Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tijd met je baby

<<

Anoniem301

Bericht 23 Feb 2016 16:46

Tijd met je baby

I is nu 3 maanden en ‘moet’ ongeveer 1,5 uur wakker zijn tussen haar slaapjes door.
Wat doen/deden jullie met je baby?

Hier gaat het ongeveer zo:

Wakker, luier checken en indien nodig verschonen, dan naar beneden een flesje. Dit duurt ongeveer 15 tot 20 minuten. Daarna leg ik haar even in de box, dat lukt max 15 minuten.
Daarna beetje knuffelen op de bank, al wil ze dat niet echt. Ik probeer ook altijd met haar te spelen, ik ga dan met opgetrokken knieën op de bank zitten en leg haar daarop. Dan pak ik Sophie de Giraffe en piep daarmee, of een ander speeltje dat geluid maakt. Dit vindt ze zo’n 5 minuten leuk.

Ook zet ik haar wel een in haar wipstoeltje en zet haar voor baby-tv, dit houdt ze ook zo’n 10 minuten vol. Knuffelen wil ze dus niet echt, behalve als ik met haar rondloop. Maar soms ben ik zo moe, ik wil dan niet meer lopen maar op de bank zitten :) Maar goed, doe dat dus wel, samen met een kinder-CD en zing dan zachtjes mee met de liedjes, dat vindt ze echt heerlijk.
Ook leg ik haar op haar buik op zo’n speelkleed. Ze snapt nog niet echt wat de bedoeling is, en na 2 minuten raakt ze gefrustreerd en gaat ze mopperen of een beetje huilen. Als ik haar oppak is ze zo weer stil.

En dan is de 1,5 uur voorbij en gaat ze hopelijk een uurtje slapen. De ene keer slaapt ze 40 minuten, de andere keer een uur, dat is ongeveer 50/50. En heel soms een uitschieter van 2/2.5 uur.

Ik merk helaas dat ik soms (vaak) echt op de klok zit te kijken wanneer de 1.5 uur voorbij is. Niet omdat ik haar niet lief vind maar omdat ik het wel lastig vind en ook wel vermoeiend.

Hoe doen jullie dat? Oja en natuurlijk is mijn man er ook en doet hij ook gewoon mee, we wisselen het een beetje af, al merk ik dat ik onbewust haar sneller ‘doe’ dan hij.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 23 Feb 2016 16:54

Re: Tijd met je baby

Ik vind dit wel herkenbaar, daarom was ik er toen ze vier maanden was ook echt aan toe om weer te gaan werken. Hier gaat het nu ongeveer zo op een dag:

Rond 8 uur wakker worden, luier verschonen, gezichtje wassen en aankleden, dan de fles. Na de fles gaat ze ongeveer 20 minuten in de box dan is ze het wel weer zat. Dan gaat ze inderdaad in de wipper om even tv te kijken en zolang ik maar in de buurt ben (of mijn man of schoonmoeder) gaat dat wel aardig, als ik even wegloop is het al piepen. Rond kwart voor 10/10 uur gaat ze dan naar bed en slaapt ongeveer een uurtje. Dan is het nog ongeveer een uurtje tot de volgende fles en gaan we vaak even naar buiten een boodschap doen of een rondje lopen. Dat doe je vast ook wel maar dat mis ik nog!

Verder klinkt I gewoon net als F. een kleintje dat snel iets anders wil! Wij willen nu een babygym kopen omdat ze haar boxmobiel begint te slopen (aan de beestjes trekken) en dat toch echt altijd wel werkt!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem301

Bericht 23 Feb 2016 16:56

Re: Tijd met je baby

Ja wandelen doe ik ook inderdaad! Al begin ik dat ook een beetje zat te worden met dit weer.
Ik ben wel alweer aan het werk, dit is mijn 4e week. Het weekend en maandag ben ik vrij, maar de avonden zien er dus ook zo uit zoals ik beschrijf.

Ik ben alleen zo moe. Niet lichamelijk maar in mijn hoofd, ofzo.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Feb 2016 17:01

Re: Tijd met je baby

Ik weet niet vanaf welke leeftijd ze iets gaan grijpen, maar misschien is zo'n soort speelkleed iets?

Afbeelding

En dan niet dat je haar op haar buik legt, maar juist op haar rug? Volgens mij kunnen ze met drie maanden die afstand naar die dingetjes al wel zien. Dan heeft ze misschien iets interessants om naar te kijken. Als jij dan in de kamer bent op kleine afstand, werkt dat misschien wel.

Maar misschien bedoelde je dit met een speelkleed hoor. Maar omdat je zei dat je haar op haar buik legt, dacht ik misschien dat ze dat niet zo leuk vindt en daar kan ze misschien niet zoveel mee nog.

Ik kan het me trouwens wel voorstellen dat het vermoeiend is hoor. Voor jou is 5 minuten zitten heel kort en net even heerlijk, terwijl voor haar 5 minuten misschien heel lang zijn.
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 23 Feb 2016 17:07

Re: Tijd met je baby

Ow dat is wel vervelend dat de avonden er ook zo uit zien, dat was bij ons eerder ook zo (tot ongeveer 4 maanden) en ik vond het heerlijk toen ze 's avonds in haar bedje kon!

Wanneer doe je haar in badje? Misschien helpt het om dat in de avond te doen?

Dat speelkleed is erg leuk Marin, zoiets wil ik dus kopen voor F. om haar lekker te kunnen laten grijpen!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem236

Bericht 23 Feb 2016 17:15

Re: Tijd met je baby

Zoals jij het beschrijft ging het met onze oudste ook ongeveer. Zat soms ook de tijd weg te kijken. En hij wilde nog geen minuut in de box.

Op vrije dagen krijgt de jongste rond half 8/8 uur een fles. Gaat na de fles in de box liggen, op de grond onder de babygym of op schoot. 9 uur naar bed tot ongeveer 10.30. Dan wassen/ aankleden. Meestal doen we dan boodschappen of wandelen een stukje. Zijn we op tijd terug voor de fles van 11.30. Dan nog even in de box/kleed etc. dan naar bed tot ongeveer 14.30. Weer box/kleed/schoot/wandelen en om 15.30 een fles. Dan van half 5 tot 18.00 slapen of als hij niet wil slapen zet ik hem in de triptrap in de keuken en kijkt hij als ik kook en zit erbij aan tafel als wij eten. Alleen tussen 18.00 en 19.00 is het vaak miepen en dan is niks ook leuk of goed.

Zo n ding als marin plaatste hebben mijn ouders. D. kan daar zonder problemen soms drie kwartier zichzelf vermaken!! Echt ideaal, vindt hij leuker dan de babygym die wij hebben.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Feb 2016 17:17

Re: Tijd met je baby

Uffe, wat veranderde na die 4 maanden?

Marin, zoiets hebben we inderdaad. Ze grijpt nog niet echt naar de speeltjes als ik haar op haar rug leg. Ze bewegen ook niet uit zichzelf natuurlijk dus dat is saaier dan haar bewegende mobile met muziek. Ik leg haar eventjes op haar buik omdat dat 'moet' van het consultatiebureau. Zo leert ze ook dat ze op haar buik kan spelen (ik leg dan speeltjes voor haar neer of speel met haar). Ook moet ik haar armpjes in een bepaalde hoek leggen waar ze dan op steunt voor de ontwikkeling van haar schoudertjes. Laatst toen mijn man met haar op het consultatiebureau was maakte ze daar weer een opmerking over dat we dit vaker moeten doen omdat ze anders naar de fysio moet.
Laatst gewijzigd door Anoniem301 op 23 Feb 2016 17:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Feb 2016 17:17

Re: Tijd met je baby

Uffe schreef:Ow dat is wel vervelend dat de avonden er ook zo uit zien, dat was bij ons eerder ook zo (tot ongeveer 4 maanden) en ik vond het heerlijk toen ze 's avonds in haar bedje kon!

Wanneer doe je haar in badje? Misschien helpt het om dat in de avond te doen?

Dat speelkleed is erg leuk Marin, zoiets wil ik dus kopen voor F. om haar lekker te kunnen laten grijpen!

Oja badje doe ik ook, maar eens in de 4 dagen ongeveer omdat ze zo'n droog huidje heeft.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 23 Feb 2016 17:19

Re: Tijd met je baby

Ah dank je voor je uitleg! Dat klinkt alsof je genoeg dingen aanbiedt dan inderdaad. Lastig hoor. Ze is ook nog maar zo klein en kan zelf nog zo weinig. Hopelijk gaat ze gauw meer dingen leuk vinden zodat jij ook wat rustiger zit.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Feb 2016 17:20

Re: Tijd met je baby

Marin schreef:Ah dank je voor je uitleg! Dat klinkt alsof je genoeg dingen aanbiedt dan inderdaad. Lastig hoor. Ze is ook nog maar zo klein en kan zelf nog zo weinig.

Ja! Lastig soms hoor, mijn avonden zijn nu zoooo anders dan ik gewend was :nerd:
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 23 Feb 2016 17:21

Re: Tijd met je baby

Ik weet niet zo goed wat er veranderde, ik had zoiets van we gaan er nu toch echt naartoe dat je 's avonds in je bedje gaat en eigenlijk ging dat meteen goed!

Ik doe haar wel elke avond ik badje en daarna de fles. Dan is ze zo vertrokken.
⁠♡♡♡
<<

Anoniem171

Bericht 23 Feb 2016 17:31

Re: Tijd met je baby

Straks als ze vaste voeding mag ben je daar ook weer veel tijd aan kwijt.

Hou je er niet van om op je vrije dagen lekker erop uit te gaan, winkelen, bij iemand op visite.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 23 Feb 2016 17:35

Re: Tijd met je baby

Ik zat me toevallig net af te vragen hoe andere mensen dat doen, dat spelen van/met baby. S houdt het heel wisselend vol, de ene keer is ze een uurtje wakker, net, na de fles van half 3, wel 2u. Ik vraag me altijd af hoeveel ik met haar bezig "moet" zijn. Na de fles knuffel en speel ik altijd een kwartiertje met haar ofzo en daarna leg ik haar in de box (met boxmobiel en ding tegen de spijlen om tegenaan te trappen), op de grond (soms met soms zonder babygym) of in de wipstoel (niet voor de tv).
Als ze gaat mopperen/huilen en ik denk dat ze moe is, probeer ik haar in bed te leggen. Hoe lang ze slaapt, is ook altijd maar afwachten ;).

Oh ja naar buiten doen we ook altijd als het droog is, moment waarop en hoe lang, is altijd anders.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 23 Feb 2016 17:40

Re: Tijd met je baby

Ik moest even terugkijken, ik weet het eigenlijk echt niet meer. Het voordeel was dat het dik lente was en ik dus lekker veel naar buiten ben geweest (kinderboerderij, lunchen, enz). 's Avonds is hij eigenlijk altijd om zeven uur richting bed gegaan en sliep hij vaak tot 11 uur. Dus voor mijn gevoel had ik best veel tijd (alleen geen energie) en zat ik veel te forummen, appen, enz.
L2014 & H2017
<<

Anoniem250

Bericht 23 Feb 2016 17:46

Re: Tijd met je baby

Ik heb heel, heel veel gezongen. Daar werden ze altijd blij van. Activity center vonden ze leuk. En toen ze drie maanden waren nam ik ze overal mee naar toe. Toen sliepen ze nog in de kinderwagen. Winkelen, lunchen, wandelen, naar vriendinnen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 23 Feb 2016 17:54

Re: Tijd met je baby

Carrie, ik zou je niet bang laten praten door het CB. Ze gaat vanzelf een keer draaien en op haar buik spelen. Het kan zeker geen kwaad om het af en toe te oefenen maar ik zou haar na een paar minuten lekker op haar rug laten spelen. Een speelkleed met iets erboven en een leuke boxmobiel kunnen haar misschien wel eventjes vermaken. Ik vond het rond die leeftijd ook wel eens lastig hoor omdat ze zich gewoon nog zelf kunnen vermaken. Over een of twee maandjes wordt dat echt beter. Soms is het gewoon zo fijn om je kind even niet te hoeven vermaken en even een heel klein beetje tijd voor jezelf te hebben. Dat gaat echt komen hoor!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 23 Feb 2016 17:57

Re: Tijd met je baby

Ik kan het me bijna niet meer herinneren. Ravi lag graag in de wipstoel, helemaal plat. Dan ging ik de was vouwen en daar van alles over vertellen. Of voorlezen. En zingen, in de maneschijn etc.

Nou hebben we nooit op de klok gekeken wb Ravi en sliep hij gewoon naast me op de bank, op schoot, in de box of in de wagen dus ik had nooit het idee tijd te moeten vullen.
R. 2013
D. 2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 23 Feb 2016 19:02

Re: Tijd met je baby

Ik had laatst een discussie met iemand die mij vertelde dat kinderen op deze leeftijd om de 1,5 uur moeten slapen. Nou sorry J slaapt gewoon niet kan hem moeilijk een slaappil geven. Volg vooral lekker je kindje. Baby's zijn niet standaard net als volwassenen. De ene persoon gaat graag vroeg naar bed en staat vroeg op en de ander juist laat. Zo hebben baby's dat ook. Het is echt geen moeten. Kijk vooral wat bij jullie past. Ik deed J rond die leeftijd ook regelmatig in de doek. Lekker bij mij zijn en ik had mijn handen vrij. De klok is leuk maar jullie dochter kan echt nog geen klok kijken. Ze volgt haar eigen ritme en dat is prima. Het CB kan zo veel zeggen maar zij maken haar niet dagelijks mee.
2015 💙
<<

Anoniem301

Bericht 23 Feb 2016 19:16

Re: Tijd met je baby

Uffe schreef:Ik weet niet zo goed wat er veranderde, ik had zoiets van we gaan er nu toch echt naartoe dat je 's avonds in je bedje gaat en eigenlijk ging dat meteen goed!

Ik doe haar wel elke avond ik badje en daarna de fles. Dan is ze zo vertrokken.


Wat fijn! Zowel het eerste en het tweede dat je noemt. Als ik haar wel eens 's avonds in bad doe slaapt ze niet langer dan normaal.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Feb 2016 19:19

Re: Tijd met je baby

Nana schreef:Straks als ze vaste voeding mag ben je daar ook weer veel tijd aan kwijt.

Hou je er niet van om op je vrije dagen lekker erop uit te gaan, winkelen, bij iemand op visite.


Hm, jawel maar ik ben vaak ook best wel moe dat ik liever tijdens haar slaapjes op de bank zit. Of m'n huis op ga ruimen, of ga leren voor de opleiding waar ik mee begonnen ben. Heb wel een vriendin die heel lief al een paar keer heeft gevraagd of ze even op de thee zal komen met haar zoon maar ik vind daar eerlijk gezegd niet zoveel aan :redface: En ja, wat ik al zei, de maandag is mijn vrije dag, dan wil ik niet nog een afspraak hebben. Misschien komt dat als het mooi weer is wel weer een keer.

En de rest werkt meestal op mijn vrije dag, dus er is ook niet echt iemand om bij op visite te gaan.

Ik hou zeker van winkelen maar tijdens mijn verlof voor ik bevallen was heb ik het winkelcentrum ook wel weer vaak genoeg gezien en erna met haar ook wel :D Niet dat ik alle tips in de wind wil slaan hoor.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Feb 2016 19:20

Re: Tijd met je baby

Meneer de Uil schreef:Ik zat me toevallig net af te vragen hoe andere mensen dat doen, dat spelen van/met baby. S houdt het heel wisselend vol, de ene keer is ze een uurtje wakker, net, na de fles van half 3, wel 2u. Ik vraag me altijd af hoeveel ik met haar bezig "moet" zijn. Na de fles knuffel en speel ik altijd een kwartiertje met haar ofzo en daarna leg ik haar in de box (met boxmobiel en ding tegen de spijlen om tegenaan te trappen), op de grond (soms met soms zonder babygym) of in de wipstoel (niet voor de tv).
Als ze gaat mopperen/huilen en ik denk dat ze moe is, probeer ik haar in bed te leggen. Hoe lang ze slaapt, is ook altijd maar afwachten ;).

Oh ja naar buiten doen we ook altijd als het droog is, moment waarop en hoe lang, is altijd anders.

Ja dat ook inderdaad, hoe veel tijd 'moet' ik met haar bezig zijn?
<<

Anoniem301

Bericht 23 Feb 2016 19:22

Re: Tijd met je baby

HollyGolightly schreef:Ik heb heel, heel veel gezongen. Daar werden ze altijd blij van. Activity center vonden ze leuk. En toen ze drie maanden waren nam ik ze overal mee naar toe. Toen sliepen ze nog in de kinderwagen. Winkelen, lunchen, wandelen, naar vriendinnen.


Dat Activity center ziet er leuk uit! Doet me denken aan vroeger. Misschien als ze iets ouders is dat ik het voor haar aanschaf.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Feb 2016 19:23

Re: Tijd met je baby

Lady schreef:Carrie, ik zou je niet bang laten praten door het CB. Ze gaat vanzelf een keer draaien en op haar buik spelen. Het kan zeker geen kwaad om het af en toe te oefenen maar ik zou haar na een paar minuten lekker op haar rug laten spelen. Een speelkleed met iets erboven en een leuke boxmobiel kunnen haar misschien wel eventjes vermaken. Ik vond het rond die leeftijd ook wel eens lastig hoor omdat ze zich gewoon nog zelf kunnen vermaken. Over een of twee maandjes wordt dat echt beter. Soms is het gewoon zo fijn om je kind even niet te hoeven vermaken en even een heel klein beetje tijd voor jezelf te hebben. Dat gaat echt komen hoor!


Ja dat doe ik ook hoor, zodra ze begint te piepen leg ik haar weer op haar rug. Dat is meestal na 2 minuten ongeveer.
Ok ik houd hoop! :smile:
<<

Anoniem 179

Bericht 23 Feb 2016 19:24

Re: Tijd met je baby

Hier entertainen de drie oudsten de baby vaak, dat vindt hij veel leuker dan als ik het doe haha.

Maar ik doe m tijdens pieperige momenten vaak in de draagzak of draagdoek, dat werkt altijd wel eigenlijk. Hij slaapt nu ook niet meer echt erin maar hij is wel tevreden.
<<

Anoniem301

Bericht 23 Feb 2016 19:24

Re: Tijd met je baby

Lotus schreef:Zoals jij het beschrijft ging het met onze oudste ook ongeveer. Zat soms ook de tijd weg te kijken. En hij wilde nog geen minuut in de box.

Op vrije dagen krijgt de jongste rond half 8/8 uur een fles. Gaat na de fles in de box liggen, op de grond onder de babygym of op schoot. 9 uur naar bed tot ongeveer 10.30. Dan wassen/ aankleden. Meestal doen we dan boodschappen of wandelen een stukje. Zijn we op tijd terug voor de fles van 11.30. Dan nog even in de box/kleed etc. dan naar bed tot ongeveer 14.30. Weer box/kleed/schoot/wandelen en om 15.30 een fles. Dan van half 5 tot 18.00 slapen of als hij niet wil slapen zet ik hem in de triptrap in de keuken en kijkt hij als ik kook en zit erbij aan tafel als wij eten. Alleen tussen 18.00 en 19.00 is het vaak miepen en dan is niks ook leuk of goed.

Zo n ding als marin plaatste hebben mijn ouders. D. kan daar zonder problemen soms drie kwartier zichzelf vermaken!! Echt ideaal, vindt hij leuker dan de babygym die wij hebben.


Wauw, drie kwartier, wat lang! Heerlijk lijkt me dat zo af en toe :D
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers