Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Beeldschermbril

<<

Elle123

Bericht 11 Feb 2016 16:06

Beeldschermbril

Ik zit de hele dag achter de computer en ik heb vaak droge/vermoeide ogen. Is een beeldschermbril bedoeld om dat wat te verminderen? Mijn lenzen worden echt droog en ik ga wazig zien. Ik heb min 4,5 en draag dus lenzen, dus de bril is niet bedoeld om scherper te zien, want met mijn lenzen zie ik uiteraard prima. Hij is dan meer om op kantoor te dragen. Iemand daar ervaring mee?
<<

anoniem213

Bericht 11 Feb 2016 16:11

Re: Beeldschermbril

Heb je maandlenzen? Als je de hele dag achter een beeldscherm zit, adviseert mijn opticiën om je lenzen elke drie weken te wisselen.
<<

Elle123

Bericht 11 Feb 2016 16:38

Re: Beeldschermbril

Ja, ik wissel ze inderdaad vaker. Ik bestel ze via Lensbase en dat scheelt echt veel met wat ik voor precies dezelfde lenzen betaalde bij de opticien (daar betaalde ik 175 euro per half jaar, dan ga je niet elke 3 weken wisselen, dan wordt het wel een heel dure grap. nu betaal ik ca 35 euro voor 3 paar). Maar dan nog heb ik droge ogen aan het eind van de dag, ook al ik net nieuwe in heb gedaan. Volgens mij knipper je ook minder als je naar je beeldscherm zit te turen 8,5 uur per dag.
<<

Anoniem255

Bericht 11 Feb 2016 17:31

Re: Beeldschermbril

Er bestaan ook schermen die je over het beeldscherm kunt hangen.

Heb ik ook heel lang gebruikt en dat werkte wel goed.
<<

Ravioli

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 04 Sep 2013 22:25

Bericht 11 Feb 2016 22:38

Re: Beeldschermbril

Je knippert inderdaad veel minder als je leest of naar een beeldscherm kijkt. Daardoor worden je ogen dus sneller droog, zeker met lenzen in. Je zou kunnen proberen om oogdruppels te gebruiken tussendoor.
Wel degene die je in combinatie met je lenzen kunt gebruiken..
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 09 Feb 2022 21:02

Re: Beeldschermbril

Even een oud topic omhoog halen. Afgelopen twee weken ben ik weer aan het werk en zit ik veel achter de computer. Met mijn werkzaamheden is dat niet makkelijk te veranderen, maar ik merk wel dat ik last krijg van mijn ogen. Heeft iemand ervaring met een beeldschermbril? Zo ja, wat vind je ervan?
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 09 Feb 2022 21:18

Re: Beeldschermbril

Veel monitoren/beeldschermen hebben tegenwoordig al een ingebouwde functie om blauw licht te filteren. Heeft die van jou dat niet?
Want in dat geval voegt zo'n bril niks toe.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3728

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 09 Feb 2022 21:19

Re: Beeldschermbril

Taeda schreef:Even een oud topic omhoog halen. Afgelopen twee weken ben ik weer aan het werk en zit ik veel achter de computer. Met mijn werkzaamheden is dat niet makkelijk te veranderen, maar ik merk wel dat ik last krijg van mijn ogen. Heeft iemand ervaring met een beeldschermbril? Zo ja, wat vind je ervan?


Ik heb er 1. Heel blij mee! Ik gebruik hem dagelijks. Heb er ook + sterkte in en een blauw filter. Het kijkt veel rustiger.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 09 Feb 2022 21:20

Re: Beeldschermbril

Scandic schreef:Veel monitoren/beeldschermen hebben tegenwoordig al een ingebouwde functie om blauw licht te filteren. Heeft die van jou dat niet?
Want in dat geval voegt zo'n bril niks toe.

Geen idee eigenlijk. Hoe kom ik daar achter? 🤓
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4383

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 09 Feb 2022 22:44

Re: Beeldschermbril

Even googelen op de specs van je monitor/laptop 😁
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3089

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 10 Feb 2022 12:57

Re: Beeldschermbril

Rechter muisknop - beeldscherminstelling. En dan onder helderheid en kleur staat nachtlamp. Die kun je aanzetten. Nachtlamp is een misleidend begrip. Ik vind het heerlijk werken als ik die heb aangezet.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 10 Feb 2022 21:49

Re: Beeldschermbril

Het zou ook kunnen zijn dat je droge ogen hebt. Als je naar een beeldscherm kijkt knipper je minder vaak en krijg je drogere ogen. Je zou dus ook eens een tijdje oogdruppels kunnen gebruiken.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 10 Feb 2022 23:14

Re: Beeldschermbril

Als je boven een aantal uur beeldschermwerk doet dient je werkgever de bril te vergoeden.
Dat staat in de arbowet.

Je scherm niet op donker zetten, dat is voor als je in de avond computerwerk doet bij slechte verlichting. (Achtergrond zwart/witte letters) Dit is namelijk slechter voor je ogen.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 12 Feb 2022 20:35

Re: Beeldschermbril

Carra schreef:Rechter muisknop - beeldscherminstelling. En dan onder helderheid en kleur staat nachtlamp. Die kun je aanzetten. Nachtlamp is een misleidend begrip. Ik vind het heerlijk werken als ik die heb aangezet.


Deze tip is echt top!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1640

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 13 Feb 2022 17:11

Re: Beeldschermbril

Ik ben vorig jaar eens voor zo'n bril naar de Pearle geweest, maar het is niet bewezen dat het helpt. Hij raadde het me ook eerder af dan aan als het zonder sterkte zou zijn.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers