Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Menstruatieverlof

<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 18 Feb 2016 11:22

Re: Menstruatieverlof

June schreef:
Bazinga schreef:Ziek is ziek, ik vind een dergelijke titel er voor niet nodig.

Dit.

Precies. Niet meer dan dat.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem185

Bericht 18 Feb 2016 11:53

Re: Menstruatieverlof

Marni schreef:Lastig. Ik ben een van de vrouwen die gezegend is met een volledig pijnvrije menstruatie en moet eerlijk zeggen dat ik het best lastig vind om mezelf in te leven in vrouwen die dan wel pijn hebben. Hetzelfde met hoofdpijn, dat heb ik ook bijna nooit en als ik een paracetamol neem dan is het een uur later over. Door mijn eigen referentiekader denk ik dan ook snel 'Nou, pop some pills en gaan met die banaan'.
Ik ben echt zo jaloers op jou als ik kotsend over de plee hang van de pijn en amper kan lopen omdat alles binnenin me verkrampt. Pop some pills en gaan met die banaan is voor mij echt geen optie. De eerste dag is het gewoon onmogelijk. De rest van de week (ja ik ben ook nog eens gezegend met 7 dagen) loop ik er bij als een vaatdoek, mijn nieuwe collega's dachten de eerste keer dat ik griep had vanwege het wit zijn, kotsen, hevige rugpijn en flauwtes. Dat kun je niet faken en is enorme pech hebben.

Mensen zeggen wel eens dat menstruatiekrampen te vergelijken zijn met weeën maar dan dat weeën nog veel erger zijn. Ik denk serieus dat ik dat niet overleef.
<<

Anoniem147

Bericht 18 Feb 2016 12:36

Re: Menstruatieverlof

Wauw dat klinkt heftig Bob, wat ontzettend naar. Maar is dit niet echt het andere uiterste? Ik denk dat ik met jouw klachten echt bij de huisarts had gezeten (misschien ben je daar allang geweest hoor). Ik zou er dan eigenlijk wel iets achter zoeken. Of klink ik nu hypochonder?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 18 Feb 2016 12:58

Re: Menstruatieverlof

Speciaal verlof vind ik wat te veel van het goede. Ik vind het wel zonde van je wachtdag om je elke maand ziek te melden.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem185

Bericht 18 Feb 2016 13:00

Re: Menstruatieverlof

Ik heb er al verschillende keren gezeten en we hebben nu dus de 'oplossing' dat ik de pil zo lang mag doorslikken tot ik een doorbraakbloeding krijg. Echter wil ik wel iedere 3 maanden even weten dat ik niet zwanger ben, dus slik ik drie strips en ga dan even door de hel. Ik zorg dan ook dat ik uitmik dat mijn eerste dagen op vrije dagen vallen. Een andere oplossing is er helaas niet want ik wil nog geen spiraaltje (mogelijk wordt het dan minder) en ik wil ook nog niet zwanger worden (na de zwangerschap zou het ook kunnen veranderen).

De eerste maanden dat ik ongesteld was, had ik er ook geen last van. Sinds mijn 15,5 is het zo uit de hand gelopen dat ik toen al op de pil ben gezet.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 18 Feb 2016 13:03

Re: Menstruatieverlof

Wow Bob wat naar. En dan vooral de wetenschap dat het elke 3 maanden terugkomt.

Ik ben tijdens mijn menstruatie een stuk minder productief op werk maar op zich is het wel te doen. Ik ben meestal wel een halve dag thuis omdat ik een migraineaanval heb in die week. Collega's weten dat en doen er niet moeilijk over. Mijn leidinggevende vindt het ook prima zolang mijn werk er niet onder lijdt. Ik haal die uurtjes meestal verderop in de maand weer in.

Ik zou het vervelend vinden om elke maand hiervoor een halve dag menstruatieverlof op te nemen. Ik heb liever geen stempel en regel het liever zelf op deze manier.
<<

Anoniem185

Bericht 18 Feb 2016 13:05

Re: Menstruatieverlof

Iedere drie maanden is al beter te behappen dan iedere maand. Ik ben wat dat betreft al heel blij.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 18 Feb 2016 15:47

Re: Menstruatieverlof

Jij hebt het ook wel heel erg Bob. Erg vervelend lijkt mij dat, ik hoop voor je dat een zwangerschap voor verbetering zorgt tzt. Waarom wil je nog geen spiraaltje?

Ik heb ook een vrijwel pijnloze menstruatie maar wel veel bloedverlies.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Feb 2016 15:52

Re: Menstruatieverlof

Bob schreef:Ik heb er al verschillende keren gezeten en we hebben nu dus de 'oplossing' dat ik de pil zo lang mag doorslikken tot ik een doorbraakbloeding krijg. Echter wil ik wel iedere 3 maanden even weten dat ik niet zwanger ben, dus slik ik drie strips en ga dan even door de hel. Ik zorg dan ook dat ik uitmik dat mijn eerste dagen op vrije dagen vallen. Een andere oplossing is er helaas niet want ik wil nog geen spiraaltje (mogelijk wordt het dan minder) en ik wil ook nog niet zwanger worden (na de zwangerschap zou het ook kunnen veranderen).

De eerste maanden dat ik ongesteld was, had ik er ook geen last van. Sinds mijn 15,5 is het zo uit de hand gelopen dat ik toen al op de pil ben gezet.

Alleen zegt een ontrekkingsbloeding van de pil helemaal niets over wel of niet zwanger zijn. Je kan prima zwanger zijn en in je stopweek een bloeding krijgen. Je kan dan in principe 'beter' gewoon doorslikken en zo nu en dan een zwangerschapstest doen. Dan bespaar je jezelf dat menstruatiedrama ook.
<<

Anoniem185

Bericht 18 Feb 2016 16:45

Re: Menstruatieverlof

Dankjewel Yadira, daar heb ik eigenlijk nog niet eens aan gedacht! Ik ga dat straks eens met mijn vriend bespreken en overwegen. Het zou me veel problemen schelen.

Spiraaltje wil ik niet omdat ik bang ben dus alsnog iedere maand ongesteld te worden. Verder ben ik bang dat het veel pijn doet (omdat alles pijn doet) en vind ik het moeilijker als ik zwanger zou willen raken. Ik weet dat je het er uit kunt laten halen wanneer je wilt, maar met een pil is alles makkelijker voor mijn gevoel. Ook het menstruatie regelen en uitstellen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 18 Feb 2016 16:54

Re: Menstruatieverlof

Ja wat yadira zegt wilde ik ook zeggen. Die onttrekkingsbloeding js geen menstruatie dus zonde als je hem alleen daarvoor gebruikt.
#teammaple🍁
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 18 Feb 2016 17:11

Re: Menstruatieverlof

Inderdaad Bob, die stopweek die je eens in de drie maanden doet zegt niks. Ik werd gewoon 'ongesteld' netjes in mijn stopweek, maar was toch echt zwanger :wink: Als je de pil gewoon door kan slikken zou het toch weer wat schelen. Verder ontzettend rot dat je altijd zo'n erge pijn hebt. Vreselijk lijkt me dat!
<<

Anoniem185

Bericht 18 Feb 2016 18:51

Re: Menstruatieverlof

Echt een schande voor een verpleegkundige op gynaecologie dat ik dit niet wist! :laughcry:
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:33

Bericht 18 Feb 2016 19:23

Re: Menstruatieverlof

Ik zou dan het liever hebben dat het een andere naam zou krijgen. Ik zie me al aankomen op het werk hier tussen de mannen ben er een week niet. Ik hoor al de opmerkingen van hun kant. No thanks. Ik heb er de ene keer onwijs last van (al een week van de voren dat ik niet te genieten ben, discussie aanga en nog van die onzin) terwijl ik de andere maand er weinig van merk. Maar aangezien ik echt in een mannenwereld werk hoeven hun op deze manier echt niet te weten wanneer ik mijn periode heb. Dat moeten ze dan maar merken aan me ;)
<<

Anoniem304

Bericht 18 Feb 2016 21:29

Re: Menstruatieverlof

Haha Bob, er zijn heel veel vrouwen die niet weten dat de bloeding in de stopweek niet echt is. Je kan gerust doorslikken. Ik heb jarenlang doorgeslikt omdat ik zoveel pijn had, vooral m'n darmen en een ruime week niet naar toilet kunnen. Mijn huisarts vond dat prima, moedigde het zelfs aan, je cyclus is toch nep met de pil.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 19 Feb 2016 10:39

Re: Menstruatieverlof

Had je dan ook geen doorbraakbloedingen Yadira? Want dat had ik wel, zeker als ik 3 maanden doorslikte. Heb dat 1x gedaan en ik liep echt helemaal leeg toen ik toch ongesteld werd, dat lijkt mij ook niet echt fijn.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Feb 2016 10:47

Re: Menstruatieverlof

Ayla schreef:Had je dan ook geen doorbraakbloedingen Yadira? Want dat had ik wel, zeker als ik 3 maanden doorslikte. Heb dat 1x gedaan en ik liep echt helemaal leeg toen ik toch ongesteld werd, dat lijkt mij ook niet echt fijn.

Nee, nooit.

Toen ik de neppe versie van Microgynon slikte wel, maar wel de echte heb ik nooit een doorbraakbloeding gehad. Met de pil heb ik sowieso amper een bloeding, dus er was denk ik niet genoeg om door te breken.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 19 Feb 2016 10:53

Re: Menstruatieverlof

Inderdaad gewoon doorslikken! Heeft de gyn mij ook aangeraden. Helaas lukt dat bij mij niet meer omdat ik al zoveel jaar de pil heb geslikt, maar ben nu met de gyn naar een andere oplossing aan het zoeken.
<<

Anoniem184

Bericht 19 Feb 2016 11:13

Re: Menstruatieverlof

Voor mezelf vind ik het niet echt nodig, maar ik kan me voorstellen dat het voor andere vrouwen een uitkomst zou zijn. Wel ben ik bang voor misbruik ervan.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 19 Feb 2016 11:33

Re: Menstruatieverlof

Ik vind het ook niet nodig voor mezelf, ik ben weliswaar ruim 8 dagen ongesteld en de eerste dagen loop ik leeg, meer dan een beetje buikpijn en rugpijn heb ik er niet van en het is vervelend maar ik functioneer prima (nou ja, net zo slecht als anders haha). Maar als ik het verhaal van Bob lees zou het nog niet eens zo gek zijn als er een bepaalde regeling voor zou zijn. Ik denk wel, ziek is ziek, ook als het daarvan is. Maar het lastige is dat je er niet echt iets aan kunt doen en het kost dan inderdaad ook een wachtdag bij sommige werkgevers.

Bob, ik heb een spiraaltje, ik wilde dat ook nooit maar ik word echt naar van de pil (somber en boos, ik ging ineens aan mijn relatie twijfelen en vond niks meer leuk). Ik word nog steeds ongesteld en ik baal er van omdat ik het niet meer voel aankomen en het vaag is en vaak lang duurt voor het weer over is (soms zelfs 14 dagen), maar ik kan het eigenlijk altijd af met een inlegkruisje of niets, de heftigheid van de menstruatie is met 90% afgekomen en dat bevalt dan wel weer heel goed. Ik zou het wellicht toch overwegen als het doorslikken van de pil (want ik zou dat dan doen en af en toe een zwangerschapstest) niet afdoende werkt.
<<

Anoniem177

Bericht 20 Feb 2016 03:00

Re: Menstruatieverlof

Ik heb toendestijds hetzelfde advies gekregen als Bob. Gewoon de pil door blijven slikken. Ik heb ook echt wel 10 verschillende pillen geprobeerd om te kijken wat t beste bij mij paste.

Echt een ellende!! Mijn moeder heeft het ook altijd gehad. Denk dat het erfelijk is
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 21 Feb 2016 20:24

Re: Menstruatieverlof

Yadira schreef:
Bob schreef:Ik heb er al verschillende keren gezeten en we hebben nu dus de 'oplossing' dat ik de pil zo lang mag doorslikken tot ik een doorbraakbloeding krijg. Echter wil ik wel iedere 3 maanden even weten dat ik niet zwanger ben, dus slik ik drie strips en ga dan even door de hel. Ik zorg dan ook dat ik uitmik dat mijn eerste dagen op vrije dagen vallen. Een andere oplossing is er helaas niet want ik wil nog geen spiraaltje (mogelijk wordt het dan minder) en ik wil ook nog niet zwanger worden (na de zwangerschap zou het ook kunnen veranderen).

De eerste maanden dat ik ongesteld was, had ik er ook geen last van. Sinds mijn 15,5 is het zo uit de hand gelopen dat ik toen al op de pil ben gezet.

Alleen zegt een ontrekkingsbloeding van de pil helemaal niets over wel of niet zwanger zijn. Je kan prima zwanger zijn en in je stopweek een bloeding krijgen. Je kan dan in principe 'beter' gewoon doorslikken en zo nu en dan een zwangerschapstest doen. Dan bespaar je jezelf dat menstruatiedrama ook.

Echt heel stom maar dit wist ik eigenlijk niet eens :palm:
<<

Zelda

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 675

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:22

Bericht 21 Feb 2016 20:26

Re: Menstruatieverlof

Mijn menstruatie bleef overigens gewoon uit toen ik de pil slikte en zwanger bleek te zijn, daarom dacht ik dat.
<<

Anoniem185

Bericht 21 Feb 2016 22:00

Re: Menstruatieverlof

Schaam je niet Zelda. Ik moet me schamen, ik wist het ook niet. Werk verdorie op gynaecologie...
<<

Anoniem304

Bericht 21 Feb 2016 22:10

Re: Menstruatieverlof

Maar een serieuze vraag dan he nu. Weten jullie dan eigenlijk wel wat de pil doet? Dat lijkt me dan niet als ik eerlijk ben.

Vind het best wel raar om te lezen dat je iets dagelijks slikt, maar niet echt weet wat het doet.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron