Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Peuter kijkt soms scheel (update pag. 2)

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 13 Feb 2016 11:30

Peuter kijkt soms scheel (update pag. 2)

Het is mij de laatste tijd vaker opgevallen dat Lu. soms scheel kijkt. Dan draait één oogje een beetje naar binnen. Het is volgens mij vooral als hij ingespannen bezig is met iets wat dichtbij is of als hij moe is. Het is best subtiel en dus ook niet de hele tijd daarom twijfelde ik een beetje. J. zag het niet, maar die ziet ook niet dat onze behoorlijk schele kater scheel is dus dat zegt niet zo heel veel. Gisteren was ik bij vrienden en toen zei mijn vriendin ineens: "Heb je gezien dat hij scheel kijkt als hij moe is?". Ik had haar al bijna een jaar niet gezien door alle drukte dus het viel haar echt gisterenavond op.
Het was voor mij de bevestiging dat hij inderdaad scheel kijkt af en toe en nu kan ik ook niet meer bij mezelf denken: nee joh, je verbeeld het je.
Ik maak me natuurlijk toch stiekem wel een beetje zorgen want het is wel mijn kleine ventje. Maar tegelijk denk ik: loopt vast wel los.

Hebben jullie hier ervaringen mee? Zijn jullie er me naar de huisarts geweest? Moest je naar de oogarts? Wat was er aan de hand?
Laatst gewijzigd door Pompoen op 02 Mei 2016 15:40, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 13 Feb 2016 11:34

Re: Peuter kijkt soms scheel

Ik zou wel even naar de huisarts gaan iig, misschien heeft ie wel een lui oog ofzo....dat hebben ze bij mij gemist, dus ik heb nog steeds een lui oog en zonder bril of lenzen en ik ben moe, kijk ik ook een heel klein beetje schelig.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 13 Feb 2016 11:35

Re: Peuter kijkt soms scheel

Oh dat had ik er niet in gezet. Ik ga maandag inderdaad even bellen met de huisarts, al is het maar voor mijn eigen geruststelling haha. En inderdaad lijkt het me goed om te kijken of hij een lui oog of iets heeft. Mijn zusje had dat vroeger, die moest een bril en afplakken. Mijn vader heeft volgens mij ook een lui oog wat gemist is.
<<

Leaf

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2809

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:42

Bericht 13 Feb 2016 11:36

Re: Peuter kijkt soms scheel

Ja groot gelijk, hij is nu nog op een leeftijd dat het gecorrigeerd kan worden/hij eroverheen kan groeien. Het zusje van Marin keek volgens mij ook scheel op die leeftijd?
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.
<<

Anoniem258

Bericht 13 Feb 2016 11:44

Re: Peuter kijkt soms scheel

Goed dat je iig meteen naar de huisarts gaat. Ik had het vroeger ook en moest afplakken. Mijn dochtertje had het ook maar dat bleek wat anders, maar gelukkig is dat vrij zeldzaam. Dat verhaal ken je wel (je weet als het goed is wel wie ik ben) Daarom gewoon even gaan.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 13 Feb 2016 11:46

Re: Peuter kijkt soms scheel

Meggy schreef:Goed dat je iig meteen naar de huisarts gaat. Ik had het vroeger ook en moest afplakken. Mijn dochtertje had het ook maar dat bleek wat anders, maar gelukkig is dat vrij zeldzaam. Dat verhaal ken je wel (je weet als het goed is wel wie ik ben) Daarom gewoon even gaan.


Ja zeker, jouw verhaal had ik ook in mijn achterhoofd. Ik ben gelukkig helemaal niet zo bang dat het dat is, lijkt me tamelijk zeldzaam. Maar je kunt het maar beter zeker weten. En als het een lui oog is, wat me een stuk waarschijnlijker lijkt, dan is het ook goed om er bijtijds bij te zijn. Al zou ik het best sneu vinden natuurlijk als hij een bril zou moeten of zou moeten afplakken. Maar goed, als dat alles is dan ben ik al lang blij.
<<

Anoniem258

Bericht 13 Feb 2016 11:51

Re: Peuter kijkt soms scheel

Ja. Daarom. De kans is vele malen groter dat het iets 'simpels' is.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 13 Feb 2016 12:00

Re: Peuter kijkt soms scheel

Ik ga zelf ook scheel kijken als ik moe ben, daarom heb ik al jaren een bril en gaat het prima. Volgens mij was het bij mij niet op te lossen met afplakken maar ik kan er zo prima mee leven.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 13 Feb 2016 12:33

Re: Peuter kijkt soms scheel

Naar de huisarts! ;) die kan je verwijzen naar een orthoptist

Plakken helpt niet tegen scheelzien, maar wel een lui oog (een oog wat achterloop in zichtontwikkeling omdat het andere oog dominanter is).

Ik kijk liever een keer te veel dan te weinig ;)
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

madelief

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 22

Geregistreerd: 17 Sep 2013 20:49

Bericht 13 Feb 2016 13:51

Re: Peuter kijkt soms scheel

Idd even een dokter naar laten kijken.

@ Meggy, nu ben ik wel heel benieuwd naar welke zeldzame ziekte jouw dochter heeft aan haar oog. Ik heb namelijk een zoontje met ook een zeldzame oogziekte. Mag ook per pb hoor, snap dat je het misschien niet openbaar neer wilt zetten.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 13 Feb 2016 13:55

Re: Peuter kijkt soms scheel

Mijn nichtje heeft het ook, heeft ook +6 afwijking (Viel helemaal niet op eerst, omdat ze zich er makkelijk aan aanpassen). Ze is onder behandeling van oogarts, moet al meer dan jaar afplakken maar ze laat het niet zitten helaas. Dus dat werkt eigenlijk niet. Haar bril laat ze gelukkig wel heel goed op.
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 13 Feb 2016 13:59

Re: Peuter kijkt soms scheel

Mijn oudste dochter keek ook soms scheel. Wij zijn naar de ha gegaan en hebben een verwijzing gekregen voor de oogarts. Ze bleek een lichte min sterkte te hebben. Vooral als ze moe was keek ze scheel. Inmiddels is ze er over heen gegroeid.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 13 Feb 2016 14:42

Re: Peuter kijkt soms scheel

Huppekee schreef:Naar de huisarts! ;) die kan je verwijzen naar een orthoptist

Plakken helpt niet tegen scheelzien, maar wel een lui oog (een oog wat achterloop in zichtontwikkeling omdat het andere oog dominanter is).

Ik kijk liever een keer te veel dan te weinig ;)


Nee ik dacht ook meer dat scheelzien een aanwijzing voor een lui oog zou kunnen zijn, ik weet dat afplakken daarvoor is, niet voor scheel zien. Ik las ook dat scheelzien een aanwijzing kan zijn voor een +sterkte en omdat het oog zich niet helemaal goed kan aanpassen het kind dan scheel gaat zien. Ik zie mijn zoontje vaak iets vrij dicht voor zijn gezicht houden en dan scheel kijken dus ik vraag me vooral af of hij niet een bril nodig heeft.
Ben jij Orthoptist? Wat is het verschil tussen een oogarts en een orthoptist dan?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 13 Feb 2016 14:55

Re: Peuter kijkt soms scheel

Mijn zoon keek ook af en toe scheel, dit werd wel steeds minder naarmate hij wat ouder werd. Toen hij 3,5 jaar was keek hij nog af en toe scheel, ook als hij moe was en ben ik met hem naar de oogarts geweest. Daar kreeg hij druppeltjes in zijn ogen en hebben ze goed gekeken, maar er was bij hem niks aan de hand. Ik zou ook het zekere voor het onzekere nemen, bij ons heeft mijn moeder en zus een lui oog gehad dus dat maakte extra dat ik het even wilde laten nakijken.
<<

anoniem213

Bericht 13 Feb 2016 15:12

Re: Peuter kijkt soms scheel

Pompoen schreef:
Huppekee schreef:Naar de huisarts! ;) die kan je verwijzen naar een orthoptist

Plakken helpt niet tegen scheelzien, maar wel een lui oog (een oog wat achterloop in zichtontwikkeling omdat het andere oog dominanter is).

Ik kijk liever een keer te veel dan te weinig ;)


Nee ik dacht ook meer dat scheelzien een aanwijzing voor een lui oog zou kunnen zijn, ik weet dat afplakken daarvoor is, niet voor scheel zien. Ik las ook dat scheelzien een aanwijzing kan zijn voor een +sterkte en omdat het oog zich niet helemaal goed kan aanpassen het kind dan scheel gaat zien. Ik zie mijn zoontje vaak iets vrij dicht voor zijn gezicht houden en dan scheel kijken dus ik vraag me vooral af of hij niet een bril nodig heeft.
Ben jij Orthoptist? Wat is het verschil tussen een oogarts en een orthoptist dan?

post340477.html

Dit stuk van Huppekee heb ik destijds gelezen. Ik wist daarvoor niet echt wat het was.
<<

Anoniem258

Bericht 13 Feb 2016 16:40

Re: Peuter kijkt soms scheel

.
Laatst gewijzigd door Anoniem258 op 15 Feb 2016 18:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 13 Feb 2016 17:13

Re: Peuter kijkt soms scheel

Klopt, ik ben orthoptist ja ;)

Een oogarts kijkt naar de gezondheid van het oog. Een orthoptist naar de samenwerking tussen beide ogen (waaronder scheelzien, dubbelzien, kinderbrillen en luie ogen). Heb er inderdaad een stukje over geschreven ☺️
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

madelief

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 22

Geregistreerd: 17 Sep 2013 20:49

Bericht 13 Feb 2016 21:54

Re: Peuter kijkt soms scheel

@ Meggy, Dat is dan heel toevallig want mijn zoontje heeft dat ook! Hoe oud is jouw dochter?
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:42

Bericht 13 Feb 2016 22:56

Re: Peuter kijkt soms scheel

Onze oudste dochter is vanaf ongeveer 1 jaar tot 3 jr in behandeling geweest voor een lui oog. Gelijk een afspraak maken bij de huisarts ;-) nu zie je vrijwel niets meer...
<<

Anoniem258

Bericht 14 Feb 2016 11:59

Re: Peuter kijkt soms scheel

madelief schreef:@ Meggy, Dat is dan heel toevallig want mijn zoontje heeft dat ook! Hoe oud is jouw dochter?

Pb gestuurd. Zag later pas die van jou. :)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 14 Feb 2016 14:29

Re: Peuter kijkt soms scheel

Huppekee schreef:Klopt, ik ben orthoptist ja ;)

Een oogarts kijkt naar de gezondheid van het oog. Een orthoptist naar de samenwerking tussen beide ogen (waaronder scheelzien, dubbelzien, kinderbrillen en luie ogen). Heb er inderdaad een stukje over geschreven ☺️


Dat stukje heb ik toen volgens mij wel gelezen haha, maar ik ga het nu nog een keer lezen want het is niet echt blijven hangen blijkbaar. thanks!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 15 Feb 2016 09:22

Re: Peuter kijkt soms scheel

Heb vanmiddag een afspraak bij de huisarts, ze vonden het inderdaad wel een goed idee dat ik even langs zou komen.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 15 Feb 2016 15:23

Re: Peuter kijkt soms scheel

Nou bij de huisarts geweest en Lu. kijkt inderdaad af en toe scheel, ze hadden het op de opvang ook gezien en de huisarts zag ook dat het linkeroogje niet goed meebewoog en toen hij op een gegeven moment zat te staren zag ze ook dat hij echt scheel keek.

Huisarts denkt strabismus of amblyopie, scheelzien of een lui oog.

Nu dus inderdaad doorverwezen naar een orthoptist in het ziekenhuis, de oogarts kijkt dan ook tussendoor even mee omdat de ogen toch gedruppeld moeten worden.

Helaas wel flinke wachttijden, nu begin mei een afspraak gemaakt.

Ik zat me trouwens ineens af te vragen of hij misschien daarom niet van dingen af durft te springen en bang is als hij ergens bovenop staat, dat hij de diepte niet goed ziet of zo. Hij is wat dat betreft echt een bangerd terwijl dat verder wel mee valt.
<<

Anoniem258

Bericht 15 Feb 2016 17:15

Re: Peuter kijkt soms scheel

Afwachten dus nog even.
Die wachttijden zijn erg lang ja.

Geen idee verder of hij daar last van kan hebben met hoogtes
Onze dochter heeft dus maar 1 oog en ziet geen diepte meer maar die durft wat dat betreft alles nog. Alleen vreemde trappen afgaan wil ze me altijd even vasthouden.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 15 Feb 2016 17:24

Re: Peuter kijkt soms scheel

Meggy schreef:Afwachten dus nog even.
Die wachttijden zijn erg lang ja.

Geen idee verder of hij daar last van kan hebben met hoogtes
Onze dochter heeft dus maar 1 oog en ziet geen diepte meer maar die durft wat dat betreft alles nog. Alleen vreemde trappen afgaan wil ze me altijd even vasthouden.


Hij zat altijd bovenaan de glijbaan te twijfelen en ging dan maar op zijn buik achterstevoren. Ook op de commode vind hij doodeng, als hij staat en ik sta niet vlak voor hem dan drukt hij zich stevig tegen de muur. Hij springt nu pas sinds kort van de bank af, dat durfde hij echt niet en nu alleen met een groot dik kussen er onder waar hij zich op kan laten vallen.
De trap af kan hij wel maar hij wil dat eigenlijk liever niet, op vindt hij geen probleem. Ook op mijn schouders zitten vond hij heel erg eng in het begin.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers