Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Luxemburg

<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 15 Feb 2016 16:03

Luxemburg

Ik wil misschien in mei een paar dagen naar Luxemburg met mijn vriend. Is iemand van jullie er wel eens geweest? Is het zo mooi en schattig als ik denk dat het is? Ik hoor graag ervaringen!
<<

Geel

Bericht 15 Feb 2016 16:13

Re: Luxemburg

Ik ben er drie keer geweest geloof ik en ik vond 't een fijn land(je). Het is heel rustig, mooi landschap inderdaad en Luxemburg-stad vond ik heel gezellig. Je kunt er goeie wandelingen maken, de mensen verstaan vaak Nederlands (tenminste, dat had ik), de keren dat ik er was scheen de zon flink en alles is gewoon netjes en goed geregeld. Ik weet niet meer of het schattig was, daarvoor waren het teveel kampeervakanties met veel buitenactiviteiten. Heb er niet veel kunst en cultuur gezien.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 15 Feb 2016 16:15

Re: Luxemburg

Ik heb precies dezelfde ervaringen als Geel, behalve dan dat ik niet op kampeervakantie was. Een aantal keren ben ik er met mijn opa en oma geweest toen we op vakantie waren in Trier (Duitsland) en ik ben er een keer een midweek geweest in een hotel in Luxemburg-stad. Dat was wel een zakelijke reis, maar we hebben alsnog veel van de stad gezien. Het is een leuk landje!

♥♥
<<

Patsy

Bericht 15 Feb 2016 20:38

Re: Luxemburg

Ik ben er twee keer geweest, de eerste keer in Luxemburg-stad in een hotel. Dat was heel erg leuk, de stad is mooi en de winkels zijn super!
De tweede keer gingen we kamperen, de camping was verschrikkelijk, maar de omgeving prachtig. Toen waren we in de Luxemburgse Ardennen.
Mijn man en ik zijn heel erg geïnteresseerd in de tweede wereldoorlog, daar is veel over te vinden in de Luxemburgse Ardennen.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 15 Feb 2016 20:51

Re: Luxemburg

De omgeving was prachtig, we keken prachtig het dal in. Ondanks dat we in een krot van jewelste zaten, herinner ik het me als een mooie en fijne vakantie!
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 15 Feb 2016 21:35

Re: Luxemburg

Luxemburg, ben ik vroeger heel vaak geweest! Ben 3 jaar geleden met mn man nog geweest, maar de camping waar ik als jong meisje altijd heen ging. Camping kautenbach http://www.campingkautenbach.lu.
Je kan binnenkort ook een huisje huren, ze hebben ook luxe tenten enz. En de camping is niet duur :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 15 Feb 2016 22:53

Re: Luxemburg

Een leuke wandeling is trouwens bij Echternach, dan loop je naar Berdorf (of andersom). En het kasteel bij Vianden is leuk om te bezoeken.
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 15 Feb 2016 23:06

Re: Luxemburg

Katrien schreef:Mijn man en ik zijn heel erg geïnteresseerd in de tweede wereldoorlog, daar is veel over te vinden in de Luxemburgse Ardennen.


Wat zijn daar aanraders? Dingen die jij echt speciaal vond. Ik wil in de zomer een week die kant op. Wil in elk geval naar Bastogne Barracks en het oorlogsmuseum. Moet me er verder nog in verdiepen en een collega van me is er recent ook geweest dus die zal me ook nog tips geven.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Patsy

Bericht 16 Feb 2016 15:05

Re: Luxemburg

Dat zijn sowieso aanraders, maar wat ik de indrukwekkendste vond was het museum voor militaire geschiedenis in Diekirch. In Ettelbruck is een museum over Generaal Patton, deze vonden wij wat tegenvallen.

We hebben ook een autoroute gedaan, volgens mij een route die ook met Patton te maken had, waar ik op internet zo snel niks van kan vinden, ik vind alleen een route om Bastogne, volgens mij is dat niet de route die wij gereden hebben. Ik zal vanavond mijn man eens vragen.

De Amerikaanse begraafplaats in schijnt ook heel indrukwekkend te zijn, maar daar zijn we zelf niet geweest.

Mocht je ook België nog in gaan dan is het oorlogsmuseum in La Roche ook echt een aanrader.
<<

Anoniem321

Bericht 16 Feb 2016 20:11

Re: Luxemburg

ik vind Luxemburg mooi, groen en schoon. Mijn vriend en ik hebben er 2 x gekampeerd, in Consdorf, niet ver van Echternach.
We hebben prachtige wandelingen gemaakt in Klein Zwitserland, de natuur is schitterend.
Er zijn ook een stuk of wat kastelen/kasteelruines. Wij hebben de kasteelruine in Bourscheid bezocht, erg indrukwekkend.
Echternach is een leuk stadje met een mooi plein (kwamen we pas achter toen we in de auto zaten en op weg waren naar huis en daar per ongeluk langs reden :nopompom: )
La Rochette is ook een mooie plaats.
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3087

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 16 Feb 2016 20:57

Re: Luxemburg

Dank voor jullie reacties! Ik heb gister mijn vriend overtuigd en we gaan in de meivakantie een paar dagen naar Luxemburg stad! Ik neem jullie tips mee om een route uit te stippelen op weg er naar toe of in de omgeving. Zin in!
<<

NECAnGeL

Bericht 24 Feb 2016 15:50

Re: Luxemburg

Wij willen hier ook heen in de mei vakantie, heeft er iemand een tip van een camping ?
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 24 Feb 2016 22:16

Re: Luxemburg

Het land zelf is heel mooi, heerlijk om stukken te wandelen.
Luxemburg stad vonden wij juist niks. Vrij nieuw en eigenlijk gewoon te ruim opgezet, waardoor het sfeer en warmte mist. Vinden wij dan, ik lees hierboven dat de meesten er anders over denken, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Linnie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1945

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:52

Woonplaats: Goeree Overflakkee

Bericht 25 Feb 2016 13:30

Re: Luxemburg

NECAnGeL schreef:Wij willen hier ook heen in de mei vakantie, heeft er iemand een tip van een camping ?


Kautenbach hele mooie camping, ligt in een dal veel groen en wandelroutes. Zou er weer heen willen, maar mn man helaas niet :(
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 15 Jun 2016 22:23

Re: Luxemburg

Ik wil in de eerste week van mijn vakantie naar de Belgische Ardennen om dingen over de 2e wereldoorlog te bekijken. Omdat ik nog nooit in Luxemburg geweest ben staat dat ook voor een dag op het programma. Hieronder staan al diverse interessante dingen genoemd. Nog meer tips?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers