Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ziek: wat eet je dan het liefst?

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 11 Feb 2016 16:56

Re: Ziek: wat eet je dan het liefst?

Witte bolletjes met een omelet. Of met knakworstjes. Dat vind ik ook altijd lekker.

Als ik echt nog ziek-ziek ben, dus niet aan het opknappen dan wil ik alleen maar slapen en soep. Bouillon ofzo.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 11 Feb 2016 17:26

Re: Ziek: wat eet je dan het liefst?

Crackers of toastjes met smeerkaas of gewoon droge toastjes. En bosvruchten yoghurt of kwark.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Vivianne

Bericht 11 Feb 2016 18:08

Re: Ziek: wat eet je dan het liefst?

Fruit en crackers met smeerkaas. Als ik iets beter wordt en iets warms wil eten rijst met suiker, kaneel en boter.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 11 Feb 2016 18:49

Re: Ziek: wat eet je dan het liefst?

Een pittige soep zoals Tom Kha Kai, of Balinese kokossoep.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 11 Feb 2016 18:51

Re: Ziek: wat eet je dan het liefst?

Van die droge crackertjes.
Eigenlijk sowieso iets harts. Daarom ook liever crackers dan brood.
En ja, eenmaal iets aan de betere hand dan ook liever friet dan aardappelen of pasta ofzo..
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 11 Feb 2016 18:53

Re: Ziek: wat eet je dan het liefst?

Kippensoep.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 11 Feb 2016 20:10

Re: Ziek: wat eet je dan het liefst?

Suus schreef:Beschuitjes met suiker, dat kregen we vroeger thuis ook altijd. Verder bouillon en verse jus.


Precies dit :). En zodra ik me beter voel: chips.

Creamcrackers met kaas en boter zijn inderdaad heerlijk.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

mida4you

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2029

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 11 Feb 2016 21:24

Re: Ziek: wat eet je dan het liefst?

Ik kreeg vroeger thuis als ik ziek was een geprakte banaan, zo lekker. Vindt het nu nog steeds lekker en mijn kids ook hihi.
Z. 3 augustus 2010 & A. 23 augustus 2013
<<

Anoniem260

Bericht 12 Feb 2016 07:32

Re: Ziek: wat eet je dan het liefst?

Kiwi schreef:
Thunder schreef:
bambina schreef:Echt heel idioot maar ik heb dan vaak zin in patat! Een vette hap.

Ik ook. De eerste dagen eet ik heel weinig om daarna los te gaan met een vette hap.

Precies dit.. R vind me maar raar... :smile:



Hier nog een! Liefst patat met pindasaus en mayo.
Heb er ook een theorie over (want dit is meestal na overgeef-ziek zijn bij mij), dat je lijf wat mineralen tekort komt doordat je leeg bent gelopen (of weinig hebt gegeten) en je die weer aan moet vullen, Voila trek in vette (zoute) hap!
<<

Anoniem168

Bericht 12 Feb 2016 10:53

Re: Ziek: wat eet je dan het liefst?

Ja na een paar dagen kan ik ook alleen aan vette hap en lekkere dingen denken.
Meestal wil ik eerst alleen beschuitjes eten met kaas, rookvlees, jam terwijl ik niet eens zo'n jam-eter ben normaal. En daarbij thee drinken. Soms een bakje kwark en dat is het dan.
<<

Anoniem184

Bericht 12 Feb 2016 11:11

Re: Ziek: wat eet je dan het liefst?

Ik eet gewoon waar m'n lichaam aangeeft trek in te hebben. Soms kan ik een halve dag over een rijstwafel doen, maar vaak als ik na bijvoorbeeld buikgriep weer aan de beterende hand ben, dan eet ik ook graag vette hap. Ik ga dat dan ook niet uit de weg, sterker nog, het komt er vrijwel nooit weer opnieuw uit (in de zin van overgeven/buikpijn/diarree). Ik geloof ook niet zo in dat je na, of aan het eind van een buikgriep nog lichte dingen moet eten enzo. Je lichaam geeft het zelf wel aan.
<<

Anoniem185

Bericht 13 Feb 2016 03:28

Re: Ziek: wat eet je dan het liefst?

Oh gatver écht geen vette hap.

Ik eet beschuitjes met jam/hagelslag en bouillon. Als ik misselijk ben een glas platte cola.
Verder eet ik gewoon weinig of niets. En heel veel thee.
<<

Anoniem273

Bericht 13 Feb 2016 09:48

Re: Ziek: wat eet je dan het liefst?

Rijstwafels met boter en suiker en 's avonds Knorr tomatensoep extra gevuld (dan haal ik de balletjes eruit, het enige eten waarvoor ik een uitzondering maak dat er vlees in heeft gezeten) en dan soppen met bruine boterhammen. En Pombår chips of Heartbreakers.
Laatst gewijzigd door Anoniem273 op 15 Feb 2016 07:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem147

Bericht 13 Feb 2016 10:55

Re: Ziek: wat eet je dan het liefst?

Ik eet ook wat ik wil en waar ik zin in heb. Ik ben eigenlijk nooit ziek qua spijsverteringskanaal (gelukkig, want dat vind ik wel zo vreselijk stom en irritant). Maar als ik mega verkouden ben, hoofdpijn heb of gewoon koorts (daar ben ik dan verder nauwelijks ziek bij, alleen mega loom) dan eet ik ook graag vet en koolhydraat rijk.

Als ik misselijk ben dan durf ik nooit zo goed te eten. Meestal eet ik dan rijstwafels en drink ik water. Als dat na een uurtje nog goed voelt dan pak ik nog iets extra's en zo verder.
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 13 Feb 2016 11:05

Re: Ziek: wat eet je dan het liefst?

Ik ben nu ook ziek, maar geen buikgriep, (voorhoofdsholte ontsteking oid) dus ik eet gewoon wat ik normaal ook eet. m'n eetlust is in ieder geval niet anders. Al voel ik me wel min
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:10

Bericht 14 Feb 2016 22:11

Re: Ziek: wat eet je dan het liefst?

Beschuit met witte basterdsuiker of naturelchips.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 14 Feb 2016 22:46

Re: Ziek: wat eet je dan het liefst?

Droge beschuitjes of droog brood en dan bouw ik het op na brood met boter en daarna brood met boter en kipfilet. Zo lekker vind ik dat dan (na 2 dagen niet eten). Ik moet vaak overgeven als ik ziek ben. Verder kreeg ik vroeger altijd bouillon.

Ik probeer de eerste dagen na het ziek zijn wel altijd wat lichter/puurder te eten. Droge aardappels, stukje kipfilet etc. Niet meteen gekruid en in kleine porties. Als ik koorts heb (zonder buikklachten) heb ik altijd reuze honger, dat vreet energie of zo. Dan kan ik alles wel eten.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers