Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


NIPT test, pro of con?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Aug 2016 16:29

Re: NIPT test, pro of con?

Dat is een heel goed punt Elska.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 17 Aug 2016 16:40

Re: NIPT test, pro of con?

Ik heb niet alle pagina's gelezen, maar ik vind het een interessant onderwerp. Mocht ik ooit zwanger raken, dan denk ik dat ik ook die NIPT-test wil laten doen. (Al had ik er tot een kwartier geleden nog nooit van gehoord.) Ik heb van heel dichtbij meegemaakt hoe het is om te zorgen voor een gehandicapt kind; mijn broertje was zwaar meervoudig gehandicapt en is op 8-jarige leeftijd overleden. Omdat ik weet hoe zwaar die zorg is, zou ik graag die test willen doen en mocht de uitslag niet goed zijn, dan kies ik hoogstwaarschijnlijk voor abortus. Ik vind het juist fijn dat er tegenwoordig al zo veel mogelijk is tijdens de zwangerschap; mijn moeder kreeg vroeger niet eens een echo geloof ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem168

Bericht 17 Aug 2016 17:42

Re: NIPT test, pro of con?

Precies Elska, exact waarom wij wel de combinatietest hebben gedaan.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 17 Aug 2016 17:47

Re: NIPT test, pro of con?

Alex schreef:
Sawadee schreef:Puur interesse, kan de NIPT eerder uitgevoerd worden dan combinatietest en vruchtwaterpunctie? Zoja, dan is het toch juist gewenst dat NIPT voor iedere vrouw beschikbaar is, zeker voor stellen die zeker weten dat ze de zwangerschap willen afbreken indien een kindje down of een andere afwijking heeft? Omdat je dan al in een veel vroeger stadium abortus kan laten doen? Hoe vroeger hoe "beter" toch?


Ja, dit is precies de reden dat men het dus mogelijk wil maken voor iedere vrouw. Je kunt volgens mij rond 10 weken die test al laten doen. En ja, dan kun je dus ook in een vroeger stadium de zwangerschap laten afbreken als er een afwijking wordt gevonden, maar 'hoe eerder hoe beter' lijkt mij niet van toepassing. Of je nou met 10 weken hoort dat er iets niet goed is of met 13, 18 of 21 weken, het maakt het niet makkelijker lijkt mij.


Daarom ook "beter" tussen aanhalingstekens. Het lijkt mij persoonlijk wel veel zwaarder om met 20 weken nog abortus te laten doen, het kindje is dan een stuk groter, je bent dan op de helft van je zwangerschap, je hebt je kindje misschien al gevoelt etc. Bij 10 weken is het OOK zwaar, natuurlijk, je verliest je kind! Alleen dan misschien toch anders, tot 12 weken heb je sowieso toch nog best wel een risico op een miskraam, je hebt je kindje nog niet gevoelt, en volgens mij is de abortus zelf (fysiek gezien) ook minder heftig, maar dat weet ik niet zeker.
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Kira