Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderfeestje > zelf vervoer regelen?

<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 24 Feb 2016 16:42

Kinderfeestje > zelf vervoer regelen?

Ik vond het lastig een topictitel te bedenken, maar mijn dochter is uitgenodigd voor een feestje van een kindje uit haar klas. Het meisje in kwestie woont bij ons om de hoek, maar houdt haar feestje in een binnenspeeltuin die hier zo'n 20 minuten rijden vandaan ligt. Op de uitnodiging staat dat je kindje daar wordt verwacht om 14 uur en dat je haar rond 17 uur weer daar kunt ophalen. Ik vind het eigenlijk nogal wat om van alle ouders te verwachten dat ze zo'n eind gaan rijden en zou in hun geval liever zelf voor vervoer hebben gezorgd om naar die speeltuin te rijden. Zodat de ouders de kindjes naar het thuisadres konden brengen, wat voor iedereen hooguit 5 minuten rijden is. Nu moet iedereen in principe 2 keer 40 minuten rijden.

Ik probeer er nu maar achter te komen welke kindjes nog meer zijn uitgenodigd, zodat we met wat ouders kunnen afspreken om samen te rijden, dat scheelt toch weer.

Wellicht hebben ze zelf geen vervoer voor alle kindjes, maar dan zou ik voor een speeltuin in de buurt hebben gekozen (er zijn er 3 die dichterbij liggen!). Wat vinden jullie hiervan?
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 24 Feb 2016 16:58

Re: Kinderfeestje > zelf vervoer regelen?

Ik vind dat raar. Mijn zoon is nog niet op een feestje geweest waar dat zo geregeld was maar ik weet dat het wel regelmatig gebeurd op zijn school. Kans is ook wel aanwezig dat hij niet gaat als ik hem zelf moet brengen en halen bij de binnenspeeltuin, ik moet dan op de fiets en heb niet altijd tijd om heen en weer te blijven fietsen.
2010 2012
<<

anoniem203

Bericht 24 Feb 2016 16:59

Re: Kinderfeestje > zelf vervoer regelen?

Ik vind dat eigenlijk ook heel wat en niet iedere ouder heeft een auto tot hun beschikking.

Als wij S. zijn kinderfeestje gaan houden vraag ik ook of ze de kinderen kunnen brengen. Maar dat is maar 5 minuten bij ons vandaan. We brengen ze wel thuis. Ik moet dit wel omdat het niet anders kan. Ik heb er dan ook bewust voor gekozen om iets in mijn eigen dorp te doen ivm de afstand. Want ik weet dat iig 1 kindje dat S. wil uitnodigen geen auto thuis heeft.
<<

Anoniem193

Bericht 24 Feb 2016 17:00

Re: Kinderfeestje > zelf vervoer regelen?

Het gebeurd wel vaker dat je zelf moet brengen en of halen, binnen de eigen woonplaats, maar niet zover weg. Dat zou ik ook niet prettig vinden.
Wel is er meestal overleg mogelijk. Met andere ouders of van de jarige zelf.
Zo is onze dochter al eens naar oma gebracht ipv dat wij haar moesten halen. Ik moest gewoon werken die dag namelijk.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 24 Feb 2016 17:04

Re: Kinderfeestje > zelf vervoer regelen?

Het brengen en halen vind ik op zich geen probleem, dat is wel gebruikelijk. Vaak kunnen ze op woensdagmiddag meteen na school mee en hoeven ze alleen opgehaald te worden, maar in het weekend gebeurt het wel vaker dat ze gebracht en gehaald moeten worden. Dat vind ik ook niet erg, maar dit vind ik net iets te ver eigenlijk.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 24 Feb 2016 17:16

Re: Kinderfeestje > zelf vervoer regelen?

Ik vind dat ook wel raar. Als het dichtbij huis zou zijn vind ik het niet raar, maar ik vind niet dat je iemand anders hiermee op moet zadelen. Als je voor een feestje verder weg kiest dan moet je ook voor vervoer zorgen.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 24 Feb 2016 17:28

Re: Kinderfeestje > zelf vervoer regelen?

Pineco schreef:Het brengen en halen vind ik op zich geen probleem, dat is wel gebruikelijk. Vaak kunnen ze op woensdagmiddag meteen na school mee en hoeven ze alleen opgehaald te worden, maar in het weekend gebeurt het wel vaker dat ze gebracht en gehaald moeten worden. Dat vind ik ook niet erg, maar dit vind ik net iets te ver eigenlijk.


Ja brengen en halen bij de jarige thuis of in de buurt vind ik ook geen probleem maar verder weg zou ik wel lastig vinden.
2010 2012
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 24 Feb 2016 17:58

Re: Kinderfeestje > zelf vervoer regelen?

Ik vind het vooral irritant. Een tijdje geleden moest Isamm opgehaald worden bij de indoorspeeltuin en dat was 20 min fietsen. Op zich prima hoor, maar over twee weken hebben ze samen een feestje waar ze bij de indoorspeeltuin opgehaald moeten worden en ik kan niet met hun allebei op de fiets 20 min fietsen en zelf kunnen ze die afstand ook niet volhouden na een middag indoorspeeltuin + ze hebben dan hun fiets ook niet bij zich want ze worden wel uit school meegenomen.
Wij hebben allebei geen rijbewijs dus nu heeft mijn man een collega geregeld die met hem de kinderen ophaalt, maar ze moeten dan wel eerder opgehaald worden zodat zijn collega die daarna nog naar Almere moet rijden niet in de file terecht komt. Lekker omslachtig allemaal. Eigenlijk was het feestje vorige week en ik had al zitverhogers besteld omdat de autostoelen bij mijn ouders staan ivm een feestje daar in de buurt volgend weekend. Iedereen was ziek dus feestje verplaatst. Scheelde mij in elk geval weer zitverhogers kopen.
Ik vind het wel jammer dat men er dan maar vanuit gaat dat iedereen een tweede auto (of überhaupt een auto) voor de deur heeft staan. Meestal werken degenen die met de auto naar werk gaan ook nog rond de ophaaltijden.

Mijn man zei al dat wij dan hun feestje straks maar ergens achter in het bos moeten geven zodat ze allemaal op de fiets een stuk moeten om hun kinderen op te halen.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem236

Bericht 24 Feb 2016 18:29

Re: Kinderfeestje > zelf vervoer regelen?

Ik las laatst ergens dat het tegenwoordig steeds vaker gebeurd.

Dat lijkt mij knap vervelend idd voor ouders die geen auto hebben en 40 minuten rijden 2x op een dag zou ik ook niet vrolijk van worden. Nu zijn wij helemaal niet knieperig, maar je bent bijna meer aan brandstof kwijt dan het kado ;)

Ik zou idd navragen wie er nog meer gaan en kijken wat er geregeld kan worden. (Zo gingen vroeger de schoolfeesten bij ons ook, was altijd in een discotheek ergens in een gehucht)
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 24 Feb 2016 19:01

Re: Kinderfeestje > zelf vervoer regelen?

Persoonlijk zou ik er geen moeite mee hebben om 20 minuten te rijden naar een feestje voor mijn kind. Kind blij, ik blij. Dan maak je voor jezelf toch ook een leuke middag van. Lekker even winkelen en een theetje gaan drinken op een terrasje. Vaak neemt zo'n feestje toch heel de middag in de slag.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Feb 2016 19:06

Re: Kinderfeestje > zelf vervoer regelen?

Mijn dochter heeft al een paar keer een feestje op locatie gehad en dan moesten we haar altijd daar brengen, nooit bij de jarige thuis.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem258

Bericht 24 Feb 2016 19:38

Re: Kinderfeestje > zelf vervoer regelen?

Ik ken dat dus niet. Ik ben vorige week met 10 kinderen naar een speeltuin geweest. Samen met mijn zus. Gelukkig beide een 7-persoons auto. Maar hier worden de kinderen ook altijd weer thuis gebracht.
<<

Mama29

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:36

Bericht 24 Feb 2016 21:06

Re: Kinderfeestje > zelf vervoer regelen?

Mijn dochter vierde haar feestje afgelopen jaar ook op een plek, ruim 20 (auto)minuten hier vandaan.
Ik vond dat ik niet van de andere ouders kon verwachten dat ze hun kinderen daar heen zouden brengen, dus zijn alle kinderen bij ons thuis gebracht met hun zitverhogers, en hebben wij gezorgd dat we beide een auto tot beschikking hadden, zodat we ze allemaal mee konden nemen.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:34

Bericht 24 Feb 2016 21:56

Re: Kinderfeestje > zelf vervoer regelen?

Ik ken het ook niet.
Volgende week geeft zoon een feestje.
Kinderen worden hier aan huis gebracht ivm vakantie. En wij brengen ze weer thuis..
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 24 Feb 2016 22:11

Re: Kinderfeestje > zelf vervoer regelen?

Ik zou er denk ik niet zo vrolijk van worden om mijn dochters naar een feestje hier 20 minuten vandaan te brengen. Voor 1x prima maar dit zal vast niet het enige feestje zijn.

Hier nog geen feestjes gehouden naar wat ik weet van toen ik jong was, is dat mijn/de ouders zelf zorgden voor vervoer vanaf school / huis jarige en kinderen dan weer thuisgebracht werden.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 25 Feb 2016 00:09

Re: Kinderfeestje > zelf vervoer regelen?

Ik heb wel een keer een mail gekregen van een moeder of er ouders waren die wilden helpen met rijden voor een kinderfeestje bij een binnenspeeltuin ruim een half uur verderop (die boden ook lego workshops aan). Die mail kwam voor de echte uitnodiging.

Het is hun toen niet gelukt om dat te regelen, dus hebben ze het feestje uiteindelijk gewoon bij hun thuis gevierd. Daar werden de kinderen dan gewoon gebracht en gehaald.

Ik zou zelf ook niet blij worden van een heel eind moeten rijden. Wij hebben 1 auto en onregelmatig werk, dus als 1 van ons moet werken heeft de ander geen auto.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2383

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:09

Bericht 25 Feb 2016 00:13

Re: Kinderfeestje > zelf vervoer regelen?

Blij dat de meesten mijn gevoel wel delen, ik dacht al dat ik te moeilijk deed ;-) Er is trouwens ook nog een dresscode, dus ze maken het ons niet gemakkelijk :smile:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 25 Feb 2016 01:15

Re: Kinderfeestje > zelf vervoer regelen?

Hier is het ook normaal, onderling worden dan vaak wegbrengen en haal afspraken gemaakt.
<<

Anoniem255

Bericht 25 Feb 2016 08:19

Re: Kinderfeestje > zelf vervoer regelen?

Ik vind het heel normaal dat ouders de kinderen zelf brengen en halen. 20 minuten zou ik overigens zelf niet zo'n groot probleem vinden als dat eens voorkomt. Er zit bij mijn dochter een kindje in de klas en die woont al op 15 minuten afstand. Bij mijn zoontje zit ook een kindje in de klas die zo'n 20 minuten verderop woont...

Maar over het algemeen gaan ze hier gewoon allemaal naar monkey town en dat is voor ons 10 minuten met de auto.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 26 Feb 2016 16:07

Re: Kinderfeestje > zelf vervoer regelen?

Ik zou het niet zo erg vinden. Komt waarschijnlijk toch niet heel vaak voor, en voor een enkele keer zou ik er geen probleem van maken. Gebeurt het regelmatig, dan zou ik het misschien vervelender vinden, als de afstand ook wat groter is. Hier in de omgeving vind ik sowieso niet heel snel een probleem. Maar ik heb dan ook een auto, als het elke keer op de fiets moet is het al een stuk onhandiger.

Hier heb ik de laatste keer de kinderen mee uit school genomen (extra auto's geregeld ook) en gevraagd of de kinderen bij ons thuis konden worden opgehaald. Dat was gelukkig voor niemand een probleem. Heb wel aangegeven dat voor degene waarvoor het wel lastig zou zijn, ik ook het kindje thuis wilde brengen. Ook omdat wij verder van school wonen dan gemiddeld en ik niet wist of iedereen op dat moment een auto tot z'n beschikking had. Maar iedereen kon zijn of haar eigen kind ophalen en er boden zelfs ouders aan om zo nodig nog een ander kindje mee te nemen. Dat vond ik wel heel aardig, dat er zo mee werd gedacht. Ook voor de heenweg vroegen er ouders of ze eventueel nodig waren om te rijden. Dat vind ik dan ook heel anders overkomen dan wanneer je min of meer verplicht wordt om je eigen kind te brengen en halen.

En als ik heel eerlijk ben, zou ik het aan de ene kant fijn vinden als er voor vervoer is gezorgd door de ouders van het jarige kind, maar aan de andere kant rij ik haar liever zelf ergens naartoe zodat ik me niet druk hoef te maken over bijvoorbeeld veiligheid in de auto.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers