Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Haar een week niet wassen: HELP!

<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 17 Feb 2016 20:11

Re: Haar een week niet wassen: HELP!

Ik draag altijd een badmuts, ja ok het is niet sexy. Maar je kan gewoon normaal onder de douche staan zonder je in rare bochten te moeten wringen.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5486

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 17 Feb 2016 20:24

Re: Haar een week niet wassen: HELP!

Ik was mijn haar maar 1x per 4/5 dagen. Ik gebruik de laatste dag wel droogshampoo en dat werkt super (die van Batiste). Ik snap dat het vervelend is maar je doet wel heel dramatisch hoor :wink: haar wordt eerst vet bij de haar aanzet dus lekker een mutsje op, droog shampoo er in en het komt allemaal goed!

Ik douche dus idd zonder mijn haar nat te maken. Knot boven op mijn hoofd en dan hang ik de douchekop wat lager zodat hij op mijn rug gericht is.
<<

anoniem213

Bericht 17 Feb 2016 20:32

Re: Haar een week niet wassen: HELP!

Lot schreef:Ik was mijn haar maar 1x per 4/5 dagen. Ik gebruik de laatste dag wel droogshampoo en dat werkt super (die van Batiste). Ik snap dat het vervelend is maar je doet wel heel dramatisch hoor :wink: haar wordt eerst vet bij de haar aanzet dus lekker een mutsje op, droog shampoo er in en het komt allemaal goed!

Ik douche dus idd zonder mijn haar nat te maken. Knot boven op mijn hoofd en dan hang ik de douchekop wat lager zodat hij op mijn rug gericht is.

Ik douche ook met de douchekop een stuk lager inderdaad.
<<

Anoniem304

Bericht 17 Feb 2016 20:36

Re: Haar een week niet wassen: HELP!

Ik kan de douchekop niet lager doen, want daar kan ik niet bij haha. Dus ik sta gewoon onder de douche, maar niet met m`n hoofd eronder. Sowieso doe ik dat al niet, want water in/bij m`n gezicht vind ik verschrikkelijk.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Feb 2016 20:50

Re: Haar een week niet wassen: HELP!

Lot schreef: Ik snap dat het vervelend is maar je doet wel heel dramatisch hoor :wink:


Dat zal best, maar ik voel me gewoon heel vies en lelijk met vet haar, dus voor mezelf is het ook wel een klein drama.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 17 Feb 2016 20:52

Re: Haar een week niet wassen: HELP!

First world problems he! Die heeft iedereen, op z`n eigen manier.
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 10:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 17 Feb 2016 21:00

Re: Haar een week niet wassen: HELP!

Een week je haar niet wassen?! Wat lang.. Wij houden 2 dagen aan dat de wonden niet nat mogen worden.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Feb 2016 21:11

Re: Haar een week niet wassen: HELP!

Waar werk jij dan? De hechtingen gaan er als het goed is na een week uit, dus tot die tijd mag het niet nat worden.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem177

Bericht 17 Feb 2016 21:15

Re: Haar een week niet wassen: HELP!

Onder de douche heb ik vaak of de laagste stand zodat mn gezicht niet nat wordt, mmaar draag ook gerust een badmuts hoor. Tegenwoordig hebben ze hele leuke haaha
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Feb 2016 21:25

Re: Haar een week niet wassen: HELP!

Ik vind dat juist zo fijn aan douchen, dat warme water in m'n gezicht!
❤ 7 juni 2018
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 10:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 17 Feb 2016 21:43

Re: Haar een week niet wassen: HELP!

Bliss schreef:Waar werk jij dan? De hechtingen gaan er als het goed is na een week uit, dus tot die tijd mag het niet nat worden.



Ik werk op een polikliniek dermatologie in een academisch ziekenhuis. Ieder ziekenhuis heeft een ander protocol, maar ook vanuit mijn andere werk (poli chirurgie) was het droog houden van de wond 2 dagen. Heel lang douchen is inderdaad niet goed omdat je wondranden dan week worden, maar snel je haren wassen is bij ons na 2 dagen geen probleem.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Feb 2016 21:47

Re: Haar een week niet wassen: HELP!

Hmm oké, ik zal het morgen nog eens navragen. Hoe eerder het weer mag, hoe beter natuurlijk, maar ik wil niet het risico lopen dat de wond weer open gaat. Dus als ze toch een week zeggen, dan houd ik me daar maar gewoon aan.
❤ 7 juni 2018
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 10:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 17 Feb 2016 22:02

Re: Haar een week niet wassen: HELP!

Als dat het advies van hun is zou ik mij er ook zeker aanhouden hoor! Ze zullen er zeker hun redenen voor hebben. Hoop voor je dat de tijd wat verkort kan worden. En ik zou het anders proberen met droogshampoo of een badmuts. Sterkte alvast!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 18 Feb 2016 09:37

Re: Haar een week niet wassen: HELP!

Dat is een kwestie van wennen. Ik deed ook lange tijd iedere dag mijn haar wassen en mijn haar heeft uiteindelijk wel zes maanden de tijd nodig gehad om te wennen aan minder vaak wassen. Dat was in tijd dat we massaal hier op het forum aan de appelazijn en baking powder gingen :smile: . Daarna heb ik het volgehouden en mijn haar is er zoveel beter van geworden. Ik moet nog steeds na 2 dagen max met droogshampoo aan de gang, maar dat is prima. Na drie dagen was ik het, ook omdat ik het dan muffig vind ruiken.

Maar goed. Dat onder de douche wakker worden is ook echt een kwestie van jezelf even een andere gewoonte aanleren. Je bent iig wel een stuk sneller klaar 's ochtends! Lees: je kan 10 minuten langer in bed blijven liggen :smile:
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 18 Feb 2016 10:07

Re: Haar een week niet wassen: HELP!

Maar wat is er eigenlijk erg aan om je haar wel nat te maken en het dan niet te wassen? Ik krijg het anders niet fatsoenlijk in model hoor. Ik heb vaak een hoge knot of staart en de volgende dag als ik uit bed kom staat het alle kanten op. Dan moet het dus echt even natgemaakt worden, anders kan ik er niks mee.
❤ 7 juni 2018
<<

anoniem213

Bericht 18 Feb 2016 10:08

Re: Haar een week niet wassen: HELP!

Bliss schreef:Maar wat is er eigenlijk erg aan om je haar wel nat te maken en het dan niet te wassen? Ik krijg het anders niet fatsoenlijk in model hoor. Ik heb vaak een hoge knot of staart en de volgende dag als ik uit bed kom staat het alle kanten op. Dan moet het dus echt even natgemaakt worden, anders kan ik er niks mee.

Bij mij wordt het daar alleen maar vetter van.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Feb 2016 10:10

Re: Haar een week niet wassen: HELP!

Ik snap sowieso niet zo goed wat er erg aan is om je haar meerdere keren per week te wassen. Ja, van dagelijks wassen wordt je haar onwijs droog, dat weet ik. Maar om de dag of om de twee dagen lijkt mij prima. Ik vind het echt een beetje viezig om het maar eens per week te wassen. Als je sport zweet je toch ook in je gezicht, bij je haargrens? En met slapen wordt je haar ook smoezelig en muffig.

♥♥
<<

anoniem213

Bericht 18 Feb 2016 10:12

Re: Haar een week niet wassen: HELP!

Elliot schreef:Ik snap sowieso niet zo goed wat er erg aan is om je haar meerdere keren per week te wassen. Ja, van dagelijks wassen wordt je haar onwijs droog, dat weet ik. Maar om de dag of om de twee dagen lijkt mij prima. Ik vind het echt een beetje viezig om het maar eens per week te wassen. Als je sport zweet je toch ook in je gezicht, bij je haargrens? En met slapen wordt je haar ook smoezelig en muffig.

:face: Spreek voor je eigen haar.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 18 Feb 2016 10:24

Re: Haar een week niet wassen: HELP!

June schreef:
Elliot schreef:Ik snap sowieso niet zo goed wat er erg aan is om je haar meerdere keren per week te wassen. Ja, van dagelijks wassen wordt je haar onwijs droog, dat weet ik. Maar om de dag of om de twee dagen lijkt mij prima. Ik vind het echt een beetje viezig om het maar eens per week te wassen. Als je sport zweet je toch ook in je gezicht, bij je haargrens? En met slapen wordt je haar ook smoezelig en muffig.

:face: Spreek voor je eigen haar.

Ja nouja, dat zal bij de een vast erger zijn dan bij de ander, maar je ligt er toch de hele nacht op? Daar wordt het toch gewoon een beetje muffig van?
Ik zie de voordelen er gewoon niet van om eens per week te wassen. Of, misschien nog beter: ik zie de nadelen niet van om de dag wassen :)

♥♥
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 18 Feb 2016 10:26

Re: Haar een week niet wassen: HELP!

Elliot schreef:Ik snap sowieso niet zo goed wat er erg aan is om je haar meerdere keren per week te wassen. Ja, van dagelijks wassen wordt je haar onwijs droog, dat weet ik. Maar om de dag of om de twee dagen lijkt mij prima. Ik vind het echt een beetje viezig om het maar eens per week te wassen. Als je sport zweet je toch ook in je gezicht, bij je haargrens? En met slapen wordt je haar ook smoezelig en muffig.


Eens. Daarom was ik het echt met de max om de drie dagen. Dus op maandag en dan hooguit op woensdagavond/ donderdagochtend weer. Anders vind ik het vooral muffig ruiken. Maar ik merk wel dat mijn haar een stuk voller is sinds ik het niet meer iedere dag was.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25110

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 18 Feb 2016 10:27

Re: Haar een week niet wassen: HELP!

Nee dat heb ik ook hoor Elliot. Van elke dag wassen wordt mijn haar trouwens niet droog. Mijn hoofdhuid wel, want ik fóhn het ook nog eens elke dag. Heb nu wel een shampoo zonder zeep en toestanden erin, waar ik mee afwissel, zodat mijn haar en huid een beetje tot rust kan komen :)
❤ 7 juni 2018
<<

anoniem213

Bericht 18 Feb 2016 10:27

Re: Haar een week niet wassen: HELP!

Mijn haar moet ik een half uur föhnen als het gewassen is. Daar heb ik echt niet elke dag zin in. Ik merk trouwens dat mijn haar mooier en sterker is sinds ik het nog maar twee of drie keer per week was. Ik zorg er trouwens altijd voor dat ik het niet was de dag voor ik ga sporten, maar dan dus daarna.
<<

Anoniem304

Bericht 18 Feb 2016 10:29

Re: Haar een week niet wassen: HELP!

Elliot schreef:
June schreef:
Elliot schreef:Ik snap sowieso niet zo goed wat er erg aan is om je haar meerdere keren per week te wassen. Ja, van dagelijks wassen wordt je haar onwijs droog, dat weet ik. Maar om de dag of om de twee dagen lijkt mij prima. Ik vind het echt een beetje viezig om het maar eens per week te wassen. Als je sport zweet je toch ook in je gezicht, bij je haargrens? En met slapen wordt je haar ook smoezelig en muffig.

:face: Spreek voor je eigen haar.

Ja nouja, dat zal bij de een vast erger zijn dan bij de ander, maar je ligt er toch de hele nacht op? Daar wordt het toch gewoon een beetje muffig van?
Ik zie de voordelen er gewoon niet van om eens per week te wassen. Of, misschien nog beter: ik zie de nadelen niet van om de dag wassen :)

Ik bind het boven op m`n hoofd vast. Dan ligt het gewoon op m`n kussen en lig ik er niet op en zweet het ook niet in m`n nek of zoiets. Mijn haar is echt 10x voller als ik het 1x per week was. Als ik het vaker was, wordt het zo droog als touw, verschrikkelijk.

En sporten doe ik niet, ghehe. :angel:
<<

anoniem213

Bericht 18 Feb 2016 10:35

Re: Haar een week niet wassen: HELP!

Het is ook gewoon echt afhankelijk van je haar. Mijn haar is van nature vrij vet. Eens per week wassen ziet er dus niet uit, maar bij een vriendin van mij merk en zie ik niks van het feit dat ze het maar eens per week wast.
<<

anoniem213

Bericht 18 Feb 2016 10:35

Re: Haar een week niet wassen: HELP!

Maar met Batiste zou ik het dus trouwens echt wel een week redden. Het zou niet fris voelen, maar ik denk dat het best nog toonbaar zou zijn.
VorigeVolgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers