Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


dagindeling

<<

Anoniem148

Bericht 23 Feb 2016 10:54

dagindeling

Hoe ziet jullie dag eruit met de kids?
Ik ben de hele dag thuis met mijn zoon en naast wat wandelen, boodschappen doen en bij familie op de koffie doen wij niet veel.
Ja spelen, liedje zingen en boekjes lezen. Maar heb het gevoel dat ik niet genoeg aan biedt.
Als ik eenmaal mijn fiets heb, kan ik wat meer weg. Nu moet nog alles te voet.

Oke en nu bedenk ik mij opeens dat er hier dus wel een dierenparkje zit waar wij nog nooit zijn geweest.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 23 Feb 2016 11:40

Re: dagindeling

Ik heb in de winter ook wel vaker het idee dat ik te weinig aan kan bieden, maar dat wordt in de lente/zomer/herfst dan wel weer ruimschoots gecompenseerd. Dan ga ik heel veel fietsen met hem, overal en nergens heen. Nu gaat hij inmiddels natuurlijk naar school, dus is de dagindeling van een doordeweekse dag sowieso al helemaal anders dan vroeger.
2012 & 2016
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 23 Feb 2016 12:00

Re: dagindeling

Ik speek even over voor mijn zwangerschap want nu doe ik vrijwel niks.

Na het ontbijt wassen en aankleden en dan even naar de stad, het park of op visite. Dan naar de supermarkt om brood te halen en na de lunch slapen/uitrusten en dan voor het eten nog even (samen) spelen.

Ook zit ik met hem om peuterzwemmen. Echt een enorme aanrader!
R. 2013
D. 2016
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 21:45

Bericht 23 Feb 2016 21:16

Re: dagindeling

Onze dagen zitten lekker vol, dat krijg je met schoolgaande kinderen;)

Wanneer ik op dinsdag R naar school breng is er eerst een inloopkwartier en daarna regel ik de bibliotheekboeken ruilen. Eer ik dan uiteindelijk thuis ben, boodschappen gedaan etc is het meestal rond half 11. We eten dan fruit, spelen even en gaan er dan eigenlijk altijd weer op uit ( ik kan niet goed tegen thuis zitten). Rond half 3 zijn we dan weer op school om R op te halen. Dan is het thuis iets drinken, soms R ophalen bij een vriendje en koken.

Op woensdag is R nog vrij maar heeft hij zwemles. Daar is mijn middag dan mee gevuld.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 23 Feb 2016 22:15

Re: dagindeling

De dagen zien er hier ongeveer zo uit:
Opstaan, wassen en aankleden
Ontbijt
Boodschappen doen/wandelen/visite/speeltuin/etc. We gaan meestal in de ochtend de deur uit.
Lunchen
Middagslaapje tot ongeveer 15.30 uur
Fruit/koek eten (we eten in de ochtend altijd fruit. In de middag mag J. kiezen maar ze kiest dan eigenlijk ook altijd fruit haha)
Spelen. Ik speel vaak wel even met haar samen zoals knutselen, kleuren, puzzelen of een boekje lezen maar ze speelt voornamelijk alleen.
Tijdens de fles van haar zusje en als ik ga koken mag J. televisie kijken
Avondeten
Nog even spelen/stoeien/dansen en samen speelgoed opruimen
Naar bed

Verder gaan we een keer per week babyzwemmen en wandelen we heel veel. Als het droog is gaan we 's middags vaak weer wandelen of buitenspelen. Voordat E. geboren was waren we eigenlijk bijna nooit thuis op mijn vrije dagen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 23 Feb 2016 23:33

Re: dagindeling

Mijn (kind zijn )dagindeling van voor de komst van de baby was:
Ontbijten
Tandenpoetsen ect
M. Naar oma, ik naar de paarden (30min)
Of boodschappen of gewoon spelen met de auto's of boekjes lezen
Lunchen (soms daarvoor iets koken)
Middagslaapje (mama ook rust)
Dan spelen met iets wat hij niet altijd heeft (houten trein, duplo, iets nieuws)
En dan (of eerder al) een buitenactiviteit (wandelen, ergens heen, spelen in de tuin)
Avondeten
Ik naar de paarden, M. Naar oma.
Boekjes lezen en rustig spelen
Naar bed

Ik doe ondertussen gewoon huishoudelijke dingen en mijn zoontje 'helpt' mij daar vaak bij.
<<

Anoniem168

Bericht 23 Feb 2016 23:53

Re: dagindeling

.
Laatst gewijzigd door Anoniem168 op 28 Aug 2016 23:38, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem186

Bericht 24 Feb 2016 08:07

Re: dagindeling

Hier volle dagen. Op dinsdag, donderdag en vrijdag werk ik de hele dag, 's ochtends breng ik ze naar school/psz/oma en ga daarna aan het werk.

Op maandag en woensdag ben ik vrij. De oudste gaat 5 dagen per week naar school. De jongste gaat op ma en do in de ochtend naar de psz. Op maandagochtend ben ik dus alleen, dan ga ik alle was opvouwen wat in het weekend allemaal is gewassen. Binnenkort neem ik een sportabbo en ga ik lekker sporten. Om 11.15 haal ik zoon op en gaan we samen boodschappen doen. Daarna lunchen, even spelen en om 14.30 halen we de oudste van school.

Op woensdag is de oudste om 12.15 uit. Op deze dag doe ik altijd flink wat in het huishouden (schoonma past op donderdag bij ons thuis op en dan wil ik dat het een beetje netjes is). En op deze dag plan ik altijd m'n sociale afspraken met vriendinnen/kennissen die ook op woensdag vrij zijn.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers