Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


italiaans pakket

<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Feb 2016 20:18

italiaans pakket

Voor een cadeau wil ik een Italiaans pakket geven omdat diegene van pasta's houd. Ik heb al een pastabord. Maar kom niet verder dan wat soorten pasta's erbij te doen.
Maar dat is ook wat saai vind ik

Dus wat moet erin

- geen kookboeken heeft die al veel
-geen pasta sauzen ofzo want die maakt die zelf altijd
Afbeelding
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 17 Feb 2016 20:23

Re: italiaans pakket

Gedroogde tomaten, goede olijfolie, pesto, gedroogde paddenstoelen, Italiaanse kruiden, rode wijn. parmezaan, blikje tomatenblokjes, tomatenpuree
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 17 Feb 2016 20:26

Re: italiaans pakket

kijk daar heb ik wat aan. Bedankt
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 17 Feb 2016 21:49

Re: italiaans pakket

Het gaat in de Italiaanse keuken echt om de kwaliteit van de ingrediënten. Dus een stukje parmezaan van de kaasboer, een olie of pesto van echt goede kwaliteit, meestal koop je zoiets het best bij een speciaalzaak en niet in de supermarkt.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Feb 2016 21:54

Re: italiaans pakket

Urban Naked schreef:Het gaat in de Italiaanse keuken echt om de kwaliteit van de ingrediënten. Dus een stukje parmezaan van de kaasboer, een olie of pesto van echt goede kwaliteit, meestal koop je zoiets het best bij een speciaalzaak en niet in de supermarkt.


:good:


Een zak mooie grote pastaschelpen, een goed flesje of blikje olijfolie. Iets van een pollepel of snijplankje van olijfhout is ook tof. Een mooie Italiaanse wijn. Chianti is vaak niet gigantisch prijzig en erg lekker Italiaans en past goed bij een tomatensaus.
Let's discover the world together.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 17 Feb 2016 22:26

Re: italiaans pakket

Urban Naked schreef:Het gaat in de Italiaanse keuken echt om de kwaliteit van de ingrediënten. Dus een stukje parmezaan van de kaasboer, een olie of pesto van echt goede kwaliteit, meestal koop je zoiets het best bij een speciaalzaak en niet in de supermarkt.


Precies. Wat ik verder leuk en passend vind zijn peperoncini ( kleine hete rode pepers), balsamico azijn, truffelolie, klein flesje grappa of limoncello. Of een Chianti wijn idd. Goede espresso is ook echt Italiaans, hoewel het samen met die andere dingen wel een ratjetoe wordt.
<<

Anoniem280

Bericht 17 Feb 2016 22:44

Re: italiaans pakket

Je kan ook nog iets gan drank erbij doen, voor erbij te schenken.
Aperol Spritsz, Campari, Pro Secco.
Echt Italiaanse dranken :wink:
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 17 Feb 2016 23:45

Re: italiaans pakket

Limoncello?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Feb 2016 23:50

Re: italiaans pakket

Beachgirl schreef:Limoncello?

Daar heb ik nu dus echt super zin in!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem280

Bericht 18 Feb 2016 09:39

Re: italiaans pakket

Ik zat gister aperol Spritsz te typen en kreeg daar ineens zin in.
Denk dat ik dat van het zomer waar in ga slaan om in de stemming te komen.
September weer heerlijk naar Italië.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 18 Feb 2016 12:25

Re: italiaans pakket

Ik zou inderdaad een beetje doen wat hierboven genoemd is: Luxe pasta, luxe olijfolie, pesto, olijven, zongedroogde tomaatjes, een lekkere tapenade, lekkere crackertjes/crostini oid. Wijn of een andere alcoholische drank zou ik alleen doen als je zeker weet of die personen dat ook drinken.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Feb 2016 15:14

Re: italiaans pakket

bedankt allemaal, hier kan ik zeker wat mee. Wijn erbij doe ik niet want word toch niet gedronken. Misschien doe ik er wel een biertje bij uit italie als dat bestaat
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 18 Feb 2016 15:15

Re: italiaans pakket

Perroni is Italiaans bier, maar Italianen staan niet heel erg bekend om hun grote biercultuur.
Let's discover the world together.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 18 Feb 2016 15:27

Re: italiaans pakket

oh dankje. Klinkt als een pizza biertje. Zal eens vragen hier bij de drankzaak of ze die hebben
Afbeelding
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 19 Feb 2016 15:51

Re: italiaans pakket

De meeste supermarkten verkopen perroni ook wel!
Je zou ook wat verse kruidenplantjes kunnen geven die gebruikt kunnen worden in een pesto of saus, dus basilicum, oregano, rozemarijn, tijm.
Of de ingrediënten om een klassieke tiramisu te maken ofzo.
10.04.17

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron