Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderstoel, welke?

<<

Anoniem250

Bericht 21 Feb 2016 16:44

Kinderstoel, welke?

Ik heb nu twee van die goedkope Ikea kinderstoelen. Niet mooi, maar prima. Maar ze zijn zo breed. En straks heb ik er drie aan de tafel staan. Dat gaat me qua niet mooiheid toch te ver. Dus drie kinderstoelen die niet al te erg opvallen. Ja, tripp trapps. Die zijn leuk. Maar 150 euro per stuk. En om nou voor 450 euro kinderstoelen in huis te hebben staan. Hmm. Voor kinderstoelen. Ik heb al wel op marktplaats gekeken. Maar ik vind gebruikte kinderstoelen er, heel logisch ik weet het, zo gebruikt uitzien.

En ik zou ze kunnen opknappen. Maar ik heb geen man die dat gaat doen en ik ben zwanger. Dus in de grondverf zetten en twee keer lakken gaat het niet worden. Ik wil dat ook niet aan mijn familie vragen, want de nieuwe babykamer moet ook geverfd worden en uit de tuin moeten -weet ik hoeveel tegels gehaald worden- voordat hij in de lente door een tuinman kan worden aangelegd.

Dus kinderstoelen. Wat hebben jullie in huis staan? Ziet het er een beetje leuk uit? En hebben jullie er ook 3 staan? Hoe staat dat?
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 21 Feb 2016 16:47

Re: Kinderstoel, welke?

Hoe oud zijn je kinderen? Van Ikea hebben ze juniorstoelen, die zijn smal. Het is een gewone stoel, alleen de zitting is wat hoger.

Bijv deze : http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90146456/
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Feb 2016 16:52

Re: Kinderstoel, welke?

Prenatal heeft een paar mooie kinderstoelen staan, van hun eigen merk. Een soort Stokke look a like maar dan veel goedkoper.

Wacht, ik ga kijken of ik een linkje kan vinden.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem250

Bericht 21 Feb 2016 16:52

Re: Kinderstoel, welke?

Twee van 14 maanden en in juli komt er een derde bij. Die Ikea stoel zou prima zijn, maar daar zijn ze nog te jong voor. Vanaf hoe oud kunnen ze daarop?
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 21 Feb 2016 16:53

Re: Kinderstoel, welke?

Wij hebben twee kinderstoelen staan. Twee tripp trapps. We hebben overigens maar één babyinzet en kussenset. Die kussens kreeg ze op een gegeven moment los en trok ze er dus steeds vanaf. Mijn oudste zit niet meer in de babyinzet dus daar kan over een halfjaar mijn jongste inzitten. Anders heb je die kosten ook nog (de basisstoel is volgens mij €150 en dan koop je nog die babyinzet erbij voor €50 en een kussenset is volgens mij ook €50). Wij hebben de kinderstoelen gekregen maar ik zou ze anders zelf ook gekocht hebben. Ik heb dus geen andere tips dan de Stokke helaas!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Feb 2016 16:55

Re: Kinderstoel, welke?

http://www.prenatal.nl/shop/thuis-Kinderstoelen/Prénatal-Prenatal-meegroeistoel-107787.htm?startValue=&rangeValue=&prevVisit=&id=107787

Het is een meegroeistoel en ze zijn er in verschillende kleuren, ook gewoon wit. Maar die is momenteel uitverkocht. 59,00 per stuk.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem250

Bericht 21 Feb 2016 17:01

Re: Kinderstoel, welke?

Lady schreef:http://www.prenatal.nl/shop/thuis-Kinderstoelen/Prénatal-Prenatal-meegroeistoel-107787.htm?startValue=&rangeValue=&prevVisit=&id=107787

Het is een meegroeistoel en ze zijn er in verschillende kleuren, ook gewoon wit. Maar die is momenteel uitverkocht. 59,00 per stuk.


Die vind ik er prima uitzien en ook een goede prijs. Maar uit recent veiligheidsonderzoek komt die stoel uit op niet heel veilig. Nu weet ik niet hoe serieus ik dat moet nemen, omdat ik mijn kinderen sowieso nooit zonder in toezicht in de kinderstoel laat zitten, maar toch.

Die stokke tripp trapps zijn 160 euro en inderdaad met accessoires ben ik voor drie kinderen bijna 600 euro kwijt.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 21 Feb 2016 17:02

Re: Kinderstoel, welke?

HollyGolightly schreef:Twee van 14 maanden en in juli komt er een derde bij. Die Ikea stoel zou prima zijn, maar daar zijn ze nog te jong voor. Vanaf hoe oud kunnen ze daarop?


Ik denk vanaf een jaar of 2/2.5, voor jou nog niet de uitkomst dus!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 21 Feb 2016 17:04

Re: Kinderstoel, welke?

Veiligheid is natuurlijk belangrijk maar ik denk dat je dat soms ook met een korreltje zou moet nemen. Je moet ze inderdaad niet alleen laten wanneer ze erin zitten en eventueel een tuigje gebruiken. Dan kan er volgens mij weinig gebeuren. Dat tuigje moeten wij ook gaan aanbrengen want D klimt al uit zijn tripp trapp. Over veilig gesproken.. :palm:
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 21 Feb 2016 17:05

Re: Kinderstoel, welke?

HollyGolightly schreef:Twee van 14 maanden en in juli komt er een derde bij. Die Ikea stoel zou prima zijn, maar daar zijn ze nog te jong voor. Vanaf hoe oud kunnen ze daarop?


Die van mij zitten er sinds de kerst op. En dat gaat prima. Hiervoor hadden we de nuna Zaaz die is me altijd goed bevallen maar is ook wel groot/lomp. Ze zaten al heel lang niet meer in de riempjes dus daarom heb ik ze verkocht en die van de ikea gekocht.
:heart: :heart: 2011
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 21 Feb 2016 17:07

Re: Kinderstoel, welke?

Wij hebben 2 goedkope Ikea-stoeltjes staan. Misschien niet de mooiste, maar wel verreweg de beste prijs-kwaliteitverhouding vind ik. Maakt 2 of 3 van die krengen dan nog echt zoveel uit? Zolang ruimte niet het probleem is, zou ik zou mijn geld en energie niet aan andere stoelen besteden in jouw geval.
<<

Anoniem250

Bericht 21 Feb 2016 17:14

Re: Kinderstoel, welke?

Bedankt voor het meedenken.

Afbeelding

Deze komt wel als veilig uit de test, maar ik heb het idee dat mijn twee spinnetjes daar zo tussendoor glippen (tussen de beenruimte). Prijs van deze kinderstoel vind ik oke.

Oh jee Lady, wat gaat D. hard! Hij doet wat die van mij doen. Overal op klimmen. En rondstappen. Maar jouw D'tje is zoveel jonger. Wat een knap kind!

Naast niet mooi, heb ik er wel de ruimte voor. Maar drie stuks van die grote (en lelijke dus) Ikea, staan wel in de weg. Ik stoor me er wel aan. Ook omdat ze zo breed zijn.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 21 Feb 2016 17:52

Re: Kinderstoel, welke?

Ik heb via mp een tripp trapp gekocht voor €45. Was in prima staat, maar ik wilde hem graag wit hebben dus heb hem opgeknapt. Verder heb ik de new born set en babyset er los via mp bijgekocht. Dus bij elkaar ben je dan nog best wel wat kwijt. Helemaal als je er drie wilt hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 21 Feb 2016 18:48

Re: Kinderstoel, welke?

Je hebt bij ikea ook wel iets mooiere kinderstoelen toch?

Of deze? https://www.google.nl/search?q=kinderst ... 912&spud=0
R. 2013
D. 2016
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 14:08

Bericht 21 Feb 2016 20:36

Re: Kinderstoel, welke?

Wij hebben er twee van tiamo gehad. Ook fijne meegroeistoelen. Die zijn dacht ik 60euro per stuk. Bij de grote babyzaken te koop.
Voor een kleintje zijn die plastic kussentjes erg fijn erin. Dan zit het net wat steviger. Als ze zo klein zijn en net gaan zitten.

Succes!
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Anoniem148

Bericht 21 Feb 2016 21:05

Re: Kinderstoel, welke?

Wij hebben er 1 van geuther? Erg fijne stoel. Ook een meegroeistoel.
<<

Linvi

Bericht 21 Feb 2016 21:24

Re: Kinderstoel, welke?

Wij hebben zelf 2 stoelen gehad voor beide kids, zo een als lady plaatst in haar link. Ik vond het fijne handige stoelen maar echt voor kinderen vanaf 1jaar.
Kinderen vanaf 6mnd zijn nog veel te onstabiel en de zitting is echt te breed, met stoelverkleiner en de gordels wat strakker ook.

Een vriendin van mij heeft deze stoel, en die is echt veel beter door de gordels die van boven de schoudertjes komen.
http://www.baby-dump.nl/index.php?page= ... merk=43854
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 21 Feb 2016 21:43

Re: Kinderstoel, welke?

Wij hebben voor binnen twee tripp trapps. Voor de jongste met een babybeugel. Buiten hebben we twee Ikea stoelen, een babystoel en een peuterstoel. In augustus komt de baby en daarvoor kopen we een tripp trapp erbij en zetten we het newborn kuipje erop. Voor buiten kopen we er nog een ikeastoel bij.

De tripp trapp is duur, maar ik vind het zoveel mooier en rustiger staan dan plastic of grote houten kinderstoelen aan de eettafel. Mijn ervaring is toch wel dat ze erop zitten tot ze een jaar of tien zijn. Dan vind ik het geld ervoor wel waard!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem286

Bericht 21 Feb 2016 23:07

Re: Kinderstoel, welke?

Wij hebben een nuna zaaz, maar die is ook wel prijzig (175 destijds). Echter lang te gebruiken. Geen last van de poten en ik vind hem wel mooi om te zien.
Afbeelding
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 22 Feb 2016 00:25

Re: Kinderstoel, welke?

Wij hebben een prenatal stoel gehad (soort nep triptrap) en een nuna zaaz. De nuna zaaz vond ik echt vreselijk om schoon te houden met al die gleufjes en de losse zitting. Nu hebben we 2 triptraps, 2de hands gekocht.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 22 Feb 2016 08:58

Re: Kinderstoel, welke?

Wij hebben nu 1 tripp trapp staan en er komt nog 1 bij, met newborn kuipje, voor jongste. Ik ben het met je eens dat ze erg duur zijn, maar vind ze tegelijkertijd wel het geld waard. Stevig, duurzaam, praktisch en kinderen kunnen er lang op zitten (niet-zwanger zit ik zelfs nog wel eens op die van mijn 9-jarige zusje). Ik zou dan toch eens kijken naar tweedehands stoelen, er zijn ook regelmatig advertenties van mensen die de stoel al voor je opgeknapt hebben.

Overigens hebben we er een ikea stoel bij voor onderweg en voor boven (tijdens het douchen zet ik haar vaak in die stoel zodat ze bij me is, maar ik mijn handen vrij heb).
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 22 Feb 2016 09:06

Re: Kinderstoel, welke?

Wij hebben voor allebij de kinderen een stokke tripp trapp en dit in echt de beste koop ooit geweest.
Onze kinderen van 4 en 6 zitten er nog steeds elke dag aan.
Met eten wil dochter nu op een grote stoel zitten.
Maar met lezen of knutselen enzo kiest ze altijd de tripp trapp omdat ze overal dan beter bij kan. Ik zou hem echt iedereen aanraden.

Het zijn idd wel dure stoelen. Maar als je ze via mp koopt misschien wel een stuk goedkoper. Gewoon een die er voor nu netjes uitziet. Als je straks bevallen bent kun je ze altijd nog zelf verven. Ik denk idd dat onze kinderen er voorlopig nog opzitten, dus dan zouden ze zeker een jaar of 8 mee gaan. En met verjaardagen zitten wij er zelf ook nog wel eens op.

Hier heb je er bv 2 op mp. Voor een redelijke prijs en zien er goed uit.
http://link.marktplaats.nl/m1024041204
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 22 Feb 2016 09:21

Re: Kinderstoel, welke?

Een collega van mij heeft er een van de Prenatal, maar nu haar dochter kan zitten gaan ze toch op zoek naar een andere. Meisje glijdt er steeds uit volgens mij. Dat zou ook wel kloppen met wat ik hierboven lees, dat ze pas goed kunnen vanaf 1 jaar. Daarvoor zijn ze er toch te klein voor.

Hier wel de Tripp Trapp, ik vind het echt een fijn ding.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 22 Feb 2016 10:43

Re: Kinderstoel, welke?

Wij hebben een Ti Amo meegroeistoel, in de Babydump gekocht. Was iets van een 60 euro geloof ik en wij zijn er echt héél erg tevreden over. Ik zou deze echt zo aanraden en wij gaan voor de tweede ook zo'n stoel kopen.
2012 & 2016
<<

Anoniem193

Bericht 22 Feb 2016 10:50

Re: Kinderstoel, welke?

Zonder tafelblad eraan kun je de Ikea stoelen wel stapelen, als ze niet in gebruik zijn neemt het maar 1x ruimte in beslag.
Zelf zou ik echt niet zoveel geld uitgeven aan kinderstoelen. Qua schoonmaken etc is Ikea ook het makkelijkst van allemaal.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron