Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Helweek

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 15 Feb 2016 18:53

Re: Helweek

Ik denk dat ik omval, niks voor mij.
R. 2013
D. 2016
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 15 Feb 2016 19:06

Re: Helweek

Elle123 schreef:Wie kent het? En heeft iemand het al gedaan? Ik lees nu het boek (Helweek van Erik Bertrand Larssen) en 14 maart ga ik de helweek doen. Heel kort gezegd: je staat elke dag om 5 uur op en gaat om 22 u naar bed. Elke dag sport je, en je werkt heel hard en consequent die week. Gezond eten en geen tv, prive aangelegenheden niet tijdens werktijd en ook geen social media tijdens werktijden. Donderdag op vrijdag slaap je niet (denk dat ik dat wel ga doen). het is de bedoeling dat je dus echt uit je comfortzone komt en eens heel scherp kijkt naar je manier van leven.
Lijkt me interessant! En ik heb me laten overhalen, dus doe het met iemand samen. Wel fijn voor wat extra steun, en als extra steuntje in de rug om niet te stoppen.


In grote lijnen doe ik dit al. Ik kan zo hele werkdagen zonder social media, regel maar weinig op het werk en werk loeihard. Gezond eten doe ik, natuurlijk eet ik ook weleens een snoepje. En wat kwalificeer je onder gezond? Er zijn vele gezond-eten-stromen. Ik kijk graag tv ter ontspanning, maar ik kijk niet veel denk ik. 'Mag' je wel gewoon op de computer/social media na het werk? Want dan vraag ik me af wat het voordeel van geen tv is.

Ik ben wel benieuwd wat je zal ervaren! Maar ik ben niet echt van plan om eraan mee te doen.
L2014 & H2017
<<

Anoniem245

Bericht 15 Feb 2016 19:43

Re: Helweek

Ik sta al drie dagen per week om 5u op, en ik ga dan wel voor 22u naar bed anders hou ik het niet vol.
Geen tv vind ik niet fijn, ik schakel lekker af met de tv 's avonds. Minder social media zou ik wel kunnen proberen, maar die nacht overslaan qua slapen snap ik niet, wat is daar goed aan?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Feb 2016 19:59

Re: Helweek

Marin schreef:
Pippa schreef:10 tot 5 is 7 uur slaap dus gewoon gemiddeld en niet weinig. Voor mij niet genoeg en echt het minimale, maar misschien als je het strak aanhoudt.

Dat is waar. Zeven uur is voor mij t beste heb ik gemerkt. Alleen is t probleem dat ik meestal niet om 10 uur in bed lig als ik zo vroeg op moet.



Met mijn slaapcursus mag (moet) ik een week lang het gemiddeld aantal uren van afgelopen twee weken slaap in bed gaan liggen.. Ik sliep gemiddeld 4,5 uur per nacht. Je moet echter wel minimaal 5 uur in bed liggen, dus zijn nachten van 22-3:00 of van 23-04:00 of 00:00-05:00.... Ik kijk er echt naar uit, maar niet heus. Ook een soort hell week.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Feb 2016 20:04

Re: Helweek

Waarom moet je dat doen dan? Om bij te houden of effect te meten? Ik slaap vaak ook maar vier a vijf uur per nacht als ik vroege dienst heb. Aan t einde ben ik echt kapot.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 15 Feb 2016 20:08

Re: Helweek

Om beter te gaan slapen, maar dat is of topic ;)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 15 Feb 2016 20:10

Re: Helweek

Ah ja!
Let's discover the world together.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 15 Feb 2016 20:40

Re: Helweek

Ik heb binnenkort een levende wekker in een wiegje ;) Dus nee ik pas.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3403

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 15 Feb 2016 23:27

Re: Helweek

Elle123 schreef: prive aangelegenheden niet tijdens werktijd en ook geen social media tijdens werktijden.


Is dit nu zo uitzonderlijk? Is voor mij eigenlijk standaard. Mag je voor de rest / buiten werktijd wel social media?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem185

Bericht 15 Feb 2016 23:29

Re: Helweek

Als ik een week vroeges heb, doe ik zo'n 'helweek'. Ik kan nu niet zeggen dat ik mezelf er scherper door voel.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 16 Feb 2016 07:51

Re: Helweek

Eigenlijk is dit toch helemaal niet zo "helweek".
Toen ik nog werkte waren dit de tijden waarop ik sliep, op mijn werk werkte ik hard en was ik niet met privé/social media bezig. Ik de meeste dagen at ik gezond, uitzondering daar gelaten. Veel tv was er thuis ook niet bij aangezien ik eerst moest koken, kinderen in bad en naar bed. Dan was het haast al weer tijd om te gaan slapen.

Het zal vast een "hel" zijn als je gewend ben om lang te slapen, op je werk een beetje te flierefluiten en met allerlei andere dingen bezig te zijn maar anders is het toch gewoon iets wat prima te doen is.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Elle123

Bericht 16 Feb 2016 10:06

Re: Helweek

Ik heb de eerste paar pagina's van het boek nu gelezen, dus kan er nog niet echt iets over zeggen, maar voor zover ik het nu kan beoordelen gaat het er vooral om dat de meeste mensen hun leven gewoon leven, zonder er echt bij stil te staan. Dat geldt voor mij ook wel echt.
Ik vind nachten van 22 tot 5 ook echt prima, ik slaap meestal maar 6 of 7 uur dus dat is goed te doen. Als ik meer dan 7,5 uur slap ben ik overdag duf en niet zo helder. Alleen heb ik nu altijd zo veel te doen dat ik vaak om 0.00 bedenk dat ik ook nog moet gaan slapen. Denk dat geen tv al een paar uur "extra" tijd gaat opleveren. Mijn vriend en ik kijken toch elke dag wel een serie ofzo. Gisteren zat ik op 6.15 op kantoor en dan krijg ik echt meer gedaan, maar dan zijn er het eerste uur ook nog geen collega's. Soms ga ik hardlopen om 6.00 uur en dat vind ik ook echt heerlijk. Alleen het moment dat die wekker gaat en ik uit bed moet komen is nog altijd lastig..
Ik blog zelf overigens ook voor Followfitgirls dus heb die blog gelezen, en wil het zelf ook wel eens ervaren!
Het gaat er bij mij vooral om dat ik dingen ga doen die ik uitstel, waar ik geen tijd voor denk te hebben. Zo moet ik nog een kledingkast kopen en bouwen, en mijn kantoor op zolder inrichten (bureau kopen, in elkaar zetten, boekenkast, en andere spullen).
ik probeer nu mijn vriend over te halen mee te doen. Hij heeft zelf totaal geen ritme.
<<

Anoniem321

Bericht 16 Feb 2016 20:05

Re: Helweek

Ik denk dat het voor mij wel goed zou zijn om een week te kappen met social media, misschien wel volledig met internet en me echt te focussen op de dagelijkse dingen.
Als ik nu mijn zoon een flesje geef, dan zit ik vaak ook nog op mijn telefoon te kijken :palm: , en hoe vaak check ik fb, twitter en Instagram wel niet tussendoor? Er is vaak niks boeiends te zien/lezen.

Wat de nachten betreft, ik slaap nu al van 10 uur tot half 7. Ik ben in de gelegenheid om dan mijn rustmoment te pakken, zoon slaapt nl. vaak tot 7 uur/half 8. Ik zou er dan wel goed aan doen de telefoon of tablet aan de kant te leggen, want die liggen altijd voor mijn snufferd op de ontbijttafel.

Om nou 1 nacht niet te slapen zie ik het nut niet van in. Ik heb tegenwoordig mijn slaap hard nodig dus dat lijkt me geen goed idee.

Conclusie :P : ik zou de helweek wel willen doen, maar dan echt het social media gebeuren, en me echt te focussen op mijn bezigheden en die ook enthousiast en met aandacht uit te voeren.
<<

Anoniem250

Bericht 16 Feb 2016 20:20

Re: Helweek

Dit lijkt me nou helemaal niet leuk.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Feb 2016 20:22

Re: Helweek

Nee, lijkt me niks, ik heb niks met dat soort challenges. Ik ben sowieso echt allergisch voor de term "comfortzone".
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 16 Feb 2016 20:25

Re: Helweek

Ik snap nog niet steeds waarom je helderder zou gaan zien door slaapgebrek.
Let's discover the world together.
<<

anoniem213

Bericht 16 Feb 2016 20:27

Re: Helweek

Susan schreef:Ik ben sowieso echt allergisch voor de term "comfortzone".

Ik ook.
<<

Elle123

Bericht 17 Feb 2016 09:11

Re: Helweek

Marin schreef:Ik snap nog niet steeds waarom je helderder zou gaan zien door slaapgebrek.


Maar 7 uur slaap per nacht is toch geen slaapgebrek? Tenminste, voor mij niet. Ik ben juist suf als ik meer dan 7,5 uur slaap. In het weekend gebeurt dat wel eens, en dan voel ik me de hele dag afwezig.

Ik heb nog zoveel dingen thuis te doen waar ik echt niet aan toekom, die hoop ik in die week (deels) te kunnen doen. Denk dat het ook beter lukt als ik me daar dan op instel. Nu denk ik pas als ik thuiskom uit mijn werk, wat zal ik eens gaan doen vanavond. Dan heb je dat allemaal gepland (in mijn geval). Nu heb ik altijd te veel excuses om niet te doen wat ik eigenlijk zou moeten doen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Feb 2016 09:15

Re: Helweek

Nee maar je slaat bewust een nacht over. Die snap ik niet. Ik doe dat wel eens met een nachtdienst (de eerste nacht) en daarna moet je me echt niet aanspreken.
Let's discover the world together.
<<

Elle123

Bericht 17 Feb 2016 11:13

Re: Helweek

Marin schreef:Nee maar je slaat bewust een nacht over. Die snap ik niet. Ik doe dat wel eens met een nachtdienst (de eerste nacht) en daarna moet je me echt niet aanspreken.


Die snap ik eerlijk gezegd ook niet, en ik denk dat ik dat ook niet ga doen. Ik moet het boek nog uitlezen, zodra ik het nut daarvan heb gevonden laat ik het weten!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 17 Feb 2016 11:15

Re: Helweek

Als ik dingen echt niet gedaan krijg dan maak ik daar een to-do-lijst voor, maar ik ga mezelf dan niet nog eens allemaal andere dingen opleggen die daar niks mee te maken hebben.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Feb 2016 11:36

Re: Helweek

Elle123 schreef:
Marin schreef:Nee maar je slaat bewust een nacht over. Die snap ik niet. Ik doe dat wel eens met een nachtdienst (de eerste nacht) en daarna moet je me echt niet aanspreken.


Die snap ik eerlijk gezegd ook niet, en ik denk dat ik dat ook niet ga doen. Ik moet het boek nog uitlezen, zodra ik het nut daarvan heb gevonden laat ik het weten!


Graag!
Let's discover the world together.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 17 Feb 2016 11:42

Re: Helweek

Susan schreef:Als ik dingen echt niet gedaan krijg dan maak ik daar een to-do-lijst voor, maar ik ga mezelf dan niet nog eens allemaal andere dingen opleggen die daar niks mee te maken hebben.


Precies dit. Ik maak vaak van die lijstjes werkt perfect.

Enige wat ik me kan voorstellen in die nacht die je wakker blijft is dat je inderdaad tijd hebt om een kastje in elkaar te zetten, je huis te poetsen/schilderen of weet ik het wat om de tijd door te komen.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 17 Feb 2016 22:27

Re: Helweek

Pff, niks voor mij..
Mijn slaap is mij echt heilig. Tegenwoordig slaap ik vaak rond de 7 uur per nacht, maar ik zou eigenlijk langer moeten slapen.

En ga daar gelijk maar iets aan doen en naar bed! De wekker gaat dan wel niet om 5uur, maar wel een dik half uur later :laughcry:
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers