Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weer luizen

<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 09 Feb 2016 23:43

Weer luizen

En nee niet mn dochter.. maar ikzelf.
Lekker schaamtevol topic dit maar ben er zo klaar mee.
Al die jaren dat ik voor de klas sta had ik nooit last van luis maar sinds mn dochter naar de opvang gaat is het al zeker 8x raak geweest als het niet meer is.
Ze moeten (ergens gelukkig) ook altijd alleen mij hebben. Man en mind slaan ze over.
Zojuist weer een halve familie van mn kop geborsteld.
Doordat ik ook eczeem op mn hoofdhuid heb is het niet altijd duidelijk of ik nou 'gewoon' daar jeuk van heb of van de luizen..

Wat ik er al aan doe/gedaan heb
- kleding enz wassen
- kammen kammen kammen
- mijn haar wassen met luizen shampoo
- haar in een staart op mijn werk en haarlak erin
- tea tree oil achter mn oren
- mijn haar met azijn wassen
- kammen kammen kammen

Ik word er zo langzamerhand horendol van.. en het is nou ook niet echt een onderwerp wat je zo even op tafel smijt, want mensen vinden het toch vaak een vies idee.

Heeft iemand DE gouden tip? Of iets wat ik over het hoofd zie ofzo..
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 09 Feb 2016 23:47

Re: Weer luizen

Waar hangt je jas/tas in de klas? Verder haren vast en wekelijks even controleren zo ben je hele families hopelijk voor. Ik heb het zelf ook wel eens gehad. Verschrikkelijk he.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 09 Feb 2016 23:49

Re: Weer luizen

Ik controleer vrij regelmatig ivm de eczeem. Het stomme is dat ik er dan dag na dag niks uithaal, kan vaak ook geen neetjes vinden oid, en de volgende dag bij wijze van een stuk of 5.

Mijn jas hangt alleen op een eigen kapstokje en mijn tas staat op de grond bij mn bureau
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 10 Feb 2016 08:52

Re: Weer luizen

Helaas niet de gouden tip, maar ook ik heb er last van. Inderdaad in al die jaren voor de klas nooit, en ineens sinds de zwangerschap al 2x en vrees dat als ik vanavond ga controleren/kammen het dan ook weer raak blijkt te zijn.
Die jeuk is ellendig, en het gedoe eromheen ook, als ik een beetje goed wil kammen, kost het me gauw een half uur tot 3 kwartier, avonden zijn snel om zo, en dat dan dag na dag :(.
En het voelt ook gewoon vies, die beesten op je kop…brrrr…
Ik lees (en leef) dus met je mee!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Anoniem193

Bericht 10 Feb 2016 10:59

Re: Weer luizen

Deze borstel
http://www.greenjump.nl/Product/Verzorg ... i-Comb-Pro

En deze shampoo
http://www.greenjump.nl/Product/Verzorg ... van-luizen

Dochter had er ook last van zodra het op school was. De borstel is echt top, want het dood de luizen gelijk, voor ze weg kunnen springen zijn ze al geëlektrocuteerd.
Die shampoo gebruiken we niet elke dag, 1x per maand ongeveer. En wanneer we een brief krijgen dat het weer actief is op school een paar keer extra.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 11 Feb 2016 23:09

Re: Weer luizen

Elektrische luizenkam, de shampoo en ook nog een anti klit/preventieve spray besteld.
KILL THOSE BAAASTAARDSS!

En helaas ook bij B wat luis aangetroffen :palm:
<<

Anoniem193

Bericht 12 Feb 2016 12:38

Re: Weer luizen

Hoop dat het ook voor jullie DE oplossing is!
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 12 Feb 2016 17:52

Re: Weer luizen

Oh Lejow, ik ken het. Zelfs nu ik niet meer zelf voor de klas sta omdat ik schoolleider ben. Vorige maand kon ik ook weer aan de gang met luizenshampoo, kammen etc. Gedoe, dat is het! Dé tip heb ik dus ook niet, de kam en de shampoo wel. Laatste kreeg ik van iemand de tip om met hondenshampoo mijn haar te wassen omdat dat dan een afstotend laagje om mijn haar zou vormen. De lucht van die shampoo vond ik echter ook afstotend, daar ben ik dus niet aan begonnen.
<<

Anoniem177

Bericht 13 Feb 2016 02:50

Re: Weer luizen

Ik heb het ook een hele poos gehad, alle middelen hielpen niet meer. Bij mij zijn ze uiteindelijk weggegaan door continj blijven kammen met het goedkoopste luizenkammetje.

We hadden ook een hele dure maar die pakte de neetjes niet.

Ik had het zo vaak dat ik er zelfs over droomde en kan de droom zo weer voor de geest halen haha
<<

Anoniem237

Bericht 18 Feb 2016 21:26

Re: Weer luizen

Lejow, spuit maar elke dag haarlak in je haar, vooral op de plek waar je het vast hebt. Luizen vinden dat vies en verhuizen dan liever naar een schoon hoofd. :)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 18 Feb 2016 22:38

Re: Weer luizen

Ja daar ben ik nu ook mee bezig Forumster!

Voor nu lijken ze weer opgehoepeld. Ik haal elke avond de kam er nog doorheen bij mezelf en bij B en af en toe ook de elektrische kam.
<<

Anoniem193

Bericht 19 Feb 2016 11:46

Re: Weer luizen

Fijn!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Feb 2016 21:55

Re: Weer luizen

Hmmm.. het is zeker niet goed als de elektrische luizenkam dat piepende geluid nie meer maakt...
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Feb 2016 21:59

Re: Weer luizen

Grapje.. batterij leeg haha
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 27 Feb 2016 22:08

Re: Weer luizen

De vorige keer dat ik dit topic opende kreeg ik jeuk en nu weer :laughcry:

Hoe gaat het nu Lejow? Luizen zijn zo vervelend.
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Feb 2016 22:23

Re: Weer luizen

Zag er bij B toch weer 1 dwalen.. dus ik geloof dat ik iets niet goed doe.
Morgen knallen we de luizenshampoo er weer in, en moet dus kennelijk nog actiever kammen met die elektrische kam.

Heb wel die biologische shampoo gebruikt zeg maar, ruikt wel lekker, maar daar komen ze kennelijk dus 'doorheen'
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 27 Feb 2016 22:59

Re: Weer luizen

Hier werkte haar nat maken, crèmespoeling erin en dan kammen met een Assy netenkam (superfijne netenkam, ik kreeg alles ermee uit het haar). Na elke keer dat je kamt de kam in water schoonmaken. Ik kamde 2 weken lang elke dag, de eerste week zelfs 2 keer op een dag.

Voordat ik met kammen begon gebruikte ik eerste Dr Swaab Luizenlotion, die werkte heel goed, alle luizen waren dood daarna. 's Avonds deed ik het in de haren en dan in de ochtend weer uitspoelen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Feb 2016 23:15

Re: Weer luizen

Onder de douche dan oid Liadan? Of later weer uitspoelen
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 27 Feb 2016 23:22

Re: Weer luizen

Ik deed het 's avonds royaal op droog haar, liet het goed intrekken en waste het er de volgende ochtend onder de douche weer goed uit met shampoo. En dan meteen een beetje crèmespoeling erin, dat niet uitspoelen en kammen met die Assy kam.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 27 Feb 2016 23:24

Re: Weer luizen

Ja ik bedoel de crèmespoeling.
Wanneer spoel je die er dan uit.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 27 Feb 2016 23:25

Re: Weer luizen

Die spoelde ik er na het kammen onder de kraan vaak even uit, maar ik liet het 's avonds ook vaak gewoon in het haar zitten en spoelde het niet uit.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers