Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Syndroom met Johnny de Mol...

<<

Phileine

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 283

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:37

Bericht 04 Okt 2013 17:32

Re: Syndroom met Johnny de Mol...

Ik vind Johnny echt een leuke vent. Hij is zo oprecht en zichtbaar blij voor de mensen die hij helpt, dat vind ik mooi om te zien.
R. 08-2020 ❤️

S. 07-2022 💜
<<

Anoniem100

Bericht 05 Okt 2013 11:36

Re: Syndroom met Johnny de Mol...

Ik heb het ook gekeken, vind dat Johnny het echt ontzettend goed doet...heel open en oprecht. Mooi om te zien hoe hun droom wordt waargemaakt en er zichtbaar van genieten. Benieuwd naar de volgende uitzending!
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 05 Okt 2013 11:41

Re: Syndroom met Johnny de Mol...

Ik heb het ook gezien en vind het ook super om te kijken! Ik vond vooral Marc zo aandoenlijk. Deed me denken aan een jongen die ik een keer in het vakantieproject had. Ze kunnen echt je hart stelen vind ik!! Altijd vrolijk en Marc had ook overal een antwoord op!

Ik ken ook een verhaal van ouders die hun kind met down totaal niet konden accepteren. Ook echt sneu!
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Pietje

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 134

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:52

Bericht 05 Okt 2013 16:53

Re: Syndroom met Johnny de Mol...

Angela schreef:
Pietje schreef:Ik vind dat Johnny echt op een leuke respectvolle manier omgaat met mensen met een beperking.
Over dat geboortekaartje, dat was vroeger volgens mij redelijk 'normaal'. Vooral dat mensen met down mongooltje genoemd werden. In het begin moest ik er erg aan wennen dat de oudere generatie familie van cliënten het inderdaad benoemde als mongool.

Die 2 vrienden vind ik ook echt super leuk!


Ik weet dat dat vroeger de 'standaard' was. Binnen mijn familie was ook iemand met het syndroom van down en die werd inderdaad ook 'mongool' genoemd omdat dat nou eenmaal zo heette toen hij werd geboren.

Maar dat je geen geboortekaartje stuurt en het pas meldt als een broertje wordt geboren dat vind ik schrijnend. En dan ook gewoon op het kaartje zetten dat er een mongooltje is geboren... Hallo! Jullie ZOON is geboren! De tekst die daaronder stond leek me duidelijk genoeg en de mensen die een kaartje ontvingen zullen heus ook wel geweten hebben dat het mannetje een beperking had.


Dat is ook zeker zo, ook ik vond het erg schrijnend en zacht uitgedrukt vervelend voor de zoon. Maar vroeger werd het ook minder geaccepteerd dan nu. Ik ken veel verhalen via een collega die al in de gehandicapten zorg werkten toen de nonnen nog alles in de hand hadden. En hoe erger de beperking hoe verder weg ze werden gestopt in het complex. Door dat het vroeger minder geaccepteerd werd is voor de ouders ook een lastige kwestie geweest.
Dit wil niet zeggen dat ik het qua gevoel begrijp, maar ik kan me wel voorstellen dat het er in die tijd anders aan toe ging.
<<

Anoniem193

Bericht 17 Okt 2013 21:26

Re: Syndroom met Johnny de Mol...

Ik kijk het nu, wat een geweldig programma;) zo heerlijk om te zien hoe onbevangen ze reageren op alles.
<<

Anoniem16

Bericht 17 Okt 2013 21:32

Re: Syndroom met Johnny de Mol...

Ik vind het ook zo'n mooi programma, zo knap hoe hij met die mensen omgaat.
<<

Fiene

Bericht 11 Sep 2014 21:15

Re: Syndroom met Johnny de Mol...

Wie kijkt dit nu ook weer?

Ik vind dat Johnny het echt zo geweldig doet met die mensen, ik vind hem echt zo goed daarin. En die mensen enorm schattig, geweldig die regisseur nu.
Vorige

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers