Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Handen wassen / zeep in huis

<<

Anoniem148

Bericht 15 Feb 2016 22:00

Re: Handen wassen / zeep in huis

Ik heb overal zeep, handdoeken en een prullenbak. Dus wc, keuken en badkamer.
In de badkamer, keuken en op de slaapkamer van mijn zoon ook desinfecterende handgel.

Ik was altijd mijn handen na een wc bezoek en vaak ook de alcohol dan.
Na een poepluier van mijn zoon was ik ook mijn handen en soms alcohol. Ligt eraan of er bv diarree is want dan doe ik het zeker.

Na rauw vlees was ik mijn handen maar ook bij rauw ei.
Bij kip ook ontsmetten.

Geen zeep bij iemand vind ik erg vervelend. Ook als ik naar de keuken moet om met zeep te wassen terwijl er wel een fonteintje is.
De fonteintjes zijn wel veel te klein!
<<

Anoniem315

Bericht 15 Feb 2016 22:03

Re: Handen wassen / zeep in huis

Wij hebben zeep in het toilet, in de badkamer en in de keuken. Vooral tijdens het koken was ik heel vaak mijn handen.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 15 Feb 2016 22:08

Re: Handen wassen / zeep in huis

Ik heb ook zeeppompjes in de keuken, toilet en badkamer staan. Ook overal prullenbakjes en handdoeken. Fijn voor mezelf maar zeker ook fijn voor de gasten vind ik.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1956

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 15 Feb 2016 22:28

Re: Handen wassen / zeep in huis

Ik heb geen zeep en geen handdoekje in het toilet. Wel in de keuken en badkamer. Komt door een of ander iets dat ik ooit op tv heb gezien over hygiene, schijnt dat er heel veel bacteriën in een handdoekje op het toilet zitten, binnen 1 dag vaak al. Toen was ik gelijk genezen :laughcry: Wij wassen altijd onze handen in de keuken als we beneden zijn, en het huis is toch niet zo groot dat die afstand een probleem is. Ik heb zowel zeep als antibacteriële gel in de keuken staan. Ik was per dag ook best vaak mijn handen, en meestal gaan mijn handen met regelmaat kapot als ik ze te vaak met gewone zeep was. Met die gel heb ik nergens last van, dus ik wissel het af.

Prullenbak heb ik wel overal, in de keuken, badkamer en het toilet.
<<

Anoniem168

Bericht 15 Feb 2016 22:38

Re: Handen wassen / zeep in huis

Wij hebben zeep in het toilet, de badkamer en de keuken. Ook overal handdoeken en prullenbakken. Handoekje in het toilet vervang ik 1 a 2 keer per week. Vuilnisbakjes worden ook wekelijks geleegd en gaan af en toe de vaatwasser in. Zelf was ik mijn handen zo min mogelijk, vanwege onwijs droge huid. Maar uiteraard wel na toiletbezoek (wel meestal in de keuken, vind het kleine wasbakje in het toilet zelf onhandig) en voor het koken (tijdens het koken spoel ik ze regelmatig af). De deurklinken schijnen ook hele ranzige plekken te zijn dus die maak ik vaak schoon.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6366

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 15 Feb 2016 22:46

Re: Handen wassen / zeep in huis

Ik heb zeep op de badkamer en in de keuken. Ik heb geen wasbak op de wc beneden dus handen wassen in de keuken.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 15 Feb 2016 22:50

Re: Handen wassen / zeep in huis

Bij ons op het toilet is een wasbakje en er staat een zeeppompje en er hangt een handdoekje. In de keuken staat ook een pompje en op de badkamer hebben we meestal een zeepblok liggen. Wij wassen zelf heel vaak onze handen, en sowieso na een toiletbezoek.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 15 Feb 2016 23:20

Re: Handen wassen / zeep in huis

Ik heb overal zeep. Was mijn handen ook zelf met zeep in wasbakje op toilet. En boven in de badkamer ligt ook zeep.

Over dat afvalbakje voor tampons ed. Heb ik zelf wel staan en gebruik het beneden zelf nooit. Als er bezoek is geweest kijk ik na die tijd wel voor het geval dat. Ik vind het zelf eigenlijk wel wat genant om dat afvalbakje bij anderen te gebruiken. Ik heb altijd het idee dat die bakjes amper gebruikt worden. Ik heb in die gevallen ook altijd van die lege plastic zakjes voor maandverband/tampons oid bij me voor het geval ze geen bakje hebben.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem288

Bericht 16 Feb 2016 00:29

Re: Handen wassen / zeep in huis

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 16:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Feb 2016 00:40

Re: Handen wassen / zeep in huis

Ik vraag meestal even stiekem aan de gastvrouw waar ik dat weg kan gooien. Het prullenbakje op de wc gebruik ik ook niet zomaar, zeker niet als er niet zo'n vuilniszakje in zit.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 16 Feb 2016 09:50

Re: Handen wassen / zeep in huis

Marin schreef:Ik was echt heel vaak m'n handen, zeker tijdens het koken. En uiteraard altijd na de wc. Maar thuis hebben we bewust geen zeep liggen bij de wc, omdat we liever onze handen wassen in de keuken. Vandaar dat er geen zeep ligt, maar in de keuken en badkamer kan het uiteraard wel.

Hier net zo. In de keuken, wc en badkamer wel een prullenbak. Op zoon zijn kamer en in mijn tas ook antibacteriële handgel. Na een poepluiers was ik mijn handen daar standaard mee en anders was ik ze beneden even nadat ik de luier heb weggegooid.

Geen zeep in de keuken vind ik echt vies en voor gasten, zoals topic starter meldt, maar ook met koken e.d..
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 16 Feb 2016 10:18

Re: Handen wassen / zeep in huis

In de badkamer en keuken heb ik een zeeppompje met desinfecterende zeep staan, in de keuken eigenlijk altijd al en in de badkamer de desinfecterende i.p.v. gewone zeep sinds we veel luiers verschonen.
Op de toilet ligt een zeepje, er hangt een handdoekje en staat een prullenbakje. Op de kamer van onze zoon en in de luiertas heb ik ook nog desinfecterende handgel liggen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 16 Feb 2016 14:39

Re: Handen wassen / zeep in huis

Wij hebben standaard een zeeppompje staan op de wc, in de keuken en in de badkamer.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 16 Feb 2016 14:43

Re: Handen wassen / zeep in huis

In het toilet hebben wij geen fonteintje dus daar geen zeep. Maar verder in de badkamer/keuken en tuinkamer wel. Geen idee hoevaak ik mijn handen was per dag maar wel enorm vaak.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Geel

Bericht 16 Feb 2016 15:00

Re: Handen wassen / zeep in huis

Ik heb zeep in de badkamer, op het toilet en in de keuken. Met handdoekjes erbij om je handen af te drogen. Liefst zou ik er ook nog handcrème bij serveren. :heart: Bij de toiletten staat ook een afvalbakje mét zakje en die wordt elke week wel geleegd. Ik gooi er zelf namelijk veel zooi in: flosdraad, lege toiletrollen, inlegkruisjes enz. Ik heb ook van die zakjes waar gasten hun maandverband of tampons in kunnen doen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Feb 2016 16:18

Re: Handen wassen / zeep in huis

Wij hebben geen kraantje bij het toilet (we hebben echt een minitoilet, dat zou nooit passen). Er staat wel een prullenbakje naast het toilet die iedere week geleegd wordt. Ik gebruik deze zelf ook voor lege toiletrollen en mijn eigen tampons/maandverband mocht ik ongesteld zijn.
In de keuken staat natuurlijk ook een afvalbak, en verder zeep en desinfecterende handgel. Handdoeken zijn daar ook altijd aanwezig.
In de badkamer hebben wij geen toilet, maar natuurlijk wel zeep en handdoeken.

Overigens heb ik op mijn werk ook altijd handcrème en desinfecterende handgel bij me. Ik hou van schone handen.

♥♥
<<

Anoniem245

Bericht 16 Feb 2016 17:17

Re: Handen wassen / zeep in huis

Het fontijntje op het toilet gebruik ik nooit. Soms komen er kinderen over de vloer die dat wel van thuis gewend zijn en dan kan ik nadien het hele toilet schoonmaken. Vind dat nog viezer dan even naar de keuken lopen en daar je handen te wassen.
Heb wel een prullenbakje staan maar ik zou het niet echt waarderen als gasten daar hun tampon in gaan gooien eigenlijk..
<<

Anoniem304

Bericht 16 Feb 2016 17:22

Re: Handen wassen / zeep in huis

Kira schreef:Het fontijntje op het toilet gebruik ik nooit. Soms komen er kinderen over de vloer die dat wel van thuis gewend zijn en dan kan ik nadien het hele toilet schoonmaken. Vind dat nog viezer dan even naar de keuken lopen en daar je handen te wassen.
Heb wel een prullenbakje staan maar ik zou het niet echt waarderen als gasten daar hun tampon in gaan gooien eigenlijk..

Wauw, ik heb die er juist staan voor zulke dingen. Susan zei eerder ook dat ze het niet zomaar in het prullenbakje zou gooien, maar de gastvrouw zou vragen waar het heen moet.
Ik ben bang dat je van mij dan een heel onnozel 'er staat een prullenbak bij de wc' antwoord krijgt. Ga echt niet met m`n handen vol aan de gastvrouw vragen waar ik m`n shit moet laten. Ik vind het ook erg raar dat je een prullenbakje neerzet, maar dat je gebruik ervan niet zou waarderen. :eyes:
Ik ben een beetje verbaasd haha.
<<

Anoniem245

Bericht 16 Feb 2016 17:30

Re: Handen wassen / zeep in huis

Haha echt? Ik zorg ervoor dat ik verschoond ben voordat ik ergens op visite ga, en anders zou ik het uit mijzelf buiten in de container gooien.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 16 Feb 2016 17:31

Re: Handen wassen / zeep in huis

Haha je bent me net voor Yadira, ik wilde precies hetzelfde typen. Hoe doe je dat dan met je eigen tampon? Ik bedoel, ik gooi 'm er ook niet zomaar los in ofzo, ik wikkel 'm in een hele zooi toiletpapier of in zo'n papieren of plastic zakje als die voorhanden is. Maar ik zou er nooit over nadenken dat het niet gewaardeerd wordt als ik mijn afval in de prullenbak gooi.

♥♥
<<

Anoniem245

Bericht 16 Feb 2016 17:34

Re: Handen wassen / zeep in huis

Ik doe mijn eigen ook in een heleboel toiletpapier en dan in het prullenbakje. Maar dat is van mijzelf.. Vind da toch echt heel anders.
Je zorgt er toch voor dat je gewoon een schone in hebt lijkt mij juist. Zodat je dit soort dingen kunt voorkomen.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Feb 2016 17:41

Re: Handen wassen / zeep in huis

Kira schreef:Haha echt? Ik zorg ervoor dat ik verschoond ben voordat ik ergens op visite ga, en anders zou ik het uit mijzelf buiten in de container gooien.

Ja, ik ben ook verschoond voordat ik op visite ga. Maar als ik op dag 1 of 2 zit, kan ik na een uur weer. Maar fijn dat jij een hele 'visite' kan uitzitten zonder verschoning. :wink:
Ik zou niet eens weten waar ik bij sommige familie bijvoorbeeld de container moet vinden en ik vind het awkward om iemand te moeten vragen.
<<

Anoniem288

Bericht 16 Feb 2016 18:21

Re: Handen wassen / zeep in huis

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 16:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

anoniem213

Bericht 16 Feb 2016 21:04

Re: Handen wassen / zeep in huis

Yadira schreef:
Kira schreef:Haha echt? Ik zorg ervoor dat ik verschoond ben voordat ik ergens op visite ga, en anders zou ik het uit mijzelf buiten in de container gooien.

Ja, ik ben ook verschoond voordat ik op visite ga. Maar als ik op dag 1 of 2 zit, kan ik na een uur weer. Maar fijn dat jij een hele 'visite' kan uitzitten zonder verschoning. :wink:
Ik zou niet eens weten waar ik bij sommige familie bijvoorbeeld de container moet vinden en ik vind het awkward om iemand te moeten vragen.

Precies dit.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 16 Feb 2016 21:07

Re: Handen wassen / zeep in huis

Wij hebben op drie plekken zeep. Toilet, badkamer en keuken. Vind het belangrijk dat je overal je handen kunt wassen. Ik heb zelf een spiraal maar wel een prullenbakje in de wc. Waar moeten mensen anders hun tampons laten? Vind het echt raar als mijn bezoek dit niet weg zou kunnen gooien.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers