Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Facebook en je kind

<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 10 Feb 2016 14:24

Re: Facebook en je kind

Thanks Yadira! :cheering:
<<

Anoniem 179

Bericht 10 Feb 2016 14:41

Re: Facebook en je kind

Lady, ik wilde nog even op jou inhaken. Behalve het forum ken ik je niet, maar er staat heel veel van jou op openbaar. Had ik al vaker gezien, ook bijv de namen van je vriend en stiefzoon en foto's van hen zijn zichtbaar (ik weet niet of het nu nog zo is maar destijds wel).

Ik heb nav dit topic nog even gekeken en van mij staat alles op vrienden.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 10 Feb 2016 14:45

Re: Facebook en je kind

Ik had alles al op alleen vrienden staan. Maar ik ging toch even kijken en zag nu ook dat ik kon kijken hoe mensen die geen vrienden met mij zijn mijn fb pagina zien. Ik zag dat ze wel alle foto's kunnen zien. Dat wil ik dan eigenlijk ook niet al zie ik nu dat het om mijn profiel foto's gaat en mijn omslagfoto's. Is dat ook in te stellen? Of is het dan handiger om die foto's gewoon te verwijderen?
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem 179

Bericht 10 Feb 2016 14:46

Re: Facebook en je kind

Omslagfotos zijn altijd openbaar. Profielfotos moet je bij elke foto handmatig instellen, die staan automatisch op openbaar maar kunnen wel prive.
<<

anoniem213

Bericht 10 Feb 2016 14:47

Re: Facebook en je kind

Omslagfoto is inderdaad openbaar. Bij je profielfoto kun je het aanpassen per foto.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 10 Feb 2016 14:48

Re: Facebook en je kind

Oke dan ga ik ff kijken of ik het kan aanpassen per foto! Bedankt!
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem304

Bericht 10 Feb 2016 14:48

Re: Facebook en je kind

Studiebol schreef:Ik had alles al op alleen vrienden staan. Maar ik ging toch even kijken en zag nu ook dat ik kon kijken hoe mensen die geen vrienden met mij zijn mijn fb pagina zien. Ik zag dat ze wel alle foto's kunnen zien. Dat wil ik dan eigenlijk ook niet al zie ik nu dat het om mijn profiel foto's gaat en mijn omslagfoto's. Is dat ook in te stellen? Of is het dan handiger om die foto's gewoon te verwijderen?

Je profielfoto's kan je instellen op vrienden. Je omslagfoto's niet. Dus daar heb ik altijd iets doms. Een foto van gras ofzo :P
<<

Anoniem304

Bericht 10 Feb 2016 14:49

Re: Facebook en je kind

Oh hmm, ik kan omslagfoto per foto nu ineens ook op vrienden zetten. Even kijken of dat werkt.
*Oh, dat geldt alleen voor omslagfoto's die NU niet als omslagfoto staan ingesteld. De huidige omslagfoto is openbaar.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 10 Feb 2016 14:57

Re: Facebook en je kind

Yadira schreef:
Studiebol schreef:Ik had alles al op alleen vrienden staan. Maar ik ging toch even kijken en zag nu ook dat ik kon kijken hoe mensen die geen vrienden met mij zijn mijn fb pagina zien. Ik zag dat ze wel alle foto's kunnen zien. Dat wil ik dan eigenlijk ook niet al zie ik nu dat het om mijn profiel foto's gaat en mijn omslagfoto's. Is dat ook in te stellen? Of is het dan handiger om die foto's gewoon te verwijderen?

Je profielfoto's kan je instellen op vrienden. Je omslagfoto's niet. Dus daar heb ik altijd iets doms. Een foto van gras ofzo :P


Ik heb ze net gecheckt ze staan als vrienden ingesteld (mijn profielfotos) maar als ik naar "weergeven als" ga zie je gewoon mijn profielfoto's.
:heart: :heart: 2011
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 10 Feb 2016 14:59

Re: Facebook en je kind

Dat zag ik inderdaad ook Yadira. Ga ik de mijne toch maar weer veranderen want mijn omslagfoto is er op dit moment eentje van mijn man met J.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Feb 2016 14:59

Re: Facebook en je kind

Studiebol schreef:
Yadira schreef:
Studiebol schreef:Ik had alles al op alleen vrienden staan. Maar ik ging toch even kijken en zag nu ook dat ik kon kijken hoe mensen die geen vrienden met mij zijn mijn fb pagina zien. Ik zag dat ze wel alle foto's kunnen zien. Dat wil ik dan eigenlijk ook niet al zie ik nu dat het om mijn profiel foto's gaat en mijn omslagfoto's. Is dat ook in te stellen? Of is het dan handiger om die foto's gewoon te verwijderen?

Je profielfoto's kan je instellen op vrienden. Je omslagfoto's niet. Dus daar heb ik altijd iets doms. Een foto van gras ofzo :P


Ik heb ze net gecheckt ze staan als vrienden ingesteld (mijn profielfotos) maar als ik naar "weergeven als" ga zie je gewoon mijn profielfoto's.

Alle profielfoto's? Of alleen de foto die je nu als profielfoto hebt?

Ik heb namelijk ook dat 'weergeven als' wel mijn profielfoto toont. :face:
<<

anoniem213

Bericht 10 Feb 2016 15:01

Re: Facebook en je kind

Ja, maar dan kunnen mensen hem niet aanklikken als het goed is.
<<

Anoniem149

Bericht 10 Feb 2016 15:02

Re: Facebook en je kind

Ik ben me hier altijd wel van bewust, maar vind dit topic toch erg goed.

Ik krijg mijn profielfoto trouwens niet van openbaar af. Als ik op het wereldbolletje klik zegt ie alleen 'Je profielfoto is openbaar'.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Feb 2016 15:03

Re: Facebook en je kind

June schreef:Ja, maar dan kunnen mensen hem niet aanklikken als het goed is.

Hij wordt wel een beetje groter, maar ze kunnen verder geen datum zien of een reactie plaatsen ofzo idd.
<<

anoniem213

Bericht 10 Feb 2016 15:05

Re: Facebook en je kind

*
Laatst gewijzigd door anoniem213 op 10 Feb 2016 15:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 10 Feb 2016 15:06

Re: Facebook en je kind

Op mijn tijdlijn zie je al mijn profiel foto's die ik ooit heb ingesteld. Als ik naar mapje foto's ga zie je de mapjes en kan je klikken op profielfoto's en omslagfoto's. En als je dan naar tijdlijn foto's gaat staat er dit album bevat geen fotos. Dus dat laatste is helemaal goed.

Maar zit ik nu nog ff te kijken naar die profielfoto's.
:heart: :heart: 2011
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 10 Feb 2016 15:23

Re: Facebook en je kind

Ik heb ook 1 letter uit mijn achternaam weggehaald en ingesteld dat alleen vrienden van vrienden me kunnen toevoegen.
<<

Annemie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1380

Geregistreerd: 03 Sep 2013 16:01

Woonplaats: Achterhoek

Bericht 10 Feb 2016 16:08

Re: Facebook en je kind

Maeve schreef:Ik vind al die deeldingen, allerlei enge verhalen over ziekten en weet ik het wat allemaal veel storender dan wat lieve foto's van kinderen. Ik zet foto's alleen op vrienden en zorg dat het gewoon normale foto's zijn, niet in badkleding ofzo.


Ik kan heel veel foto's van je zien, maar je bent geen vrienden van me, dus je hebt ze niet op alleen vrienden staan hoor.

Edit; ik zie dat we 1 gemeenschappelijke vriend hebben, dan heb je ze denk ik op vrienden van vrienden staan.
Zoon: 26-06-2010
Zoon: 25-08-2013
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 10 Feb 2016 16:53

Re: Facebook en je kind

Het staat idd op vrienden van vrienden. Thx dat je het even nagekeken hebt.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem258

Bericht 10 Feb 2016 17:55

Re: Facebook en je kind

Yadira schreef:
June schreef:Ja, maar dan kunnen mensen hem niet aanklikken als het goed is.

Hij wordt wel een beetje groter, maar ze kunnen verder geen datum zien of een reactie plaatsen ofzo idd.



Dit hebben ze tijdje terug veranderd. Ik had altijd mijn profielfoto op privé staan. Dan konden vrienden er ook niet op klikken. Nu kan iedereen er op klikken. De hele wereld. Jammer vind ik dat. Hij staat nu bij mij wel op privé dus niemand kan reageren maar vond het prettiger dar de foto klein bleef.
<<

Anoniem184

Bericht 10 Feb 2016 20:09

Re: Facebook en je kind

Sinds vandaag word je op Facebook ineens doodgegooid met die moederschaps uitdaging, dan moet je drie foto's plaatsen waar je als moeder gelukkig van wordt en dan vervolgens een X-aantal mensen nomineren hetzelfde te doen. Maar doordat iedereen elkaar gaat taggen zie ik ook ineens allemaal foto's van voor mij onbekende mensen voorbij komen. Wees je daar ook bewust van, de standaard instelling als je anderen tagt, is dat vrienden van die personen jouw status (en daarmee foto's van je kinderen) ook te zien krijgen. En zo gaan die foto's dus ineens het hele www over.
<<

Anoniem168

Bericht 10 Feb 2016 20:57

Re: Facebook en je kind

Goed topic! Wij plaatsen dus helemaal geen herkenbare foto's van zoon online en ik probeer steeds na te denken bij wat ik plaats, wat ik like en waarop ik reageer, maar in het eeuwige doolhof dat Facebook heet vergeet ik het ook wel eens.

Dat taggen is inderdaad een puntje daar ik ook wilde aandragen. Ik tag zelden iemand en heb ingeschakeld dat ik tags ook moet goedkeuren voor ze actief worden. Ik gebruik niet meer mijn volledige naam (al kan dan gerapporteerd worden en dan wordt je geblokkeerd ofzo want fb wil dat niet).
<<

Maeve

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1206

Geregistreerd: 29 Mrt 2015 20:45

Bericht 10 Feb 2016 21:08

Re: Facebook en je kind

Taggen wil ik idd ook niet. Ik vind het niet nodig dat andere mensen weten waar ik op dat moment wel/ niet ben.

Die nieuwe '' moederschapsuitdaging' vind ik ook weer zo'n dom iets.. aan dat soort flauwekul doe ik ook echt niet mee. Maar ik kan idd tal van foto's zo opeens bekijken van compleet vreemden.
What a difference a day makes 14-02-2010 16-01-2013
<<

Anoniem168

Bericht 10 Feb 2016 21:20

Re: Facebook en je kind

Net gekeken en ook mijn tijdlijn staat vol met kinderen die ik niet ken. Geen probleem hoor, maar het zou toch vervelend zijn als je dat als ouder niet doorhebt en dat eigenlijk niet wilt.
<<

Anoniem304

Bericht 10 Feb 2016 21:21

Re: Facebook en je kind

Kiatu schreef:Net gekeken en ook mijn tijdlijn staat vol met kinderen die ik niet ken. Geen probleem hoor, maar het zou toch vervelend zijn als je dat als ouder niet doorhebt en dat eigenlijk niet wilt.

Jup same here!
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers