Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Duurzame diamanten

<<

Anoniem313

Bericht 16 Feb 2016 19:09

Duurzame diamanten

Ik krijg een ring van mijn totaal onromantische vriend :banaan: Bij wijze van baargoud, mag ik een ring uitzoeken die ons gezin met twee kinderen symboliseert. Nu heb ik een hele mooie op het oog met drie diamantjes (voor elke man in huis 1), maar wat ik me afvraag: hoe zit het met de duurzaamheid? Hoe weet ik waar de diamanten vandaan komen en dat er geen kinderen de mijnen ingaan, of volwassenen onder verschrikkelijke omstandigheden? Uiteraard heb ik deze vraag ook bij de verkoper neergelegd en ik wacht op antwoord, maar ik vroeg me af of iemand hier er iets van weet - dames met verlovings- of trouwringen bijvoorbeeld.
<<

Geel

Bericht 16 Feb 2016 19:17

Re: Duurzame diamanten

Ik heb echt geeeeen flaaaauw idee. Maar wel een steen(pun intended)goeie vraag!

Edit: ik zal ff iemand op Twitter vragen die daar volgens mij wel wat van afweet.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 16 Feb 2016 19:37

Re: Duurzame diamanten

Ik heb ook echt geen idee. Ik heb daar met het uitkiezen van mn verlovingsring en trouwring ook geen seconde aan gedacht eerlijk gezegd..
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Geel

Bericht 16 Feb 2016 19:45

Re: Duurzame diamanten

Dit is een artikel van 2012, maar het klinkt niet erg hoopvol... http://www.nrcnext.nl/blog/2012/01/02/b ... og-steeds/
<<

Anoniem250

Bericht 16 Feb 2016 20:25

Re: Duurzame diamanten

Ik ken het als werpgoud. Maar baargoud klinkt al iets beter.

Verder geen idee. Maar ik vind het wel interessant, want ik ben van plan om na de geboorte van de derde mezelf baargoud cadeau te doen met drie diamantjes. En ik zat te denken aan diamond point vintage collectie, maar geen idee of dat duurzaam is.
Laatst gewijzigd door Anoniem250 op 16 Feb 2016 20:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Feb 2016 20:27

Re: Duurzame diamanten

Oei daar heb ik ook geen idee van. Goede kritische vraag.
Let's discover the world together.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 16 Feb 2016 20:35

Re: Duurzame diamanten

Ik denk dat je het alleen 100% zeker weet als je voor een synthetische diamant gaat.
<<

Vivianne

Bericht 16 Feb 2016 20:53

Re: Duurzame diamanten

Wat mooi dat je hier bij stilstaat.
<<

Anoniem237

Bericht 16 Feb 2016 20:58

Re: Duurzame diamanten

Diamanten zijn steeds moeilijker te vinden en worden steeds duurder door uitputting van de diamantaders. Ook werd de burgeroorlog grotendeels gefinanceerd door de diamanthandel. Op dit moment worden er nog steeds diamanttransporten onderschept en is het ook nog niet geheel transparant waar de diamanten vandaan komen.
<<

Anoniem237

Bericht 16 Feb 2016 21:00

Re: Duurzame diamanten

Er wordt gewerkt aan zogenaamde "laboratory created" diamanten, deze diamanten zijn een duurzaam alternatief voor de natuurlijke diamanten.
<<

Anoniem313

Bericht 16 Feb 2016 23:55

Re: Duurzame diamanten

Bedankt dames, jammer dat het allemaal niet erg hoopvol klinkt. Als ik reactie heb van de verkoper zal ik het hier delen. Forumster, waar komt jouw tekst vandaan, over welke burgeroorlog gaat het hier?
<<

Anoniem237

Bericht 17 Feb 2016 12:05

Re: Duurzame diamanten

Ik ben geïnteresseerd in dit soort dingen. :)
Hier staat het artikel: https://www.oneworld.nl/ow/glansrijke-t ... labdiamant
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 17 Feb 2016 16:47

Re: Duurzame diamanten

Baargoud? Werpgoud? Hahah ik vind het echt euhmm.. niet zulke leuke termen eigenlijk. Maar de gedachte eraan dus juist wel!

Ik denk dat je het nooit 100% zeker weet trouwens. Volgens mij bestaan er geen 'keurmerken' oid voor diamanten. Misschien zijn die synthetische diamanten een oplossing?
<<

Anoniem313

Bericht 17 Feb 2016 20:56

Re: Duurzame diamanten

Hmm, ik ben inmiddels iets verder hiermee. Die synthetische diamanten worden (nog) niet op grote schaal verkocht, en ik zie op dat vlak niet een geschikt sieraad voor mij.
Er is een soort van certificering, een programma waarin meerdere partijen samenwerken en dat zou moeten uitsluiten dat de diamant die je koopt een zogenaamde 'blood diamond' is. Dit heet het Kimberley Process en de winkel waar ik mijn ring zou willen laten kopen doet daar aan mee. Helaas is dit Kimberley programma verre van onomstreden:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kimberl ... #Criticism

Lastig hoor. Ik wil niet meewerken aan illegale praktijken. Ik wil wel een mooie ring. Je zou natuurlijk kunnen uitwijken naar iets anders dan diamant, maar ik vind de meeste stenen niet erg mooi - ben niet zo'n edelstenen-type, verder. En wie weet hoe die weer worden gewonnen. Meh.
<<

Anoniem237

Bericht 17 Feb 2016 21:16

Re: Duurzame diamanten

En een herkimer diamant dan?

Afbeelding
<<

Anoniem313

Bericht 17 Feb 2016 22:10

Re: Duurzame diamanten

Forumster schreef:En een herkimer diamant dan?



Omdat die uit de VS komen bedoel je? Ik vind ze er wel mooi uit zien, maar vind niet echt mooie sieraden ermee. Wel veel sites over de spirituele betekenis en daar heb ik echt helemaal niets mee; ik wil gewoon een mooie ring en geloof niet in de heilzame werking van stenen. En dan wil ik ook nog graag kopen van een erkende (web-)winkel en liever niet van Etsy o.i.d.
<<

Anoniem237

Bericht 17 Feb 2016 22:21

Re: Duurzame diamanten

Ik doelde op het uiterlijk. :) Als je het uiterlijk mooi vindt zou je eventueel zelf een ring kunnen laten maken door een goudsmit. Dit soort stenen hebben (bijna) allemaal een heilzame werking, zo ook de echte diamanten dus daar hoef je het eigenlijk niet om te laten. Ik hoop dat je iets kan vinden!
<<

Anoniem301

Bericht 18 Feb 2016 17:40

Re: Duurzame diamanten

Oprecht interesse vraagje: Caulfield geeft aan dat ze niet in de werking van stenen gelooft, waarom geef jij dan aan dat de stenen een heilzame werking hebben? En het lijkt erop dat je dit mededeelt als een feit en niet als een mening die je hebt?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 18 Feb 2016 18:53

Re: Duurzame diamanten

Volgens mij zegt ze dat bijna alle stenen een heilzame werking hebben dus als Caulfield dat niet wil er dan weinig overblijft.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Feb 2016 18:54

Re: Duurzame diamanten

Luisa schreef:Volgens mij zegt ze dat bijna alle stenen een heilzame werking hebben dus als Caulfield dat niet wil er dan weinig overblijft.

Oh zo, ik snapte de zin niet maar nu wel, bedankt voor de uitleg. Maar dan nog, dat is haar mening, toch geen feit?
Caulfield zegt juist dat ze daar niet in gelooft en dus kan ze dan elke steen kopen die ze wil.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 18 Feb 2016 18:56

Re: Duurzame diamanten

Ja eens. Ik las jouw laatste vraag dan weer niet.
<<

Anoniem237

Bericht 18 Feb 2016 20:41

Re: Duurzame diamanten

Carrie schreef: dus kan ze dan elke steen kopen die ze wil.
Ja, precies. :) Vandaar dat ik zei dat ze het daarom ook niet hoeft te laten.
<<

Anoniem301

Bericht 18 Feb 2016 22:20

Re: Duurzame diamanten

Forumster schreef:
Carrie schreef: dus kan ze dan elke steen kopen die ze wil.
Ja, precies. :) Vandaar dat ik zei dat ze het daarom ook niet hoeft te laten.

Ah zo. Maar volgens mij impliceert ze ook nergens dat ze overweegt het daarom te laten toch?
<<

Anoniem313

Bericht 19 Feb 2016 10:14

Re: Duurzame diamanten

Klopt hoor, wat Carrie zegt: voor mij bestaat die heilzame werking niet en het speelt dus geen rol in mijn beslissing; ik zal er geen steen om kopen maar het er ook niet om laten.
<<

Anoniem313

Bericht 21 Feb 2016 10:16

Re: Duurzame diamanten

Update: ik heb inmiddels een goudsmid gevonden bij mij in de stad die uitsluitend met fairtrade of gerecycled goud en diamanten werkt. Per mail overlegd wat ik wil en volgens hem is het mogelijk. Heb volgende week een afspraak staan om verder over het ontwerp te praten. Ik ben weer blij!
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers