.
Excuses als dit bij mensen negatieve gevoelens oproept.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43721

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Jul 2016 16:03

Re: Hoeveel spaar je per maand?

Economist schreef:Ik heb hier inderdaad naar gegoogled. De trigger was dat veel in het nieuws staat over te hoge huren, eerste woning niet betaalbaar etc. Ik was benieuwd wat er gemiddeld zoal gespaard wordt. Vandaar.
Excuses als dit bij mensen negatieve gevoelens oproept.


Ah oké, dan snap ik dat wel ja dat je hier uitkomt. Het is immers ook de derde hit al op Google. Neem aan dat je je realiseert dat jullie dan een bovengemiddelde situatie zullen hebben, maar juist daarom ook af en toe goed om te weten wat gemiddeld is. Dat snap ik wel. Dat vind ik zelf ook het mooie aan het forum, het is zo'n mooie weerspiegeling van de maatschappij. Wie weet vind je nog andere interessante topics om door te nemen!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jul 2016 16:06

Re: Hoeveel spaar je per maand?

Economist schreef:
Marin schreef:
Economist schreef:
Het was m.i. een gewoon antwoord op de vraag "Hoeveel spaar je per maand?", de titel van dit topic. Ik snap de enigszins negatieve reacties (althans, zo komt het op mij over) niet. Zo welkom voel het dus niet. Het ga jullie allemaal goed.


Hoe ben je bij dat topic terecht gekomen dan? Want het is een topic uit februari. Had je er op gegoogled?
Je mag het gerust hier melden hoor, daarom bedoel ik de wees welkom oprecht. Maar ik neem aan dat je wel in kunt schatten dat het misschien wat gek overkomt als je BAM IK HEB VEEL GELD komt melden als allereerste post. Het gaat mij ook totaal niet om het geld, ik zal de laatste zijn die daarover iets zal zeggen. Maar het gaat er meer om wat voor indruk je maakt. Eerste indruk zegt vaak het meeste toch?


Ik heb hier inderdaad naar gegoogled. De trigger was dat veel in het nieuws staat over te hoge huren, eerste woning niet betaalbaar etc. Ik was benieuwd wat er gemiddeld zoal gespaard wordt. Vandaar.
Excuses als dit bij mensen negatieve gevoelens oproept.

Daar is dit forum overigens ook geen goede peiling voor, want de bedragen hier liggen ook veel hoger dan gemiddeld denk ik. Genoeg mensen die niet tot amper kunnen sparen.
<<

Puuc

Noob

Berichten: 84

Geregistreerd: 24 Feb 2015 13:09

Bericht 12 Jul 2016 15:23

Re: Hoeveel spaar je per maand?

700 euro
<<

Anoniem176

Bericht 14 Jul 2016 17:56

Re: Hoeveel spaar je per maand?

Ik ben al blij als we 150 kunnen sparen.
En nee wij hebben het niet slecht met 1,5 loon, maar we leven ook graag, doen graag leuke uitstapjes met de kinderen of vrienden. Ook bezuinig ik niet graag op de weekboodschappen.
Als we de hele maand zuinig doen en dus geen uitstapjes enzo, dan zouden we wel minimaal 500 kunnen sparen.
Voor de kinderen sparen we p.p 25 euro p. maand.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Jul 2016 17:59

Re: Hoeveel spaar je per maand?

Dus je hebt meer dan 350 euro pm aan uitstapjes??
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 15 Jul 2016 18:15

Re: Hoeveel spaar je per maand?

In mijn nieuwe situatie weet ik nog niet hoeveel ik kan sparen elke maand. Ik denk dat 200/300 euro pm nog wel moet lukken in reguliere maanden. Maar daar kan ik over een tijdje beter antwoord op geven als mijn nieuwe huishouden een beetje loopt.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers