Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zwangerschap & Kinderenrubriek #11: Laag IQ

<<

Anoniem177

Bericht 06 Jun 2016 23:21

Re: Zwangerschap & Kinderenrubriek #11: Laag IQ

Och gatverdarrie. Wat lijkt me dat onwijs moeilijk!!! En vooral om er vanaf te komen, kinderen stoppen namelijk niet zomaar. Wat doet de juf eraan?
<<

anoniem213

Bericht 06 Jun 2016 23:28

Re: Zwangerschap & Kinderenrubriek #11: Laag IQ

Oh, wat ontzettend verdrietig, Lynn. Heel veel sterkte!
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 06 Jun 2016 23:58

Re: Zwangerschap & Kinderenrubriek #11: Laag IQ

@ Bambina.. De juf zou het in de gaten houden. Maar ik weet niet of dit genoeg is. Ik hou het goed in de gaten. Maar probeer vooral het vertrouwen van dochter te winnen. Zodat ze alles kan vertellen thuis. Wat ze meestal niet wilt.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 30 Aug 2016 18:08

Re: Zwangerschap & Kinderenrubriek #11: Laag IQ

Update

Na veel wikken en wegen hebben we besloten om een ander pad te bewandelen.

De logopediste en gedragstherapeut hebben allebei hun vermoeden op adhd uitgesproken. Daarop hebben wij actie ondernomen en zijn we terug naar de huisarts gegaan. We hebben een verwijzing gehad voor een ander onderzoeksbureau om te testen op adhd of dergelijke problematiek. Afgelopen vakantie is J getest op deze onderdelen en vandaag heb ik de uitslag gekregen.

J heeft adhd. Daarbij is ze erg kwetsbaar en sociaal-emotioneel erg zwak. Mijn gevoel is eindelijk bevestigd na heel lang strijden. Ik voel me heel opgelucht, maar ook verdrietig. We hebben nu onze prioriteiten op school gezet, omdat ze daar het meeste last van haar adhd heeft. We gaan nu een afspraajk proberen te plannen met school, psycholoog, gedragstherapeut, sociaal wijkteam en wijzelf.

Wie heeft ervaring met de gevolgen na de diagnose? Wat kan ik verwachten en waar kan ik goede informatie vinden over adhd.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17385

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 09 Sep 2016 16:33

Re: Zwangerschap & Kinderenrubriek #11: Laag IQ

Ahw wat een update. Fijn dat jullie wat meer weten waar je aan toe bent, maar het is natuurlijk niet niks. Wat vindt ze er zelf van voor zover ze een mening kan vormen?

Ik zou het advies van de instelling waar de diagnostiek is gedaan volgen. Zij kennen haar als het goed is nu goed en weten ook haar beschermende/positieve factoren. Balans Digitaal is voor jullie als ouders een objectieve informatiebron.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Jelin

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 916

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:05

Bericht 09 Sep 2016 22:58

Re: Zwangerschap & Kinderenrubriek #11: Laag IQ

Ze heeft het zelf niet zo in de gaten gelukkig. De uitleg daarover gaat nog wel komen. Maar eerst het gesprek met school aan gaan. Deze gaat 22 september plaats vinden. Gelukkig erg snel. Ook de verwijzing voor de kinderarts is rond. Dus nu afwachten.

Bedankt voor je tip. Ik zal eens gaan kijken bij Balans Digitaal. En ik volg idd het advies van de psychologe op.
J: 2 maart 2008
A: 5 maart 2013
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers