Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Gebruik smartphone in de auto

<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 23 Feb 2016 21:25

Gebruik smartphone in de auto

Onder het mom van meer activiteit op het forum, het volgende:

Naar aanleiding van onderstaand nieuwsbericht dat vandaag naar buiten kwam ben ik benieuwd hoe het bij jullie zit.

http://nos.nl/artikel/2088563-meer-onge ... leven.html

Gebruik jij je smartphone in de auto terwijl je achter het stuur zit? En met welk doel gebruik jij je smartphone in de auto? Heb je zelf het idee dat je minder gefocust bent of dat het op een andere manier een negatieve invloed heeft op je rijgedrag?
<<

anoniem213

Bericht 23 Feb 2016 21:27

Re: Gebruik smartphone in de auto

Nee. Alleen laatst een keer naast me met het geluid heel hard en de navigatie aan, maar toen keek ik er verder niet op. Ik luisterde alleen (ging dus soms niet helemaal goed, maar ik kwam er wel). Verder zet ik mijn geluid en trilstand uit als ik in de auto stap. Ik kan en wil dat niet tegelijk doen.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Feb 2016 21:28

Re: Gebruik smartphone in de auto

Nee. Ik kan nog net de radio van zender verwisselen zonder ongelukken te maken. Ik kan goed autorijden, maar iets anders doen dan autorijden én autorijden tegelijk is niet aan mij besteed.

Met een telefoon in m'n handen ben ik echt een gevaar op de weg.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 23 Feb 2016 21:29

Re: Gebruik smartphone in de auto

Nee, absoluut niet.
Ik kan mn telefoon besturen met stem en via het stuur dus als ik moet bellen kan dat terwijl mn telefoon in mn tas zit.

Appen doe ik echt niet achter het stuur. Vroeger nog wel eens gedaan, maar sinds ik moeder ben absoluut niet meer.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 23 Feb 2016 21:31

Re: Gebruik smartphone in de auto

Ik ben het er niet mee eens dat dingen als bumperkleven niet zo vaak de oorzaak zou zijn: ik merk nog zo vaak dat er echt asociaal gereden wordt. Ja, ik gebruik mijn smartphone wel eens tijdens het rijden (met name als ik voor een stoplicht sta te wachten of file rijd) en ja ik merk dat je dan niet 100% gefocust bent.

Maar ik denk dat er veel meer dingen oorzaak zijn van slecht rijgedrag en ongelukken en ik denk dat er ook gevallen zijn dat mensen hun telefoon gebruiken en evengoed nog een betere weggebruiker is dan menig ander automobilist.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem236

Bericht 23 Feb 2016 21:35

Re: Gebruik smartphone in de auto

Yadira schreef:Nee. Ik kan nog net de radio van zender verwisselen zonder ongelukken te maken. Ik kan goed autorijden, maar iets anders doen dan autorijden én autorijden tegelijk is niet aan mij besteed.

Met een telefoon in m'n handen ben ik echt een gevaar op de weg.


+1
Ik heb zo n handsfree ding, als ik gebeld wordt dan gaat het geluid van de telefoon op de radio, maar merk wel dat als ik opneem ik veel minder gefocust ben. Ben zelfs een keer verdwaald ergens omdat ik aan het bellen was.
<<

Anoniem236

Bericht 23 Feb 2016 21:36

Re: Gebruik smartphone in de auto

Oh en met fileparkeren zet ik de radio zachter :palm:
<<

Anoniem304

Bericht 23 Feb 2016 21:36

Re: Gebruik smartphone in de auto

Lotus schreef:Oh en met fileparkeren zet ik de radio zachter :palm:

Dan worden je ogen direct scherper he?! Wat een uitvinding :D
<<

Anoniem315

Bericht 23 Feb 2016 21:37

Re: Gebruik smartphone in de auto

Nee, ik gebruik de telefoon überhaupt niet in de auto. Je bent dan direct niet meer volledig gefocust. Levensgevaarlijk!
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site Admin

Berichten: 5453

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:30

Bericht 23 Feb 2016 21:38

Re: Gebruik smartphone in de auto

Lotus schreef:Oh en met fileparkeren zet ik de radio zachter :palm:

Afbeelding
:smile:
<<

Anoniem315

Bericht 23 Feb 2016 21:39

Re: Gebruik smartphone in de auto

Hahaha! Dat heb ik ook.
<<

anoniem213

Bericht 23 Feb 2016 21:39

Re: Gebruik smartphone in de auto

Ik zet alleen mijn vriend uit als ik moet parkeren. Twee jaar een rijbewijs en altijd veel en slecht advies :laughcry:.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 23 Feb 2016 21:48

Re: Gebruik smartphone in de auto

Ik zet mijn telefoon alleen op bluetooth als ik dat vooraf ben vergeten. Via het systeem in de auto zoek ik wel adressen of telefoonnummers op tijdens het rijden.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 23 Feb 2016 21:57

Re: Gebruik smartphone in de auto

Burgemeester Nicky schreef:
Lotus schreef:Oh en met fileparkeren zet ik de radio zachter :palm:

Afbeelding
:smile:


:good:
Dit doe ik ook altijd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 23 Feb 2016 22:05

Re: Gebruik smartphone in de auto

Ik gebruik mijn smartphone niet als ik rijd. Als ik hoor dat iemand me belt dan bel ik later terug als ik de auto ergens heb geparkeerd. Ik zie te vaak mensen slingeren en raar rijden als ze met hun telefoon bezig zijn, dus ik gebruik bewust mijn telefoon niet.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6230

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 23 Feb 2016 22:15

Re: Gebruik smartphone in de auto

Oh ik heb trouwens wel een Parrot in de auto, ideaal! Alleen het nummer kiezen erop vind ik lastig.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem168

Bericht 23 Feb 2016 22:40

Re: Gebruik smartphone in de auto

Nee. Ik doe behalve radio luisteren nooit iets anders dan autorijden als ik autorijd.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 23 Feb 2016 23:02

Re: Gebruik smartphone in de auto

Nee, behalve als navigatie. Verder heb ik bluetooth, dus als ze mij nodig hebben kan ik evt wel bellen. Maar zal niet al rijdend met mijn telefoon in mijn hand gezien worden.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Anoniem281

Bericht 24 Feb 2016 08:33

Re: Gebruik smartphone in de auto

Ik gebruik mn smartphone alleen als navigatie en dan in zo'n houder aan t raam. Verder niks, veel te gevaarlijk en eng!
<<

Anoniem321

Bericht 24 Feb 2016 08:43

Re: Gebruik smartphone in de auto

Bazinga schreef:Ik gebruik mn smartphone alleen als navigatie en dan in zo'n houder aan t raam. Verder niks, veel te gevaarlijk en eng!


Dit.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Feb 2016 08:58

Re: Gebruik smartphone in de auto

Nee doe ik niet. Alleen als ik in de file sta, dan app ik dat even naar wie ik onderweg ben.
#teammaple🍁
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3187

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 24 Feb 2016 09:02

Re: Gebruik smartphone in de auto

Ik moet eerlijk bekennen dat ik regelmatig appjes lees en verstuur als ik aan het rijden ben :palm: Iets met een onbedwingbare behoefte. En het is stom ook, want ik zou best moeten kunnen wachten.. maar ja. Ik heb overigens ook een super de luxe navigatie waar mijn telefoon zich aan koppelt zodra de auto start. Dat is voor het bellen altijd wel handig.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 24 Feb 2016 09:25

Re: Gebruik smartphone in de auto

Urban Naked schreef:Nee doe ik niet. Alleen als ik in de file sta, dan app ik dat even naar wie ik onderweg ben.

Ja dit doe ik ook inderdaad.
Ik doe trouwens nooit mijn radio zachter of zelfs uit als ik achteruit rijd of inparkeer. Ik heb er geen last van dat 'ie aanstaat.

♥♥
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 24 Feb 2016 09:43

Re: Gebruik smartphone in de auto

Telefoontjes neem ik wel gewoon op als ik in de auto zit en m'n oortjes in heb. Appen doe ik alleen voor het stoplicht of in de file om te laten weten waar ik ben of dat ik later kom.

Ik gebruik nu wel navigatie op m'n telefoon als ik mijn telefoon op schoot heb. Hartstikke onhandig maar mijn houder is kapot. Door dit topic ga ik vandaag nog een nieuwe bestellen.

Ik zie vaak mensen slingeren op de snelweg. Als je er dan voorbij rijdt zie je ze met hun telefoon bezig. Dat begrijp ik dus echt niet.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 24 Feb 2016 10:18

Re: Gebruik smartphone in de auto

Carra schreef:Ik zie vaak mensen slingeren op de snelweg. Als je er dan voorbij rijdt zie je ze met hun telefoon bezig. Dat begrijp ik dus echt niet.
Echt he. Ik kan daar ook niet bij.
#teammaple🍁
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers