Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zou jij voor jezelf willen beginnen?

<<

Anoniem187

Bericht 14 Feb 2016 14:39

Zou jij voor jezelf willen beginnen?

Waarom wel/waarom niet? Ik roep al een jaar of 5/6 dat 'als ik later groot ben' ik voor mezelf zou willen beginnen. Ik heb al die tijd ook al hetzelfde idee en ik geloof nog steeds in dat idee. Maar ik durf niet. Er komt zo veel bij kijken, ik vind het gewoonweg doodeng.

Van de andere kant, nu woon ik nog thuis dus ik heb niet al te veel vaste lasten, dus als ik het wil doen moet ik het nu doen.

Zou jij voor jezelf willen beginnen? Waarom doe je dit niet? Of waarom heb je het juist wel gedaan? En bevalt het je?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Feb 2016 14:50

Re: Zou jij voor jezelf willen beginnen?

De creatieve kant en de vrijheid om voor jezelf te werken en naar eigen inzicht te doen waar je goed in bent vind ik leuk, de andere kant, belastingaangifte moeten doen, facturen sturen, zakelijk moeten zijn tegen mensen en het met jezelf moeten leuren om klanten te vinden vind ik ronduit strontvervelend. Ik ben gewoon echt geen zakenmens.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem187

Bericht 14 Feb 2016 15:01

Re: Zou jij voor jezelf willen beginnen?

Ja, ik kijk echt tegen de juridische en boekhoudkundige kant op. Het 'leuren' om klanten lijkt me juist leuk.. Lastig!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Feb 2016 15:03

Re: Zou jij voor jezelf willen beginnen?

Wat ik ook heel vervelend vind is dat er altijd mensen zijn die zeuren en het onderste uit de kan willen en gewoon nooit tevreden zijn. Of die niet snappen dat jij het niet gratis doet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Feb 2016 15:05

Re: Zou jij voor jezelf willen beginnen?

Maar goed, misschien ben ik ook geen goed voorbeeld, er zijn er vast zat die het wel heel goed kunnen en leuk vinden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem187

Bericht 14 Feb 2016 15:11

Re: Zou jij voor jezelf willen beginnen?

Oh ja, dat heb je natuurlijk ook nog! Aan zulke mensen had ik nog niet eens gedacht.
<<

Anoniem178

Bericht 14 Feb 2016 15:34

Re: Zou jij voor jezelf willen beginnen?

Nee. We krijgen die vraag vaker omdat de vakgebieden van vriend en mij een goede combinatie vormen. Mijn broer heeft dezelfde studie als ik gedaan, maar is wel een eigen bedrijf begonnen. Die doet wel wat zijn passie is, maar is om 5 uur niet klaar met werken. Ik heb iemand die opdrachten voor me binnenhaalt, dat zou ik allemaal zelf moeten doen als ik voor mezelf begon. Denk niet dat voor mezelf beginnen meer vrijheid geeft qua opdrachten.
<<

Anoniem315

Bericht 14 Feb 2016 15:39

Re: Zou jij voor jezelf willen beginnen?

Nee. Het zou niks voor mij zijn. Ik haat boekhoudkundig werk en ik vind de risico's te groot.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Feb 2016 15:44

Re: Zou jij voor jezelf willen beginnen?

Nee het zou niet echt bij mij passen denk ik. Nou is mijn baan in het onderwijs ook niet handig om als zelfstandige te doen. Maar ik denk sowieso dat ik meer werk verzet in dienstverband met collega's om me heen dan wanneer ik vrijer zou zijn.
#teammaple🍁
<<

Anoniem162

Bericht 14 Feb 2016 15:48

Re: Zou jij voor jezelf willen beginnen?

Ik heb dit gedaan omdat ik niet tevreden was met mijn baan, ik vond dat het anders kon, beter kon. Dat ik iets extra's te bieden heb. Ja het bevalt en nee niet altijd, vooral niet in de crisis, het zoeken naar klanten, de financiele onzekerheid.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Feb 2016 16:04

Re: Zou jij voor jezelf willen beginnen?

Ik ben sinds 1 januari voor mezelf begonnen. Ben officemanager en met boekhouden heb ik genoeg ervaring.

Ik heb deze stap gezet omdat ik in een hoek werk waar het moeilijk is om voor 2 a 3 dagen vast werk te krijgen (niet voldoende geld en teveel onzekerheid qua nieuw werk) maar her en der 1 dag per week is wel vraag naar. Nu werk ik bij 4 bedrijven, in totaal 1,5 a 2 dagen per week.
Vooral qua salaris ben ik er met deze stap flink op vooruit gegaan.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem211

Bericht 14 Feb 2016 17:21

Re: Zou jij voor jezelf willen beginnen?

Ik ben in 2011 begonnen omdat ik geen passende baan bij mijn ambities kom vinden. Ik vind het leuk, want ik kan er heel veel creativiteit in kwijt. De onzekerheid en het 'zoeken ' naar klanten/jezelf elke keer weer op de kaart moeten zetten vind ik vaak wel vermoeiend.
<<

Anoniem185

Bericht 14 Feb 2016 18:40

Re: Zou jij voor jezelf willen beginnen?

Nee, ik vind het veiliger om in dienst te zijn waar ik nu werk.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 14 Feb 2016 18:47

Re: Zou jij voor jezelf willen beginnen?

Al gedaan :D
Al werk ik ook nog gewoon in loondienst omdat ik er bij laaaaaaaaaange na niet genoeg mee verdien. Maar vindt het voorl gewoon heel leuk om te doen!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Feb 2016 20:09

Re: Zou jij voor jezelf willen beginnen?

nee, ik heb gezien wat voor ellende het was bij mijn man. Zou het nooit doen
Afbeelding
<<

Fearie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1428

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 14 Feb 2016 20:11

Re: Zou jij voor jezelf willen beginnen?

Mijn man is voor zichzelf begonnen, maar ook alleen maar omdat ik alle administratie doe. Mijn eigen werk zou ik niet zelfstandig willen doen, teveel verantwoording en gedoe.
D. 16-8 en J. 27-11
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3116

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 14 Feb 2016 20:25

Re: Zou jij voor jezelf willen beginnen?

Mijn vriend werkt voor zichzelf dus ik hou graag mijn vaste baan. Ik heb het er ook prima naar mijn zin hoor en zou ook niet weten wat ik moet gaan doen als zzp'er.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 14 Feb 2016 21:28

Re: Zou jij voor jezelf willen beginnen?

Ja, ik zou best voor mijzelf willen beginnen.
Het lijkt mij alleen heel erg lastig om jezelf te profileren en bestaansrecht op te bouwen.
Maar wie weet, ooit in de toekomst.
<<

Anoniem282

Bericht 14 Feb 2016 21:36

Re: Zou jij voor jezelf willen beginnen?

Ja, maar wel om de goede redenen. Het moet niet een impulsieve actie zijn en dus echt goed zijn overdacht en een plan uitgewerkt hebben. Ook zou ik -voor mijn eigen ambitie hiermee binnenkort te beginnen- nooit zomaar op goed geluk m'n baan in loondienst opzeggen. Ik moet wel zekerheid behouden de eerste tijd en als m'n eigen bedrijf goed loopt, dan pas zou ik overwegen om niet langer in loondienst te werken. En ik zou zorgen voor een buffer van een paar duizend euro: als je het al niet nodig hebt om je eigen bedrijfje te starten, heb je het wellicht nodig als 'leefgeld'.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 14 Feb 2016 21:39

Re: Zou jij voor jezelf willen beginnen?

Gevoelsmatig wel, maar hoe, wat, waarom en waarin, ik zou het niet weten. Voor mijn gevoel is alles al eens gedaan qua winkel of idee en ik ben niet echt ZZP-materiaal, denk ik.
L2014 & H2017
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Feb 2016 21:42

Re: Zou jij voor jezelf willen beginnen?

mzcharlotte schreef:Gevoelsmatig wel, maar hoe, wat, waarom en waarin, ik zou het niet weten. Voor mijn gevoel is alles al eens gedaan qua winkel of idee en ik ben niet echt ZZP-materiaal, denk ik.


Waarom ben je geen zzp materiaal?
Zou je iets heel anders willen dan dat je nu doet?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 14 Feb 2016 21:46

Re: Zou jij voor jezelf willen beginnen?

Ja, heel graag. Maar ik weet niet of ik gewoon een ander bedrijf zoek, of ook een andere functie. Ik ben bezig met een carrièrecoach en in dat traject neem ik ook 'zelfstandigheid' mee. Het enige waar ik mee zou kunnen ZZP'en is een (personal/executive) assistenten-functie, ik kan dat ontzettend goed maar heb daarin weer weinig aantoonbare ervaring.
L2014 & H2017
<<

Anoniem187

Bericht 14 Feb 2016 21:59

Re: Zou jij voor jezelf willen beginnen?

Ik loop dus al een aantal jaren met een idee rond en toch durf ik de stap niet te zetten. Wáár moet ik beginnen? Ja, een ondernemersplan opzetten maar zelfs dat vind ik al lastig. En dat terwijl ik het goed heb uitgedacht, goed voor me zie hoe ik het zou willen, redelijk weet wat de concurrentie doet, kosten etc. Ik wil gewoon het uitvoeren, niet de papierenkraam ;)
<<

Anoniem282

Bericht 15 Feb 2016 00:00

Re: Zou jij voor jezelf willen beginnen?

Ik zou beginnen bij het begin: inlezen, naar beurzen/events gaan voor startende ondernemers, je netwerk benaderen voor expertise, et cetera, et cetera. Wat zou je willen gaan doen? En hoe verhoudt zich dit tot de plannen die je nog niet lang geleden had om op jezelf te gaan wonen? Bij een startende onderneming kom je vaak voor onvoorziene kosten te staan; vandaar mijn vraag over het op jezelf willen wonen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 15 Feb 2016 00:06

Re: Zou jij voor jezelf willen beginnen?

Ik zou geen eigen bedrijf willen hebben. Ik ben totaal niet commercieel gericht, wat je vaak wel moet zijn. Daarnaast ben ik wel redelijke met cijfers, maar als ik zie hoe mijn vriend bezig is iedere keer met achter geld aan zitten van klanten en het bijhouden van betaalde facturen etc. Is dat niks voor mij. Ik zou het in de toekomst best van hem willen overnemen voor een deel, maar lang niet alles.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
Volgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers