Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Handen wassen / zeep in huis

<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 680

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 15 Feb 2016 20:34

Handen wassen / zeep in huis

Waar hebben jullie in huis zeep staan en wanneer wassen jullie je handen? Het is mij nu een aantal keer opgevallen dat ik ergens op bezoek ben en er in de toiletten (en soms ook keuken) geen zeep staat.

Zelf heb ik zeep in mn toilet, badkamer en keuken staan en was ook na elk toiletbezoek m'n handen met zeep. Ook als ik ga koken was ik vooraf m'n handen met zeep en tussendoor ook nog eens als ik rauw vlees/kip/ei heb aangeraakt.

Ik begin eigenlijk een beetje te twijfelen of ik nou zo obsessief ben met handen wassen? :palm:

Hoe zit dat bij jullie?
Laatst gewijzigd door Kaat op 21 Feb 2016 10:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
03/2019
11/2020
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Feb 2016 20:36

Re: Handen wassen / zeep in huis

Ik was echt heel vaak m'n handen, zeker tijdens het koken. En uiteraard altijd na de wc. Maar thuis hebben we bewust geen zeep liggen bij de wc, omdat we liever onze handen wassen in de keuken. Vandaar dat er geen zeep ligt, maar in de keuken en badkamer kan het uiteraard wel.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5363

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 15 Feb 2016 20:41

Re: Handen wassen / zeep in huis

Ik was ook vaak mijn handen, ben dat van uit mijn werk dan ook echt gewend.
Op het toilet hebben wij wel zeep staan en een handdoekje hangen, maar zelf wassen wij onze handen altijd in de keuken omdat daar wel warm water is.
10.04.17
<<

Anoniem154

Bericht 15 Feb 2016 20:41

Re: Handen wassen / zeep in huis

wij hebben op het toilet, in de keuken en in de badkamer standaard een zeeppompje staan.
Ik was zelf vrij vaak mijn handen. Op het toilet eigenlijk nooit, doe ik in de keuken. Maar voor visite vind ik het wel zo hygiënisch.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 15 Feb 2016 20:43

Re: Handen wassen / zeep in huis

Wij hebben een zeeppompje in de keuken. Wij hebben geen kraantje in de wc. Als ik op bezoek ben was ik meestal ook mijn handen in de keuken of badkamer omdat de meeste mensen het kraantje in de wc haast niet gebruiken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 15 Feb 2016 20:44

Re: Handen wassen / zeep in huis

Wij hebben geen wasbakje in de WC, maar wel gewoon zeep in de keuken en er staat in de WC op het plankje ook een doosje met vochtige washandjes / snoetenpoetsers.
<<

anoniem213

Bericht 15 Feb 2016 20:47

Re: Handen wassen / zeep in huis

Marin schreef:Ik was echt heel vaak m'n handen, zeker tijdens het koken. En uiteraard altijd na de wc. Maar thuis hebben we bewust geen zeep liggen bij de wc, omdat we liever onze handen wassen in de keuken. Vandaar dat er geen zeep ligt, maar in de keuken en badkamer kan het uiteraard wel.

Oh ik baal daar altijd wel van bij anderen. Ik zou alleen al voor gasten ook zeep bij de wc leggen.

Ik heb ook overal zeep en ik neem ook altijd een handzeeppompje mee op vakantie en anders koop ik het bij de eerste keer boodschappen doen. Ik wil altijd mijn handen wassen na een toiletbezoek en inderdaad ook regelmatig tijdens het koken.
<<

Anoniem288

Bericht 15 Feb 2016 20:49

Re: Handen wassen / zeep in huis

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 16:09, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem185

Bericht 15 Feb 2016 20:49

Re: Handen wassen / zeep in huis

Wij hebben overal zeep. Alleen beneden geen afvalbakje.
<<

Anoniem168

Bericht 15 Feb 2016 21:03

Re: Handen wassen / zeep in huis

Wij hebben ook overal een zeeppompje staan. Vind juist je handen wassen in de keuken na een toiletbezoek niet zo fris, maar snap wel dat het niet anders kan als je geen fonteintje hebt.
Ik was voor het eten koken ook altijd mijn handen en ook zodra ik rauw vlees en dergelijke heb gesneden.
<<

Vivianne

Bericht 15 Feb 2016 21:07

Re: Handen wassen / zeep in huis

Ik heb ook op de nodige plekken zeep staan. Dus in de badkamer, wc en in de keuken. Ik was vaak mijn handen en heb ook altijd een flesje antibacteriële zeep bij mij.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Feb 2016 21:10

Re: Handen wassen / zeep in huis

Wij hebben in de keuken zeep staan. 2 soorten .
Afbeelding
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 15 Feb 2016 21:15

Re: Handen wassen / zeep in huis

Ik was zo vaak mijn handen dat de huid op mijn handen heel erg droog is. Wij hebben dan ook zeep op het toilet, badkamer en in de keuken staan. Ik was mijn handen na elk toiletbezoek, tijdens het koken, voordat ik flesvoeding bereid, na elke verschoning van mijn dochters en na hoesten/niezen.
<<

Anoniem286

Bericht 15 Feb 2016 21:17

Re: Handen wassen / zeep in huis

Wij hebben in badkamer, toilet en keuken zeeppompjes. Ook prullenbakjes in het toilet trouwens. Vind het heel vervelend ls die er niet staan. Ik vind het helemaal vervelend als er geen fonteintje is in het toilet, vooral als ik ongesteld ben. Heel vervelend
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 15 Feb 2016 21:18

Re: Handen wassen / zeep in huis

Ik ben ook vrij obsessief met handen wassen, maar hier geen zeep + handdoek bij het toilet. Wij wassen erna altijd onze handen in de keuken. Ik vind dat kleine wasbakje in het toilet zo irritant, je kan nooit je handen wassen zonder gelijk de halve muur mee te nemen (nou ja, ik dan :smile: ).
We hebben overigens soms wel een handdoekje hangen (en er heeft een hele tijd zo'n antibacterieel gel gestaan), maar omdat we er zelf geen gebruik van maken, vergeten we nogal eens die handdoek te vervangen door een schone, dat vind ik toch ook minder fris.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Feb 2016 21:28

Re: Handen wassen / zeep in huis

Onze wc is zo klein dat er niet eens een kraantje in zit :( Laat staan een handdoeken of zeep. Handen wassen doen wij dus in de keuken.
Oh en ik heb ook geen afvalbakje in het toilet staan. Ik gebruik zelf maar heel weinig tampons als ik ongesteld ben, ik gooi het dan in een papiertje in de normale prullenbak. Ik wil ook eigenlijk geen afvalbakje in m'n toilet, er zou nauwelijks gebruik van worden gemaakt en dan zou ik na bezoek echt in dat bakkie moeten gaan staan kijken of iemand er iets in heeft gegooid. Dat lijkt me heel gek :)
#teammaple🍁
<<

Kaat

Kletskop

Berichten: 680

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:11

Bericht 15 Feb 2016 21:33

Re: Handen wassen / zeep in huis

Leuk om jullie reacties te lezen, het stelt mij ook weer gerust!

Ik vind het geen probleem om na het toiletbezoek mn handen in de keuken te wassen, maar dan moet er in de keuken wel zeep zijn.
Laatst gewijzigd door Kaat op 21 Feb 2016 10:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
03/2019
11/2020
<<

Anoniem304

Bericht 15 Feb 2016 21:35

Re: Handen wassen / zeep in huis

Urban Naked schreef:Oh en ik heb ook geen afvalbakje in het toilet staan. Ik gebruik zelf maar heel weinig tampons als ik ongesteld ben, ik gooi het dan in een papiertje in de normale prullenbak. Ik wil ook eigenlijk geen afvalbakje in m'n toilet, er zou nauwelijks gebruik van worden gemaakt en dan zou ik na bezoek echt in dat bakkie moeten gaan staan kijken of iemand er iets in heeft gegooid. Dat lijkt me heel gek :)

Gewoon iedere week legen dan hoef je er niet speciaal in te kijken toch? :ja:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Feb 2016 21:37

Re: Handen wassen / zeep in huis

Kaat: Oh jakkes ja dat is wel ranzig!
Yadira: Het zit niet in m'n routine. Ik zal er eens over nadenken.
#teammaple🍁
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 15 Feb 2016 21:39

Re: Handen wassen / zeep in huis

Wij hebben een zeeppompje in de wc, in de keuken en in de badkamer. Ook hebben we een handdoek en prullenbakje in de wc. Ik vind het ook vervelend als dat er niet staat bij anderen, waar laat je je afval dan... (als gast bedoel ik dan, het is niet fijn om er het hele huis mee door te moeten).
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 15 Feb 2016 21:42

Re: Handen wassen / zeep in huis

Ik zit wel eens te denken aan zo'n pompje met desinfect spul voor in m'n toilet. Ook vanwege m'n zoontje. Zouden jullie dat fijner vinden dan je handen te moeten wassen in de keuken of maakt dat niets uit?
#teammaple🍁
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7555

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 15 Feb 2016 21:46

Re: Handen wassen / zeep in huis

Dat zou ik op zich wel fijn vinden UN. Al maakt het me ook niet uit om mijn handen te wassen in de keuken hoor.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 15 Feb 2016 21:50

Re: Handen wassen / zeep in huis

Wij hebben ook geen fonteintje in het toilet. In de badkamer en keuken staat altijd zeep. Ohja en idd een prullenbakje op het toilet vind in ook altijd wel fijn.

Stond er ook geen afwasmiddel Kaat? Ik zie dat sommige ook wel eens gebruiken ipv zeep.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1313

Geregistreerd: 25 Jan 2014 18:24

Bericht 15 Feb 2016 21:50

Re: Handen wassen / zeep in huis

Wij hebben zeep in het toilet en in de keuken. In de badkamer trouwens ook. Ook prulkebakjes bij beide toiletten.
Desinfectie zou ik ook prima vinden.
<<

Anoniem288

Bericht 15 Feb 2016 21:53

Re: Handen wassen / zeep in huis

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 16:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers