Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Autovakantie Italie

<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 14 Feb 2016 23:34

Autovakantie Italie

Wij zijn ons aan het orienteren op een korte vakantie en willen met de auto naar Frankrijk of Italie. Nu weet ik dat veel plaatsen in Italie autovrij zijn.
Wie is al eens op autovakantie geweest in Italie en hoe werkt dat dan met het bezoeken van die oude plaatsen zoals Florence of Lucca. Kun je je auto aan de rand van de stad parkeren?

Oh en is iemand ook al eens in de regio Ligurië / Cinque Terre geweest? Is dat te doen met de auto en zijn er leuke huisjes te huur?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem282

Bericht 14 Feb 2016 23:40

Re: Autovakantie Italie

In sept/okt zijn we geweest. Met de auto door Toscane. Was fijn! De laatste vijf dagen in Florence zonder auto. We zaten in het centrum en hadden daar geen auto meer nodig. Florence zou ik ook niet aanraden met de auto. Je hebt 'm daar niet nodig. Dit waren de plaatsen die we hebben bezocht vanuit Pontedera (supermooie agriturismo): San Gimignano, Lucca, Arezzo, Siena en Pisa. Aanrader!
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 14 Feb 2016 23:46

Re: Autovakantie Italië

Ik neem aan dat je dan wel met de auto richting die steden bent gegaan. Heb je dan daar een mogelijkheid om de auto buiten de stad te parkeren?
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem282

Bericht 14 Feb 2016 23:51

Re: Autovakantie Italie

Ja, we zijn met de auto telkens vanuit Pontadera gereden. Prima te doen. Alleen Siena met een bus gedaan vanuit Florence, omdat het regende op de dag dat we wilden gaan toen we nog een auto hadden. En op zich was Florence de enige 'echte' stad. Dus overal hebben wij in/vlakbij het centrum geparkeerd.

Ik was Volterra nog vergeten. Weet niet meer precies waar, maar sommige steden waren autovrij in het centrum. Maar dan kon je er alsnog vlakbij parkeren. Ik kan me iig niet herinneren dat het heel prijzig was qua parkeerkosten.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers