Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Okt 2013 13:21

Re: Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

Wat vind je van de optie om samen met je vriendin-met-kind zo'n woning te betrekken (mocht dat nog mogelijk zijn)?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem44

Bericht 04 Okt 2013 13:22

Re: Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

Maar wat verwacht je nou precies van hen JD, dat ze jou de ideale woning aanbieden? Hoe kom je daarbij dat je daar recht op hebt? Het is sociale huur, geen bemiddelingsprogramma voor mensen met honden van 40 kilo. Jij hebt keuzes gemaakt in je leven en daar draag je nu de consequenties van. Ik vind het echt een vreemde manier van in het leven staan. Alles moet maar voor je gedaan en geregeld worden, maar waar ben jij zelf in dit verhaal?
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 04 Okt 2013 13:28

Re: Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

ED je kent mijn verhaal niet, dus loop niet zulke stomme dingen te verkondigen.
Ik heb zelf helemaal geen keuzes gemaakt of gehad.

De fout ligt bij hun, zij hadden op de website moeten zeggen dat het ALLEEN voor een huishouden van 2 personen of meer was. Had dat er gestaan, dan had ik geweten dat ik geen kans maakte, en had ik me dus ook niet ingeschreven.

Ik vind dat als ik ben ingeloot, mijn salaris is voldoende, en er staat nergens duidelijk dat je je als alleenstaande niet mag inschrijven, ik de woning gewoon moet krijgen ja. Anders hadden ze andere eisen moeten stellen bij de loting.

En ik gun andere mensen van alles, ben begaan met mijn medemens, maar er zijn nou eenmaal momenten waarbij je voor jezelf moet opkomen, en eens niet aan anderen moet denken. Dit is zo´n moment. Ik gun iedereen een mooi huis, maar mzelf net iets meer ja. En ik weet zeker dat, als het erop aan komt, ieder ander ook zo zou denken.
<<

Anoniem44

Bericht 04 Okt 2013 13:32

Re: Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

Pff, ik begin een patroon te herkennen: alles ligt altijd buiten jouw verantwoordelijkheid en de fout ligt altijd bij een ander. Heb je zelf niet door dat je niet echt verder gaat komen met een dergelijke mentaliteit? Kijk nou eens naar je eigen aandeel, misschien leer je dan ook iets van je fouten. En hou op met jezelf als slachtoffer zien, want dat is echt voor niemand prettig.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 04 Okt 2013 13:38

Re: Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

Ik begin een patroon bij je te ontdekken, je oordeelt over alles en iedereen zonder dat je je verdiept in iemand zijn verhaal of geschiedenis.

In dit geval is het duidelijk dat de fout bij de woningbouw ligt. Dat is een feit, niet mijn mening. Zij hadden duidelijk moeten stellen dat eenpersoonshuishoudens niet mee konden doen in de loting. Dat hebben ze niet gedaan.
Ik snap waarom ze geen alleenstaanden in die huizen willen, ik snap dat gezinnen qua ruimte meer recht hebben op zulke huizen, maar feit blijft dat zij de spelregels goed hadden moeten vermelden.

En je zegt dat ik moet gaan kijken naar mijn eigen aandeel en ervan moet leren? Hoe kan dat in deze situatie??
Hier valt niet van te leren. De eerstvolgende keer dat er een loting komt, en er staat weer dat ik als alleenstaande ook kans maak, zal ik gewoon wéér meedoen aan de loting. Ik denk eerder dat de woningbouw hiervan moet leren, en de volgende keer de eisen duidelijker moet maken aan de woningzoekenden.
<<

Valerie

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 653

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:25

Bericht 04 Okt 2013 13:42

Re: Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

Even buiten het feit om dat de manier van loting e.d. niet eerlijk is gegaan (ik vind dat ze daar zeker de fout in zijn gegaan), vind ik het toch aardig van hen dat ze je een alternatief hebben toegezegd.
Dat je dan toevallig een grote hond hebt, tsja dat is dan echt pech voor jou. In dat opzicht ben ik het zeker met ED eens, je kan niet verwachten van hen dat zij een ideaal alternatief aanbieden. Je kan die hond ook trap laten lopen/de hond wegdoen of als je dat beiden niet wilt, blijven wonen waar je nu woont terwijl je dat eigenlijk niet kan betalen. Dat is een keuze die je zelf moet maken.
Make happy memories
<<

Anoniem44

Bericht 04 Okt 2013 14:03

Re: Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

Typisch. Je schiet direct weer in de verdediging. Misschien wordt het tijd om eens bij jezelf te rade te gaan, iets met introspectie, i.p.v. altijd de ander weer een rotzak te vinden en de schuld te geven van alles? Het is maar een idee hoor.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 04 Okt 2013 14:10

Re: Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

Valerie, ik heb die flat zonder lift niet als alternatief aangeboden gekregen. Ze zei alleen dat de wachttijden wat korter zijn en ik daar naar zou kunnen kijken.
<<

Anoniem44

Bericht 04 Okt 2013 14:12

Re: Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

Ik vind het ook wel wat zielig, een hond van 40 kilo (dus dat moet een behoorlijk groot beest zijn) in een flatje? Al was er een lift en zou het dus kunnen, dan nog vind ik het echt triest. Zo'n grote hond heeft meer bewegingsvrijheid nodig. Is er geen andere oplossing te bedenken voor je hond?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 04 Okt 2013 14:16

Re: Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

Maar je zegt zelf eerder dat je de komende jaren geen kans maakt op een huis toch? Kan je dan niet beter gewoon voor de flat gaan en je hond weg doen?

(Ik snap dat je je hond liever houdt maar je kan niet eeuwig te duur blijven wonen toch?)
R. 2013
D. 2016
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 04 Okt 2013 14:20

Re: Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

Wellicht ben ik de enige, maar een grote hond op een flat is misschien niet ideaal, maar ook niet onmogelijk - zeker niet met lift en redelijke oppervlak (eigen hondenkamer?). Ik denk alleen dat je de frequentie w.b.t. uitlaten moeten verhogen.
L2014 & H2017
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 04 Okt 2013 14:44

Re: Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

Tja, ik snap wel dat het zuur is wanneer je ingeloot bent en dan hoort dat je het huis toch niet krijgt omdat je alleenstaande bent. Was slim geweest wanneer ze dat inderdaad duidelijk als eis gesteld hadden.

En toch hè, je kunt je daar nu wel weer heel boos om gaan maken, maar daar ga je niet verder mee komen. Eerst vind je het discriminatie dat ze jou als alleenstaande niet in een ruime, betaalbare eengezinswoning willen hebben (die zijn nogal schaars in sommige steden, dus dat snap ik wel!), vervolgens maak je je boos omdat ze dat niet goed gecommuniceerd hebben, die dame van de woningbouw is ook wel errug onaardig en hoe dúrven ze met andere opties te komen die niet geheel ideaal zijn maar wel een oplossing zouden zijn voor je te hoge woonlasten...
Weet je JD, als je zit te wachten tot de wereld jou op je wenken gaat bedienen kun je lang wachten. Dat klinkt wat hard, maar zo is het nu eenmaal. En wat je hiervan kan leren? Misschien dat je niet alles kunt hebben, dat je ook andere keuzes kunt gaan maken? Dat jij geen keuzes gemaakt hebt in deze situatie klopt natuurlijk niet. Jij kóós ervoor om na einde relatie in dit huis te blijven wonen, al lang wetende dat je dit niet kunt betalen. Als ik me goed herinner had je namelijk ook de keus voor tijdelijk bij je ouders inwonen of een ander huisje wat je afwees (weet niet meer waarom, maar pretty sure it was you, toch?). Jij kiest er ook zelf voor om niet in een flat te willen wonen, het liefst niet met iemand anders samen te wonen en je hond te willen houden. En stuk voor stuk zullen daar goede redenen voor zijn, het is ook niet allemaal raar en onbegrijpelijk, maar die keuzes: die maak je toch echt zelf. De consequenties daarvan zijn dan echter ook voor jezelf, hoe vervelend ook.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:06

Bericht 04 Okt 2013 15:12

Re: Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

Ergens is het logisch natuurlijk, maar ik vind dat ze dat op voorhand echt duidelijk hadden moeten maken! Balen zeg...
<<

Anoniem44

Bericht 04 Okt 2013 15:16

Re: Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

Helemaal eens met Lilou!
<<

Anoniem73

Bericht 04 Okt 2013 16:05

Re: Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

Ik snap wel dat ze liever stelletjes/gezinnen erin willen maar ze hadden wel duidelijker moeten zijn. Bij ons wordt altijd aangegeven voor wie de woningen bedoeld zijn. Bij de wat grotere/duurdere huizen staat altijd minimaal 2 personen.

Ik ken jou voorgeschiedenis en vind het ook niet eerlijk dat ze zegt dat je er zelf voor hebt gekozen, maar ik denk wel dat je verder moet gaan kijken naar bv een flatje, tenminste iets wat betaalbaar is voor jou.
<<

Anoniem185

Bericht 04 Okt 2013 17:25

Re: Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

Ik snap best dat het heel frustrerend is dat ze dit zo slecht geregeld hebben en het eigenlijk al hebben uitgeloot aan jou en vervolgens terug trekken. Ze hadden je helemaal niet aan die loting mee mogen laten doen. Jammer dat ze er pas te laat achter kwamen dat jij niet de doelgroep was, dat is inderdaad een fout van hun, maar daar kan jij nu niets meer aan veranderen.

Het is flink balen, maar je zal het er mee moeten doen. De wereld is niet eerlijk.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 04 Okt 2013 19:51

Re: Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

Magenta schreef:Ik snap wel dat ze liever stelletjes/gezinnen erin willen maar ze hadden wel duidelijker moeten zijn. Bij ons wordt altijd aangegeven voor wie de woningen bedoeld zijn. Bij de wat grotere/duurdere huizen staat altijd minimaal 2 personen.

Ik ken jou voorgeschiedenis en vind het ook niet eerlijk dat ze zegt dat je er zelf voor hebt gekozen, maar ik denk wel dat je verder moet gaan kijken naar bv een flatje, tenminste iets wat betaalbaar is voor jou.


Ik sta ook ingeschreven voor flats hoor, maar ook daar is een wachttijd voor.
Op zich red ik het de komende maanden met mijn huisgenote; het klikt wonderbaarlijk goed en ik heb geen last van haar.
Alleen is en blijft het geen ideale situatie, dus logisch dat ik blij was toen deze kans kwam, en nog blijer dat ik werd uitgeloot... die kans was klein, want het zijn maar 14 huizen en bijna 300 optienemers.
Ik vind een flat niet erg, alleen die flat waar zij op doelt is een flat die bekend staat om zijn dealers, criminaliteit en ander tuig....dan maar langer op de wachtlijst, maar daar ga ik never wonen.
Dat ik een stap achteruit moet doen is niet meer dan logisch, maar er zijn grenzen.

De hond gaat overigens absoluut niet weg, ik heb ook geen vrienden of bekenden waar hij heen kan. Het klinkt overdreven, maar de hond heeft mij echt door die klotetijd heen gesleept. Ik zit nog steeds helemaal niet goed in mijn vel, maar door hem moet ik de deur uit en ik heb echt zoveel aan hem.
Dat is voor mij echt geen optie.

Nogmaals; het komende halfjaar zit ik goed, maar deze kans diende zich aan en was gewoon heel erg mooi geweest.
<<

Anoniem130

Bericht 04 Okt 2013 19:55

Re: Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

-ED- schreef:Typisch. Je schiet direct weer in de verdediging. Misschien wordt het tijd om eens bij jezelf te rade te gaan, iets met introspectie, i.p.v. altijd de ander weer een rotzak te vinden en de schuld te geven van alles? Het is maar een idee hoor.


Wat zou het toch mooi zijn als jij de helft van je adviezen op jezelf toe paste..

Het is maar een idee hoor.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 04 Okt 2013 20:58

Re: Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

Ik vind ook dat ze het absoluut beter hadden moeten communiceren. Het kan echter ook gewoon anders. Ik had dezelfde keus als jij: te duur blijven wonen of een benedenwoning in de slechts mogelijke wijk denkbaar hier. Ik koos voor het laatste. En weet je wat? Het valt me 100% mee. En ik vermoed dat hier geen 10 drugsdealers zitten, maar 100. En ook nog een stel moslimextremisten en weet ik wat al nog niet meer.

Maar ik voel me een stuk fijner in dit huis dan in dat te dure huis!
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 04 Okt 2013 21:29

Re: Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

Fijn om te lezen Poppy! Heb je je huis al een beetje in kunnen richten?
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:42

Bericht 04 Okt 2013 21:39

Re: Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

Ik ben een aardig eind al Carra! Nog niet helemaal klaar, maar de woonkamer en slaapkamer waar ik echt zit zijn grotendeels af. (Ik heb nog een woonkamer en slaapkamer)
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 04 Okt 2013 22:12

Re: Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

Dan is het in ieder geval bewoonbaar! Fijn!
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 04 Okt 2013 22:14

Re: Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

Goed om te lezen Poppy!

Een benedenwoning in een slechte wijk zou ik al eerder accepteren. Het heeft mijn voorkeur om iets met een heel klein tuintje te vinden voor de hond.
Niet dat ik een leuke flat zou afwijzen, want de hond heeft ook niet het eeuwige leven, alleen is mijn belangrijkste eis dan wel dat er een lift in zit.
Mijn huisgenote heeft een contract tot April, maar wil eigenlijk tot September blijven, dus ik zit bijna een jaar lang gewoon goed, en hoef nu dus niet perse héél hard op zoek.
Als ik nu iets aangeboden krijg kan ik ook niet zomaar weg door mijn huisgenote. Dit was perfect omdat het pas in de zomer klaar was, dus ik alles ook netjes kon afhandelen met mijn huisgenote.

Die slechte flat waar die vrouw het over had staat vlakbij mijn huis, en ik zie wat daar allemaal gebeurd... je moet letterlijk langs een groep dealers om je flat in te komen...brrrr.... dan toch eerder terug naar paps en mams denk ik :laughcry:

Maar ach, in de komende 10 maanden kan er zoveel gebeuren.... ik kan flink stijgen in de wachtlijst, ik kan een leuke man vinden, er kan iets anders op mijn pad komen....
<<

Anoniem 52

Bericht 06 Okt 2013 14:01

Re: Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

Ik weet niet of 't discriminatie is, maar ik word soms wel een beetje moe van de werkwijze van onze woningbouwvereniging. Op deze manier kom ik als alleenstaande ook alleen maar in aanmerking voor flatjes en de mooie appartementen, zijn vaak weer te duur. Dus ja, je gaat jezelf wel afvragen of je als alleenstaande niet ergens mag wonen met een tuintje of zo.

Begrijpelijk; ik zou een gezin ook eerder een tuin gunnen, maar 't is wel lullig voor de alleenstaanden.
<<

Anoniem119

Bericht 06 Okt 2013 14:08

Re: Dit is toch gewoon een soort van discriminatie?

JaneDoe schreef:Goed om te lezen Poppy!

Een benedenwoning in een slechte wijk zou ik al eerder accepteren. Het heeft mijn voorkeur om iets met een heel klein tuintje te vinden voor de hond.

Ik zou in een benedenwoning in een slechte wijk juist banger zijn. Op een flat zit je toch hoger en wordt er minder snel ingebroken/ruiten ingeslagen ofzo. Maar vanwege je hond kan ik een tuintje wel goed voorstellen. Hoewel.. Wat voor toevoeging heeft een tuintje van formaat postzegel? Dan kan je net zo goed op een flat gaan zitten.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers