Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


tent: 6 persoons

<<

Anoniem154

Bericht 24 Feb 2016 09:38

tent: 6 persoons

De komende jaren willen we graag kamperen. We zouden graag een tent aanschaffen, geschikt voor 6 personen (zodat we nog wat extra ruimte hebben).

Wie heeft er een dergelijke tent aangeschaft? En wat zijn de ervaringen? Nog zaken waar we op moeten letten bij aanschaf? Gaan volgend weekend naar de campingwinkel (Obelink) om eens rond te kijken wat mogelijk is.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 24 Feb 2016 09:56

Re: tent: 6 persoons

Met mijn moeder en stiefvader kampeerden wij vroeger in een grote De Waard tent. Met 3 cabines achterin en een heel ruim stuk voorin, zodat we in geval van nood met de tafel en stoelen ook binnen konden zitten. Nooit nodig geweest, maar je weet het nooit met kamperen.

Het was de vergrote Zilvermeeuw. Ook de grootste luifel en dergelijke hadden wij erbij.
Afbeelding

Binnenkant (foto van internet, niet onszelf):
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 24 Feb 2016 10:22

Re: tent: 6 persoons

We hebben nog geen tent, maar er staat wel een hoog op ons verlanglijstje. We wilden het voor komende zomer doen maar nu ik zwanger ben hebben we het een jaartje uitgesteld.

We willen heel graag deze tent.

https://www.urbansandindians.com/item/329520-bell-tent-500
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 24 Feb 2016 14:22

Re: tent: 6 persoons

Toffe tent Ooh La La! Is die wel warm te houden met zo'n grote hoge ruimte?

Ohh en de Waard. Prachtige dingen zijn dat toch.

Wij hebben jarenlang Colemantenten gehad. Erg fijn en ook mooi en lichtgewicht. Nu hebben we een Outwell, ook een fijne en goede tent, met handige dingetjes als ritsjes voor stroomkabels enzo. We gebruiken nooit stroom maar toch haha.

Afbeelding
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 24 Feb 2016 14:28

Re: tent: 6 persoons

Zora schreef:Toffe tent Ooh La La! Is die wel warm te houden met zo'n grote hoge ruimte?


Uit recensies blijkt dat dat bij deze tenten echt goed lukt. In de zomer blijven ze koel, is het koud dan blijven ze nog vrij lang warm. Is het écht koud, dan kun je een houtkachel installeren :smile:

Maar goed, wij kamperen vooral op warme plekken en hoogzomer dus een kachel is niet nodig ;) Qua stof is ie te vergelijken met een De Waard.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem154

Bericht 09 Mrt 2016 09:39

Re: tent: 6 persoons

Bedankt voor jullie reacties. We hebben helaas nog geen tijd gehad om naar Obelink te gaan, hopelijk binnenkort.
We twijfelen wel een beetje, om dit jaar niet eerst een huurtent te boeken. Mocht het niet bevallen, hebben we niet een dure tent aangeschaft.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 09 Mrt 2016 09:53

Re: tent: 6 persoons

Wij hebben een karsten tent, die zijn er in verschillende maten. Je kunt er volgens mij ook nog aparte slaaptenten aan vast maken als je niet genoeg ruimte hebt.

Ik zou sowieso eerst een keer uitproberen of jullie het allemaal leuk vinden om te kamperen. Wij hebben de tent een paar jaar geleden gekocht en dochter vond het echt verschrikkelijk dus we hebben hem nu al een hele tijd niet gebruikt. We zullen het vast nog wel een keer gaan proberen maar ik vind het best zonde dat zo'n dure tent (en alle bijbehorende spullen) nu al zolang voor niks op zolder ligt.
2010 2012
<<

Anoniem321

Bericht 09 Mrt 2016 10:00

Re: tent: 6 persoons

We hebben een aantal jaren een De Waard tent gehad, 4 persoons. Prachtig ding, maar loodzwaar.
Nu hebben we alweer een aantal jaren een Coleman, 4 persoons, met een leefgedeelte waar je in kunt staan en 1 cabine. Het is een praktische en ruime tent. Ingepakt was hij lekker compact en licht. Voor met z'n tweeën was hij ideaal, maar nu we een kleine er bij hebben, willen we deze tent over een paar jaar vervangen door een 6 persoonstent, liefst met 2 cabines.
<<

Anoniem171

Bericht 12 Mrt 2016 21:39

Re: tent: 6 persoons

*weg*
Laatst gewijzigd door Anoniem171 op 25 Sep 2016 20:14, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem166

Bericht 12 Mrt 2016 21:55

Re: tent: 6 persoons

Wij hebben vorig jaar deze tent gekocht:

http://www.vrijbuiter.nl/tenten/tunnelt ... n-460-dlx/

We wilden ook wel graag een De Waard, maar die zijn wel erg duur. En aangezien we twijfelden of we wel jaren achtereen willen kamperen met de tent, hebben we twee dagen voor onze kampeervakantie besloten deze te kopen. Onze vorige tent was namelijk te klein voor ons vieren.

Ik zal eens kijken of ik ook nog een foto heb van onszelf. We hadden wel enorm veel aanspraak op de camping vanwege onze enorme tent. Hij is echt groot. En er stonden verder ook bijna geen tenten, bijna alleen caravans.

Edit: nee, geen eigen foto's op mijn telefoon staan. Op de computer wel, maar daar kan ik nu niet achter.
<<

Fientje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1315

Geregistreerd: 27 Feb 2015 23:10

Bericht 15 Mrt 2016 09:56

Re: tent: 6 persoons

Wij kamperen al jaren in een tent en hebben er verschillende gehad. Wat ik je kan aanraden is een tent van Bardani. Deze zijn oa te koop bij De Wit in Schijndel.
Bardani staat er om bekend dat zij degelijk tenten van een mix van katoen en polyester verkopen. Hierdoor is de tent niet heel zwaar (katoenen tenten zijn lood en loodzwaar, maar omdat deze ook polyester erin heeft zitten, valt het mee), zijn ze aardig snel droog (want polyester) en worden ze niet bloedjeheet binnen als de zon er de hele dag op staat.

Verder vind ik het een voordeel als je een kuipgrondzeil hebt, die rits je aan de tent vast, waardoor water en beesten nagenoeg verleden tijd zijn.

Wat ik nu anders zou doen bij onze tent is een rechte voorkant en niet 1 die schuin afloopt. Als het regent kan je namelijk niks openzetten, omdat het bij schuine kanten zo naar binnen regent. Bij een rechte wand heb je dat toch minder, dan kan je in ieder geval een beetje ventileren.
Mama van M ('17) en F ('22)
Pegdolls!
www.dollvanjoyce.nl
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 15 Mrt 2016 10:50

Re: tent: 6 persoons

Mijn ouders hebben een baco, hiervoor hadden ze een tent van de vrijbuiter. Een beetje het model dat de waard ook heeft. Mijn ouders zijn er heel blij mee. En mijn vader is een mierenneuker als het om tenten gaat. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je bagage mee hebt. Een 6 persoonstent is in de praktijk met 4 mensen gewoon vol als je er geen zooi van wil maken. Zoals op de foto van parisienne te zien is loopt het vaak scheef af. Ik werd gek als ik aan de zijkant lag en wil daarom dus altijd een stukje ruimte hebben.
2015 💙
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 22 Mrt 2016 16:36

Re: tent: 6 persoons

Wij hebben jaren een tunneltent vd vrijbuiter gehad, 6 persoons en vast grondzeil. Doek van katoen.
Nu hebben we een vouwwagen
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers