Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bewust maar 1 kindje wie nog meer ?

<<

Anoniem145

Bericht 09 Feb 2016 12:28

Bewust maar 1 kindje wie nog meer ?

Het lijkt vaak een Beetje of er een taboe op rust als ik zeg dat het bij ons maar bij 1 kindje blijft en mensen lijken dat niet te snappen.

Ik zou er best 2 willen hoor maar dat is gewoon echt totaal niet slim en dan wil ik dit weer niet.

Dat overleeft mijn relatie niet want ik heb bij 1 kindje al behoorlijke stress ervaren en dat is toch wel heel erg belangrijk balans tussen kindje en relatie, met de ruimte in huis gaat het eigenlijk niet hebben maar 2 slaapkamers, financieel niet nu kan ik weinig werken en ik weet gewoon dat dit veels te druk voor mij is nu is het zo fijn allemaal. En nog meer redenen hoor maar dit weegt voor mij veel zwaarder als dat het wel leuk lijkt.

Hoe zit dit bij diegene die ook maar 1 kindje willen ?

Groetjes rituals
<<

Annie24

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1405

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:22

Bericht 09 Feb 2016 12:47

Re: Bewust maar 1 kindje wie nog meer ?

Wij hebben er 1 en daar blijft het ook bij. Daar waren we het al over eens voordat we begonnen met zwanger worden.

Mijn zwangerschap was perfect, maar mijn bevalling zelf traumatisch. Ik heb ook nog een slechte nasleep gehad van de bevalling en een huilbaby die huilde van 7 tot 23 uur en alleen stil was als hij een fles had. Daarbij komt nog dat ik een spierziekte heb welke erger is geworden door de verandering van hormonen.

Naast dat onze keuze al vast stond is het lichamelijk niet verantwoord om nog een keer zwanger te zijn.

Bij ons wist iedereen dichtbij ons al dat we maar 1 kindje wilde, dus wij krijgen eigenlijk nooit vragen. Als we wel de vraag krijgen zeggen we gewoon eerlijk dat we altijd maar 1 kindje wilden en soms leg ik uit dat door mijn spierziekte het ook niet verantwoord is om voor nog een kindje te gaan.

Y. vraagt soms wel om een broertje of zusje, maar als ik de nadelen vertel is hij snel genezen :laughcry:
Afbeelding
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 09 Feb 2016 12:53

Re: Bewust maar 1 kindje wie nog meer ?

Bij ons blijft het ook bij 1 kindje.
Ik slik medicatie waarbij er een kans is op aangeboren afwijkingen.
We zijn heel blij dat ons eerste kindje gezond is en we durven de 'gok' niet nog een keer te maken.

Wij vertellen het altijd eerlijk als iemand vraagt of we een tweede willen.
<<

Anoniem321

Bericht 09 Feb 2016 13:08

Re: Bewust maar 1 kindje wie nog meer ?

Ik ben in november van onze zoon bevallen.
Ik ben nu erg gelukkig en hoef niet nog een kind erbij.
Geen medische/lichamelijke/financiele reden, maar 1 is voor ons gewoon genoeg
<<

Anoniem234

Bericht 09 Feb 2016 14:42

Re: Bewust maar 1 kindje wie nog meer ?

Wij willen ook maar een kindje. Ook eigelijk al vanaf het begin. Er is verder niks wat ons tegenhoud voor een tweede. We hebben genoeg plek en de financiën zijn ook goed maar het gevoel is er niet en wij voelen ons al vanaf het begin compleet zo. Het zou natuurlijk over een tijdje kunnen veranderen maar zolang ik geen klappende eierstokken heb blijft het zo.

Ik krijg overigens echt vaak de vraag over een tweede, en ze vragen het ook aan mijn dochter. En wanneer krijg jij een broertje of zusje? En als ik dan zeg nooit dan kijken ze me aan alsof ik gek ben. Gelukkig word het wel minder nu ook omdat ze denk ik ouder word.
<<

Anoniem281

Bericht 09 Feb 2016 15:10

Re: Bewust maar 1 kindje wie nog meer ?

Ik denk dat 't er maar bij eentje blijft, voor ons. Ik vind zwanger zijn niet leuk, we wonen vrij klein en één kindje kan je in mijn ogen meer geven dan meerdere.

Bovendien is dit al heel wat voor me. Iedereen die me langer dan 2 jaar kent, weet dat. Ik heb nooit kinderen gewild en zelfs bij deze zwangerschap, had ik zoiets van 'Oké is 't ons gegund, leuk. Zo niet, ook geen man overboord.' We zijn heel erg gelukkig samen, een kindje is een leuke toevoeging maar verder was 't geen hartenwens. Misschien voor m'n vriend wel, trouwens, maar het had bij hem nooit een dealbreaker geweest. Zegt-ie zelf.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 10:27

Bericht 09 Feb 2016 15:44

Re: Bewust maar 1 kindje wie nog meer ?

Hier ook bewust een kind en we krijgen regelmatig de vraag waarom we geen tweede nemen/krijgen/kiezen/ervoor gaan.

Reden weer weg ivm herkenbaarheid.
Laatst gewijzigd door Wolfinschaapskleren op 10 Feb 2016 11:43, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 09 Feb 2016 16:59

Re: Bewust maar 1 kindje wie nog meer ?

Bij ons ook!
Om eigenlijk alle redenen die hier boven al eens genoemd zijn.

Ik vrees dat mijn lichaam er niet van opknapt, ik vind zwanger zijn afgrijselijk, de angst om nog een keer een vroeggeboorte mee te maken is erg groot, we hebben het nu financieel gewoon lekker en kunnen 'gaan en staan' waar we willen, we zouden boven moeten gaan verbouwen enz enz enz.

Ik zeg geen nooit, maar zeg al een hele lange tijd absoluut nee. Komt de wens er ooit wel zien we dan wel weer.

Hier krijg ik ook wel eens de vraag, of er wordt gezegd 'maar vind je dat niet zielig dan? 1 is ook maar zo alleen'.
Uh nee, 1: ik ben ook niet zielig (heb ook geen broers en zussen), en alleen? Is maar net wat je er zelf van maakt. Daarnaast wil een broer of zus hebben ook niet garant staan voor het hebben van een goede relatie met elkaar..
Dus nee.. dat is al helemaal geen reden.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 09 Feb 2016 17:09

Re: Bewust maar 1 kindje wie nog meer ?

In jullie geval kan ik het me ook heel goed voorstellen wolf. Bij de rest ook wel hoor, maar bij jou heb ik het van "dichtbij" meegemaakt.
<<

Anoniem168

Bericht 09 Feb 2016 17:12

Re: Bewust maar 1 kindje wie nog meer ?

Hier ook bewust maar 1 kindje. Ons kindje kwam veel te vroeg en ik was zo ernstig ziek, dat het volgens de artsen een wonder is dat ik het heb overleefd. Door alles is ons kindje blijvend lichamelijk beperkt en heeft een grote motorische achterstand, waardoor ze net zo afhankelijk van ons is als een pasgeboren baby.

Wij hebben een moeilijke start gehad en het heeft ook daarom even geduurd voor ik een band had met mijn kind. Nu heeft ze ook zoveel zorg nodig en we weten ook niet hoe haar toekomst eruit gaat zien, dus hier blijft het bij 1 kindje. Heb genoeg op mijn bordje gehad en kan een tweede kindje niet aan. Ook vind ik het niet eerlijk naar ons kindje toe, zij heeft al veel meegemaakt in haar korte leventje, dus wil haar de aandacht kunnen geven die ze verdiend.

Ik krijg ook regelmatig de vraag wanneer de tweede komt. Mensen lijken niet te begrijpen hoe intensief het zorgen voor een kindje met een beperking is en hoeveel tijd erin gaat zitten. Mensen reageren verbaasd. Ik had eerst ook een beeld van twee of drie kindjes, nu past dat beeld zich langzaam aan aan. Het is goed zo.
<<

Anoniem321

Bericht 09 Feb 2016 20:06

Re: Bewust maar 1 kindje wie nog meer ?

Goh Brooke, wat heb jij veel meegemaakt. Lijkt me erg pittig, een kind dat zo hulpbehoevend is. Uit hoe je schrijft kan ik afleiden dat je een sterke en lieve mama bent.
<<

anoniem203

Bericht 09 Feb 2016 20:19

Re: Bewust maar 1 kindje wie nog meer ?

Jeetje Brooke dat wist ik niet. Wat voor lichamelijke beperking heeft je dochter? (als je het niet kwijt wil is begrijpelijk hoor) En ben je zelf wel weer helemaal beter?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 09 Feb 2016 20:43

Re: Bewust maar 1 kindje wie nog meer ?

Oh Brooke, wat heftig. Ik wist dat ook helemaal niet, lijkt me zeker erg pittig en heel logisch dat dit voor jullie een reden is om het maar bij één kindje te houden hoor.
2012 & 2016
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 09 Feb 2016 21:16

Re: Bewust maar 1 kindje wie nog meer ?

Ik schrik er van Brooke, ik wist niet dat jullie kleine kanjer er een beperking aan over gehouden heeft.
Wil je er iets over kwijt?
Ik snap jullie keuze heel goed!
<<

Anoniem168

Bericht 10 Feb 2016 11:55

Re: Bewust maar 1 kindje wie nog meer ?

Onze dochter heeft cerebrale parese/ tonusregulatiestoornis.

Nee klopt dat jullie dat niet weten, ben door deze situatie erg weinig op het forum geweest vorige jaar en was er ook niet klaar voor denk ik om er wat over los te laten. Toen ik ook een PM kreeg laatst dat ik word gemist, begon ik weer een beetje mee te posten en merk dat het toch ook wel goed is om weer terug te zijn.
Er is zoveel te vertellen, denk dat ik er een keer beter een apart topic voor kan open hoe het met ons gaat.
Lief jullie reacties.

Ook goed om te weten dat we niet de enige zijn die het bij 1 kindje houden, lijkt inderdaad een soort taboe op te liggen. Vind dat jullie allemaal een goede reden hebben om het er bij 1 te houden, wat de situatie ook is. Vind dat mensen zich niet zo moeten opdringen soms en dat iedereen dat zelf wel voor zich kan bepalen wat voor hen het beste is.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Sublimo