Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Welke foundation voor droge huid?

<<

Anoniem159

Bericht 12 Feb 2016 13:20

Welke foundation voor droge huid?

Ik draag eigenlijk altijd foundation, vind mn huid met gewoon veel mooier dan zonder, en het staat ook gewoon wat verzorgder omdat ik best wat rode vlekjes in mn gezicht heb.

Ik had een tijdje een cc cream van maxfactor die heel goed beviel, maar die is uit het assortiment. En bij veel foundations worden 'velletjes' zo geaccentueerd. Ik scrub een paar keer per week en gebruik een vochtinbrengende crème dus dat is het probleem niet.

Dus welke foundations/bb/cc creams vinden jullie een aanrader voor een droge huid?
Bedankt :)
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 12 Feb 2016 13:52

Re: Welke foundation voor droge huid?

Ik heb ook een droge huid maar ik schub juist niet meer. Hierdoor werd mijn huid nog droger en kreeg ik nog meer velletjes. Ik doe nu een keer per week de microdelivery peel van Philosophy en gebruik een serum onder mijn dag - en nacht verzorging. Mijn huid is hier flink van opgeknapt!

Als foundation gebruik ik de even skin tone van Catrice. Kost rond de €8. Veel beautybloggers waren niet te spreken over deze foundation (ik Google altijd eerst voor een review voordat ik een foundation koop) maar voor mij werkt ie goed.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 12 Feb 2016 15:13

Re: Welke foundation voor droge huid?

Ik zou ook zeker niet zo vaak scrubben als je een droge huid hebt joh! Je scrubt ook het natuurlijke vetlaagje er iedere keer af he.
#teammaple🍁
<<

Anoniem304

Bericht 12 Feb 2016 15:14

Re: Welke foundation voor droge huid?

Ik was mijn gezicht met een washandje en op de plek waar ik velletjes heb, ga ik er even een paar keer extra overheen. Niet schrobben of scrubben, dat doe ik niet meer. M`n huid is nu echt een stuk beter. Ik doe dit sinds 2 weken nu ipv echt scrubben.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 12 Feb 2016 17:41

Re: Welke foundation voor droge huid?

Ik heb hetzelfde probleem en scrub inderdaad de droge plekken (voorhoofd) niet. En als het heel erg is kam ik mijn pony er over haha. Geen oplossing.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem186

Bericht 12 Feb 2016 18:09

Re: Welke foundation voor droge huid?

Ik heb ook een droge huid en gebruik de CC crème van de Hema, echt top spul.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 20 Feb 2016 13:02

Re: Welke foundation voor droge huid?

Ik gebruik BB-cream. Sindsdien geen losse velletjes meer.
<<

Anoniem159

Bericht 20 Feb 2016 14:33

Re: Welke foundation voor droge huid?

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb sinds dit topic de droge plekken steeds overgeslagen en de losse velletjes zijn gewoon bijna weg! Beetje dom dat ik dat zelf niet bedacht had.

Verder had ik die cc foundation van de Hema gehaald maar ik denk dat die iets te donker is voor me dus die bewaar ik even tot ik weer wat kleur krijg.
Jeanette, ik was ook blij met de bb en cc creams trend, maar dat word weer hard minder heb ik het idee. Ik heb nu een redelijk romige foundation van Maxfactor gevonden, die vind ik ook wel fijn geloof ik. :-)
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 22 Feb 2016 12:57

Re: Welke foundation voor droge huid?

Fijn dat de droge plekjes bijna weg zijn! Ik heb ook een hele droge huid en roodheden, wel verder praktisch geen/bijna nooit echt oneffenheden qua een pukkeltje of grove poriën ofzo. Maar ik vind een poeder wat dat betreft fijner dan foundation. Gewoon lekker dagcrème die je fijn vindt en dan een poeder die wat egalisert en matteert. Maar dan heb je losse poeder (doe het ook met een grove kwast) ipv zo'n laag foundation die indroogt. Heb de Clinique almost powder al jaren met veel plezier.

Als je meer dekking wilt is het het wellicht helemaal niet hoor, maar ik vind dit echt veel fijner dan foundation.
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 22 Feb 2016 13:02

Re: Welke foundation voor droge huid?

Zoek een fijne reiniger en creme die je huid niet uitdroogt, ook voor dat je gaat slapen lekker smeren, vanuit daar kijken naar een fijne fondation.
<<

Anoniem186

Bericht 22 Feb 2016 15:30

Re: Welke foundation voor droge huid?

Floddertje schreef:Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb sinds dit topic de droge plekken steeds overgeslagen en de losse velletjes zijn gewoon bijna weg! Beetje dom dat ik dat zelf niet bedacht had.

Verder had ik die cc foundation van de Hema gehaald maar ik denk dat die iets te donker is voor me dus die bewaar ik even tot ik weer wat kleur krijg.
Jeanette, ik was ook blij met de bb en cc creams trend, maar dat word weer hard minder heb ik het idee. Ik heb nu een redelijk romige foundation van Maxfactor gevonden, die vind ik ook wel fijn geloof ik. :-)


Ja, ze zijn best donker hè, die van de Hema.
Ik heb een heel lichte huid, voor in de zomer heb ik nr 2 en voor in de winter nr 1.

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron