Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mud Masters (Haarlemmermeer)

<<

Elle123

Bericht 09 Feb 2016 17:15

Mud Masters (Haarlemmermeer)

Doet er toevallig nog iemand mee? ik ga zaterdag 5 maart. Het wordt mijn eerste obstacle run dus ik ben benieuwd! Ben vooral bang voor de kou, omdat je tot je nek in het water moet en dan weer gewoon doorlopen. Ik doe de route van 12 km. Hoe kan ik me hierop voorbereiden? Die kilometers zijn het probleem niet, dat zijn echt de obstakels en de kou. Wel/geen handschoenen? Wat voor sokken? Wat voor kleding? Het was nogal een impulsieve beslissing en nu wil ik hem uiteraard ook uitlopen en alle obstakels doen! We zijn met een groepje van 2 mannen en 3 meiden, dus we kunnen elkaar wel helpen (en ik ga ervan uit dat iedereen die meedoet elkaar helpt).
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 09 Feb 2016 17:24

Re: Mud Masters (Haarlemmermeer)

Ik heb ervaring met de Strong Viking en de Strongsister run. Ik ga zelf wederom de Strong Viking in maart doen, dus ik zat ook al met die kou eigenlijk.

Qua schoenen is het makkelijkst om een paar oude hardloopschoenen te nemen. Het allerfijnst zijn de speciale obstacle run schoenen maar als je maar één keer meedoet is dat misschien een beetje zonde. Ik heb zelf de vorige keren geen handschoenen aangedaan, en bij de strong sister waren die ook echt niet nodig. Bij de strongviking was het een HEEL stuk modderiger en daar zou het bij een of twee obstacles wel handig zijn geweest. Maar niet echt strikt noodzakelijk.

Helpen is heel normaal bij dit soort runs, soms kan je zonder hulp niet over een obstacle heen (lees, ik ben zo klein dat het sowieso niet lukt ;-)). Dus dat helpen dat komt vast wel goed.

Qua voorbereidingen zit je het meest tegen kracht aan. Je moet kracht hebben, en zeker in je armen om bepaalde obstacles over te komen> Dus als je niet veel armkracht heb: doe dan per dag maar wat push ups, want dat helpt ;-). Het helpt ook als je wat flexibel bent. Verder is het geen duurloop, maar meer een interval. Daar kan je op trainen. Ik doe bijvoorbeeld stukjes van 5 tot 7 minuten hardlopen, en dan een aantal squats./ pushups/ buikspieren iig iets waardoor je even een paar minuten weer echt op je kracht moet trainen. Dat is wat ik van veel mensen hoor het lastigst, de continue interval en de modder.

Zelf vind ik die interval fijn, want ik kan geen lange stukken hardlopen en ik kan juist die oefeningen beter en sneller. Dus zo kom ik er ook ;-). Qua kleding: oude hardloopkleding is het fijnst. Ik ga iig voor een (oude) lange broek, compressiekousen, een sport BH, een hempje eronder en dan een hardloopshirt met lange mouwen deze keer. Je krijgt het aardig warm, maar hoe dan ook is het koud in maart. Zeker met het nat worden. Omdat de modder ook echt overal gaat zitten, is het handig om niet al te zware kleding aan te doen want dat gewicht zeul je vervolgens ook echt met je mee.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 09 Feb 2016 17:25

Re: Mud Masters (Haarlemmermeer)

Met werk hebben de mannen trouwens meegedaan aan de 21 km qua strongman run, en iemand die een aantal halve marathons had gerend had het nu zoveel zwaarder. En dat lag puur aan de interval en het feit dat je behoorlijk wat kracht en flexibiliteit soms moet hebben.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 09 Feb 2016 19:42

Re: Mud Masters (Haarlemmermeer)

Knap om hier aan mee te doen! Het zou echt niks voor mij zijn.

Maar ik zie idd altijd strakke oude kleding, oude schoenen en van die fitness/wielrenhandschoenen.

Succes!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elle123

Bericht 10 Feb 2016 11:27

Re: Mud Masters (Haarlemmermeer)

Thanks voor de tips!
@Jip, dat is dus ook mijn angst. Ik kan prima lange afstanden lopen, maar in interval ben ik slecht. Qua kracht heb ik best veel getraind, dus op zich ben ik redelijk fit, maar niet zo fit als ik had willen zijn. Ben vooral benieuwd of het echt zo zwaar is, of dat het voor mensen die niet heel veel getraind hebben ook haalbaar is. 2 weken daarna loop ik een halve marathon dus hopelijk loop ik niet al te veel kneuzingen op ;).
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 10 Feb 2016 11:55

Re: Mud Masters (Haarlemmermeer)

Ik hoorde wel van mensen dat de Mudmaster echt voornamelijk rennen is. Strongviking is soms een beetje rennen, soms kan het niet eens en vrij heftige obstakels. De strongsister vond ik qua obstakels dus echt een eitje. Soms kon ik het amper een obstakel noemen eigenlijk. Dus het is ook sterk afhankelijk van de organisatie!
<<

Elle123

Bericht 01 Mrt 2016 09:06

Re: Mud Masters (Haarlemmermeer)

Ik begin hem inmiddels wel een beetje te knijpen hoor... Nog niet getraind (maar ben op zich over het algemeen wel redelijk getraind denk ik) maar het is echt zo vreselijk koud! En de voorspellingen voor zaterdag zien er niet al te best uit. Zou je zo'n zwemopdracht kunnen overslaan? Denk dat ik anders echt onderkoeld raak en darvan krijg ik heel erge spierpijn en die kan ik niet hebben, omdat ik zondag de hele dag moet sporten (i.v.m. werk).
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 01 Mrt 2016 09:53

Re: Mud Masters (Haarlemmermeer)

Bij de Strongviking ging dat niet, bij de Strongsisterrun hing het af van de opdracht zelf. Ook de run waaraan mijn vriend heeft meegedaan (en ik niet), ging het overslaan van zwemobstacles vrij lastig.

Is er geen parcours duidelijk inmiddels waarop je het eea kan aflezen?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11400

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 01 Mrt 2016 13:48

Re: Mud Masters (Haarlemmermeer)

Volgens mij wel en dan krijg je een knipje in je polsbandje.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 07 Mrt 2016 17:12

Re: Mud Masters (Haarlemmermeer)

En? Hoe is het gegaan?
<<

Elle123

Bericht 07 Mrt 2016 17:21

Re: Mud Masters (Haarlemmermeer)

Ik heb het niet gedaan. Er lag ijs en toen dacht ik, voor wie ga ik dit nou eigenlijk doen? Mijn maatjes gingen ook niet en voor mij is het 2 uur rijden (enkele reis) dus toen ben ik ook maar niet gegaan. ik voel me echt een loser, maar heb er geen spijt van. Toch maar een andere keer gaan, als er geen ijs meer ligt.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 07 Mrt 2016 17:43

Re: Mud Masters (Haarlemmermeer)

Haha, nou geen loser voelen hoor! Dan maar inderdaad de volgende keer :-). Beter dat, dan je daar doodongelukkig voelen!

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers