Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ontstoken tandvlees

<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 15 Feb 2016 02:20

Ontstoken tandvlees

Ik heb nu voor de tweede keer in 6 maanden een tandvleesontsteking en het doet zo'n pijn! Ik kan er gewoon niet van slapen en ik heb ook koorts.
Super vervelend, ik heb nooit eerder problemen gehad met m'n tanden of tandvlees en nu al 2 keer in een korte tijd. Ik poets goed en flos elke dag. Heeft iemand tips?

Ik heb trouwens achter m'n ondergebit zo'n draadje en volgens mij ontstaat daardoor meer tandsteen, weet iemand of dat kan kloppen? Op die plaats is m'n tandvlees ook het meest pijnlijk. Ik overweeg het spalkje weg te laten halen alleen het zou zo zonde zijn als m'n tanden weer scheef gaan staan.
<<

Anoniem239

Bericht 15 Feb 2016 10:14

Re: Ontstoken tandvlees

Wat vervelend! Ik kende het ook. Hier laat ik 1x in de 2 jaar tandsteen weghalen bij mn spalkje door de mondhygiëniste. Daarnaast poets ik met paradontax en heb hierdoor veel minder last van ontstoken tandvlees. De smaak is even wennen maar ik zweer er bij.
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:01

Bericht 15 Feb 2016 10:34

Re: Ontstoken tandvlees

Ik zou er nu 3 maal daags bij gaan spoelen, totdat de ontsteking weer over is. Met waterstofperoxide, verdunnen met water 1 op 1. Werk je ook met ragers onder de spalk? Zo nee, kijk eens naar gums softpicks. Hiermee kun je makkelijk schoonhouden onder de spalk en heb je minder kans op gingivitis.
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Anoniem234

Bericht 15 Feb 2016 11:09

Re: Ontstoken tandvlees

Ik lees net in een ander topic welke tandpasta je gebruikt. Mijn man heeft hier ook altijd erg last van gehad sinds hij poets met de rode paradontax is het eigelijk over. Die is echt speciaal voor geïrriteerd tandvlees. De smaak is wel even wennen in het begin maar ik gebruik hem zelf ook en het went snel.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Feb 2016 11:14

Re: Ontstoken tandvlees

Ik heb gum softpicks in verschillende maten en 'rager' netjes 2x per dag. Ik heb vorig jaar zo`n tandvlees behandeling gehad dat ze ontstoken vlees onder je tandvlees vandaan halen en in april moet ik weer terug voor de bovenkant, maar haleluja, dan wil je wel rageren. :P

Anyway. Ik heb dus heel snel tandsteen vorming. Moet heel goed op m`n gebit letten.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 15 Feb 2016 13:44

Re: Ontstoken tandvlees

Brrr Yadira, dat klinkt pijnlijk!

Ik zal straks eens aan mijn tandarts vragen hoe dat ragen precies werkt!
Parodontax heb ik vaker gehoord inderdaad maar ik vind het zo vies! Toch maar eens proberen.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 15 Feb 2016 16:33

Re: Ontstoken tandvlees

Rageren inderdaad met die gums softpicks. Doe ik ook en helpt echt. Gewoon een paar keer heen en weer halen in de ruimtes tussen je tanden. In het begin is het misschien bloeden maar dat gaat over. En spoel je ook? Listerine misschien iets?
D. 💙14-01-2019💙
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 15 Feb 2016 19:48

Re: Ontstoken tandvlees

Ik heb van mijn tandarts juist geleerd dat ik niet mag flossen, maar idd de soft gum stokers moet gebruiken. Met flossen druk je de bacterien als het ware in je tandvlees waardoor het weer kan gaan ontsteken. Daarnaast gebruiken ik ook nog de air flosser van braun. Werkt ook erg goed.
<<

Anoniem168

Bericht 15 Feb 2016 19:53

Re: Ontstoken tandvlees

Toet schreef:Brrr Yadira, dat klinkt pijnlijk!

Ik zal straks eens aan mijn tandarts vragen hoe dat ragen precies werkt!
Parodontax heb ik vaker gehoord inderdaad maar ik vind het zo vies! Toch maar eens proberen.


In het begin is het idd. even wennen aan de smaak, maar na een poosje weet je niet beter. Ik kom altijd terug op Paradontax, werkt als een trein bij mij tegen ontstekingen en aften en kapot tandvlees. Heb ook het idee dat deze tandpasta het beste werkt bij mij tegen tandsteen. Bij andere tandpasta's voelen mijn ondertanden aan de achterkant nog plakkerig en ruw aan na het poetsen, met Paradontax niet.
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 08:40

Bericht 15 Feb 2016 20:36

Re: Ontstoken tandvlees

Mijn vriend had ook net als jij in korte tijd twee keer ontstoken tandvlees inclusief koorts. Hij moet ook echt elke dag goed poetsen flossen en tandenstoken. Misschien is dat laatste nog een goede toevoeging? Dus niet alleen flossen maar ook tandenstokers gebruiken?
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 15 Feb 2016 22:10

Re: Ontstoken tandvlees

Ik had ook gevoelig tandvlees, zelfs met bijten van appel zat er al wat bloed aan mn appel. Doorverwezen naar mondhygienist. Uiteindelijk heeft ze kweekje gedaan, maar daar kwam niks uit. Ze wilde dus ook geen antibiotica geven maar iom tandarts toch gedaan en goddank hielp dat! Anders had ik ook naar zo'n paradontoloog gemogen die je tandvlees openlegt...
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem304

Bericht 15 Feb 2016 23:11

Re: Ontstoken tandvlees

Ik was wel helemaal verdoofd hoor tijdens die tandvlees open schraap behandeling, kan je gewoon om vragen want niet iedere paradontoloog doet dat. De behandeling was daardoor echt pijnloos, maar daarna voelt het alsof je een bokswedstrijd verloren hebt.
Jeej, kijk nu al uit naar april. :P

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers