Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Foliumzuur, welke

<<

Anoniem304

Bericht 24 Feb 2016 13:51

Foliumzuur, welke

Welke foliumzuur slikken jullie? En is er bijvoorbeeld veel verschil in smaak of formaat? Ik lees wel eens iets over visolie ofzo? Dat die heel smerig zijn? Wat is dat dan precies?
En maakt het nog verschil welke foliumzuur je slikt als je bezig bent met zwanger raken en als je pril zwanger bent? Ga je dan op een gegevens moment over op zwangerschapsvitamines ofzo (welke dan) of kan je die ook vooraf al slikken?

Wie brengt me wat foliumzuur kennis bij?
<<

Anoniem166

Bericht 24 Feb 2016 13:57

Re: Foliumzuur, welke

Ik had een potje van Kruidvat, kleine tabletjes waren dat. Gewoon eigen merk, dus ook erg goedkoop. Ik ben na de positieve test overgegaan op multivitamines voor zwangere vrouwen, en dan de variant met visolie. Daar proef je niets van, want het zit in de tabletten. Ze waren wel groot

Nog een toevoeging, visolie is goed voor de ontwikkeling van de hersenen, het zit vol omega-3, je zou omega-3 ook uit andere producten kunnen halen, ik geloof uit lijnzaad, maar ik vond zo'n multivitamine wel handig. Ik gebruikte Davitamon.
<<

Pinkel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:25

Bericht 24 Feb 2016 14:00

Re: Foliumzuur, welke

Ik heb die van het Kruitvat eigen merk gebruikt, en daarna overgegaan op het eigen merk van de Etos. Die van de Etos zijn vrij klein en makkelijk weg te krijgen. Toen ik zwanger bleek ben ik na de 11 weken ongeveer overgestapt op de Dagravit Mama Compleet en deze heb ik mijn hele zwangerschap geslikt.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Anoniem148

Bericht 24 Feb 2016 14:02

Re: Foliumzuur, welke

Ik ben meteen begonnen met multi vitaminen. Davitamon mama plus ofzo? Is het foliumzuur en visolie.zijn wel grote tabletten maar niet vies.
Visolie is wel vies als je het alleen gebruikt, vooral bij opboeren
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 570

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:19

Bericht 24 Feb 2016 14:04

Re: Foliumzuur, welke

Als je gewoon goed eet, is het volgens mij voldoen om alleen foliumzuur te slikken. Deze kun je gewoon los kopen. Daarna ben ik Davitamon mama compleet, zonder visolie. Deze is voor tijdens het zwanger worden en tijdens de zwangerschap. Je hebt ook een variant met visolie, maar die durf ik niet te kopen, omdat ik bang ben dat de pillen wel erg groot worden.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 24 Feb 2016 14:08

Re: Foliumzuur, welke

Ik kocht altijd Davitamon mama compleet met visolie. Zijn wel grote capsules en ook niet heel goedkoop maar ik kocht ze altijd met een 1+1 gratis actie.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 24 Feb 2016 14:17

Re: Foliumzuur, welke

Ik gebruik Vitaal Zwanger van Kruidvat. Die gebruikte ik ook al voordat ik zwanger was. Deze zijn het:
Afbeelding

Hier zit trouwens geen visolie in, dus misschien moet ik nu toch overstappen op andere tabletten? Ik dacht dat deze compleet waren maar zie niets over visolie op het etiket.

♥♥
<<

anoniem203

Bericht 24 Feb 2016 14:21

Re: Foliumzuur, welke

Veel vrouwen kunnen misselijk worden van puur alleen foliumzuur. Bij foliumzuur + vitamine's heb je weer veel minder kan dat je daar misselijk van wordt en het is ook nog eens goed voor jezelf. In het begin heb je vaak weinig eetlust en dan zijn die exta vitamine's mooi meegenomen! Ik heb altijd foliumzuur + vitamine's geslikt. Voor - tijdens en een maand na de bevalling. Bij de oudste Puur Mama van VSM maar die tabletten vond ik eigenlijk te groot en bij de jongste Compleet Mama van Davitamon. Die tabletten zijn fijner om door te slikken. Ook gladder. Visolie heb ik nooit geslikt. Ik at wel iedere week iets van vis.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 24 Feb 2016 14:58

Re: Foliumzuur, welke

Ik werd juist vreselijk misselijk van de multi vitamine dus ben rond week 5 overgestapt op alleen foliumzuur en dat ging beter.
Ik gebruik de foliumzuur van de Hema.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 24 Feb 2016 15:00

Re: Foliumzuur, welke

Die heb ik ook Eliot. Bij R. had ik ook geen visolie
2014 2016
<<

Nala3

Kwebbel

Berichten: 334

Geregistreerd: 16 Okt 2015 16:02

Bericht 24 Feb 2016 15:06

Re: Foliumzuur, welke

Toen ik zwanger wilde worden had ik alleen foliumzuur, gewoon van die kleine tabletjes.
Toen ik zwanger was (van de eerste twee) had ik gravitamon, dat is multivitamine. Deze zwangerschap heb ik puur mama multivitamine.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8845

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:17

Bericht 24 Feb 2016 15:34

Re: Foliumzuur, welke

Ik had eigen merk van het kruidvat.
En toen ik zwanger was ben ik overgestapt op zwangerschaps vitaminen ook eigen merk van het drogist. Daar zit geen visolie ofzo in.
2012
2016
2020
oktober 2024

Instagram
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 24 Feb 2016 16:01

Re: Foliumzuur, welke

Ik heb de foliumzuur van Etos eigen merk. Ik vind er geen smaak aan zitten en ze zijn klein. Nog niet er in verdiept of ik iets anders zou moeten nemen als ik zwanger ben. Maar weet wel dat je dan nog tot week 12 foliumzuur moet nemen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Geel

Bericht 24 Feb 2016 16:06

Re: Foliumzuur, welke

Ik heb een tijdje losse foliumzuur van de Etos geslikt, deze:

Afbeelding

Omdat ik eigenlijk liever een wat meer allround pil slikte, ben ik overgestapt op deze:

Afbeelding
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 24 Feb 2016 16:08

Re: Foliumzuur, welke

Ik heb altijd de Mama Compleet van Davitamon geslikt.
Wel de capsules mét visolie, aangezien ik niet zo heel vaak vis at.

Ik vond het wel joekels om in te nemen, maar het lukte wel gewoon.
Wat Dandelion zegt had ik soms wel, last van de visolie bij het opboeren, haha.
<<

Pombeer

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 159

Geregistreerd: 10 Jul 2015 14:22

Bericht 24 Feb 2016 16:22

Re: Foliumzuur, welke

Ik slikte eerst alleen foliumzuur van de action.
Na een positieve test ben ik overgegaan op davitamon compleet mama plus (dus met visolie).
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem258

Bericht 24 Feb 2016 16:25

Re: Foliumzuur, welke

Foliumzuur van Kruidvat, toen ik zwanger was na 12 wkn overgestapt op Vitaal Zwanger van Kruidvat.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 24 Feb 2016 16:29

Re: Foliumzuur, welke

Fiwen schreef:Ik werd juist vreselijk misselijk van de multi vitamine dus ben rond week 5 overgestapt op alleen foliumzuur en dat ging beter.
Ik gebruik de foliumzuur van de Hema.

Hier precies het zelfde. Gebruikte eerste de foliumzuur van de kruidvat. Toen ik zwanger was stapte ik over op de zwangerschapsvitamines van Davitamon, maar werd daar zo misselijk van. Ben toen weer over gegaan op allen foliumzuur.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:43

Bericht 24 Feb 2016 16:49

Re: Foliumzuur, welke

Ik slik al maanden de Hema zwanger vitamines, en daarbij los visolie en vitamine d spray. Vitamine d neem je eigenlijk alleen op via de slijmvliezen.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 28 Feb 2015 00:10

Bericht 24 Feb 2016 18:21

Re: Foliumzuur, welke

Ik slik de multivitamine van Davitamon met visolie (MamaPlus). Daarnaast neem ik, net als Siep, ook vitamine D spray.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Anoniem236

Bericht 24 Feb 2016 20:55

Re: Foliumzuur, welke

Vanaf moment dat ik met de pil gestopt was ben ik foliumzuur gaan slikken, alleen foliumzuur goedkoopste van Etos. Na een positieve test overgegaan met Davitamon mama met visolie. ( die heb ik trouwens nog over een heel doosje, mocht iemand interesse hebben, kunnen weg tegen verzendkosten)
<<

Anoniem304

Bericht 25 Feb 2016 15:25

Re: Foliumzuur, welke

Ik ga denk ik die van Kruidvat maar halen. Of HEMA, maar daar werken alle buurvrouwen van m`n moeder, hehe.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 25 Feb 2016 15:26

Re: Foliumzuur, welke

Dan zou ik toch maar voor de Kruidvat kiezen Yadira :).

Ik had overigens vitamines van Omnibionta (vanaf zwangerschapswens), na de 12 weken overgestapt op de zwangerschapsvitamines van Omnibionta. Ik neem deze omdat ik ze via mijn werk gratis krijg, anders had ik wellicht gewoon een huismerk genomen van Kruidvat of Etos.
2012 & 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 25 Feb 2016 17:23

Re: Foliumzuur, welke

Ik heb dezelfde als Elliot. Ik spuug ze alleen vaker uit dan ze binnen blijven.
R. 2013
D. 2016
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 25 Feb 2016 19:44

Re: Foliumzuur, welke

Ik had ook die van Elliot, maar vond ze een beetje muf. Nu heb ik die van Davitamon, Compleet Mama.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers